Aloituskustannukset Windowsia käytettäessä (Verkkokauppa.com 6/2011):
1kpl Windows home premium Suomi-versio - 187,90 €.
1kpl MS Office Home & Business 2010 FI - 218,90 €.
1kpl Norton AntiVirus 2011 FIN - 57,90 €.
Yhteensä 464,70 €
Jos haluaa Windows Ultimaten tai Professionalin niin lisää loppuhintaan noin 100-110 eur.
Lisäksi joutuu hankkimaan huomattavasti tehokkaamman koneen että Windows ja sen tarvitsemat "kainalosauvat" jaksavat edes joten kuten toimia. Kone myös hidastuu melko lyhyen käytön jälkeen niin että järjestelmä vaatii aikaa vievän uudelleenasennus ruljanssin ja lisenssien syöttämisen.
---------------------------------
Vertailun vuoksi:
1kpl Ubuntu 10.04 suomenkielinen - 0 eur.
1kpl Openoffice/Libreoffice suomenkielinen - 0 eur.
Virustorjuntaa, palomuuri/siivous/korjaus/eheytysohjelmia ei tarvita.
Yhteensä 0 eur.
Linux on teknisesti ylivoimainen mihinkään Windowsiin verrattuna.
Kallista on Windowsin käyttö
36
212
Vastaukset
- kaukö234werfd
Mutta linuxissa ei toimi Pro Tools. Eihän?
- 435345345
Ei toimi ei.
- 13
Voiko Protoolsia käyttää muulla kuin Digidesignin raudalla?
- onneksi ei
435345345 kirjoitti:
Ei toimi ei.
Kaikki voi tehdä myös toimivilla softilla. ;)
- 18
13 kirjoitti:
Voiko Protoolsia käyttää muulla kuin Digidesignin raudalla?
Kukaan ei tiedä kun kenelläkään ei ole Pro-Toolsia...
- 33
Windows tulee myös todella kalliiksi kun sinne pesiytyneet virukset tyhjäävät pankkitilisi ja varastavat luottokorttisi tunnukset.
Koneen mukana tuleva Windows on suurinpiirtein ilmainen mutta siitä joutuu poistamaan mainosohjelmat itse.
1kpl Openoffice/Libreoffice suomenkielinen - 0 eur. jos huonompi riittää. Kunnon Office tietysti maksaa ja linuksiin sellaista ei edes saa mistään.
Örkintorjunta sisältyy nykyään käyttöjärjestelmän hintaan.
http://www.microsoft.com/fi-fi/security_essentials/default.aspx
Kaupasta ei ole saanut enää vuosiin niin heikkotehoisia tietokoneita etteikö Windows niissä toimisi huppunopeasti.- win valheita
oletko sukua sille keskitysleirijohtajalle?
- M$ valheita
valheita ...valheita ... jatkuva mainos win valheita
kyllästyttää jo teidän VALHEET !
ps sinustako mukavaa olla massamurhaajan sukua?
- 7
Windows on käytännössä ilmainen kun sen hankkii koneen mukana ja toisinkuin Linuxit se on valmiiksi asennettu, eli ei muutakuin käyttämään. Mitään latauksia, levynpolttamisia ja hankalia asennuksia ei tarvita. Lisäksi kaikki netin palvelut toimivat ongelmitta.
"...kaikki netin palvelut toimivat ongelmitta. "
Hyvä pointti! Esim Skypestä tarjotaan linukseille jotain toimimattomia ja vanhentuneita 2.2 beta versioita kun ajankohtainen Skype olisi 5.3- M$ lahtariyhtiö?
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Hyvä pointti! Esim Skypestä tarjotaan linukseille jotain toimimattomia ja vanhentuneita 2.2 beta versioita kun ajankohtainen Skype olisi 5.3valheita ...valheita ... jatkuva mainos win valheita
kyllästyttää jo teidän VALHEET !
ps sinustako mukavaa olla massamurhaajan sukua? f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Hyvä pointti! Esim Skypestä tarjotaan linukseille jotain toimimattomia ja vanhentuneita 2.2 beta versioita kun ajankohtainen Skype olisi 5.3Mille ihmeen linukselle? Tarviiko sellaista sitten käyttää? Käytä ennemmin vaikka Ubuntua, siinä ainakin on Skype toiminut todistettavasti ongelmattomammin kuin Windowsissa: http://www.digitoday.fi/bisnes/2011/05/27/softapaivitys-mykisti-skypen/20117571/66
Tälläiset päivitysongelmat eivät ole koskeneet Ubuntua.- ....................
Kaikki mun näkemät windosit on olleet esiasennettuja ja varsinainen asennus on vaatinut tuntikausia, runsaasti latausta ja varmuuskopioiden polttamisen...
- 1 ynnä 1 = 3
Ilmaista lounasta ei ole ja jos haluaa toimintavarman käyttöjärjestelmän, niin se useimmissa tapauksissa tulee "pakettikoneen" mukana ja jos vastaavilla komponenteilla itse kasaa koneen niin sen hinta on huomattavasti kalliimpi, mitä "pakettikoneen" on ja se Windows on sitten ostettava siihen erikseen, ellei tyydy "ilmaiseen" ubutubu rypistykseen.
