Pitäisi saada mökkipihaan nopeakasvuisia ja hiekkapohjaiseen, kuivaan kasvualustaan tyytyviä helppohoitoisia puuntaimia (IV-V -vyöhyke). Paikka on aurinkoinen pitkälle iltapäivään, ja melko tuulinen. Eräs puutarhuri sanoi, että käy mikä vaan, kun kaivaa kuiopan johon laitetaan sopivaa multaa. Pitääkö paikkaansa?
Menestyisikö siinä esimerkiksi Siperia pihta ja Serbian kuusi?Tällainen maallikko luulisi, ettei puille loputtomiin riitä istutuskuopan sopivan ravinteikas multa.
Onko antaa vinkkejä, mitä taimia hankkisimme?
Mitä puita kuivalle mäntykankaalle näköesteeksi?
1
280
Vastaukset
- Phale
Kokeile mieluummin vaikka joitain muita mäntyjä kuin kotimaista metsämäntyä (P. mugo, P. pumila, P. kontorta, P. nigra...). Varmasti menevät tuolla paikalla. Hernepensaat , katajat ja orapihlajat myös sopivat, eivät vain ole kovin nopeita kasvamaan, männyt kylläkin ovat. Varmasti löytyy muitakin vaihtoehtoja
Se että, paikalla menestyy mikä vaan pitää paikkansa, jos muuttaa ympäristön olosuhteita, kuten vaihtaa kasvualustan. Valitsemalla paikan nykyisten olosuhteiden mukaan kasveja välttyy monelta vaivalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113617
- 663257
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342724- 832543
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501792Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716