Oon lähdössä reilaamaan

yebbbuu

Niin päätin. Oon lähössä viikolla 26 ja käyn viikolla 25 ostamassa sen kortin (ei kai oo liian myöhänen aika ostaa sitä korttia sillon?) kun saan vasta sillon tarpeeksi rahaa. Voitteko kertoo mulle vinkkejä sinne? Mulla ei oo todellakaan iso matkabudjetti, ruokaan on 150e, ja jos sattuu jotain ongelmia tai pitää matkustaa bussilla, siihen 75e ja sitten jää 100e vielä käyttörahaa. Haluun sinne reissaa pian joka tapauksessa, vaikka budjetti on noinki pieni. Voitteko antaa jotain vinkkejä tai kenties vastaa näihin kysymyksiin jos tiiätte?

Onko missään mitään ulkomaiden junien aikataulukirjaa myytävänä tai bussiliikenteen yms?
Mistä saa hankittua ulkomailla taksin?
Mistä ostetaan ulkomailla paikkalippu?
Jos oon vaikka junassa ja alan juttelee vastapäiselle henkilölle, mikä vois olla sen reaktio?
Miten löydän perille hostelliin jos sellasen varaan?

Ei kai mul muuta. :D Kertokaa ihmees kokemuksii jos on, oon lukenu jo monelta nettisivulta paljon. =) Kiitti sit jo vastauksista.

5

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22

      Lue tätä viestiketjua, saat hyviä vinkkejä esim majoitukseen.

    • cacacac

      Hei, noin pienellä budjetilla ei voi ostella paikkalippuja eikä ajaa taxilla. Interrailaajia huijataan esim. meillä maksoi maltaita Madridista taksi toiselta keskusta juna-asemalta toiselle, vaan koska ei kysytty hintaa etukäteen.

      Jutella voi oikein hyvin vierustoverille, eikä tarvi pelätä reaktioita. Yleensä vastaanotto on hyvä.Tapaa kivoja ihmisiä, kun uskaltautuu keskusteluihin.

      Hostelliin löydät joka kaupungista parhaiten, kun menet ensin turisti-infoon ja kysyt ko. kaupungin karttaa ja hostellien sijaintia. Ne kyl neuvoo sulle myös bussit/metrot/ratikat perille. Missä meinaat yöpyä, ellet hostelleissa, älä lähde reissuun, ellei yöpymiseen ole varaa. Se on todella kurjaa reissaamista notkua juna-asemilla yöitä, siellä on kaikkia pervoja pyytelemässä mukaansa.

      Kannattaa muistaa, ettei missään muualla olla niin rehellisiä, kun Suomessa, älä siis luota kaikkiin tyyppeihin, varsinkaan juna-asemilla.

    • yeeebbuu

      Okei, kiitos. =) Mut jos kysyn ne hinnat etukäteen, ni en usko et siit vois koituu paljon ongelmaa? Tai jos ostan junalipun jo asemalta ni eihän ne voi sit velottaa korkeintaan kun lisämaksun joskus? (katoin netistä et ne lisämaksut on senteistä kymmeneen euroon korkeintaan, riippuen maasta). Ja aattelin nukkuu jossain rannalla yms, tiiän et se voi olla vaarallista :D Ja jos tulee huonoi kokemuksii siitä, niin nukun seuraavat kerrat hostelleissa. Mut eihän oo sit liian myöhästä ostaa täl viikol sitä interrail korttii ku meen ens viikol? Ja ainiin, aattelin alottaa silleen että meen lentokoneel Amsterdamiin, pääseekö sillä interrail kortilla sit ilmaseks jonnekkin naapurimaahan siitä? Kauheesti kysymyksii mut haluun olla mahollisimman varma kaikesta :D Kiiitoos

      • cocococ

        Interrail-kortilla voi matkustaa ilman lisämaksujakin, katot vaan sen kyseisen junan tiedot ja varmistat asemalta lisämaksut. Aina löytyy hitaampia ja lisämaksuttomia junia. Ne nopeet junat on niitä lisämaksullisia.

        Voit ostaa lipun tällä viikolla, mutta tarvit ostaessasi passin tai henkilökortin mukaasi.

        Lento Amsterdamiin hyvä juttu, sit Interrail Globl Pass käy siittä eteenpäin reissatessa. Tuutko myös lentäen takaisin. Jos tulet lentäen, ole ko. lentokaupungissa sitten ajoissa, että pääset tsekkaamaan lentosi ajoissa.


    • yeppppe

      Joo, kiiitos =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      124
      7530
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      72
      3583
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1303
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1067
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      89
      972
    6. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      47
      944
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      803
    8. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      685
    9. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      36
      678
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      653
    Aihe