hei kaikille!
Olin armeijassa vuosina 2002-2003 sotakoiranohjaajana ja siellä koirainnostukseni sai alkunsa oikein kunnolla.Koirina meillä oli siellä juuri saksanpaimenkoiria valtaosa.Koulutus oli erittäin hyvä ja uskon sen auttavan huomattavasti oman koiran hankinnassa ,vaikka siitä onkin nyt vierehtäny jo vuosia.
Omaa koiraa minulla ei ole vielä tähän mennessä kuitenkaan ollut. Kysyisinkin kokeneimmilta koiranomistajilta ,mitä tulee erityisesti ottaa huomioon ko. rodun pentua hankkiessa. Olenkin nyt hankkimassa kattavasti lisää tietoa ,ennen ,kuin hankin oman koiran.
Mikä on suurinpiirtein hinta haarukka , soveltuuko kerrostalo ensi alkuun rodulle? tavoite on kuitenkin muuttaa varallisuuden salliessa rivariin. vai odottaako ,niin kauan ,että saisi vähän isomman asunnon? kuitenkin töistä päästyäni (7,5h) koira saisi heti mielekästä toimintaa.
Liikuntaa ja huolenpitoa koira tulisi siis minulta saamaan erittäin runsaasti ja nyt ,kun opiskelut , yms on saatu päätökseen ,olen valmis nyt vihdoin ottamaan itselleni koiran. allergiatestitkin olivat ok.
saksanpaimenkoiran pentu hankinnassa
4
202
Vastaukset
- Tänäänkään ei sada.
No mikä ettei =)
Kyll oikein liikutettu saku osaa odottaa töissäoloajan. Ota pentu esim loman alussa, ehditte tutustua kunnolla ennen loman loppumista. Paljon sakuja on kerrostaloissa, ja se sopeutuu siihen, kuten moneen muuhunkin asiaan jos liikunta ja virikeasiat on sitten isännän kotona ollessa kunnossa. Koira oppii säännöllisiin tapoihin aika pian.
Katso että valitsemasi pentu on rohkea, oikea riiviö oikeastaan pentuna, sellainen utelias, jokapaikkaan tunkeva pallero, sellaisesta tulee kunnon kaveri.
Onnea etsintään!- mojito83
jep!
Haluankin juuri sellaisen aktiivisen ja erittäin touhukkaan pennun!
Minulla on kärsivällisyyttä ja ymmärrystä ,jos ja (kun) tulee niitä tuhoja kotona ,minun ollessani töissä..
Koirasta saan kuitenkin niin paljon iloa ,seuraa ,lenkkikaveria jne että olen harkinnut asian täysin loppuun. Nyt ,kun vaan löytäisin netistä hyvän kasvattajan ja hyvän pennun.
- spktieto
Olen yrittänyt noille kirjoittamilleni sivuille koota oleellista tietoa Saksanpaimenkoirasta ja sen hankkimisesta. Hinnat on 600-1300 euroa, eikä laatu välttämättä korreloi hinnan kanssa. Aika monella näitä on kerrostaloissakin, kannattaa huomioida, että pentuna saattaa yksin jäädessään tuhota paikkoja...
http://spktieto.suntuubi.com/ - mojito83
Oikein paljon kiitoksia hyvästä sivustosta!
Juu huomioitu on ja tärkeintä ,että teen kodistani pennun elämää ajatellen turvallisen. Ei minua haittaa ,jos jotain huonekalua tai verhoja on vähän raavittu ,mutta koitan tottakai järjestellä asiat niin ,että tuhoja ei pääsisi kamalasti syntymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1245261Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303728No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452470Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv351715Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241624- 501588
- 411580
- 231501
- 141342
- 291333