Terveyskeskus ryöstää Vantaalla

Sairas Potilas

Vantaalla kun soittaa ns. päivystystuntina omalääkärille tai terveydenhoitajalle tai vaikkapa diabeteshoitajalle, puhelin on pääsääntöisesti aina varattu mutta kytkeydyt jonoon ja kuulet jotakin rahisevaa musiikkia.

Tässä saattaa mennä esim. 30 - 40 minuuttia ja kaiken aikaa maksat puhelusta. Mikäli soitat tällaisia puheluita matkapuhelimesta, odotusmusiikin kuuntelu on siis todella kallista.

Koska puhelin on siellä toisessa päässä varattu, et myöskään yhtään tiedä, kauanko joudut odottamaan eli monentena olet jonossa. Ja kaiken aikaa maksat jonotusmusiikista. Joskus järjestelmä katkaisee jonotuksen ja aloitat uuden kalliin jonotuksen jonon hänniltä. Usein et pääse koko tuntinakaan perille mutta laskua kyllä tulee aikanaan ja rutkasti.

On ilmeistä, että samanlaisia soittajia samalla kertaa yrittämässä on useita kymmeniä ellei satoja.

Pikainen laskutoimitus näyttää, että jonnekin ohjautuu jopa useita satoja euroja yhden jonotustunnin aikana jonottajilta. Tässä on kyseessä suuren luokan ryöstö sairailta ihmisiltä, jotka yrittävät saada apua vaivoihinsa tai hoitaa sairauteensa liittyviä asioita.

Arvelen, että osan tuloista saa jotenkin pimeästi ko. soiton kohde. Näyttöä ei tietenkään ole helppo saada.

Vanha kunnon menettely, että jos numero on varattu, kuulee soittaja tuuttauksen, olisi selkeä ja potilaille halvin eli ilmainen ratkaisu. Mieluummin yritän uudelleen kuin maksan euroja aivan tyhjästä.

Nimimerkki Sairas Potilas

6

1112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ean

      Totta kai päivystykseen on jonoa. Se on sitä paitsi aivan normaali puhelinnumero. Ei siitä puhelinlasku paljoa kasva.
      30-40 minuuttia? Eipä pidä paikkaansa.

      • Heinänuha

        Soitin viime torstaina Martinlaakson omalääkärille,-odottelin kaikenkaikkiaan 22 minuuttia.
        Soitin vaihteeseen uudelleen,jolloin selvisi ko.lääkäri oli lomalla,-anteeksi ei pyydetty.
        Kävin paikanpäällä (reseptin uusinta)
        henkilökuntaa 22,potilaita 2 paikalla,ei tietoakaan kiireestä.


      • jonottaja
        Heinänuha kirjoitti:

        Soitin viime torstaina Martinlaakson omalääkärille,-odottelin kaikenkaikkiaan 22 minuuttia.
        Soitin vaihteeseen uudelleen,jolloin selvisi ko.lääkäri oli lomalla,-anteeksi ei pyydetty.
        Kävin paikanpäällä (reseptin uusinta)
        henkilökuntaa 22,potilaita 2 paikalla,ei tietoakaan kiireestä.

        Olen myös joutunut jonottamaan terveyskeskukseen, ja siellä saa jonottaa KAUAN! Sossuun olen joutunut myös soittamaan ja nonottamaan puhelinaikana, joka on 60min. Lähes poikkeuksetta saa jonottaa sossuun 30min, on tullut niitäkin kertoja jolloin en ole päässyt läpi koko 60minuutin aikana ja sitten siellä on taas ollut puhelinvastaaja päällä vaan. Silloin on todella vituttannu ja hirveesti! Kerran marssin sitten sossuun raivoamaan että ei tänne perkele pääse puhelimella ja haluan heti sossutädin eteen. Sain siellä jonottaa paikan päälläkin 30min, mutta lopulta sain sen sossutantan käsiini kun tarpeeksi kiroilin ja hermostuin.

        On se kyllä vituttava asioida missä tahansa kunnan tarjoamassa palvelussa/paikassa. Noh, köyhät saa jonottaa ja tuhlata rahansa puhelinjonotuksissa...niin se menee.


      • dan
        Heinänuha kirjoitti:

        Soitin viime torstaina Martinlaakson omalääkärille,-odottelin kaikenkaikkiaan 22 minuuttia.
        Soitin vaihteeseen uudelleen,jolloin selvisi ko.lääkäri oli lomalla,-anteeksi ei pyydetty.
        Kävin paikanpäällä (reseptin uusinta)
        henkilökuntaa 22,potilaita 2 paikalla,ei tietoakaan kiireestä.

        Hölmösti menetelty. Odottaa nyt noin kauan puhelimessa!
        Mikset heti mennyt paikan päälle?


      • Tommi
        dan kirjoitti:

        Hölmösti menetelty. Odottaa nyt noin kauan puhelimessa!
        Mikset heti mennyt paikan päälle?

        Toimeentulotuki anomuksen pääsee tekemään vain 3-4 kuukautta aikaisemmin varatulla ajalla. Ajan voi saada vain soittamalla tukkoiseen ajanvaraukseen, henkilökohtaisella käynnillä aikaa ei anneta - ei ainakaan ilman riehumista.


    • Mirva

      Kelaankin saa jonottaa todella kauan, ymmärrettävää.
      Oon alkanut ihmetellä puhelinlaskun suuruutta, en nimittäin aina kykene kelaan mennä, koska olen viimeisilläni raskaana.
      veloittaako he jonottamisesta?
      joskus joissain jonotussoitois sanotaan ettei jonotus maksa.. mut tiedä häntä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      117
      9416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1386
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe