Tahdon tietää, onko täällä muita minunkaltaisiani yksinäisiä!
Välillä musta nimittäin tuntuu, että olisin maailman yksinäisin ihminen. En nimittäin pysty edes samaistumaan toisiin yksinäisiin. En edes täytä tavallisimpia yksinäisen ihmisen piirteitä. En siis ole mitenkään ujo ja pidän uusiin ihmisiin tutustumisesta.
Mulla on ollut ystäviä ja kavereita. Vaikka mulla edelleenkin on kavereita esim. koulussa oon oikeesti tositosi yksinäinen. Mun tapaukses ei voi myöskään sanoa, etten olisi itse edes yrittänyt päästä eroon yksinäisyydestäni. Kyllä olen. Enkä ole vielä luovuttamassa vaikka tähän asti se ei ole tulosta tuottanutkaan.
Yleensä yksinäisistä ajatellaan, että he ovat jotenkin itse aiheuttaneet oman yksinäisyytensä tai ovat muuten vaan outoja, joiden kanssa kukaan ei halua olla. Tämä on tietysti yleistystä ja todella loukkaavaa. Tämän takia mun on kauheen vaikee edes hyväksyä omaa yksinäisyyttäni ja helposti tekee mieli korottaa itseni muiden yksinäisten yläpuolelle, vaikka samalla viivallahan tässä oikeesti ollaan. Mutta miten on sitten mahdollista, kun on joskus yrittänyt netin välityksellä johonkin toiseen yksinäiseen tutustua, ei siitä ole tullut lopulta mitään mm. toisen sairaalloisen ujouden takia tai että toinen on osottautunut totaalisen oudoksi (vaikkei niin saisi sanoa). Niiin että mikä on teidän muiden suhtautumine yksinäisiin ja millaisiksi koette itsenne?
KIVA MUTTA YKSINÄINEN
17
870
Vastaukset
- alottajatyttö
oho tajusin että tää ei nyt ollu kovin helposti avautuva, mutta jos joku yhtään tajusin niin saa toki kommentoida! :-D
- DS.
Sulla on kaksi hyvää asetta... Sä et ole ujo ja sä pidät uusiin ihmisiin tutustumisesta. Eli silleen hyvät lähtökohdat. Sä voisit periaatteessa tunkea porukkaan mukaan ja alkaa juttelemaan.
- tyttö18__
Mulla ihan sama homma :D Ihan ku olisin itse kirjoittamaa tekstiä lukenu. En oo myöskään ujo ja pidän uusiin ihmisiin tutustumisesta. Oon aika menevä ja käyn ja koen mielllään uusia asioita.
Kavereita on, mut silti on myös tosi yksinäistäkin. Oon yrittäny tutustua ihmisiin tältäkin palstalta, mut homma aina kariutunu siihen ku toinen ei just puhu mitään tai on _todella_ omituinen ja normaaliin kommunikointiin kykenemätön.
Mun suhtautuminen yksinäisiin on aika säälivä ja teen just niinku säkin, eli mielellään korotan itteni muiden yksinäisten yläpuolelle, vaik mitään syytä ei ole. - looooonewolf
Sama homma täälläkin. En ole mitenkään ujo vaikka uusiin ihmisiin tutustuminen vie toki aikansa ja monille se on paljon helpompaa. Mielestäni en ole myöskään mikään täysi friikki tai jotenkin erityisen ruma. Silti olen jäänyt yksin.
Ja tiedän kyllä, että omilla valinnoilla olen pitkälti ajanut itseni tähän tilanteeseen. Käytännössä paras kaverini on kämppis ja sitten on muutama "tuttu" jonka kanssa tulee kyllä juteltua jos kadulla törmätään muttei muuten pidetä mitään yhteyttä. Eniten kuitenkin harmittaa, ettei minulla ole yhtään kaveria vastakkaisen sukupuolen edustajista.
Itse olen kuoppani kaivanut ja taisipa tulla niin syvä, ettei täältä enää nousta. Jos vaan pääsis aikakoneella taaksepäin niin tekisin kaikki toisin. - boy 19 alone4ever
"Itse olen kuoppani kaivanut ja taisipa tulla niin syvä, ettei täältä enää nousta. Jos vaan pääsis aikakoneella taaksepäin niin tekisin kaikki toisin. "
-Sinäpä sen sanoit... sinäpä sen sanoit. Itse olen myös yksinäinen varsinkin näin kesällä. Onhan niitä joille jutella aina koulun aikana, mutta näin lomillahan sen näkee että on täysin yksin. Aloittajalla pullat hyvin uunissa:uskallat sentään tehdä jotain yksinäisyyden estämiseksi, vaikka se nyt ei olisikaan onnistunut.
