Tallettaako Nokia GPX-jäljen?

2710Navigoi

Tarkoitus olisi ostaa Nokia 2710. Siinä kun on GPS-navogointi, niin tallentaako se gpx-jäljen? Minulla on tähän asti ollut navigaattori ja näytän tietokoneen kartasta tyttöystävälle, missä olen "luuhannut".

6

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11 + 13

Itse kysymykseen en osaa kommentoida, vaan lisäksymys, onko tuolla mallilla navigointi ilmaista? Joissakin vanhemmissa malleissa navigointi edelleen maksullista.

Tuo olisi varsin kiinnostava GPS-perusluuri, varsinkin jos siinä olisi WiFi ( toki käyttötarvekysymys ) ja ilmeisesti akun kestokin kohtuullisen hyvä kun ei ole kosketusnäytöllinen. Ihan siisti luuri.

• 2710Navigoi

Olen ymmärtänyt, että navigoivat kännykät saattavat hakea karttapaloja GPRS-yhteyden yli, jos kuljetaan laitteen muistissa ennestään olevan karttapalan ulkopuolelle. Siihen auttaa teleoperaattorin datapakettihinnoittelu, esim Sauniksen 4,90 e/kk. Tuota datansiirtoa pitää vain varoa, jos liikut ulkomailla tai esim itärajan läheisyydessa. Minulle tuo näytön koko ei ole niin tärkeä. Tietysti iso näyttö on aina parempi kuin pieni, mutta taskun koollakin on rajoituksensa.

• 5230,.

Ei talleta mun tietääkseni mutta sillee ainakin minä oon lähettäny yhelle tyypille sähköpostilla paikat missä olen käyny eli tallenna paikat esim kadun nimi nähtävyydet missä käyt ja lähetä siitä kartta(ovi) kaverin sähköpostiin kännykälläs niin se voi seurata sua,reitit voi tallentaa tietty mutta niitä ei voi lähettää

Sport Tracker tallentaa gps jälen eli kartan ja sen voi lähettää vaikka heti txt viestillä kaverin ihmeteltäväks,siinä mielessä se on hyvä

• 2710Navigoi

>Sport Tracker tallentaa gps jälen eli kartan ja sen voi lähettää vaikka heti txt >viestillä kaverin ihmeteltäväks,siinä mielessä se on hyvä.
        Hienoa! Luin tuon web-sivun www.sports-tracker.com ja ymmärsin, että kuljetun reitin voi myös muuntaa myös gpx-tiedostoksi, eli voin siirtää sen esim. Map Source tai Qlandkarte-ohjelmaan ja näyttää reitin kartalla (ja piirtää jäljen avulla korjauksia Open streetmap-karttaan). Nokian Ovi store sanoo Sports-trackerin olevan ilmainen ( mahd. tiedonsiirtokulut). Expertin kaupassa känny maksaa 113 eskoa.

• 5230,.
        2710Navigoi kirjoitti:

>Sport Tracker tallentaa gps jälen eli kartan ja sen voi lähettää vaikka heti txt >viestillä kaverin ihmeteltäväks,siinä mielessä se on hyvä.
        Hienoa! Luin tuon web-sivun www.sports-tracker.com ja ymmärsin, että kuljetun reitin voi myös muuntaa myös gpx-tiedostoksi, eli voin siirtää sen esim. Map Source tai Qlandkarte-ohjelmaan ja näyttää reitin kartalla (ja piirtää jäljen avulla korjauksia Open streetmap-karttaan). Nokian Ovi store sanoo Sports-trackerin olevan ilmainen ( mahd. tiedonsiirtokulut). Expertin kaupassa känny maksaa 113 eskoa.

tarkotin siis sitä että käytät spots trackeriä autoillessa,ne tiedot voi läh kännyllä tw fb txt viest ym,se piirtää kartan reitistä,ilmottaa ajonopeudet matkan keskinop.piirtää korkeus nopeus käyrät max nopeus reitillä näet oletko hurjastellu

• 5230,.

Navigaattori 2,2" näytöllä!Ei kiitos sanois moni,kyllä tolla varmaan muuten pärjää,ilmainen navigointi,nyt on vaan niin että tuo navi on tullu moneen muuhunkin saman hintal tai hieman kalliimpiin.puhelimiin esim c5 näppäin puhelin tulee mieleen jossa olis s60 käyttis,kaikista paras olis joku symb 3 känny johon sais ladattua 3.07 joka reitittää paremmin kun 3.06..oon vaan jostain ehkä lukenu en muuten tiedä sen paremmin enkä oikeestaan tarttekaan parempaa nyt kuin tuo 3.06 versio,vaikee se on päättää varmaan mutta kattelisin tota c5 jos et kosketusnäyttöö diggaa,tietysti se wlan olis hyvä myös,mutta kuiteski nää noksut on aika kätsyjä kun näissä on hyvä kävely navikin,sen huomasin stadin käynnillä vkl oli helppoa siellä löytää mestat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4852
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3870
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1354
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1343
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1259
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe