Ala-arvoinen. Kaikkien arvosteluasteikkojen alapuolella. Ei riitä sanat kertomaan kuinka onnetonta tunarointia. Korjattavia asioita olivat esim.: puoltaa hiukan oikealle- huollon jälkeen puolsi rajusti oikealle, keskuslukitus ei aukaise takaovea- ei korjattu, koska huollossa ei ole sähkömiestä, kaiutin särisee- ei saatu kuntoon, koska ei ole sähkömiestä, jarrupalasta pieni pala pois, ei kosketa kauttaaltaan jarrulevyyn, jätti rantua lohkeaman kohdalle. Kysyin käytettiinkö pala pois- sanottiin ei ja selitys sille , miksi ei oli, että edellisen asentajan näpeistä jäänyt rasvaa, lähtee kulumalla pois. Vilkkulampussa huurretta sisällä, arvatkaapa oliko asialle tehty mitään? Aivan oikein - ei mitään.
Pyörän keskittäjäholkkia etsiessä olivat joutuneet ajelemaan puoli päivää ympäri kaupunkia! Kierrän kyseisen tunaripesän helvetin kaukaa ja nopeasti. Lukija tehköön johtopäätöksensä. Minulle riitti ensimmäinen kerta ko. paikassa. Luojan kiitos ettei autossa ollut vakavampaa vikaa. En varmasti olisi saanut ajokunnossa takaisin. Miksi ihmeessä ko huolto ei ole varannut sankollista diapamia oven pieleen autojaan huollosta hakeville asiakkaille?
Laakkosen huolto
98
6116
Vastaukset
- kansanauto
Sulla kävi säkä. Minä jouduin viemään autoni korjaamolle Laakkosen huollon jälkeen.
- Semmosta palvelua
Ohhoh! Sattuuhan tätä muillekin, eikä vaan meidän perheelle ko. huoltoliikkeessä.
Ensimmäisellä kerralla kaikki meni hyvin, mutta peilin vilkkulasissa kuraa ja kosteutta sisällä, ei korjattu, mutta laskutettiin sen katsomisesta kolme ja puoli euroa. Sitä ei kuulemma kannata korjata, koska sen korjaamiseen menee uuden hinta.
Mutta kaikki on sen jälkeen mennyt päin takapuolta. Yhtä osaa autoon odotettiin yli kaksi kuukautta. Luojan kiitos ei ollut mikään sellainen osa, joka olisi aiheuttanut vakavampaa haittaa autoillessa. Loppujen lopuksi menin kysymään sitä ja kas, kas. Se oli unohtunut tilata kokonaan!
Sitten vielä auto oli pakko viedä korjaamolle oli sen verran vakavampi vika, yritettiin vielä kerran ko. huoltoliikettä. Ensinnä auto piti saada samana päivänä iltapäivällä huollosta pois, luvattiin ilmoittaa, jos auto ei valmistu. Soitettiin itse vaille neljä, ei ollut valmistunut, kun joutuivat tilaamaan lisää osia. Auton saisi seuraavana päivänä neljän seutuun. Sama toistui, ei soittoa kuulunut ja soitettiin itse, joko sen voisi tulla noutamaan. Ei voinut, kun ei ollut tullut osaa. Meni viikonloppu, tuli maanantai ja tuli tiistai. Siinä vaiheessa oltiin jo kuluttajaneuvojaan yhteydessä. Ja selityksenä ko. huoltoliikkeessä oli, että osa oli mennyt naapuriliikkeeseen.....
Noo, sinne mennään mekin seuraavan kerran. - minäkin olin siellä
Laakkosella on nettisivujen mukaan AKL-laatujärjestelmä. Koko Suomessa on Laakkosen huollot tämän laatujärjestelmän piirissä. Hangosta Utsjoelle on raivostuneita asiakkaita. Tyytymättömyys taataan.
- rfwer234521
Jos tyytymättömyys on on tavoitteena ja hyvin dokumentoituna, niin kyllä sillä se ISO 9001 -leima irtoaa.
- Voe voe
Huomenna pittäis sinne männä. Suopi nähdä mitä siitä tulloo.
