Eli ensimmäistä lasta odotan ja olen jo pidempään miettinyt, että voiko vauvan laittaa heti syönnin jälkeen makaavaan asentoon. Tuntuu jotenkin pelottavalta, että jos vauvalle tulee puklut suuhun ja sitten vahingossa makuuasennossa ollessaan tai nukkuessaan vetäisee ne väärään kurkkuun. Pitäisikö vauvaa siis hetki pitää pystyasennossa ennen kuin laittaa esim. vaunuihin nukkumaan tai omaan sänkyyn? Ja pitäisikö mieluummin suosia kylkiasentoa?
puklut makuuasennossa
4
555
Vastaukset
- ...........
Useimmille vauvoille tulee syönnin yhteydessä ilmaa mahaan sen verran, että ne on röyhtäytettävä ennen nukuttamista. Jos ei röyhtäytä, ei vauva yleensä myöskään nukahda, vaan alkaa itkeä mahavaivojaan. Eli käytännössä suurin osa vauvoista on pakko nostaa pystyasentoon röyhtäisemään syönnin jälkeen.
Kylkiasento on turvallisin pienelle vauvalle. - -S-
Meidän lapsilla ainakin pää on kääntyny aina sivulle kun on selälleen laittanut ja jos on puklannut niin puklut on kyl valunu suu pieltä pitkin pois suusta. Meillä on muksut myöskin nukahtanut ilman röyhtäytystä,mutta suosittelen kuitenkin röyhtäyttämään syönnin jälkeen.
Itse en esikoista läheskään aina röyhtäyttänyt ruuan jälkeen kun joka kerta heräsi siihen kun pystympään nosti ja sitten alkoi nukuttaminen taas uudestaan. Mutta ei kyllä kärsinyt mahavaivoistakaan. - äiteläinen
Vastasyntyneelle suositellaan selällään nukuttamista. Itse en ole myöskään yösyötöillä vieressäni nukkuvaa vauvaa röyhtäyttänyt, mahavaivoista ei kärsitty. Ja sama juttu kun tuolla toisellakin, vauva osasi kääntää päänsä sivulle selällään maatessan. Ja pulautuksia tuli joskus suuriakin, aina on osannut puklauttaa ne poskelle.
- että näin
Kauhean yksilöllistä tuo röyhtäytyksen tarve. Meillä mentiin osittaisimetyksellä ja aina imetyksen jälkeen piti kyllä röyhtäyttää; usein välissäkin. Mutta korvikken annon jälkeen (avent hidasvirtaustutti koko 1) eitainnu koskaan tulla röyhtäystä. Itku tosiaan sit viimeistään kertoo, että menikö ilmaa.. Vauvan voi röythäytyksen jälkeen laittaa selälleen; osaa kääntää päänsä sivulle jos tulee puklu. Joskus kyllä kuulee suositeltavan kyljelleen nukutusta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2051192Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍129894Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77765