Tupakointi

Onneks vero nousee

Ei haittaa polttajat, heille itselleensä siitä on kaikkein suurin haitta!

19

367

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :-)

Kuule köyhät ei kohta polta yhtä ainutta tupakkia, tämä on hyvä! Tupakille tulee taas se statusarvo mikä sillä on ollut joskus ennen! Se on raha mikä haisee kun tupakkia poltellaan!

• Inttiin asumisopetus

Jos ainut matka kesällä on tupakalle ja äidin puurokupille niin eipä ole rikasta.

• :-)
        Inttiin asumisopetus kirjoitti:

Jos ainut matka kesällä on tupakalle ja äidin puurokupille niin eipä ole rikasta.

:D Kukas sulle sanoi että ei ole Mersua ja Bemaria pihassa, siis oman rantatontilla olevan talon pihassa, ja rannassa on omassa laiturissa lisäksi oma viimevuonna ostettu 200000€ maksanut vene! Kyllä sitä vanhempiakin tulee moikattua sillointällöin, en kiellä. Mutta sinnekin vien aina tuliaisia ainakin 200€ edestä, joka kerta!

• asdfasdfaasdfasdfasd

Sua ei haittaa, ja silti näet vaivan kirjoittaaksesi viestin.

• Joskus se loppuu

Se on jo niin sairas ettei enää polta - se siitä!

• hpop

Kivahan se on aamu raikkaassa kelissä polkee töihin, kun edessä joku prk tervakeuhko pilaa ilman. Kaupan edustat myös.....Olispa kiva jos ottaisvat huomioon muitakin. Kiva se on mennä uimaankin, kun natsoja/räkää kelluu pinnalla. missä monesti ihmisiä kokoontuu...

• Tupakka vai työ

Tupakoitsijat vapaalla - työnantajat karttavat tupakoitsijoita, eikä syyttä!

• sauhuttelija
        Tupakka vai työ kirjoitti:

Tupakoitsijat vapaalla - työnantajat karttavat tupakoitsijoita, eikä syyttä!

Niin ne työnantajat karttavat myös alkoholisteja ja narkkareita, eikä syyttä!!! Erona on se että alkoholisteja ja narkkareita hoidetaan yhteiskunnan varoilla mutta tupakoitsijaa ei!!!! Jokainen päihteisiin sotkeutunut on ITSE ALOITTANUT mutta yhteiskunta valitsee ryhmät joiden päihderiippuvaisuuden lopettamista tuetaan ja kaikkia ryhmiä se ei koske, valittettavasti!!!!!!

• Korpeen savuttajat
        sauhuttelija kirjoitti:

Niin ne työnantajat karttavat myös alkoholisteja ja narkkareita, eikä syyttä!!! Erona on se että alkoholisteja ja narkkareita hoidetaan yhteiskunnan varoilla mutta tupakoitsijaa ei!!!! Jokainen päihteisiin sotkeutunut on ITSE ALOITTANUT mutta yhteiskunta valitsee ryhmät joiden päihderiippuvaisuuden lopettamista tuetaan ja kaikkia ryhmiä se ei koske, valittettavasti!!!!!!

Tupakoitsija kallis yhteiskunnalle. Sairastelut, työajan hukka, häirintä, tuppakkapaikat, savut ja hajut, listaa voisi jatkaa vaikka kuinka...

• minä vaan
        Korpeen savuttajat kirjoitti:

Tupakoitsija kallis yhteiskunnalle. Sairastelut, työajan hukka, häirintä, tuppakkapaikat, savut ja hajut, listaa voisi jatkaa vaikka kuinka...

tästäpä syystä olisikin hyvä että vieroitushoitoa tuettaisiin!!!! Kallista on ja tulee olemaan...tupaitsija on päihderiippuvainen siinä missä muutkin riippuvaiset!!!!

• Äetin poeka
        minä vaan kirjoitti:

tästäpä syystä olisikin hyvä että vieroitushoitoa tuettaisiin!!!! Kallista on ja tulee olemaan...tupaitsija on päihderiippuvainen siinä missä muutkin riippuvaiset!!!!

Olisi terveellisempää imeä tuttia. Anteeksi tämä rinnastus mutta totta se on.