- on muitakin
Etteole ainoat. Katsokaapa keskusteluviestejä: Kuuluisat sanat Laakkosen huolto, autotalo Laakkonen huonoa palvelua Kajaani, Kuopio Veljekset Laakkonen Oy, Suomi24 Laakkonen huolto ym. ym.
- ettänäintaas
huurteita vilkunlaseissa.voivoi teitä juppeja vaivoinenne.
- Törkeä liike
Että ainoita kusetetuksi tulleita siinä firmassa.
Itsellä kokemus että polttoainepumpun vaihdon takia, siellä irroitettiin koko polttoaine tankki. Laitettiin samalla johto liitos huonosti.
Menin toiseen liikkeeseen korjaamaan käyntihäiriöitä jolloin selvisi että takaistuimen alla on luukku josta polttoaine pumpun voi vaihtaa tai huoltaa.
Laakkosella ei suostuttu myöntämään edes omaa mokaa. vaan väitettiin että tankki täytyi irroittaa.- Haloo Kerava
Laakkosen huollosta ei kannata selvinpäin edes puhua! Täysin naurettavaa rahastamista. Tarkoitus ei edes taida olla minkään vian todellinen selvittäminen ja korjaaminen vaan rahan lypsäminen vaihdattamalla arpapelillä kaikki osat jotka asiakas vain saadaan maksamaan. Itse en vie enää koskaan autoani tähän "merkkihuoltoon" enkä suosittele muillekaan!
- sinne siis...
itellä on vähä liikaa kokemuksia tuosta puljusta kanssa ja siks oon käyttäny nykyään kuopiossa skodan liikkeessä vaikka volkkari on itelläkiin
- Autoilusta nauttija
Maksoit kai sentään pientarvikelisän sekä työn että osien riistohinnan päälle?
Luovuin volkkarista jo kuutisen vuotta takaperin tismalleen samoista syistä jotka mainitsit. Taitaa todellinen tuntihinta olla jo pitkästi yli 100 e/h. Ei sellaista kertaa Laakkosen pajalla että olisi saatu kaikki viat kerralla kuntoon. Tavallisista tavallisimmat muutaman kympin osat tilaustavaraa. Sama osa käy kaikkiin mallisarjoihin. Ihmettelen syvästi että huoltotoiminta on vielä pystyssä vaikka maine tiedetään 100 km säteellä.
Vaihda merkkiä, verenpaineesi normalisoituu. - 26 vuotta autoillut
Sikakallis paikka ja töykeää palvelua. Asioin aikani (omistan volkkarin) - yksi herrasmies erottui joukosta edukseen, mutta muut alle arvostelun asiakaspalvelutaidoissaan. Aioin vaihtaa autoa ja pyytäessäni oleellisimpia tietoja Jetasta alkoi miesmyyjä puhua auton väristä ! Vaikka on nainen asialla, niin ei kannattaisi aliarvioida ! En enää vaivaa Laakkosen liikettä millään tavalla.
- nainenkinon
Töykeää palvelua en Laakkosella ole saanut..kai metsä vastaa, niinkuin sinne huudetaan:)
Kolme Audia olen sieltä ostanut ja aina olen saanut mieleistäni palvelua niin automyyjien, kuin huollonkin puolella. - Metsään huudettu
nainenkinon kirjoitti:
Töykeää palvelua en Laakkosella ole saanut..kai metsä vastaa, niinkuin sinne huudetaan:)
Kolme Audia olen sieltä ostanut ja aina olen saanut mieleistäni palvelua niin automyyjien, kuin huollonkin puolella.Unohdit mainita huoltojen edullisuuden. Laakkosen valtit ovat:
- Hyvä asiakaspalvelu
- Laadukas toiminta
- Edullisuus - tulipas kaupat
nainenkinon kirjoitti:
Kolme Audia olen sieltä ostanut ja aina olen saanut mieleistäni palvelua niin automyyjien, kuin huollonkin puolella.Joo muutaman , jopa kalliin uuden auton olen tästä paskafirmasta ostanut, mut en osta enää. Asiakaspalvelu ala-arvoista,vaikka olen aina asioidessani kohtelias. Mut en enää sinnepäin. Tarjouspyyntöihin ei vastata, pakoillaan puhelinta. Luvataan soittaa, muttei soiteta, vaikka kyseessä vaihto kaksi kertaa kalliimpaan autoon, kuin edellinen. No, eipä se mitään, kaupat tuli muualta ja edullisemmin.