- Pakkomyynti-_-
Voi teitä Windows-poikia kun luulette että ette maksa Winukasta koska tuli koneen mukana, valitettavasti osa koneen hinnasta tuli Windowsista. Omakin kone olisi ollut ehkä jotain 380e eikä 500 jos ei Windowsia olisi ollut, on se vtu kun Microsoft pakkomyy sitä surkeaa käyttistään.
- poskisolistille
Bull shit !
Minä olen itse kasannut kaikki koneeni viimeiset 16 plus vuotta ja jos sama "rauta" rakennetaan itse, niin kyllä on lootan hinta kalliimpi mitä on pakettikoneen hinta windowsin kanssa, joten älä läpsytä poskeasi, jos ei ole tietoa asiasta ! - EtköTiedäMitään?
poskisolistille kirjoitti:
Bull shit !
Minä olen itse kasannut kaikki koneeni viimeiset 16 plus vuotta ja jos sama "rauta" rakennetaan itse, niin kyllä on lootan hinta kalliimpi mitä on pakettikoneen hinta windowsin kanssa, joten älä läpsytä poskeasi, jos ei ole tietoa asiasta !Ei ei ei, ensinnäkin kasatut käyttävät ihan erillaista emolevyä, et sinä itse kasattuun saa samaa emolevyä kuin pakettikoneissa, pakettikoneissa on yleensä valmistajan oma emo, pakettikoneiden emolevyt voivat olla paljon halvempia, ja esimerkiksi yleensä nämä pakettikoneet käyttävät integroitua näytönohjainta, taas kun voit ostaa samallaisen näyttiksen mutta erillisenä josta voi tulla hintaa lisää, itse et tiedä siis mitään.
- mä jään eläkkeelle
Tuolla summalla eläisi kevyesti yli puoli vuotta vaikka olisi työttömyyskorvauksella, siksi toiseksi 467,70 euron hinnalla lentää jo ulkomaillekin mukavasti lomalle. Miksi tuollainen summa pitäisi maksaa softasta?
Sehän on oikeasti kannattavampaa vaikka lähteä työkyvyttömyyden perusteella eläkkeelle kuin maksaa ihan järjettömiä summia palkasta pois siksi, että pitää ostaa softaa. Ei mulla riitä jumalauta rahaa laittaa 464,70 euroa yhtäkkiä johonkin Windowsiin. Tuo summa on suunnilleen se mitä saa kelasta työttömyyskorvauksenakin.
Linux lisäohjelmineen on ilmainen, menot siis 0e.
Mutta kun kerran Windows on noin kallis jotta sen käytön pääsee edes aloittamaan niin taidan huomenna laittaa eläkepaperin vetämään ja jäädä huvikseni pois työelämästä. Saatte sitten maksaa sen että ostan Windowsin. Katsotaan onko kivaa kun te kaikki joudutte maksamaan kun menen ja ostan Windowsin koneeseeni.
Täytän tänä iltana työkyvyttömyyseläkkeeseen liittyvät lomakkeet ja huomenna postiin. Te kaikki alatte maksaa elämäni ihan vain kostona Windowsin hinnasta.
Ei tosiaan kiinnosta maksaa jostain vitun softasta 467,70 euroa. Tuolla rahalla ostaa jumalauta lentolipun Aasian lennollekin parhaassa tapauksessa. Mä lähden tuolla summalla lomalle.- Aasiaannytheti
Hyvää lomaa aasian matkalle............. he he heheh
- 29
Lisäyksenä vielä aloitusviestiini että se Nortonin lisenssi on siis yhdeksi vuodeksi kerrallaan, eli joka vuosi pitää pulittaa se 57,90 eur (ja varmaan nostavat Nortonin hintoja jatkossa).
Todella kallista on kyllä Windowsin käyttö, huh huh.
Ei kovin fiksua eikä viisasta käyttää Windowsia.- miksi maksaa?
No juu ei tosiaan ole viisasta käyttää Windowsia. Sillä rahalla millä pääsee Windowsin kanssa vain alkuun ihan minimiohjelmistoilla, pääsee jo mukavasti lomamatkallekin tai ostaa vaikkapa uuden polkupyörän tai jotakin muuta kivaa. Mä lentäisin jo lomalle sillä hintaa mitä Windowsin käytön aloittaminen maksaa.
Itse asiassa olen säästänytkin vuodessa pari kolme ulkomaan reissua sillä, että varastan ohjelmistojen hinnassa tekijältä käyttämällä open sourcea ilmaiseksi jolloin Microsoft ei saa mitään. Se on vuodessa jopa 10 000 euroa säästöä pelkissä lisenssikuluissa maksimissaan. Joka tapauksessa open sourcea käyttämällä säästää oikeasti tuhansia euroja vuodessa.