Suhtautumiseni yksinäisiin on avoin, koska olenhan itsekin yksin. Ja usein he ovat vain ujoja jotkut tietenkin outoja, mutta kaikki me ollaan erilaisia. - Only the lonely
Olen yksinäinen vaikken tunne olevani... viihdyn ihna hyvin itsekseni. En ole ujo, mutta hiljainen. Tutustun helposti uusiin ihmisiin ja tulen toimeen kaikkien kanssa... mitään pysyvää en ole saanut aikaiseksi.. yksi kaveri on rinnalla kulkenut lapsuudesta asti, kohta yli kuusitoista vuotta ollaan tunnettu. Mutta jotenkin mekin olemme alkaneet kasvaa erillemme..... Haluaisin ystäviä, kavereita joille puhua, joiden kanssa viettää aikaa, en kavereita joiden kanssa pitäisi joka viikonloppu raahautua baariin.... ja vielä kun en edes juo..... Onkohan se sitten itseaiheutettua yksinäisyyttä?? Yksi nettituttu oli, viestittelimme pitkään, kuukausi sitten katosi, en tiedä miksi.. ehkä hän vielä vastaa, en kyllä usko.
Minä en itse enää tunne yksinäisyyttä, ne osaa sanoa miltä tuntuu todella olla yksin... kyllä minä pärjään menttaliteetilla pääsee pitkälle... - yksin jo 5 vuotta..
Juu, tuo on todella tuttu tunne. En muuten tiennyt että täällä edes oli tämmöinen paikka ja että on olemassa muitakin nuoria jotka on yksin. Mä oon nyt 19 ja olen ollut yli 5 vuotta ilman kavereita. Jotenkin siihen tottuu jo, mutta tulee niitä hetkiä tosi usein että tarvitsisi kaveria. Jotenkin niin orpo olo ja samaan aikaan soimaan itseäni kun en ole oikein tehnyt asialle mitään tai olenhan mä tehnyt, mutta netissä vaan. Haluaisin sen kaverin just jonka kanssa voi lähtee jonnekkin kahville tai tehä ylipäätään normaaleja asioita. Sitä kun nysvää kotona kokoaika eikä edes lähde mihinkään ja syy on aina se että kun ei ole ketään kenen kanssa lähteä. Ja kun en juo, niin ei tee mieli mennä baareihinkaan kattoo kun muut örveltää ja juo minkä kerkeää. Olen juu ujo vähän, mutta pidän uusiin ihmisiin tutustumisesta. Olen todella avoin kun saan luvan puhua.(yleensä kukaan ei halua että puhun itsestäni..) Sitten kun yrittää tutustua ihmisiin netissä, niin yleensä ne on outoja siihen nähden minkälaisen kuvan niistä on saanu. Juu höpötin taas liikaa.. Ja netissä kun juttelee niin yleensä törmään vaan niihin ihmisiin jotka ei tykkää musta, sitten kun ne rupee sanomaan jotain typerää siitä että olen yksin niin tuntuu että se oikeasti on mun oma vika että olen yksin. Vaikka tiedän että se ei ole, koska olen kaikki nää vuodet todellakin yrittänyt etsiä ystäviä.
- fjjghjgjgghgh
Sama tilanne. Mua on ajanut yksinäisyyteen lähinnä huono itsetunto. Häpeän ja vihaan niin valtavasti itseäni, etten koe ansaitsevani kenenkään ystävyyttä. Tätä ei ihmiset päälle päin huomaa, sillä vaikutat ulospäin oikein sosiaaliselta ja iloiselta. Estän silti kaikkia tulemasta lähelle esittämällä liian kiireistä.
Ajattelen, että mitä järkeä minun on edes yrittää, koska maailmassa on kuitenkin minua niin paljon viehättävempiä, kauniimpia ja kaikinpuolin parempia ihmisiä, että jäisin kakkoseksi joka tapauksessa, joten mielummin olen yksin. - jgvfaiogvjreqiopbj
Mistä päin suomee oot "yksin jo 5 vuotta"?
- yksin jo 5 vuotta
Täältä Etelä-Suomesta olen. Joo aika tyhmää sinänsä, koska täällähän on aivan valtavasti ihmisiä, niin olis kehen tutustua.
- yksin jo 5 vuotta
._. tarkalleen ottaen oon kyllä pääkaupunkiseudulta, jos se sua nyt ees kiinnosti..
- Mies_26
Joo, tutulta kuulostaa.
Mikä tuollaisessa tilanteessa on harmillisinta, on se, että juuri monet yksinäiset ovat mitä syvällisimpi, empaattisimpia ja sympaattisimpia. Harmillista on nimenomaan se, että ei ole ketään, joka saisi kunnian tuntea sellaisen ihmisen, sillä yksinäinen on yksinäinen ja monesti juuri ujouden takia. Löytyy toisn muustakin syystä kumpuavaa yksinäisyyttä tai sitä, että "vain" tuntee itsensä yksinäiseksi(kuten totesit , asianlaitasi olevan). Itse en varsinaisesti ole yksinäinen, usein kylläkin tunnen itseni sellaiseksi. Tulee vaan joskus niin tyhjä olo.
Minulla on kuusi kaveria, joista ainakin kahta voin kutsua jopa ihan ystäväksi, joille voi jakaa huolensa ja muutenkin keskustella syvällisesti. Ilman heitä olisin ollu "poissa" jo pitkän aikaa.
MUTTA, silti se tyhjyys vain joskus tuntuu, ja raastaa kovastikin.
Mukava olisi myös tutustua yksinäisiin ihmisiin myös täältä netin kautta, mutta kun ei aina tiedä kuka on tosissaan yksinäinen ja kuka käy täällä vain huvikseen pelleilemässä.
Sinä kyllä kuulostat ihan vilpittömältä. :) Hyvä niin...- yksin jo 5 vuotta
Ai minäkös? va tuo joka aloitti?
Juu mä inhoon sitä kun tulee se tyhjä olo._. Ei sais vaan miettii sitä muuten tulee pahamieli. - Mies_26
yksin jo 5 vuotta kirjoitti:
Ai minäkös? va tuo joka aloitti?
Juu mä inhoon sitä kun tulee se tyhjä olo._. Ei sais vaan miettii sitä muuten tulee pahamieli.Joo. Tarkoitin aloittajaa, mutta ei sillä ole suurempaa merkitystä.
Olen näes ittekin vuosia sitten ollu tilanteessa, että ei paljon kavereita ollut. Mutta se on tavallaan eräänlainen trauma. Ei siitä meinaa päästä eroon, vaikka tilanne muuttuukin.
Mutta oli miten oli tsemppiä kaikille, joilla on vaikeaa tämän, tai minkä tahansa asian suhteen. Uskallan todella sanoa ymmärtäväni.
- 19-girl
Huh, sama juttu täälläki. Oon ihan mukava ja hauska ja nii edespäin ja myös itekki tykkään jutella uusille ihmisille mutta siihen se sit jääki et ne on vaa kavereita että ei ystäviä. Amiksessa mul oli "kavereita" mut neki meni heti katki ku valmistuttiin et mut on varmaa helppo unohtaa. Nyt oon kesätöissä ja kaks mukavaa työkamua siel on mut sihen sekin taitaa jääjä. En tiiä sit tuleeko musta jotain negatiivista energiaa että tuolle ei kannata puhua tai jotain vastaavaa, Vaikka hymyilen ja oon ilonen ja nauratan ihmisiä. En tiiä. Kukaan ei paljon mulle soittele tai kutsu minnekkään, onhan miul kaks ala- ja ylä-aste aikaista kaveria. Mut seki jää vähemmälle ku muutan elokuus uudelle paikkakunnalle. Jotenki masentavaa kattoo ku muut on isois kaveriporukois ja pitää hauskaa ku mää vaa kuljen yksin
- cafe latte
Ehkä pitäisi olla tyrkympi, eli sen sijaan että aina mietitään täällä "miksi kukaan ei soita mulle" pitäisikin miettiä "miksi minä en soita kenellekään?". Vai onko niin että kaikki ne joille on soittanut ovat kieltäytyneet vähintään kolmasti?
Osa yksinäisyydestä on sitä että etsitään jotakuta jonka kanssa voisi perustaa perheen. Tosin ei se perhekään yksistään tee onnelliseksi jos ei puolisosta ole kaveriksi jakamaan yhteisiä harrastuksia, eli ulkonäkö on heikko valintaperuste. - Yksin jo 5 vuotta
No mä oon ollu "tyrkky" ja soitellu monta kertaa ja en viitti enään soittaa montaa kertaa koska moni tuntee sen semmosena että ahdistelisin tai häiritsisin. Okei mulla ei oo ollu moneen vuoteen ketään kelle soittaa, mutta sillon kun mulla oli niin sillon soitin.
Mun kohdalla yksinäisyys on sitä että mulla ei oo ystävän ystävää ei edes kaveria. Jos mä ensin lähtisin siitä kaverista liikeelle ja sitten siirtyisin siitä ystävään ja sitten miettisin puolison valintaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724394Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513140
- 402618
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222322- 231986
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151742Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715