Olen kuullut monia samoja tarinoita tutuilta, joten kai "meissä" kaikissa sitten jotain vikaa. Luulis bemu-ostajia kohdeltavan hyvin, kun väitetään autokaupan olevan jäissä. Näkee, että ollaan "vieraan"töissä.
- opetuksessako vika?
Mikähän autojen huollossa ja korjauksessa mättää? Onko Suomen ammattioppilaitosten autonasentajakoulutuksen taso niin heikkoa ettei koulusta päästyä osata edes perusasioita. Puhumattakaan , että voitaisiin oppia työssä lisää omasta ammatistaan. Yleensä työssä täytyy työntekijän osata työnsä tai tulee potkut. Työpaikoissa uusia työntekijöitä valittaessa otetaan huomioon koulututodistukset ja työkokemus ja hakijoista valitaan pätevin. Lisäksi työnantajat kouluttavat työssäolevia kun tulee uusia menetelmiä jne. Eikö puheena olevalla korjaamolla ole mitään ammattitaitovaatimuksia kun työvoimaa rekrytoidaan?
Missä on ammattietiikka ja moraali?
Ymmärtääkseni näissä autoasioissa myös maahantuojat kouluttavat. Miten mahtaa maahantuoja suhtautua näin heikkoon toimintaan? - Autoilusta nauttija
Ainakin asiakastöiden valvonta on oikeasti todella heikkoa. Opiskeluaikoina korjautin autoa ammattikoululla nelisen kertaa ja poikkeuksetta joka kerta auton oli ilmestynyt uusia vikoja. Ennen kuin kukaan ehtii kysyä miksi korjautin, avikka lopuutulos oli aina huono, todettakoot että nuorempana oli aikaa, mutta ei rahaa.
Yhdellä kerralla kulutus oli kasvanut 5 l/100 km, olivat laittaneet reikäistä ja kovettunutta alipaineletkua purkaamosta. uusi olisi maksnut pari mk metri. Lisäksi oli tehty pientä jekkua sinne tänne. Toisella kerralla oli ilmansuodatinkotelo ja ~20 ruuvia ja mutteria jäänyt auki. Autossa (diesel) oli todella möreät äänet. Kolmannella rikkoivat venttiilit ja kannen, kylläkin korjasivat "takuuseen". Moottorista ei koskaan tullut entisen veroista. Korjaukseen viedessä huiput mittarin mukaan 155. Korjauksesta saatuani 100. Kannentiivisteen vaihto oli operaationa. Yhdellä kerralla pöllivät autostani upouudet (ja kalliit) tulpat. Sain takaisin vaatimalla. Työt venyy opettajia ei tavoita kuukauteen. Eivät tiedä kouluilla keitä on töissä ja keitä irtisanoutunut. Halli on täpötäynnä autoja ja 16-18 -v oppilaat häseltävät omin neuvoin asiakkaiden autoja. Aikautaulut venyivät useita viikkoja. Kokemusta usealta paikkakunnalta.
Olen myös yrittänyt kysyä autotallin sähköistyksen hintaa oppilastyönä, mutta eivät pystyneet sanomaan vuosi ennen työsuorituksen alkua onko pystyvätkö myymään ko. palvelua. Autoja oli ylipäätään hyvin vaikea saada kouluille korjattaviksi. Olen siinä käsityksessä että opettajilla oli omat verkostonsa joita kautta hallivat oppilastöitä. - E92.
Näkyy olevan huollon taso samaa tasoa kuin myynnin puolikin. Jäi (uusi) Audi ostamatta muutama vuosi sitten. Onneksi.
- E92.
Ja sitten korjaus (tai oikeastaan täsmennys) edelliseen.
Tapauksessasi oli kysymys Kuopion Laakkosesta. - S8
Monelta pojalta on jäänyt uusi Audi ostamatta, harmiksi.
- -joo-o-
he. onpas hyvä et itse osaan huollot ja korjaukset tehä. nykyään hinnat on ihan naurettavat korjaamoilla. mut mut jos joutusin ni veisin oivanpojan viereen autoni, sielä osaavat hommasa.
- Pärnäsfani
Oivanpojan vieressä on Pärnäsen korjaamo. Siellä olen jo vuosia käyttänyt ajokkini. Aina on tullut kuntoon jos on ongelmia ollut. Palvelu on ollut ystävällistä ja mikä parasta siellä on asiansa osaavat korjaajat. Paras paikka Iisalmessa. Hommat vaan lisääntyy Pärnäsen pojilla. Kaikki tiet vievät Pärnäselle.
- Tämäkin hyvä
Kiuruveellä vastaava hyvässä maineessa oleva on JP-Autohuolto. Osaa asiansa ja tuntee VAG-kaluston, suosittelen.
- pisduipusfi
Hyvä mainos.......
- ehjät renkaat.
Juuri käytin viime viikolla isossa huollossa Pärnäsellä,koska edellinen huolto "merkkiliikkeessä" tuntui kalliilta.Nyt kilpailutin.Autosomman hinta 500 e,Pärnäsen 270 e.Samat työt ja suodattimiet,öljynvaihto huippuöljyillä.Tyytyväinen olen.Ja takuu jatkuu.En tiedä,mutta ne mustasukkaisen miehen renkaiden puhkomisjutut ei pitäisi nostaa hintoja.Muutakin olisi puhumista jo auton alkuajoista,mutta olkoon.
- tieteenhaara
Mitähän ihmeen tiedettä se autonkorjaus on kun vain harvat ja valitut sen osaavat?
Luulisi, että huonommissakin korjaamoissa etsittäis vaikka netistä autojen rakennekuvia ettei ihan bensatankkeja ja moottoreita irroitella pikkuvian takia. - joops joo
Ottakaapa huomioon Alan Palkkaus Minkä ao. asentaja saa?? Firmat vetää välistä. Kepulaisten maatalouskin saa paremmin. Tuskin motivoi palvelveleman uus avuttomia tuon paremmin. Auto alan vastuu / palkat eivät ole olleet koskaan kohdallaan. Ei ko. firma ole ainoa missä ns. vahinkoja sattuu. Käytettyjenmyyjien / pienhuoltojen puolella myös monenlaisia suharia???? Rapatessa roiskuuu????
- ei mikään vahinko
Ei ole mikään vahinko kun sovitut asiat jätetään tekemättä ja ollaan vielä kaupan päällisiksi ollaan ylimielisiä.
Olen kyllä sitä mieltä , että alan PÄTEVÄT asentajat saisivat kunnollista palkkaa kunnollisesta työstä. - kulkuväline
Tuskaa täynnä autonkorjauskertomukset. Eikö mitään lakia autokorjaamoille. Miten ne saavat tehdä kalliita vahinkoja asiakkaille eikä mitään vastuuta?
- joops joo
SEN PÅIVÄN kun näkis , että kunnon palkan. ko. työstä sais , Eikä pelkkää Negatiivista niin kuin on tapana Huolto / Merkkikorjaamoiden osalta . tv. 32v alalla ollut, Tyhmä tietysti kun Paskoja kehtaa rassata.
- johdosta kiinni
Eipä taida olla asentajan vika jos auto ei tule kuntoon. Firman johtohan se päättää kuinka paljon saa aikaa ja työtä käyttää auton korjaukseen. Jossakin voi olla esimiehen ohje, että valohoitoa ja sitten lasku.
- Annapinkooti.
Volkkarissakin on myyntipalkkiota n.25%, luulis, että sillä summalla pystyy hoitamaan vaikka ilmaiseksi asiakkaalle muutamat huollot.
Sehän on aika uusi tuo Laakkosen talo, siitähän tulis hyvä pakolaisten vastaanottokeskus, ihan vaen vinkkinä. Silloin pelloes varmaan hommat jo paremmin. - ajateltuna!
