Oleskelulupa alle kolmen kuukauden visiitille tarpeellinen?

beijingfriedrice

Tarkoituksena olisi siis työskennellä au pairina 10-11 viikkoa tulevana syksynä. Yritin googlailla kyseistä tietoa löytämättä kuitenkaan tyhjentävää vastausta, ainoastaan puhuttiin puolen vuoden tai vuoden viisumeista.
Te jotka tiedätte asiasta, kertokaa siis tarvitsenko tuolle ajalle väliaikaista oleskelulupaa ja paljonko tuo mahdollisesti maksaisi?

Kiitoksia :)

17

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alle kolme kuukautta voi hyvin olla turistiviisumilla ja oleskeluluvan saakin vasta kun asuu Kiinassa pidempaan. Esimerkiksi opiskelija saa puolen vuoden asumisluvan kun tarkoituksena on opiskella vuosi tai pidempaan.

      Turistiviisumi taitaa olla talla hetkella 60 euroa halvimmillaan. Viisumiin voi saada yhden, kaksi tai monta entrya. Tama tarkoittaa sita montako kertaa voit tulla rajan yli Kiinaan.

      Viisumi siis tarvitaan ehdottomasti.

      Uskon, etta jos loydat au pair paikan, niin perhe auttaa sinua naissa asioissa.

    • beijingfriedrice

      Kiitos vastauksestasi! (: Viisumi on tosiaan hankinnassa jo, tuon oleskeluluvan kanssa vain oli vähän hämärää.

      • Jos aiot mennä turistiviisumilla eli L-viisumilla, niin tämän hetkinen muoti näyttää olevan (siis ainakin vuoden alussa), että 90 päivän viisumia ei tipu, ainoastaan 30 päivän viisumeita. Toki tuuli on saattanut jo tässäkin asiassa kääntyä, eikä näistä muuttuvista käytännöistä ota selvää vanha erkkikään. Käytännössä tämä tarkoittaa siis sitä, että joudut uusimaan viisumisi poliisilaitoksella 30 päivän välein. Hinta on muistaaksenoi 160 juania eli vähän päälle 16 euroa. Toinen asia on, että en välttämättää lähtisi turistiviisumilla au paireilemaan, koska se saattaa olla työhön rinnastettavaa toimintaa. En kyllä tiedä asiaa varmasti. Kannattaisi kääntyä esimerkiksi pekingin tai shanghain suomalaisten puoleen tässä asiassa. Heillä on varmasti kokemusta näissä asioissa. Heillä on omat keskustelupalstansa netissä, jossa asiaa varmaan voi kysyä.


      • happy_buddha kirjoitti:

        Jos aiot mennä turistiviisumilla eli L-viisumilla, niin tämän hetkinen muoti näyttää olevan (siis ainakin vuoden alussa), että 90 päivän viisumia ei tipu, ainoastaan 30 päivän viisumeita. Toki tuuli on saattanut jo tässäkin asiassa kääntyä, eikä näistä muuttuvista käytännöistä ota selvää vanha erkkikään. Käytännössä tämä tarkoittaa siis sitä, että joudut uusimaan viisumisi poliisilaitoksella 30 päivän välein. Hinta on muistaaksenoi 160 juania eli vähän päälle 16 euroa. Toinen asia on, että en välttämättää lähtisi turistiviisumilla au paireilemaan, koska se saattaa olla työhön rinnastettavaa toimintaa. En kyllä tiedä asiaa varmasti. Kannattaisi kääntyä esimerkiksi pekingin tai shanghain suomalaisten puoleen tässä asiassa. Heillä on varmasti kokemusta näissä asioissa. Heillä on omat keskustelupalstansa netissä, jossa asiaa varmaan voi kysyä.

        Luulisi, etta turistiviisumilla voisi au paireilla, silla opiskelijat opettavat englantia osa-aikaisesti ja ovat hekin siis opiskelijaviisumilla, jolla ei saa tyoskennella. Sita en tieda kuinka helposti au paireiluun tyoviisumin saisi, eikos se vaadi hieman enemman paperihommaa?

        Onko tosiaan nain, etta Suomestakin saisi vain 30 paivan viisumeita? Luulin, etta se olisi vain jos hakee viisumia muualta kuin kotimaastaan. Mistahan moinen muutos mahtaa johtua?

        Pekingin suomalaiset: http://www.beijingfinns.com/
        Shanghain suomalaiset: http://www.shanghainsuomalaiset.com/


    • Joo, mulla ei ole oikeastaan mitään tietoa tosta au pair-viisumi asiasta, ajattelin vaan että kannattaa tarkistaa asia.
      Viisumi asiasta, hain viime vuonna Hong Kongista 90 päivän viisumin ja onnistui. Vuoden vaihteessa hain Helsingistä ja 2x90 päivän hakemuksesta huolimatta tuli 2x30 päivän viisumi. Matkatoimiston tyyppi ei osannut sanoa muuta kuin että "tällasena tuli ei voi mitään" Mä tietysti sitten menetin ton toisen maahantulon tosta ekasta viisumista, koska oli pakko hakea jatkoviisumi Kiinassa, joilloin alkuperäinen viisumi mitätöitiin. Hain myös Hong Kongista myöhemmin keväällä ja sama tulos, vain 30 päivää tuli.
      Syitä en osaa arvata, ainoa poliittinen kriisi on Nobeljupakka, mutta en keksi miksi se vaikuttaisi suomalaisiin ellei pohjoismaita sitten käsitellä yhtenä yksikkönä näissä viisumiasioissa.
      Näin ohi mennen pienenä vinkkinä erityisesti maakunnissa asuville, että jos vain pystyy sisällyttämään Hong Kongin matkaohjelmaan, viisumi kannattaa hankkia sieltä. Ainakin Nathan Roadin päässä Chunking Mansionissa on useita matkatoimistoja, jotka hoitavat viisumin nopeasti ja halvalla. Itse käytän Alvi Travels nimistä paikkaa talon toisessa kerroksessa, jossa kertaviisumi maksaa 350 honkkarin taalaa ja kun aamulla passin vie toimistoon, voi iltapäivällä hakea sen viisumilla koristettuna. Helsingin lähetystöhän ei ota enää postitse vastaan hakemuksia, joten hakemus on vietävä itse tai annettava matkatoimistolle=hinnakasta ja hidasta. Käytännössä kertaviisumi matkatoimiston kautta tekee 120 euroa eli neljä kertaa enemmän kuin Hong Kongissa.

      • Kiitos tuosta Alvi Travels vinkista. Se on kylla nopeaa, jos paivassa tulee viisumi. Itse ajattelin kayda ihan virallisessa toimistossa saaren puolella, jossa viisumin saa seuraavaksi paivaksi.

        Kayn siis hakemassa turistiviisumin kuukaudeksi kun opiskelijaviisumi loppuu. Sitten kuukauden paasta uudelleen Hong Kongiin ja silla kertaa haen uuden opiskelijaviisumin.


    • Ahmad Alvilla on Guanxia ;-) Mutta tosiaan jos sieltä on hakemassa viisumia, niin kannattaa ainakin vertailuhintana käyttää tota hintaa.
      Toimiston osoite on:
      Shop 47, 1/F Chung King Mansion 36-44 Nathan Road, Tsim Sha Tsui, Kowloon
      email: [email protected]

      • Multi-entryä tuolta ei muuten ole saanut


      • Tuohan kavisi paremmin kuin hyvin, silla majoitun Chunking Mansioniin. Ja ehkapa voin siihen luottaa, kun sinakin olet onnistuneesti saanut passisi aina takaisin.

        Kiitos!


    • Olin itsekin eka kerralla vähän epäilevin mielin. Toi Chungking mansion on vähän sellainen paikka, että siellä on jos jonkinlaista säätäjää roikkumassa hihassa. Mutta hyvin tuntuu homma toimivan. Itse olen nyt Helsinki-Vantaalla ja ylihuomenna menen kokeilemaan miten Kiinan Bangkokin lähetystöstä saa viisumin :-)

      • Toimiston toiminta oli erinomaista, mutta itselleni kavi pieni moka. Opiskelijaviisumini on voimassa viela kaksi viikkoa, enka voinut saada turistiviisumia kun opiskelijaviisumi oli edelleen kaypa. Minun taytyy siis menna Hong Kongiin 31.7 kun viisumi on viela voimassa ja hakea turistiviisumia 1.8 kun uuden saa jo ottaa.

        200HKD havisin kun en ollut tarkistanut saantoja, mutta 150HKD toimisto palautti minulle.


      • yaxuefang kirjoitti:

        Toimiston toiminta oli erinomaista, mutta itselleni kavi pieni moka. Opiskelijaviisumini on voimassa viela kaksi viikkoa, enka voinut saada turistiviisumia kun opiskelijaviisumi oli edelleen kaypa. Minun taytyy siis menna Hong Kongiin 31.7 kun viisumi on viela voimassa ja hakea turistiviisumia 1.8 kun uuden saa jo ottaa.

        200HKD havisin kun en ollut tarkistanut saantoja, mutta 150HKD toimisto palautti minulle.

        Aika mielenkiintoista. Jos viisumin on hankkinut ulkomailla, niin Kiinassa viisumin voi mitätöidä. Käytännössähän näin tapahtuu kun jatkaa viisumia Kiinassa, vanha mitätöidään ja tilalle saa 0 entry-viisumin. Sinun viisumiasi ei kuitenkaan ilmeisesti voitu mitätöidä. Mikähän mahtaa olla syynä? Ilmeisesti toi opiskelijaviisumi on varmaankin multientry?


