Olemme olleet avoliitossa kohta 7 vuotta. Meillä on vuoden vanha tyttö.
Nyt suhteemme näyttää tulleen tiensä päähän. Riitelemme koko ajan, mikä on aivan kaamea pientä tyttöämme ajatellen. Seksi ei ole ollut osa suhdettamme enään muutamaan kuukauteen.
Pojan isä on töissä 8 tuntia päivässä 2 tuntia työmatkoihin joka päivä. Lisäksi hän vapaa-ajalla tekee vielä extratöitä, eli aikaa jää vähän tytölle ja parisuhteelle ei ollenkaan. Hän on kyllä rakastava ja ihana isä noin periaatteessa, ei juo alkoholia eikä ole väkivaltainen.
Mietin siis, kuinka asiat on..
Hän on todistanut isyytensä, mutta haluaisin ilman muuta yksinhuoltajuuden koska tytön kanssa hän ei aikaa vietä kun pienen murto-osan viikossa.
Itse olen kotiäitinä ja lapseni on minulle kaikki kaikessa.
Kertokaa omia kokemuksia ja vinkkejä miten asiassa edetä.
Ero harkinnassa, isän oikeudet lapseen.
6
300
Vastaukset
- Lakiuudistus.
Iltalehti 28.3.2011.
Huoltajuusriitojen sovittelussa hyviä tuloksia psykologien ja sosiaalityöntekijöiden tehtävänä on auttaa vanhempia näkemään lapsen etu.
Aiheesta lisää.
http://www.iltalehti.fi/perhe/2011032813448760_pr.shtml
---- - xxxxxxxxxxxxxxcccccc
Tuossa tilanteessa ei ole mitään syytä miettiä yksinhuoltajuutta. Miksi ihmeessä haluat viedä isältä mahdollisuuden olla päättämässä lapsensa asioista? Ja tapaamisilla taas ei ole mitään tekemistä huoltomuodon kanssa.
- sossupaholainen
Totuuden tietävä voi haukkua minua taas pelleksi, mutta lähes kolmenkymmenen vuoden kokemuksella voin sanoa, että lastenvalvoja ei kyllä ap:n tilanteessa kovin helposti hyväksy yksinhuoltoa, koska siihen ei ole mitään syytä. Ellei isä sitten (toivottavasti ei) sano, että ehdottomasti haluaa antaa pois kaikki oikeutensa osallistua lasta koskeviin päätöksiin. Silllojnkin pyytäisin miettimään vielä kerran ennen kuin vahvistaisin sopimuksen.
- Totuuden näkevä.
sossupaholainen kirjoitti:
Totuuden tietävä voi haukkua minua taas pelleksi, mutta lähes kolmenkymmenen vuoden kokemuksella voin sanoa, että lastenvalvoja ei kyllä ap:n tilanteessa kovin helposti hyväksy yksinhuoltoa, koska siihen ei ole mitään syytä. Ellei isä sitten (toivottavasti ei) sano, että ehdottomasti haluaa antaa pois kaikki oikeutensa osallistua lasta koskeviin päätöksiin. Silllojnkin pyytäisin miettimään vielä kerran ennen kuin vahvistaisin sopimuksen.
Hahhhaahhaa.... Ei jumalauta ole tosi että sinä sossupelle voit olla noin helvetin TYHMÄ!!!!!
Sinä meuhkaat täällä vähintään joka toisessa vastauksessa minulle etteivät sossutantat yritä vaikuttaa eivätkä vaikuta mitenkään huoltajuussoppareihin joita eronnut isä ja äiti tulee vahvistuttamaan sossutantalle!
Voi että sai makeat naurut kun nyt itse tuolla elvistelylläsi puhuit sossutantat niin syvälle pussin perukoille kuin vain ikinä voi ;) ;)
Nyt sitten stoppia siihen mitä selittelyä aiot seuraavaksi suoltaa: tottakai yrität selitellä että sinä sossupelle ajatteletkin lapsen parasta kun pyydät (siis puutut omalla henkilökohtaisella kannallasi) isää miettimään vielä kerran päätöstään.
Suomeksi sanottuna sinä YRITÄT vaikuttaa siihen vanhempien "yhdessä sovittuun" huoltajuusmuotoon!!!! Näinhän asia on kuten kerroitkin.
Ok, yrität kerätä sympatioita tuolla että muka "ajattelet lapsen parasta" mutta etpä sitten elvistelyltäsi tajunnutkaan että aivan sama "lapsen edun ajaminen" toimii sossutantoilla toisinpäinkin!!!!
Aivan samoin sossutantat pystyvät antamaan omia henkilökohtaisia neuvojaan kun isä haluaa esim. lähihuoltajuutta ihan tosielämän seikkojenkin mukaan!
Silloinhan sossutanttana luonnollisesti pyydät isää miettimään vielä kerran.....
Ai niin..... siinä tapauksessahan sinullekin iskostuneen sossutanttojen äitimyytin "olemattomuuden" vuoksi SELITTELETKIN täällä sitä paskaasi: "sossut ei päätä eikä vaikuta vaan vanhemmat tekevät sopimuksen keskenään ja loppupeleissä oikeus päättää"
Mitä oikeus päättää kun sen saman sossutantan henkilökohtainen näkemys on ratkaisevassa osassa oikeuteen menevässä olosuhdeselvityksessä?????????
Voi minä niin pidän siitä kun itseään "sosiaalityöntekijäksi" tituleeraava puhuu itsensä pussiin noin helposti ja ihan oman "erinomaisuutensa" esittelemisen ansiosta ;) ;) (tykkää;)
- yksi äiti
En näe tilanteessa mitään syytä yksinhuoltajuuteen, tuskin tulet sitä saamaan jos isä ei kiltisti laita nimeään paperiin. Yhteishuoltajuus jossa lapsi asuu luonasi, on kaikkien edun mukaista JOS on pakko erota.
- mies 33333
No mitä jos koklaisitte vaikka sitten sitä että mies jäisi kotiin muutamaksi kuukaudeksi? Ja menisit itse töihin. Ehtisi isälle muodostua suhde lapseen ja ehkä tuo työmääräkin voisi vaatia vähän tuunausta. Tai jos etsisitte asuntoa työtä lähempää tai harkitsisitte työpaikan vaihtoa.
Itsekin siis eronnut ja liika duuni oli siinä yksi syy - ei ainoa, mutta sitähän on helppo säätää nykyään varsinkin kun lapsi on noin pieni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1473509Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.411992Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.136991- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847