ihmiset/käyttäjät läskipalloiksi. Kuinka paljon olette lihoneet, tulkaahan kertomaan.
Ite oon kaikista masennuslääkkeistä lihonut. Yksikään masislääke ei oo jättänyt muo ihannepainoseks vaan lisäkiloja on tullut jokaisesta about 24 kiloo. Taukoa pidettiin kokonaan masislääkkeestä, niin paino lähti heti laskuun.
Muistettavaa myöskin, niin masislääkkeet väsyttää ja turuttaa, jollin ei jaksa liikkuu samoin kuin ilman lääkettä.
Joko on tullut se testi käyttöön, jolla saadaan verinäytteestä tarkat arvot , tartteeko potilas todellisuudessa masislääkkeen vai ei????Kliiniset lääketieteelliset kokeet pikaisesti käyttöön masennuspotilaille, jotta saadaan testattua masennuksen aste tarkkaan ja se, johtuuko se masennus juuri serotoniini tai muiden välittäjäainepitoisuuksien heilahtelusta.
Tietenkin nyt tulee joku tollo kirjoittamaan tähän perään, ettei sellasii testejä oo ja on se Beckin testi. Voi kuulkaa hyvät masennusihmiset, ettekö ymmärrä, miten lääketehtaat osaavat lääkäreitä apunakäyttäen huijata teitä keräämällä rahat omiin pörssisalkkuihinsa syöttämällä ja lihottanalla teidät possuiksi. Kuolette ennen aikojanne lihavuuteenne, josta on seurauksena sydän ja verisuonisairaudet, sokeritaudit, hormonihäiriöt ynnä muut.
Pyytäkää/pakottakaa lääkäreitänne tekemään teille kliiniset masennustestit niin, että saatte mustaa valkoiselle elimistönne tilasta tiedon masennuksen aiheuttajasta eli välittäjäainepitoisuuksien tai vastaavien häiriötilasta, alentumasta. Miksi suostutte syömään masislääkkeitä ilman lääketieteellisiä, kliinisiä kokeita. Olette melko yksinkertaisesti huijattavia.
Paljonko teillä on mennyt rahaa niihin terapiassakäynteihin? Oletteko laskeneet? Laskekaa vuoden rahallinen menetys ja lääkkeiden haitat sekä sitten vielä lääkekustannukset vuoden aikana.
Tuolla rahalla olisitte saaneet itsellenne iloa elämään vaikka kuinka.
Mielialalääkkeet lihottavat
71
3410
Vastaukset
- AAsfgsdfdsfdf
Lihoin 30 kiloa nyt vihaan itseäni entistä enemmän kiitos lääkkeiden
- 13
Lihoin 110 kg, loppupaino 205 kg. Jos tämän aiheutti masennuslääke seroquel,
Kyseessä on oikeastaan hidas murha, jos oma toimintani (ei ainakaan tahallinen
Syöminen, yritin samalla epätoivoisesti laihduttaa) kyseessä hidas itsemurha
- plaapplaap
Niin, onko tuollaisia testejä saatavilla kaikilla alueilla? Vai jossain erikoishoitoloissa? En edes tiennyt testien mahdollisuudesta. Voiko niitä jälkikäteen pyytää? Itse lihoin zyprexasta 20kg
- DO NOT USE DRUGS
Minulla ketipinor seroquel toi 46 kg lisää painoa :( Mukana osasyyllisenä myös mirtatsapiini
- olavan.mia.
Kyllä pitäisi olla testejä, kliinisiä kokeita kaikilla paikkakunnilla nykyään. Psykiatri kirjoittaa tavallisesti lähetteen laboratorioon tai tutkimusyksikköön, jossa masennuksen todellinen aste aivoista tutkitaan kliinisin testein.
Näistä tutkimuksista ei siksi puhuta lääkärin vastaanotolla, koska lääkäreiden tarkoitus on syöttää masennus/mielialalääkkeitä potilailleen, koska he omistavat lääketehtaiden osakkeita. Rahat pois periaatteella siis ja siksi, koska potilaat eivät uskalla lääkäriltä vaatia kliinisiä kokeita. Jos niitä pyytää teetettäväksi, niin lääkärin on helppo sanoa, ettei niistä olisi mitään vastaavaa hyötyä.
Hyvä esimerkki on, että mielialalääkkeitä ei voida edes valmistaa ilman huippulaboratorioita. Nykyään kemianlaboratoriot ja biolaboratoriot lääketieteen puolella ja lääketehtailla ovat huippuluokkaa. Lääkärit pystyvät , jos haluavat kirjoittamaan potilaalleen sellaisen kaavakkeen tutkimusyksikköön, jossa ko. kliiniset tutkimukset tehdään, otetaan näytteet ja vastauksen saa mustaa valkoiselle, tarvitaanko lääkettä todellisuudessa vai ei. Mikäli aivoissa ja elimistössä ei ole puutteita, jotka todellisen masennuksen aiheuttavat, ei lääkettä tarvita, vaan masennuksen syytä tulee silloin miettiä yhdessä lääkärin kanssa.
Lääkärit turvautuvat helppoon vaihtoehtoon, reseptin kirjoittamiseen, jolloin asia oikeasti(masennus) ei ole otettu huomioon.
Tulee muistaa niin lääketehtaat ovat pörssissä ja kilpailevat keskenään. - tyyt.tutkittu
Miksi teillä on ollut neuroleptejä/psykoosilääkkeitä käytössä indikaatiolla depressio?
Kyllä minua ainakin on tutkittu, otettu mm. likvor josta mit.serot. ym., PET-kuvanta jne.
Siitä vain pyytämään lähetettä neurologilta tai psykiatrilta (aika suolainen oli hinta, mutta kannatti, siis kokeet)
"Joko on tullut se testi käyttöön, jolla saadaan verinäytteestä tarkat arvot , tartteeko potilas todellisuudessa masislääkkeen vai ei????" Ei niitä verestä mitata..... - kallepahanen
tyyt.tutkittu kirjoitti:
Miksi teillä on ollut neuroleptejä/psykoosilääkkeitä käytössä indikaatiolla depressio?
Kyllä minua ainakin on tutkittu, otettu mm. likvor josta mit.serot. ym., PET-kuvanta jne.
Siitä vain pyytämään lähetettä neurologilta tai psykiatrilta (aika suolainen oli hinta, mutta kannatti, siis kokeet)
"Joko on tullut se testi käyttöön, jolla saadaan verinäytteestä tarkat arvot , tartteeko potilas todellisuudessa masislääkkeen vai ei????" Ei niitä verestä mitata.....Ilmeisesti kirjoittaja, aloittaja, tarkoittaa sitä et nykyaikan vois todellakin olla yksinkertasempii ja halvempii pikatestii ottaa noi masennukseen vaikuttavat ihmises olevat litkujen ja välittäjäaineiden tarkat arvot ku mennä tonkimaan selkäydintä jne. Totta sekin et kliiniset labrat on ylikehittyneitä nykyään mut ettei niit kuitenkaan hyödynnetä 100% prosenttisest.
Oon pekka et noi PEt-tutkimukset ja muut sellaset on jo tätä vuonna historiaa. Takapajulla on lääketiede mikäli lääkkeiden syöttäminen jatkuu ilman nopeita halvempii tutkimuksii. - kallepahanen
kallepahanen kirjoitti:
Ilmeisesti kirjoittaja, aloittaja, tarkoittaa sitä et nykyaikan vois todellakin olla yksinkertasempii ja halvempii pikatestii ottaa noi masennukseen vaikuttavat ihmises olevat litkujen ja välittäjäaineiden tarkat arvot ku mennä tonkimaan selkäydintä jne. Totta sekin et kliiniset labrat on ylikehittyneitä nykyään mut ettei niit kuitenkaan hyödynnetä 100% prosenttisest.
Oon pekka et noi PEt-tutkimukset ja muut sellaset on jo tätä vuonna historiaa. Takapajulla on lääketiede mikäli lääkkeiden syöttäminen jatkuu ilman nopeita halvempii tutkimuksii.ai nii piti lisätä, et veressähän ne kaikki ihmises olevat aineosaset liikkuu. Jos niitä on aivoissa tietty osa, tietty määrä niin varmasti löytyy suhteessa verestäkin. Mikäli ei löydy verestä samoja aineita niin sillonhan aivoissa on ihan ikioma verenkiertonsa. Ohan suolistossakin serotoniinii.
- pn
olavan.mia. kirjoitti:
Kyllä pitäisi olla testejä, kliinisiä kokeita kaikilla paikkakunnilla nykyään. Psykiatri kirjoittaa tavallisesti lähetteen laboratorioon tai tutkimusyksikköön, jossa masennuksen todellinen aste aivoista tutkitaan kliinisin testein.
Näistä tutkimuksista ei siksi puhuta lääkärin vastaanotolla, koska lääkäreiden tarkoitus on syöttää masennus/mielialalääkkeitä potilailleen, koska he omistavat lääketehtaiden osakkeita. Rahat pois periaatteella siis ja siksi, koska potilaat eivät uskalla lääkäriltä vaatia kliinisiä kokeita. Jos niitä pyytää teetettäväksi, niin lääkärin on helppo sanoa, ettei niistä olisi mitään vastaavaa hyötyä.
Hyvä esimerkki on, että mielialalääkkeitä ei voida edes valmistaa ilman huippulaboratorioita. Nykyään kemianlaboratoriot ja biolaboratoriot lääketieteen puolella ja lääketehtailla ovat huippuluokkaa. Lääkärit pystyvät , jos haluavat kirjoittamaan potilaalleen sellaisen kaavakkeen tutkimusyksikköön, jossa ko. kliiniset tutkimukset tehdään, otetaan näytteet ja vastauksen saa mustaa valkoiselle, tarvitaanko lääkettä todellisuudessa vai ei. Mikäli aivoissa ja elimistössä ei ole puutteita, jotka todellisen masennuksen aiheuttavat, ei lääkettä tarvita, vaan masennuksen syytä tulee silloin miettiä yhdessä lääkärin kanssa.
Lääkärit turvautuvat helppoon vaihtoehtoon, reseptin kirjoittamiseen, jolloin asia oikeasti(masennus) ei ole otettu huomioon.
Tulee muistaa niin lääketehtaat ovat pörssissä ja kilpailevat keskenään.kokeilu vasta,alussa.
- apteekin asiakas
olavan.mia. kirjoitti:
Tulee muistaa niin lääketehtaat ovat pörssissä ja kilpailevat keskenään.Aina voit apteekissa vaihtaa toisen valmistajan vastaavaan lääkkeeseen.
- Jeppana
Painoa tuli lääkkeenvaihdon jälkeen 8 kg kahdessa kuukaudessa. Se tuli niin nopeasti että en edes tajunnut koko asiaa ennen kuin vaatteiden "kutistuttua" kävin punnituttamassa itseni. Aloin samantien liikkumaan enemmän, käyn aamulenkillä, kävelen tai pyöräilen kaikki matkat, laitoin ruokailutapani täydelliseen remonttiin; paino on laskenut alle kilon kuudessa viikossa. Terapiaa on kerran ehdotettu, mutta siihen se jäikin. Ärsyttää olla työkyvytön masennuksen ja väsymyksen takia, ja sitten käyttää liian pieniä vaatteita kun on lihonut ihan possuksi eikä ole rahaa mihinkään. Kunto on kyllä mainio, mutta ärsyttää kun mahamakkarat völlyy juostessa.
Niin ja nykyinen lääkkeeni on escitalopram (cipralex). - wd
Olen laihtunut noin kolme kiloa ja aloitin citalopramin käytön 2009. 20 mg päivässä ja taidan olla jo painoindeksin alarajalla.
- TAAS..
Taas tätä samaa laulua joltakin itsestään ahdistuneelta paino-ongelmaiselta, joka löytää vikoja kaikesta muusta paitsi itsestään: alkaen meistä hölmöistä, jotka syömme masennuslääkkeitä ja päättyen lääkäreihin, puutteellisiin testauksiin ja lääketeollisuuteen.
Ja samat vastaukset kuin ennenkin: En ole lihonut masennuslääkkeistä (käytän kahta, mirtatsapiinia ja sitalopraamia), vaikka mirtatsapiini aiheuttikin ruokahalua ja mielitekoja. Tiesin tämän "vaaran" etukäteen, joten osasin varautua siihen.
Masennuslääkkeet eivät turruta ja väsyttävät silloin, kun pitääkin eli myöhään iltaisin. En edes pyri liikkumaan juuri tämän antihistamiinipöhnän aikaan, en liioin ravaamaan jääkaapilla. Olen silloin nukkumassa. Nukkuminen ei lihota. Sama 75% energiankulutuksesta tapahtuu elintoimintojen ansiosta, vaikkei eväänsä heilauttaisi.
Miksi sinä muuten söit lääkkeitä, jos ilmankin tulet toimeen? Olisit ostanut silläkin rahalla elämäniloa. Tai käynyt yksityisellä puolella ostamassa itsellesi "kliinisen masennustestin"... - alipainoinen
Syön cipralexia paniikkihäiriöön ja oon laihtunut noin viisi kiloa kolmessa kuukaudessa.
- dsfgh
Ensimmäisellä kerralla kun aloin syömään Setralinia niin lihoin 10 kiloa noin puolessa vuodessa ja lopetin lääkkeen käytön ominpäin. Myöhemmin alotin uudelleen saman lääkkeen jota oon käyttänyt nyt vajaan vuoden ja siitä asti on ollut jatkuvaa ripulia. 2 kertaa tullu vertaki ulosteen mukana. En ole kuitenkaa enää lihonut pikemminki tainnu laihtua muutaman kilon. Kuitenki tuntuu ettei näistä lääkkeistä ole juurikaan mitään apua.
- tsuppa
oon syönyt venlaa, citalopramia, litoa, risperidonia, lamotriginiä ja joitain kuukausia kahta masennuslääkettä joiden nimiä en muista. nyt on menossa abilify.. en oo kyllä huomannut painonnousua mistään noista, en liikukaan yhtään vapaa-ajalla. mitä nyt vähän ehkä pientä turvotusta, mutta se ei vaatekokoihinkaan ole vaikuttanut... kai se riippuu myös ihmisestä, että miten kroppa mihinkin lääkkeisiin reagoi?
- lihonut
Mä käyttäny Citalopramia ja nyt Venlafaxinia, painoa tullu 15 kg, vyötärölle 15 cm. Aion lopettaa, mielummin olen normaalipainoinen masentunut, kuin läski masentunut.
- :O
Viidessä vuodessa painoa on tullut 20 kg lisää.
- kkop7iy9
olen käyttänyt kuukauden mirtzapiiniä 5 kiloa noussut paino
- nam nam nam
Onko tullut syöpöteltyä? Yleensä mirtatsapiini vaihdetaan, jos painon nousu jatkuu kuukauden käytön jälkeen eikä potilas pysty vastustamaan syömishimoa.
- Valeria
Olen syönyt Sertralinia vuoden ja olen pikemminkin laihtunut kuin lihonut. En usko että lääkkeet sinällään lihottavat, vaan saattaa olla että annos on liian iso tai liian pieni jos lihottaa. Eli masennuskin saattaa aiheuttaa ahmimista ja jos toimintakyky on nolla eikä ihminen liiku, niin toki paino nousee. Kun joka päivä menee 3-6 kilometrin lenkin reippaasti kävellen niin tuskin pääsee kovasti lihomaan, vaikka loppuajan makaisi sohvalla...
- venlafaksiini
Minä laihduin Efexoria syödessäni. Ei vain ollut nälkä ja ehkä olin aktiivisempikin.
- hiezx
Eikä lääke lihota itsessään vaan se mitä lappaa suuhunsa ruokana.
- MIRTA.......
Kerää nestettä ja turvottaa potkupalloksi, siksi paino nousee.
- mirta
MIRTA....... kirjoitti:
Kerää nestettä ja turvottaa potkupalloksi, siksi paino nousee.
Miten se ei kaikkia turvota?
- gfyjgtf
Suurin osa ihmisistä elää mielihalujensa mukaan normaalisti, eikä tuijota koko ajan että ottaako nyt välipalaks sitä tomaattia vai jäätelöä. Joten jos joku lääke tulee siihen lisäämään ruokahalua ja makeanhimoa, niin kyllä se lääke silloin lihottaa normaalia ihmistä, jonka ei painoaan ja syömistä ole ennen tarvinnut tarkkailla.
Lääke on siis usein lihomisen takana, sanottepa te mitä tahansa. - asdfaytiuyuiyuijh
mirta kirjoitti:
Miten se ei kaikkia turvota?
Mirtatsapiinin yhtenä tavallisimpana haittavaikutuksena on painonnousu. Tarkoittaako se siis, että KAIKILLA nousee paino? Turvotus on yksi haittavaikutus ja varmasti osaltaan vaikuttamassa painonnousuun.
Minusta olisi hyvä saada enemmän luettavaksi tutkimuksia, miten mirtatsapiinin kaltainen lääke todella vaikuttaa painon kerääntymiseen. Kolesterolin kohoaminen on myös yksi haittavaikutuksista. Hormonaalimuutokset vaikuttavat nälkään, varmasti myös aiheuttavat turvotusta.
Antipsykoottien kohdalla tiedetään jo, että se vaikuttaa verensokeripitoisuuksiin, aineenvaihduntaan jne. Siksi painonnousu on yksi psykoosilääkkeitä syövien ongelma, eikä siihen vaikuta yksin se mitä suuhun pistää.
Ap:stä sen verran, että hän ei varmasti ole koskaan masennuslääkkeitä edes syönyt. Tämä on taas näitä palstavalistajia sarjassa "haukkumalla ja mutuamalla pääsen varmasti itseäni miellyttävään lopputulokseen, eikä kukaan enää halua syödä masennuslääkeitä".
Itsestäni ja mirtsasta. Olin laiha lääkkeitä alkaessani syömään. Kokeilua en jatkanut montaa kuukautta, koska paino alkoi nousta rajusti. Tämä siitä huolimatta, että ruokaa en syönyt sen linnunannokseni verran enempää, vaikka järkyttävää nälkää tunsinkin. Olin niin seinät, että lääke veti tokkuraan ja sänkyyn. Nukahtanut en, mutta en pystynyt liikkumaankaan. Liikuin kuten ennenkin, lähinnä vaelsin ulkona tuntikaupalla päivisin ja iltaisin, kun ei pystynyt ahdistukseltaan muutakaan tekemään. Ja siitä huolimatta nappi vain kiristi lujempaa. Kun mainitsin painonnoususta, se kuitattiin sillä että syö vähemmän. Minulla se olisi tarkoittanut sitä, että lautasella ei olisi ollut enää mitään syötäväksi. Lopetin lääkkeen ja kilot katosivat sinne mistä tulivatkin.
Mirtsassa ongelmina eivät olleet vain painonnousu, vaan järkyttävät painajaiset, halvaantuminen (et nukahda, mutta et voi liikkua tunteihin), jatkuva väsymys. Tämä lääke, kuten antipsykootitkaan eivät ole minulle sopivia, sillä niiden sivuvaikutuksena on tosiaan raju painonnousu, halvaantumistyyppiset tilat, aineenvaihdunnan "pysähtyminen" (ketipinor).
SSRI:t taas vaikuttivat niin, ettei paino ainakaan noussut. Sen sijaan vatsaa vihloi ja kouristeli, maha oli vetenä, suolistossa imeytyminen heikentyi. Nämä kuitattiin sillä, että kyllä lääkettä on hyvä syödä. Muutenhan se oloa paransikin muuten. Lopetin sen kuitenkin, koska paino alkoi tippua ja hiukset ohentua päässä.