      • happy_buddha kirjoitti:

        Aika mielenkiintoista. Jos viisumin on hankkinut ulkomailla, niin Kiinassa viisumin voi mitätöidä. Käytännössähän näin tapahtuu kun jatkaa viisumia Kiinassa, vanha mitätöidään ja tilalle saa 0 entry-viisumin. Sinun viisumiasi ei kuitenkaan ilmeisesti voitu mitätöidä. Mikähän mahtaa olla syynä? Ilmeisesti toi opiskelijaviisumi on varmaankin multientry?

        Nain minakin paattelin, etta vanha mitatoityy samalla kun uuden ottaa.

        Opiskelijaviisumini on puolen vuoden oleskelulupa, jolla saa tosiaan menna rajan yli niin kuin haluaa. Ehkapa tallaista opiskelijanviisumia eli oleskelulupaa ei voi mitatoida ennen kuin se loppuu.

        Hieman hankalaa tama kylla on, silla se asettaa hyvin tiukat rajat sille milloin uuden viisumin voi hankkia. Ehkapa ajatuksena on ollut, etta opiskelijat lahtevat aina kesaksi kotimaahansa, jolloin ongelmaa ei tule.


      • yaxuefang kirjoitti:

        Nain minakin paattelin, etta vanha mitatoityy samalla kun uuden ottaa.

        Opiskelijaviisumini on puolen vuoden oleskelulupa, jolla saa tosiaan menna rajan yli niin kuin haluaa. Ehkapa tallaista opiskelijanviisumia eli oleskelulupaa ei voi mitatoida ennen kuin se loppuu.

        Hieman hankalaa tama kylla on, silla se asettaa hyvin tiukat rajat sille milloin uuden viisumin voi hankkia. Ehkapa ajatuksena on ollut, etta opiskelijat lahtevat aina kesaksi kotimaahansa, jolloin ongelmaa ei tule.

        Jatkan viela tasta aiheesta, jospa olisi jollekulle toisellekin hyotya.

        Yritin saada tuon matkatoimiston kautta paivassa viisumin 1.8. Se ei kuitenkaan onnistunut, silla siihen olisi vaadittu opiskelutodistus viime kevaalta. Sain kuitenkin turistiviisumi kun odotin toisen paivan. Tama viisumi maksoi 580HKD.

        Eli jossain tapauksissa ei voi viisumia saada paivassa ja edullisesti (380HKD nykyaan).


      • yaxuefang kirjoitti:

        Jatkan viela tasta aiheesta, jospa olisi jollekulle toisellekin hyotya.

        Yritin saada tuon matkatoimiston kautta paivassa viisumin 1.8. Se ei kuitenkaan onnistunut, silla siihen olisi vaadittu opiskelutodistus viime kevaalta. Sain kuitenkin turistiviisumi kun odotin toisen paivan. Tama viisumi maksoi 580HKD.

        Eli jossain tapauksissa ei voi viisumia saada paivassa ja edullisesti (380HKD nykyaan).

        Itse kävin hakemassa viisumin Chiang Maista, Pohjois-Thaimaassa. 1100bht neljässä päivässä. Pyytämällä tuli 45 päivää tällä kertaa, olis varmaan kannattanut samalla pyytää enemmän niin ois nähnyt olisko 90 päivää irronnut. Aika lottoamista joka tapauksessa ;-)
        Olis hauska tietää ovatko nämä säännöt hakupaikkakohtaisia, kansalaisuuskohtaisia vai jopa henkilökohtaisia... itse asiassa kaikki taitaa jossain määrin vaikuttaa.


    • Daxian

      Ota yhteyttä Kiinan suurlähetystöön ja selvitä aikeesi, ehkä myös Suomen suurlähetystö Kiinassa saattaa neuvoa. Muutoin menee arpomiseksi.

    • 6 v kiina

      muistakaa myös sellanen, että jos edellinen visa on otettu kiinan ulkopuoleleta, esim, hong kongista niin voi paikallisesta poliisi laitokselta, jos niillä on visa toimisto, hakea 2 kertaa 1 kuukauden visan lisää. jossain toimistoista antavat vain kerran, mutta vaikka hainanin , sanyan poliisi laitokselta 2 kertaa. visa maksoi sanyalla 160 rmb. tai jos sinulla on joku tuttu jolla on firma kiinassa, voit hakea bisnes viisumia poliisilaitokselta. 3-6 kuukauden visaa. laita vain papereihin että olet konsultti, koska et tee töitä. tietysti pitää olla kopiot firman papereista ja myös alkuperäiset näyttää poliisilaitoksella. tietysti kaikki voi vaihdella kaupuki kohtaisesti, sillä olethan kiinassa missä kaikki säännöt muuttuvat päivittäin, ellein tunnittain tai virkailian mielenlaadun sen hetkisestä tilasta....tai rahatilanteesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      153
      10980
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3083
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2922
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1603
    10. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      49
      1584
    Aihe