Toinen missä säästän jopa 8000 euroa vuodessa on se, että en aja autoa. En edes omista sellaista enkä hankikaan koskaan autoa. Kaikki palvelut ovat polkupyörämatkan tai kävelymatkan päässä kotoani. En siis osallistu veronmaksajana auton veroluonteisten maksujen maksamiseen koskaan. Se on suoraan pitkän ulkomaanreissun hinta vuosittain heti, tai useammankin reissun hinta. Suomi ei saa mitään jos ostan lentolipun vaikka Ryanairilta ja lennän ulkomaille törsäämään rahaa, siis nauttimaan elämästä. Se on 0 euroa Pentti Nelosen taskuun joka kerta.
Softasta en suostu maksamaan mitään.
- ex-ubuntulainen
Ostin tietokoneen - 300€.
Mukana Windows7 - 0€
Jos ubuntu - 0€ asennetaan , niin mihin se asennetaan?Windows 7:n hinta on leivottu tietokoneen hintaan, eli maksoit siinä sitten varmaan 100€ tms. ylimääräistä.
Ubuntun voi asentaa 0€:lla tietokoneeseen joka on 100€ halvempi kun ei maksa turhasta.- Ette ymmärrä
M-Kar kirjoitti:
Windows 7:n hinta on leivottu tietokoneen hintaan, eli maksoit siinä sitten varmaan 100€ tms. ylimääräistä.
Ubuntun voi asentaa 0€:lla tietokoneeseen joka on 100€ halvempi kun ei maksa turhasta.Juuri noin se on, yhdellä sivulla myydään tietokoneita ja aina saa käyttiksen valita. Linux-distroilla hintaa tulee 0e lisää, Windows 7alla aina hintaa tuli jotain 120e lisää. Ja "Professional" versiolla sitten ehkä jotain 180e.
M-Kar kirjoitti:
Windows 7:n hinta on leivottu tietokoneen hintaan, eli maksoit siinä sitten varmaan 100€ tms. ylimääräistä.
Ubuntun voi asentaa 0€:lla tietokoneeseen joka on 100€ halvempi kun ei maksa turhasta."..eli maksoit siinä sitten varmaan 100€ tms. ylimääräistä."
Jota rahaa ei otettu lompakosta vaan sen on joutunut maksamaan ylimääräisenä työnä käyttöönoton yhteydessä.
Mitä meinaat, saisiko tämän koneen n.150€ jos olisi vaihtoehtona saada ilman käyttistä.
https://www.konebox.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=115314f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
"..eli maksoit siinä sitten varmaan 100€ tms. ylimääräistä."
Jota rahaa ei otettu lompakosta vaan sen on joutunut maksamaan ylimääräisenä työnä käyttöönoton yhteydessä.
Mitä meinaat, saisiko tämän koneen n.150€ jos olisi vaihtoehtona saada ilman käyttistä.
https://www.konebox.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=115314Aina kun katsoo näitä koneita joita valmistetaan Ubuntulla ja Windowsilla niin ne ovat aina paljon halvempia Ubuntulla.
M-Kar kirjoitti:
Aina kun katsoo näitä koneita joita valmistetaan Ubuntulla ja Windowsilla niin ne ovat aina paljon halvempia Ubuntulla.
Aika vaikeaa verrata kun niitä upuntu koneita ei myydä yhtään missään. (Ihme juttu... HAH! )
- KDE4
"..eli maksoit siinä sitten varmaan 100€ tms. ylimääräistä."
https://www.konebox.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=115314Kyllä.
- Ölet vöörössä
Aika vaikeaa verrata kun niitä upuntu koneita ei myydä yhtään missään. (Ihme juttu... HAH! )
Sori vaan WC Drinkki, mutta tiedän aika monta kauppaa missä myydään Ubuntu koneita.
- Penntnelonen
"Lisäksi joutuu hankkimaan huomattavasti tehokkaamman koneen että Windows ja sen tarvitsemat "kainalosauvat" jaksavat edes joten kuten toimia."
Itsellä on viime vuoten alussa hankittu kannettava, joka hankittaessa oli kohtuullisen nopea. Internetin käyttö ja wowin peluu sujuu ongelmitta. windowsin järjestelmäluokituksen mukaan heikoin osa on suoritin (turion 2dual-core mobile m500) jokaa saa 5,7 pistettä, kiintolevy 5,9 grafiikka ja peligrafiikka 6,6 (jokin hd4*** ohjain) muisti (4,0gt) 7,1. Tuskin uudet tehokkaat pöytäkoneet kovin paljon isompia pistemääriä saa verrattuna pari vuotta vanhaan kannettavaani. - Haistakaa p aska
NYt on jo windows 8 beta tulossa.
M$ on alkanut uuden taktiikan winukka päivitetään kerran vuodessa! - henrik721
Windows beta jossa ei ole ollenkaa defraggia dafregoimunoinutta asemaa.
- henrik721
mieluummiin haluisin vistass apysyä vaikka winsows8 kiinnostaa hirveesti.
Vistan pienten ongelm,iewn kanssakin. - henrik721
henrik721 kirjoitti:
mieluummiin haluisin vistass apysyä vaikka winsows8 kiinnostaa hirveesti.
Vistan pienten ongelm,iewn kanssakin.80euroa vois maksaa windows8sista en 104euroa maksais.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770