Ei siis voida sanoa, että masennuslääkkeet automaattisesti lihottavat tai laihduttavat. Etenkin eroja on lääkkeillä ja yksilöllä. Toiset kestävät toisia lääkkeitä paremmin. - asdfaytiuyuiyuijh
asdfaytiuyuiyuijh kirjoitti:
Mirtatsapiinin yhtenä tavallisimpana haittavaikutuksena on painonnousu. Tarkoittaako se siis, että KAIKILLA nousee paino? Turvotus on yksi haittavaikutus ja varmasti osaltaan vaikuttamassa painonnousuun.
Minusta olisi hyvä saada enemmän luettavaksi tutkimuksia, miten mirtatsapiinin kaltainen lääke todella vaikuttaa painon kerääntymiseen. Kolesterolin kohoaminen on myös yksi haittavaikutuksista. Hormonaalimuutokset vaikuttavat nälkään, varmasti myös aiheuttavat turvotusta.
Antipsykoottien kohdalla tiedetään jo, että se vaikuttaa verensokeripitoisuuksiin, aineenvaihduntaan jne. Siksi painonnousu on yksi psykoosilääkkeitä syövien ongelma, eikä siihen vaikuta yksin se mitä suuhun pistää.
Ap:stä sen verran, että hän ei varmasti ole koskaan masennuslääkkeitä edes syönyt. Tämä on taas näitä palstavalistajia sarjassa "haukkumalla ja mutuamalla pääsen varmasti itseäni miellyttävään lopputulokseen, eikä kukaan enää halua syödä masennuslääkeitä".
Itsestäni ja mirtsasta. Olin laiha lääkkeitä alkaessani syömään. Kokeilua en jatkanut montaa kuukautta, koska paino alkoi nousta rajusti. Tämä siitä huolimatta, että ruokaa en syönyt sen linnunannokseni verran enempää, vaikka järkyttävää nälkää tunsinkin. Olin niin seinät, että lääke veti tokkuraan ja sänkyyn. Nukahtanut en, mutta en pystynyt liikkumaankaan. Liikuin kuten ennenkin, lähinnä vaelsin ulkona tuntikaupalla päivisin ja iltaisin, kun ei pystynyt ahdistukseltaan muutakaan tekemään. Ja siitä huolimatta nappi vain kiristi lujempaa. Kun mainitsin painonnoususta, se kuitattiin sillä että syö vähemmän. Minulla se olisi tarkoittanut sitä, että lautasella ei olisi ollut enää mitään syötäväksi. Lopetin lääkkeen ja kilot katosivat sinne mistä tulivatkin.
Mirtsassa ongelmina eivät olleet vain painonnousu, vaan järkyttävät painajaiset, halvaantuminen (et nukahda, mutta et voi liikkua tunteihin), jatkuva väsymys. Tämä lääke, kuten antipsykootitkaan eivät ole minulle sopivia, sillä niiden sivuvaikutuksena on tosiaan raju painonnousu, halvaantumistyyppiset tilat, aineenvaihdunnan "pysähtyminen" (ketipinor).
SSRI:t taas vaikuttivat niin, ettei paino ainakaan noussut. Sen sijaan vatsaa vihloi ja kouristeli, maha oli vetenä, suolistossa imeytyminen heikentyi. Nämä kuitattiin sillä, että kyllä lääkettä on hyvä syödä. Muutenhan se oloa paransikin muuten. Lopetin sen kuitenkin, koska paino alkoi tippua ja hiukset ohentua päässä.
Ei siis voida sanoa, että masennuslääkkeet automaattisesti lihottavat tai laihduttavat. Etenkin eroja on lääkkeillä ja yksilöllä. Toiset kestävät toisia lääkkeitä paremmin.Minua siis harmittaa edelleen se, että näiden lääkkeiden aiheuttama painonnousu toisilla kuitataan yksilön kyvyttömyydellä kurittomuuteen, itsesäätelyyn. Se on yksilön vika, vaikka elintavat eivät olisi muuttuneet tai muuttuisivat jopa parempaan suuntaan. Miten siinä autetaan mielenterveyspotilasta?
Lääkkeen olisi varmasti tarkoitus auttaa yksilöä tilanteen paranemiseen, itsetunnon kohoamiseen, taasaisempaan mieleen, aivokemian tasaantumiseen. Rajua painonnousua ei varmasti kovin moni pysty ottamaan osana sitä hintaa mikä pitää maksaa mielenterveydestä.
- 173
Kun söin mirtazapiiniä, lihoin alle kuukaudessa 2kg. Mirtsa teki minusta kärttyisen akan. Painonnousu oli viimeinen pisara, joten lopetin. Söin mirtazapinin ohella ketipinoria ahdistukseen, en tiedä vaikuttiko asiaan.
- Juha822222
MUA vituttaa KUN NE LÄÄKKEET LIHOTTAVAT
HITTO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
perkele. - Masentunu mies
Mulla tuli painoa 10 kiloa lisää puolessa vuodessa ja sen jälkeen oli vaan masentuneempi olo. Ennen olin kuitenki niin hyvässä kunnossa ja sitten meni koko juttu pilalle.
- 95 kiloa
Itse olen lihonnut melkein 10 kiloa vuodessa kun olen syönnyt lääkeitä.
Samaan aikaan joten niin hemmetin turra ja väsynyt ettei jaksa liikkua.
Vatsa on pallo ja muutenkin turvonnut olo. - mariah.d
Olen itsekin miettinyt mitkä lihottaa? Olen aina urheillut ja treenannut 4-5krt vkossa. 3.5 vuotta olen syönyt lääkkeitä, lääkärit vaihttuneet, joten kukaan ei ole paneutunut asiaan. Osa lääkkeistä saattaa olla turhia? Mirtazapin, ketipinor, efexor, lyrica, rivatril... painoa tullut ja sekös ottaa pannuun kun olen aina ollut sporttinen ja normaalipainoinen. Meinaan lopettaa ne mitkä pikkasenkin vaikuttavat painon nousuun...
- lääkkeetpilaaelämän
oon syöny ketipinoria n. puoli vuotta iltaisin 25mg ensin ja on ollut jo aika kauan 75mg iltaisin ja tarvittaessa 25-75mg.
seronilia 10mg joka aamu n. 10 kk
Lihosin 68 kiloisesta 83-84 kiloiseen, ja nyt painan 80-81 kiloa, aloitin laihduttamisen n. kuukausi sitten ja en käytä ketipinoria enää tarvittaessa, sillä se vaan lisää ruokahalua, poistin itse iltaketipinoristani 25mg, ja kun tämä 50mg alkaa iltaisin toimia paremmin, jätän toiset 25mg pois jne.
Seronilin aion myös lopettaa, kaikki lihottavat paskalääkkeet vaan pois. Pitää vaa käydä psykiatrin juttusilla et miten sen seronilin voin lopettaa terveellisesti kun ei sitä voi seinään lopettaa. - Huvittavaa
Anna mun kaikki kestää. Lääkkeet lihottaa
- --------------------
Huvittavampaa on, että ihmiset väittävät että vaikka lääke lisäisi ruokahalua ja makeanhimoa, se ei lihota.
Tajuaako ihmiset että suurin osa ihmisistä elää mielihalujensa mukaan normaalisti, eikä tuijota koko ajan että ottaako nyt välipalaks sitä tomaattia vai jäätelöä. Joten jos joku lääke tulee siihen lisäämään ruokahalua ja makeanhimoa, niin kyllä se lääke silloin lihottaa normaalia ihmistä, jonka ei painoaan ja syömistä ole ennen tarvinnut tarkkailla.
Kun on tottunut elämään niin että altistuu omille mieliteoilleen mutta pysyy silti normien mitoissa, ei voi olettaa eikä odottaa tämän ihmisen yhtäkkiä alkavan sitä painoaan tarkkailla, vaan painonnousu tulee yllätyksenä kun se on jo tapahtunut.
Miten tällöin voit sanoa että painonnousu johtuu vain hillitsemättömyydestä/hölmöydestä tai muustakaan syystä kuin lääkkeen tuomasta ylimääräsestä ruokahalusta ja makeenhimosta? Lääke on lihomisen takana, sanottepa te mitä tahansa. On toki varmasti tapauksia jossa ihminen olisi lihonnut muutenkin masennuksen takia, mutta että kaikki nämä tapaukset? Että kaikki nämä lääkkeiden käytön jälkeen lihonneet ihmiset jotka on aina aikasemmin ollut normaalipainossa on vaan lihonnut sattumasta juuri tällä ajalla kun aloitettiin tietyn lääkkeen käyttö? - Miten väsyttävää!
-------------------- kirjoitti:
Huvittavampaa on, että ihmiset väittävät että vaikka lääke lisäisi ruokahalua ja makeanhimoa, se ei lihota.
Tajuaako ihmiset että suurin osa ihmisistä elää mielihalujensa mukaan normaalisti, eikä tuijota koko ajan että ottaako nyt välipalaks sitä tomaattia vai jäätelöä. Joten jos joku lääke tulee siihen lisäämään ruokahalua ja makeanhimoa, niin kyllä se lääke silloin lihottaa normaalia ihmistä, jonka ei painoaan ja syömistä ole ennen tarvinnut tarkkailla.
Kun on tottunut elämään niin että altistuu omille mieliteoilleen mutta pysyy silti normien mitoissa, ei voi olettaa eikä odottaa tämän ihmisen yhtäkkiä alkavan sitä painoaan tarkkailla, vaan painonnousu tulee yllätyksenä kun se on jo tapahtunut.
Miten tällöin voit sanoa että painonnousu johtuu vain hillitsemättömyydestä/hölmöydestä tai muustakaan syystä kuin lääkkeen tuomasta ylimääräsestä ruokahalusta ja makeenhimosta? Lääke on lihomisen takana, sanottepa te mitä tahansa. On toki varmasti tapauksia jossa ihminen olisi lihonnut muutenkin masennuksen takia, mutta että kaikki nämä tapaukset? Että kaikki nämä lääkkeiden käytön jälkeen lihonneet ihmiset jotka on aina aikasemmin ollut normaalipainossa on vaan lihonnut sattumasta juuri tällä ajalla kun aloitettiin tietyn lääkkeen käyttö?No kai "normaalilta ihmiseltä" voidaan odottaa vähän itsekuriakin ja järjen käyttöä, kun kerta on tullut elämässä tilanne, että joutuu lääkkeitä käyttämään. Voi kai olettaa, että sen verran on kiinnostunut itsestään ja lääkityksestään, että ottaa huomioon ruokahalun lisääntymisen ja varautuu siihen, JOS lihominen on valtava haitta. Mitään muuta keinoa kun ei ole. TAI sitten jättää ne lääkkeet pois, jos niin on parempi. Elämässä ei aina saa kaikkea, kakkua ei voi sekä syödä että säilyttää.
Mutta siitä ei kukaan pääse yli eikä ympäri, että vain itse voi vaikuttaa siihen, lihooko vai ei. Lääkkeet eivät myöskään muutu vähemmän ruokahalua lisääviksi ruikuttamalla asiasta nettikeskusteluissa.
- Juha822222
sullaki ongelma ??? kyllä lääkkeet lihottaa ja samalla jos lihoaminen on geeneissä
niin sitä lihoaa silloin
olin 75 kiloinen vuonna 2008 ja nyt olen 97 kiloinen jässikkä.
urheillut olen jonkun verran, jopa säännöllisesti kävellyt mm, rivakkaa kävelyä
enkä edes syö kuin hevonen vaan normaalilla tavalla.
Mitä muut sanoo tähän, miten syötte?????, te jotka käytätte lääkkeitä.
ite käytän Seepramia ja Risperidonia.,
Mua tympäsee tommonen hymiömerkin pistäminen jossa hän mollaa meijät ahmateiksi vaikka asia ei välttämättä ole niin!!!!!!!!
Raivostuttavaa. - Masentunu mies
Joo vihaks pistää mullakin tollaset kommentit jotka ei ole totta ainakaan mun kohdalla. Olen ennenkin syönyt samalla tavalla mut en kyllä lihonut yhtään. Heti kun aloitin masennuslääkkeen syömisen ja söin ihan samalla tavalla kun ennen niin kas kummaa heti tuli puolessa vuodessa 10 kiloa lisää painoa. Lääkärikin vaan valehtelee ettei lääkkeet muka lihota ja syyttää vaan ahmatiksi jolla on huono itsehillintä. Itse käytin sertralinia mut raivostuin ja masennuin kun lihoin ja lopetin sen käytön. Ei ole edes paino tippunut ennalleen että ilmeisesti tässä pitäis jaksaa ruveta kauheella työllä ja tuskalla laihduttamaan että pääsis takasi entiseen painoon. Mä en ainakaan hyväksy sellasta että tullaan syyllistämään ahmatiksi ja se on totta että jotkut ihmiset ei vaan liho vaikka söis lääkkeitä ja vaikka pistäis mitä suuhunsa ja kuinka paljon tahansa.
- Meitä on moneks
No mutta sittenhän tämä koko keskustelu on aivan turhaa, koska toiset lihovat ja toiset eivät ja kolmannet laihtuvat. Mitä järkeä omia kokemuksiaan on täällä julistaa totuuksina, jos yksi sanoo lihoneensa lääkkeistä (tai lääkityksen aikana) ja toinen sanoo laihtuneensa lääkkeistä (tai lääkityksen aikana). Molemmat ovat varmasti yhtä oikeassa.
- Ei lihoita..
En usko, että mielialalääke oikeasti lihottaa, se saattaa lisätä ruokahalua, mutta jos ihminen katsoo mitä suuhunsa pistää, niin en usko että lääke sinänsä lihota. Olen itse syönyt yhtäaikasesti Lyrica ja Cymbalta kipuihin, ja paino ei noussut tippaakaan. Luultavasti masentunut ihminen syö herkemmin, katsomatta kelloon ja ei ota huomioon mitä on jo päivän aikana pistänyt suuhunsa.
- Masentunu mies
Jos masennuslääke lisää ruokahalua niin voidaan sanoa että kyllä se sitten ainakin välillisesti lihottaa kun tekee mieli syödä enemmän kuin normaalisti ja ehkä syö huomaamattaan enemmän.
- huohhhhh
Mitenkäs kun itse lihoin heti ketipinorin aloitettua 2kg? Olen syönyt vähemmän ja liikkunut samalla tavalla kuin ennen.
Ja syömisistäni olen 100% varma, kun olen syömishäiriöinen ja lasken kalorit.. Joten olen vähentänyt syömisiäni tietoisesti. Liikun samalla tavalla kuin ennenkin, eli ruumiillinen työ plus koiran kanssa lenkki iltaisin.
Joo lääke kyllä väsyttää ja pistää syöpötyttämään, mutta sh:ni on sen verran vankkaa tekoa, että väkisinkin pidän syömishimot kurissa ja liikun rättiväsyneenäkin. En tiedä, onko tästä nyt sitten mitään hyötyä, kun olen tämän lihomisen takia vain ahdistuneempi ja väsyneempi. Onneksi sain lähetteen psykiatriseen avohoitoon, että pääsen keskustelemaan asiasta. Olen nimittäin niin rättiväsynyt tähän touhuun. - Entinen hoikkis
Itse lihoin 69 kilosesta 107 kiloseksi syötyäni Remeronia.Lääkäri sanoi että lääke aiheuttaa lihomista.Mutta enpä arvannut että paisun noin isoksi.Sitten kun huomasin paisuvani niin pyysin saada vaihtaa lääkitystä mutta psyk.lääkäri sanoi että tärkeämpi on saada päänuppi kuntoon kuin laihduttaa.Noh nyt kärsitään sitten vielä ylipainosta.Puolet kiloista on lähtenyt kun sitten jossain vaiheessa tosissaan halusin lopettaa lihomisen.Remeronin aikana liikuin ja kävin kuntosalilla mutta en hionnut..eli elimistö oli aivan sekaisin noista lääkkeistä.
- Ihan Oikeasti
Olen sairastanut masennusta, ahdistusta/paniikkihäiriötä nyt 15 vuotta elämästäni. Ja minua ärsyttää aivan tolkuttomasti kun ihmiset sanovat, että masennuslääkkeet lihottavat. Jos jokin teitä lihottaa, niin se on se masennus, jonka vuoksi, ette jaksa esim. jaksa liikkua, käydä töissä jne.. Eli syy ei löydy lääkkeestä.
On helvetin helppoa sanoa, että lihoin, koska söin tätä lääkettä, koska sillä pääsee ikäänkuin itse pälkähästä.. :( Lihoaminen on lääkkeen syytä jne...
Joo, no minä olen käynyt läpi melkein kaikki masennukseen käytettävät lääkeaineet mitä markkinoilta löytyy, enkä silti ole lihonnut. Ja, voitte nyt laittaa miinusta tälle tekstille niin paljon kuin haluatte... Harvoin ne lääkkeet kuitenkaan lihottaa ihmistä enempää kuin max. 5kg (turvotus ym. nesteet), loput tulee lohturuoasta ja liikunnan vähyydestä. - 22v Äiti
Itse olen lihonnut 5 vuodessa n. 40 kg. Sepramia tuli syötyä pari vuotta ja sitä ennen jotain toista masennuslääkettä, en muista nimeä. Kapseleita kuitenkin olivat. Masennuslääkkeitä syödessä kuitenkin liikuin suhkoht paljon ja karkkia ei tullut syötyä paljon yhtään. Sain 2011 heinäkuussa lapsen, nyt 6kk, joten ei pysty laittaa aikatauluja sen mukaan kun itte haluais. Liikkuminen tapahtuu silloin kun on saanut hieman kerättyä siihen voimia, ja kotona yritän tehdä edes jotain joskus, kun on siihen aikaa. Joskus kun haluaisi myös vaan rentoutua ja olla paikallaan. Aika loppuu kesken kun on lapsen hoito, ruokaa pitäisi valmistaa perheelle ja siivotakin pitäs. Masennuksesta pääsin yli, mutta kilot tulivat, joten ne aika paljon masentaa itteäni, kun kaappikin on täynnä vaatteita ja mitkään ei mahdu päälle. Nyt olen alkanut huomaamaan että hapenottokyky on huonontunut aikasemmasta. Olen aina harrastanut mieluiten mm. nyrkkeilyä, bodypumpia. Lenkkeily ei kuulu mieliharrastuksiini, vaikka sitäkin syksyllä harrastin kun vauva oli syntynyt. Nyt on alkanut hiipumaan ja täytyisi taas josstain saada voimaa - ja aikaa liikkumiseen... Mutta omasta kokemuksestani olen sitä mieltä, että lääkkeet olivat erittäin iso tekijä lihomisessani...
- 22v äiti
.. ja vielä, jokainen ihminen on yksilöllinen, jos toinen ei liho, se ei tarkoita että joku toinen ei voisi lihoa. Jokainen tuntee itse oman kroppansa. Jos en lääkkeitä olisi syönyt masennukseen, en luultavasti olisi näin paljoa turvonnut... Allekirjoitan kuitenkin myös esim. lohtusyömisen, mutta itse en ainakaan ole mässäillyt ruokaa ja karkkia minkä vuoksi olisi 40 kg tullut painoa. Ja kaikki nämä kilot ovat tulleet sinä aikana kun söin lääkkeitä...
- *vm*
Ikinä en ole masennuslääkkeistä lihonut, en edes mirtatsapiinista, vaikka se hoidon alkukuukausina syötättikin iltaisin lääkkeen oton jälkeen. En tarvitse "kliinisiä masennustestejä", koska 25 vuoden kokemus on osoittanut tarvitsevani lääkityksen ja terveyteni romahtavan ilman lääkitystä.
Osasin varautua tähän: menin lääkkeet otettuani sänkyyn, jolloin nukahdin, enkä ollut histamiinipöhnässä ravaamassa telkkarin ja jääkaapin väliä kuten ilmeisesti sinä. Eikä kotonani edes ole koskaan valmisruokia, hiilihydraattipitoista naposteltavaa eikä rasvaisia ja makeita turhuuksia.
Ilman lääkitystä en liiku sitäkään vähää kuin nykyään.
Olen käyttänyt amitriptyliiniä, doksepiiniä, venlafaksiinia, paroksetiinia, sitalopraamia, essitalopraamia ja mirtatsapiinia. Nykyinen lääkitys on sitalopraami 20 mg mirtatsapiini 45 mg.- *vm*
Tähän rehellisyyden vuoksi pieni korjaus: 80-luvun lopulla eräänä talvena syödessäni amitriptyliiniä jopa 300 mg/vrk. tuli valtavaa makeanhimoa, ja silloin painoni nousi n. 5 kg. En osannut huomioida sen johtuneen lääkkeestä enkä panna hanttiin, vaan herkuttelin kaikella makealla. Kilot alkoivat sulaa kevättalvella, kun sain yllättävän aktiivisuuden puuskan, kuljin kävellen ja aloin liikkua paljon. Nautin auringonpaisteesta, linnunlaulusta ja ulkoilusta. Omituinen ilmiö, makeanhimo liittyi amitriptyliiniin pimeään vuodenaikaan ja loppui kun luonto oli tulvillaan valoa...
- ossobukkolo
hei, aloitin 2011 kesäkuussa risperidonin ja citalopramin lihosin jouluun mennessä noin 45kg vaikka olin dietillä koko ajan. sen jälkeen tähän kesäkuuhun oli tullut pari kiloa vielä ja lopetin tuolloin kesäkuuna niin siitä tähän päivään (1kk) on lähtenyt painoa 9kg.. toivottavasti samaa tahtia tai vähän nopeampaa lähtis loputkin!
älkää syökö lääkkeitä. ne ei auta. ne muokkaa susta aneemisen tylsän ihmisen joka ei jaksa tehä mitään eikä nauraa mutta ei myöskään itkeä..
hoitakaa ongelmat jotenki muulloin kuin lääkkeillä. - Keski-ikä
Jos lääke lihottaa kovasti (turvottaa tai aiheuttaa nälän tunnetta), niin kehottaisin vaihtamaan lääkettä tai sitten jäämään masennuksen syövereihin, mikä myös yleensä joko lihottaa tai laihduttaa. Lääkkeissä on aina myös tuoteseloste, jossa mainitaan sivuvaikutukset. Jos siellä lukee painonnousu, niin vaatikaa joku muu lääke, sitä voi kysyä jo siinä vaiheessa kun lääkäri kirjoittaa reseptiä.
Ja jos pärjäätte kokonaan ilman lääkkeitä, niin sehän on ideaali tilanne. Itselläni on ollut monta lääkettä, mutta Sertralin sopivalla annoksella ei ainakaan minua lihota koska jaksan liikkua ja olla aktiivinen.
Lisäksi jo pelkästään ikä voi vaikuttaa siihen, lihooko vai ei. Yleensä vanhemmiten ihmiset alkavat lihoa, koska aineenvaihdunta hidastuu, ja liikkuminen vähenee. Ei se aina välttämättä lääkkeistä johdu!- Läääääääkkkeeetttt
"Jos siellä lukee painonnousu"#..Lukee TAATUSTI j a painon laskukin..Ja kaikissa lukee ja kaikki mahdollinen...ja uneliaisuus ja unettomuus, Kova vatsa ja ripuli, ja jopa se MASENNUSKIN ;)
- raskausmaha
40 kg ja kaikki luulee mun olevan raskaana kun vatta on kuin synnyttäisin ihan just :/
- .
Olisikin se noin mustavalkoista!
Painoni nousi 0 (nolla) kiloa.
"Muistettavaa myöskin, niin masislääkkeet väsyttää ja turuttaa, jollin ei jaksa liikkuu samoin kuin ilman lääkettä."
Päin vastoin lääkkeitä syömällä sekä terapian avulla pääsin sängystä ylös jolloin siis liikkumiseni lisääntyi.
"lääkäreitänne tekemään teille kliiniset masennustestit"
Tarkoitat siis verikokeita. Juu, tehty on. Kertoisitko kansankielellä mitä ne arvot merkkaa?
Terapiassa käynti oli omalla kohdallani ilmaista, kun nyt ei ruveta laskemaan paljonko verorahoja käytin. Lääkkeet ei maksaneet juurikaan mitään. Itse en ainakaan laske kuinka paljon rahaa kuntoutumiseeni meni kun verrataan siitä saamaani hyötyyn. Se on yks ja sama kerran minusta kuoriutui muutakin kuin punkassa makaaja. - psykiatri
Lääkkeet eivät lihota, tarkkailkaapa syömisiänne ja liikkumista.
- rdhrdhr
Kyllä lihottaa. Ellei muulla tavalla, niin voivat esimerkiksi lisätä ruokahalua yms. Itselläni rauhoittavat lisäsivät ruokahalua, makeanhimoa ja kontrolli syömiseen meni rauhoittavien vallassa ihan plössiksi.
- wawqarfwqa
Söin seronilia, melatoninia ja ketipinoria. Uskon et ketipinor lihotti eniten. Lihoin 15-16kg puolen vuoden sisällä. Laihdutin sen kuitenki pois, mutta pysyvät jäljet jäi vartaloon. :/
Käytän edelleen ketipinoria mutta todella pientä määrää, ja melatoninia 3mg / ilta. Tarkoitus ois kuitenki päästä eroon noista iltalääkkeistä, mutta kun lääkärit sai mut niihin kerran koukkuun, niin en saa nukuttua ilman. Huvittavaa sinänsä, alunperin piti vaan korjata unirytmi melatoninilla, mutta määrätyt lääkkeet vaan kasvoi, lihoin ja olo huononi. Enää en suostu ottamaan uusia lääkkeitä. Jouduin akuuttiosastollekin koska ensin määrättiin liian iso määrä seronilia ja itsetuhoisuus ja itsemurha-ajatukset lähti sen takii todella jyrkkään nousuun. Vitun lääkkeet. - pimppis
Hei! No kertokaapa kaikki nyt kellä paino noussut yhtäkkiä lääkkeiden vaikutuksesta ( itsellä risperdal käytössä) ,paino nousi itsellä kk:dessa n.10 kiloa...niin oletteko saaneet laihdutettua lääkkeiden käytön aikana, vai onko ihan turhaa työtä, itse en heti voi lääkkeitä lopettaa painon nousun takia kun lääkäri kehotti syömään pari vuotta...niin kiinnostaisi tietää oletteko onnistuneet painon pudotuksessa lääkityksen aikana?
- Klonks
Lääkityksen aikana se on varmasti hankalaa, mutta usein kuulee että kun lääkkeen lopettaa niin ylimääräinen paino katoaa kuin itsestään.
- aasfaf
Olen käyttänyt useita eri masennuslääkkeitä (turhaan koska niistä ei ole ollut apua). Muilla ei ole ollut isompaa merkitystä painon kannalta paitsi mirtazapiinillä. Kun kysyin lääkäriltä ruokahalun noususta sivuvaikutuksena hän sanoi että kyllä se voi nostaa ruokahalua, mutta pitää vain sitten olla syömättä. Ikävä kyllä tuommoinen neuvo ei paljon auttanut, kun mulla se lääke aiheutti ihan hirveätä ahmimishimoa. Muutamia kertoja jopa heräsin jääkaapilta yöllä ahmimassa. Muutaman kuukauden aikana tuli hiukan yli kymmenen kiloa ja koska lääkkeestä ei ollut yhtään mitään apua lopetin sen käytön ennen kuin paisuin jättimäiseksi.
- Syylliset vastuuseen
Syöminen lihottaa. Samoin kalja et viina. Tulkaahan nyt kertomaan, paljonko olette lihoneet huonon syömisen ja alkoholin käytön seurauksena. Vaatikaa vastuuseen ne ihmiset, jotka tunkevat lärvistänne alas haitallisia määriä kaloreita ruoan ja juoman muodossa!
- Klonks
Näkisin asian näin: Maailmassa on todella paljon ylipainoisia ihmisiä, joilla ei ole lääkitystä eikä mielenterveysongelmia. Miksi? Eivätkö he tiedä että kannattaisi syödä vihanneksia, hedelmiä, kalaa, velliä ja puuroa?
Sen sijaan henkilö, joka on aiemmin syönyt järkevästi, mutta jolla on mielenterveysongelma, saattaa saada ongelmaansa ruokahalua lisääviä lääkkeitä.(Lääkäri ei kuitenkaan välttämättä mainitse että lääke lisää ruokahalua ja henkilö joka on sekaisin ei välttämättä koe sillä hetkellä elämänsä tärkeimmäksi asiaksi lukea koko pienipränttistä selostetta.) Ja yhtäkkiä ei pysty ajattelemaan mitään muuta kuin ruokaa. Miten voidaan siis odottaa että esimerkiksi psykoosin molemmin puolin keikkuva henkilö voisi tehdä valinnan syödä aivotoimintaa muuttavan, järjenvastaista ruuanhimoa aiheuttavan lääkkeen alaisena viileän harkitusti, jos järkevään ruokailuun ei pysty moni tavallinenkaan ihminen?
Ehkä "Mielialalääkkeet lihottavat" on siis useissa tapauksessa hieman väärin muotoiltu, mistä tämä koko kahina sitten aina nouseekin. Mutta kyllä ne aika suuria voimia voivat olla, jotka pienessä (fut. suuressa) ihmisessä silloin vaikuttavat.- ...............
Näinhän se on. Onneksi nykyään sentään on parempia lääkkeitä tarjolla kuin ennen. Näistä asioista ei pidä puhua yleistäen. Kaikki lääkkeet eivät lisää ruokahalua, ruokahalua lisäävätkään eivät välttämättä vaikuta niin ikuisesti, ja jotkut jopa vähentävät ruokahalua ja näläntunnetta.
Toisaalta täällä usein mainittu mirtatsapiini, joka hyvin useita lihottaa (panee syömään), voi lisätä myös aktiivisuutta, jolloin kilot ehkä eivät pääse kertymään. Jotkut osaavat toimia oikein lääkkeen kanssa: välttävät lihottavien ruokien ostoa (=ruokavalion muutos), ja ottavat lääkkeen illalla ja menevät sänkyyn. Nukkuessa tulee vähemmän syötyä.
- Lamictalisti
Ensiksikin kannattaa valita lääke, jonka lääkeselosteessa ei mainita lihomista, ja jos kuitenkin lisää ruokahalua ja turvottaa, niin sitten vaihtaa toiseen lääkkeeseen, koska vaikka vaihto onkin inhottavaa, niin kyllähän sillä on pitemmän päälle suuri merkitys, että lääke on mahdollisimman sopiva käyttäjälleen!
- Klonks
Aina ei ole tuollaistakaan valintaa, jos on vaikka suljetulla osastolla ja uudet lääkekokeilut tarjoillaan neuvostoliittolaisella palvelualttiudella pienessä rautakipossa. :-)
- liikkuva lihapulla
Olen laihtunut, koska liikun enemmän. Innostuin kulkemaan työmatkat kävellen. Voisi olla eri asia, jos olisin kotona ja isoin energiaa kuluttava toiminta olisi syöminen.
- pimppis
LIIKKUVA LIHAPULLA: siis sä olet lääkityksen kanssa laihtunut? minkä merkkinen lääke sulla on? Minua kiinnostaa just että onnistuuko laihdutus just tuon lääkityksen aikana....
- sairassssssss
Kyllä noi jotkut psykoosilääkkeet hidastaa aineenvaihduntaa melkoisesti, että sitä painoa voi tulla lisää vaikkei rupeisikaan syömään enemmän. Masentuneille määrätään myös niitä masislääkkeen lisäksi esim. ahdistukseen ja unettomuuteen.
Harvemmin masennuslääkityksestä paino lähtee nousemaan, poikkeuksena mirtatsapiini. Onhan se joskus toivottavaakin, että ruokahalu kasvaa. Monet vakavasti masentuneet ovat alipainoisia ja aliravittuja.
Mutta ei kenenkään tarvitse kärsiä tuollaisesta. Lääkitystä voidaan muuttaa jos sivuvaikutukset on ikävät ja aiheuttaa lisäongelmia. Ei se sopiva lääkitys aina heti löydy. Joillekin ei löydy ikinä. Ja mitä useampi lääke on käytössä, niin sitä huikeampi määrä yhteisvaikutuksia ja sivuvaikutuksia.
Ei ole paino noussut masennuslääkityksen aikana. - tenoxsitus
Mitatsapiini on hyvä lääke unettomuuteen, mutta se aiheuttaa lihomista. Itselläni tuli 10kg painoa lisää, joten lopetin sen itse ja kerroin lääkärille asian joka myönsi asian olevan totta ja vaihtoi lääkkeeseen tenox.
- pookamikki
oon saanu painoa 5kiloa 2004 remeronista.
muista ssri/snri lääkkeistä olen lähinnä menettänyt painoa.
olen nyt 34-vuotias mies. pituutta 190cm ja painoa 84. voxraa vajaa kk nyt nyönyt ja toivoisin että saisin sitä saatanan elopainoa kun en halua tällainen luuviulukkakaan olla =) - Stop it now
Aika hyvin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3524491Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1462538Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822146- 1451690
- 261227
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!441222- 351178
- 791101
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!3451045Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein1431029