Ne, jotka isännöivät koirapuistoissa....Voi voi...

Rubi-koiran omistaja

Muuta ei voi sanoa tollasista....Mietityttää vaan, onko se teille joku teidän omaksuma eräänlainen tehtävä isännöidä koirapuistossa ja seurata muiden koirien omistajien puistoon tuloa? Sitten, kun sattuu tulemaan joku, joka ei sais teiän mielestä sinne tulla, ni sitte sanotte sille, ettei se saa tulla sinne...Lol...Keitä te ootte sanomaan kenellekään, että ne ei saa puistoon tulla? Mikä oikeus teillä on sellaseen? Mun mielestä ei mikään, minä en edes ryhtyisi moiseen, vaikka tulis sinne millasen koiran kanssa tahansa, koska mua ei kiinnosta vittujakaan vahdata muitten koirapuistossa käyntiä, tää on vaa mun kanta, vaikka kyllähän sitä saa sanoa, jos joku tulee sinne vihasen koiran kanssa....Mut tuolla puistossa, missä myös ite satun käymään, on tollasia, jotka yrittävät häätää joitakin pois sieltä, vaikka joku ei oiskaan sinne välttämättä vihasen tappajaleijonan kanssa tullu ja mun mielestä se on vitun naurettavaa....Voi elämän kevät, kun joittenki pitää jotai isäntää leikkiä puistossa, eikö oo elämässä muuta? Minä en ymmärrä tollasia urpoja....Minä en ite sellaseen puuhaan haluais tuhlata aikaa....Onkohan näiltä ihmisiltä unohtunut, ettei heillä ole valtuuksia sellaseen, kun eivät sitä puistoa edes omista ja siellähän saa käydä kaikki? On näköjään tainnut unohtua....Siis saahan sitä sanoa jollekin, jos on syytä ja jonkun koira tekee jollekin koiralle jotai ja kehottaahan voi lähtemään, mutta jos henkilö ei lähde, niin ei siinä muuta enää voi tehä....ei sitä voi saa ketään väkipakollakaan puistosta ulos heittää, ei keneenkään saa koskea jo lainkin mukaan, paitsi tietyissä tapauksissa....käskeä aina voi, sitä en kiellä....Niin saa kyllä tehä, jos on syytä, mutta niinku sanoin, kaikilla koiranomistajilla ei oo aina riittävää syytä sellaseen....joskus varmaan nämä pienten koirien omistajat on puistossa samaan aikaan jonku ison koiran omistajan kanssa ja ne on sanonu sille ison koiran omistajalle, että sen pitää lähteä....Jos se ison koiran omistaja on sinne ensin tullu, ni mun mielestä ei tartte....ellei sen koira pärjää niitten pienten kanssa ja mun mielestä pienten koirien omistajien ei kannattais tulla sillon, ku siellä on isoja koiria, jos hommasta ei tuu mitään....Kaikkienhan on joskus väistettävä ja annettava tilaa toisille, mutta mun mielestä jokaisella, joka puistoon on tullu, jos on tullu sinne sillon, ku se on ollu mahollista, ettei siellä esim. oo joku koira, jonka kanssa oma koira ei tuu juttuun, on oikeus olla siellä myös jonkun aikaa....en minä ainakaan rupee heti lähtemään, jos oon vasta puistoon tullu, ellei oo ihan pakko....Onhan se kenelle tahansa keljua, jos on vasta tullu ja joutuu heti lähtemään, ku joku toinen tulee....kyllähän puistossa kerkee koiran kanssa käymään, ettei sinne oo pakko menmnä just tiettyyn aikaan....mun mielestä ei oo iso juttu, jos kukin saa olla puistossa koirasa kanssa vaikka 1/2 h....en rupee kenellekään mitää aikoja sanelee, mutta kaikkihan, jotka puistoon tulee, haluaa olla siellä aina vähän aikaa....Täälläpäin Kuopiossa ei oo erikseen puistoja pienille ja isoille....Ja nämä pomottajat siellä puistossa vois opetella pitämään huolen omista asioistaan....syystähän voi sanoa jollekin, mut ei nyt niinku noin vaa ilman riittäviä perusteita mennä jollekin sanomaan, että lähe pois täältä....:)

6

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puistoon vaan

      Puistoon saa tulla kaikki koiriensa kanssa, mutta ei siitä tarvitse romaania kirjoittaa. Toinen juttu on sitten se, että koirapuisto on mahdollisimman epäluonnollinen paikka koirille. Kovan luokan stressitekijä jopa ns. kovemmillekin yksilöille.

    • Rubi-koiran omistaja

      Jep, olet oikeassa....Mulla vaan aina jotenki kirjotukset tuppaa tulla pitkiksi....: I Noh, en tule tänne aina paskaa jauhamaan, nyt vain jätin ton tekstin, ku ihmetyttää muitten koiranomistajien käytös....Mut syytä on varmaan mullaki kattoa peiliin....:O Noh, eipä tässä sen kummempaa, jotenki toivois, että kaikki koiranomistajat huolehtis omista asioistaan ja antais toisten koiranomistajien olla, jos kenenkään koirasta ei ole ongelmaa.....:)

    • hmmmmmm..

      Hirvittävän vaikeaselkoista kirjoittelet .
      Kukaan ei ymmärrä sekopäisistä sepustuksistasi , mitä oikein tarkoitat .

    • Rubi-koiran omistaja

      Ok, tässä on pointti tiivistettynä....Mun mielestä sellaset koiranomistajat, jotka tulevat muille sanelemaan, että saako puistoon tulla vai ei, ilman hyviä perusteita, on naurettavia, niinku isännöivät puistoissa eikä niillä ole mitään valtuuksia sellaseen, kun eivät sitä puistoa edes omista....Ja se on kaikille tarkotettu....Ite en mene sanomaan kenellekään, ettei saa tulla, jokuhan voi toki niin tehdä, mutta ite en piittaa, kuka sinne puistoon tulee, ellei mun koiran ja sen toisen koiran kesken tuu jotain ongelmia....Jos joku tuo sinne vihasen koiran, siitähän saa sanoa, jos se tulee sinne sillon, ku siellä on muita koiria, joille se todennäköisesti tekis jotain....Mielipiteitä tästä aiheesta saa kertoa, luen ne mielelläni ja tässä oli se tekstin pointti, enpä rupea toista esseetä siitä enää kirjottamaan....Mulla on tämmöse tekstit, jotka vois esittää lyhyesti ja tiivistettynä, mutta mulla vaan tuppaa teksti ku teksti aina pitkäks....:O:D;)

    • 12+20

      Kyse ei ole juttujesi pituudesta vain siitä että niitä on mahdotonta lukea jos et opettele jaksottamaan .

    • HYVÄTLAJITOVERIT....

      OPETELKAA kirjoittamaan lyhyesti ja ytimekkäästi,silloin lukijat saavat selvän mistä kirjoitetaan.Kukaan ei jaksa lukea pitkiä sekavia loruiluja.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2498
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1922
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1393
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1270
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1265
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1191
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1111
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe