Elikkäs, omistan 8kk ikäisen koiran. Käydään ulkona, ja tekee tarpeensa sinne mutta toisinaan eli joka päivä päättää lurauttaa sänkyyn. Tätä ei ole ollut aluksi ongelmana mutta nyt ilmennyt. Alan kyllästymään pesemään lakanoita ja sänkyä päivittäin. Pesen sängyn vielä vahvalla eukalyptys pesuaineella. Kellään samaa ongelmaa?
Sänkyyn pissaaminen !!
13
2443
Vastaukset
- Kiva Keijo
Älä päästä koiraa sängylle? Epätoivoon vaipuminen pahentaa asiaa. Opiskele miten koiran kanssa kommunikoidaan ja käyttäydytään. Kyl se siitä.
- syy
Tulehdus tai muu sairaus, stressiä (0ma käytöksesi).
- kiva kiva
Minä kanssa ensiksi sulkisin pois ton tulehduksen mahdollisuuden. Mutta älä nyt missään nimessä päästä sitä koiraa sänkyyn, mielenosoittamista...
Se lakanoiden pesu ei edes taida auttaa, pissa imeytyy patjaan ja koiran kuono sen sieltä varmasti haistaa.- helbe5555
Luin joskus asiasta, ja yksi mahdollinen syy voi olla auktoriteetti ongelma? Koira merkkaa omakseen paikat jotka haisevat eniten sinulta eli tässä tapauksessa sänkysi.
Ja lohdutuksen sana koiranpentuni 5kk teki isommat tarpeensa yöllä sohvalle! Ja kappas koiralla eka juoksu! Tämä kerta sen piikkiin, mutta silti rupean koiralta vaatimaan enemmän ja teen selväksi että tällä hetkellä se on kolmantena arvoasteikolla. Joka käytännössä tarkoittaa että pentu saa ruuan sekä huomion vasta vanhemman koiran jälkeen. Ja koiralla ei ole vähään aikaan asiaa sohvalle, jolloin pentu tajuaa että se on MINUN lepopaikkani ja sitä on turha itselleen omia.
Korjatkaa tai lisätkää ihmiset jos jotain :) itsekkin vinkkejä kaipailen
- hmmm....,,
Mietein voisiko raskaudellani olla aihetta pissailuun?
- kiva kiva
Kyllä koira voi hyvinkin merkkailla ennen juoksua, 5 kk:tta kuullostaa aikas nuorelta juoksun aloittamiseksi, mutta yksilöitä lienee, nuorimman olen kuullut olevan puolivuotta...
Raskaudella ei sinänsä pitäisi olla muuta vaikutusta kun sinun muuttuneet tunnetilasi, hormonitasapainosi, jonka koira saattaa aistia/ tulkita väärin.
No se ja sama, mutta kitkekää toi inhottava tapa heti pois koiralta. Ei sänkyyn, ei sohvalle, lattialle oma nukkumis/löhöily paikka ( jonka kanssa saattaa merkata mielenosoituksessaan), joten siihen vaihdettava alunen.
Ja tietysti teette selväksi että touhu on kiellettyä, kyllä koira sen tajuaa, vaikka tarpeiden tekemisestä hetki jo olisikin. - .......
Koira on uros joten juoksuistakaan ei ole kyse, ja koira kusee koko rakkonsa tyhjäksi eikä merkkaile. (ei siis merkkaile ulkonakaan, koska tätä ei ole näemmä vielä tajunnut, yhteen kohtaan kusee koko rakkonsa tyhjäksi,)
- kiva kiva
Just, eipä tuossa varmaan auta kun se ettet tosiaan päästä enää sänkyyn lainkaan. Päivällä pidät poissa kokonaan makkarista ja yöllä estät sänkyyn pääsyn. Kuten jo aiemmin kirjoitin, patjaan jää kuitenkin hajujälki, johon sitten on hieno lorauttaa uudelleen.
Toki voi alkaa pissaamaan johonkin muualle. Jokin on nyt selvästi sekoittanut koiruuden ajatukset ja mielentilan.
Itselläni joskus narttu teki samaa, kun odotin viimeisilläni, eli ei mun mielestä ole täysin pois suljettua etteikö raskaus vaikuttaisi.. No kohdallani auttoi parin päivän kyläily (siis koiran) vanhempieni luokse ja palattuaan ei jatkanut enää... - veeeeera
Kuulostaa auktoriteetti ongelmalta. Meillä nyt miltei kaksi vuotias uros teki myös sitä suurin piirtein saman ikäisenä, kun mitä sinun koirasi nyt. Pissi myös omat lempi nukkuma paikkansa, ettei vanhempi uros niissä nukkuisi. Toruin koiraa merkkailusta ja makkariin en sitä enää päästänyt. Jääkausi ollaan myös jouduttu pitämään tuolle juniorille. Ongelmaa ei enää onnekis ole.. Stemppiä vaan.
- 1+16
Minulla oli tuollainen koira, joka kusi ja paskoi sänkyyn ja makasi sitten siinä, omissa jätöksissään. Koiralla oli tosin muitakin asioita päässä vialla ja se oli sisäsiittoinen, joten uskon että ongelmien takana oli jalostus. Koira ei oppinut väistämään esimerkiksi tulta ja sillä oli muitakin ongelmia, jotka eivät kuuluneet normaalille koiralle ja joita ei saanut opetettua pois. Ei auttaneet selkäsaunat eikä edes se, että koira itse poltti itsensä tallustelemalla nuotioon. Jalostus.
Eristä koira makuuhuoneesta, älä päästä sitä sinne. Jos yllätät kuselta, pieksä se. Kyllä se oppii. - kerran on---------
Mulla koira kerran pissasi sänkyyn. Vastoin ehkä joitakin ohjeita otin koiran kiinni vein sängyn luokse ja painoin sen nenän pissaan. Oikein tai ei, se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun sänkyyn pissasi! Ei tietenkään välttämättä toimi kaikilla.
- batthyany
Tehostappas vähän kurinpitoa, vähennäppäs sitä koiran paapomista, kiellä makuuhuneeseen pääsy, jyrähtelet ihan isännän äänellä koiralle asioista. Koirasi on nulikka-ikäinen, ja merkkailee sänkyäsi omakseen. Raskautesi melko varmasti vaikuttaa asiaan. Selkiinnytä arvojärjestys, pistä koira koiran paikalle. Tähän ei tarvita väkivaltaa, vaan johtajantaitoja. Määrää säännöt omassa kodissasi: täällä ei kuseksita!
- poikapöksyt
Kokeilin nyt olla huomioimatta koiraa kun tekee sisälle tarpeensa, sängyn jättänyt rauhaan ja aika ajoin joskus saattaa lurauttaa lattialle. Sain vinkin että poikapöksyt vois auttaa joten tänään hankin myös sellaiset jota pidetään öisin. :) Yritetään nyt tätäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275