• mee hoitoon

"Tupakoitsija kallis yhteiskunnalle. Sairastelut, työajan hukka, häirintä, tuppakkapaikat, savut ja hajut, listaa voisi jatkaa vaikka kuinka..."

Mites läskit?

• heheeh

Mites sitten ysikymppisiks elävät alzheimer-potilaat ja muut pitkäaikais-sairaat? Miten paljon niihin hoitoihin menee? Tupakoitsija tekee työt, maksaa eläkkeestään jonka valtio säästää omaan taskuunsa tupakoitsijan sairastuessa ja kuollessa keskimäärin just siinä eläkkeelle päästyään.

Työajan hukka nyt on ihan naurettavaa. Saman ajan tupakoimaton (saatika tupakoija) helposti kaivaa vaikka nenää päivässä.

Faktat nyt suoriksi. Tupakoitsija tulee yhteiskunnalle halvemmaksi kuin tupakoimaton. Etsinpäs linkinkin. http://www.iltalehti.fi/ terveys/200810068379693_tr.shtml ja yksinkertaisille; siinä on väliviiva. yhdistä.

• kasikasikasi

työtön oon tällä hetkellä mutta en ymmärrä tätä kohua tupakan hinnasta, eihän se kalliiksi tule jos ei polta koko askillista päivässä. Itse tykkään enemmän sätkistä kun ne maistuvat vahvemmalta ja voi tehdä juuri sellaisia pökäleitä kuin itse haluaa. Kuukaudessa hintaa kertyy ehkä 30e se ei ole mitään. ja jos verot nostaakin tota hintaa parilla eurolla kuussa nauran paskasta naurua teille ihan ku se mua estäis vielä sauhuttelemasta ku korsteeni mäccärin kupeessa.

• Tupakan orja:(

Tupakoitsijana eli "päihderiippuvaisena" ihmettelen sitä miksi tupakan vieroitushoidot maksavat niin paljon???? Tupakoitsijan ajatusmaailma muuttuu samalla tavoin kuin muidenkin päihderiippuvaisten eli jos täytyy maksaa n. 300e. kerralla tai kahdessa osassa uusimmasta hoitomuodosta(tablettihoito) ei sellainen summa mieltä piristä!!!! Ei tupakkaakaan osteta kartonkeja kerrallaan vaan aski silloin kun tarvetta. Alkoholistit ja muut päihderiippuvaiset saavat kyllä hoitoa ilmaiseksi mutta mee nikotiiniriiipuvaiset emme. Meitä soimataan ja tehdään kauheita syntipukkeja :( Ilmaista hoidon puutetta perustellaan sillä että tulee yhteiskunnalle kalliiksi....no, kalliiksi tulee tupakasta aiheutuneet sairaudetkin!!!! Olen varma siitä että kukaan tupakoitsija ei ylpeile sillä että on riippuvainen eikä lopettaminen 90% tapauksista tapahdu sormia napsauttamalla! Tarviiko yhteiskunnan hylkiä riippuvaista jos ei ole valmis häntä auttamaankaan. Kun tupakoitsijaksi on ryhtynyt on kyllä tiennyt riskit mutta useimmat on aloittaneet niin nuorena ettei järki ole tietoa vielä vastaanottanut. Onko antabukset alkoholisteille jollain tapaa halvempaa ja hyväksyttävämpää kuin ns. antabus tupakoitsijalle?????

• rewq

Saako ihmetellä tupakoijaa miksi se natsa ei osu tuhkakuppiin vaihka se olisi metrin päässä ,se on ihankun pakko viskata maahan .Varsinkin tämä baariväki niille se on aivan ylivoimaista.Tämähän ei ole ikä kysymys sitä takevät vanhemmat yhtä hyvin kun nuoret.

• el Reino

Yli 25 vuotta olen ollut samalla työnantajalla. Poltan työaikana ja koskaan ei ole pomo huomauttanut. Sairauslomalla olen ollut viimeksi vuonna -98 kun meni nivelsiteet nilkasta. Asun omassa talossa taajaman ulkopuolella. Ketähän mun tupakointi haittaa.

• Polta vaan!

Ei ketään!

• Työkaveri

Toivonmukaan saat nautiskella paheestasi loppuun asti mutta haju on varmasti epämiellyttävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      105
      7451
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      102
      5264
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3516
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3461
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2544
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1866
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      349
      1506
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      56
      1324
    Aihe