Mistähän mahtaisi olla kyse kun verenpaineeni on jatkuvasti luokkaa 150/60 kotona mitattuna ja mittari näyttää ihan oikein? Ikäihmisellä lukeman voisi ymmärtää kun verisuonet tuppaavat iän mukana kovettumaan, mutta minä kun olen vasta 20-vuotias. Liikuntaa harrastan paljon, olen hyvässä kunnossa ja paino normaaleissa rajoissa. Mitään sydänoireita en itse huomaa ja liikkuessakin kaikki toimii hyvin. Sydämen syke tuntuu kyllä lähes aina kohtalaisen voimakkaalta, muttei millään tavoin epämiellyttävältä kuitenkaan, eikä mitään outoja muljahteluja esiinny.
Korkea pulssipaine?
2
1701
Vastaukset
- 4543253
no tuskinpa tuosta kannattaa huolestua jos ei mitään oireita oo ei tuo ees kovin korkee vielä ole, toki kannattaa lääkärillä käydä jos sille joku syy löytyisi.
- kjhljhjkhkj
Ootko kokeillu joskus levätäkin ? Tai ootko kuullu palauttavista harjoituksista :-) ?
Itselläkin verenpaineet alkaa kiipeen toisinaan ja nimenomaan pulssipaine nousee. Ei noin isoksi kun sulla mutta mulla on ikää yli 40 v. Äsken mittasin 148/78. Alapaine ok, mutta systolinen sais alla ainakin 15 mmHg alempana.
Ota pri päivää lepoo.... siis ei treenejä, ei fillarointia tms. kävellä saat. Sit alat
ottaan kevelylenkkejä 5 - 10 km aika lepposasti. Sykemittari päälle ja pidä syke 90 - 120 tasolla. Muista myös venytellä. Viikon pari seurailet verenpainetta ja katsot alkaako vaikuttaan. Idea on siis varmistaa, että et ole menny ylikuntoon. Jos syke karkaa ylös kevyellä liikunnalla, olet ylikunnossa. Voi viedä pitkäänkin korjaantua ja ei ole muuta keinoa kun lepo ja erittäin kevyt liikunta.
hyväkuntoisena voit ottaa kävelyn tilalta välillä myös vaikka uintia... muista KEVYESTI.
Jos pulssipaine tosiaan on 110 mmHg niin urheilulääkärillä käynti olis paikallaan. En osaa sanoa voisiko olla jotain ongelmaa mutta epätietoisuus ja asian vatvominen yksinään varmasti nostaa sympatikotonusta ja sitä kautta pulssipainetta.
Ne muljahtelut tulee useimmiten extra-lyönneistä ja ei oo vaarallisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17113043
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454830Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392798Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1211979Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1131725Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3671655Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361481