Annapinkooti. kirjoitti:
Volkkarissakin on myyntipalkkiota n.25%, luulis, että sillä summalla pystyy hoitamaan vaikka ilmaiseksi asiakkaalle muutamat huollot.
Sehän on aika uusi tuo Laakkosen talo, siitähän tulis hyvä pakolaisten vastaanottokeskus, ihan vaen vinkkinä. Silloin pelloes varmaan hommat jo paremmin.Oletteko sattuneet miettimään ettei tuommoisen merkkikorjaamon pitäminen ilmaista ole, täytyyhän korjaamon maksaa lisenssit ynnä muut tehtaalle! Voin vain arvella ettei siinä puhuta kovinkaan pienistä summista!!! Taitaa olla loppupeleissä aika pieni osa mitä korjaamolle jää puhtaana käteen!
- Huono tulos
Annapinkooti. kirjoitti:
Sehän on aika uusi tuo Laakkosen talo, siitähän tulis hyvä pakolaisten vastaanottokeskus, ihan vaen vinkkinä. Silloin pelloes varmaan hommat jo paremmin.No joo, taitaa olla vaan valitettavasti n.5% se myyntipalkkio.
Suomen merkkiliikkeiden automyyntien keskimääräinen tulos 0-5%,
rypevät syvässä suossa.Korjaamot pitävät pystyssä. - poijhjk
Annapinkooti. kirjoitti:
Sehän on aika uusi tuo Laakkosen talo, siitähän tulis hyvä pakolaisten vastaanottokeskus, ihan vaen vinkkinä. Silloin pelloes varmaan hommat jo paremmin.just
- VW = rahamiehen auto
Täältä
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=5850&sivu=12
suht tuoretta faktaa L:n huoltohinnoittelusta. Ei ole ihme että huolto maksaa, kun ensiksi veloitetaan huolto, sen jälkeen suodattimien vaihtotyö, suodattimet ja pientarvikelisä (käyttötarvikkeet) sekä työn että tarvikkeiden päälle.
Öljyn hinta on järkyttävä. Vertailun vuoksi TM testimenestyjä öljy (TB Diamond) marketista n. 25,90/4L. Marketitkaan kun eivät ole mitään hyväntekijöitä, joten mikä lienee kate jos öljystä peritään 86 e?- Kandi.
Normaalien huoltojen edullinen huoltopaikka on Nopari ja TB Iisalmi. öljynvaihto suodattimineen on n.50€, jopa alle. Eikä uusienkaan autojen pakkohuolto ole enää pakollista merkkikorjaamoilla. Laki on muuttunut.
- pötyä!
Ei ole kyllä mikään syy se, että työstä saa niin huonoa palkkaa, joten eipä kiinnosta korjata. Mitäs oot menny sitten sinne töihin? Palkasta voi tinkiä, ja jos ei, niin hankkii paremman työpaikan.
Itsekin olin jokin aika sitten TODELLA huonopalkkaisessa työpaikassa ( n. 8,5e/h), koska parempaa en siihen hätään saanut ja oli vuokrat maksettavana. Silti maltoin tehnä työni AINA kunnolla, ja sainkin aina hyvää palautetta työni jäljestä. No miksi näin? AMMATTITAITO. Työntekijän ammattitaidosta kertoo tosi paljon se, jos vedotaan työtehtävässä palkan huonouteen! Eiköhän kyseessä oo oikeasti osaamattomuus kuin palkka. - öööööööööö
no työhän ei kannata nyky päivänä. juu kaikki tietävät työntyvät korjailee, mut enemmän saavat vahinkoa aikaan kun korjaavat itse vikaa. ja kaiken typeeryyden tai hajottavat yms asiakas maksaa. nykyään ei monta hyvää korjaamoo ja automaalaamot nykyään tekevät esim oven maaluu ni ihan väärän värisiä. on 6erisävyä ja otetaan iha väärä mut se on siinä sit. mut asiakas ite tyhmä kun kelpuuttaa jälen. ajelevat meseil ja audein yms ni kyl on karmeen näkösiä. no puskurithan on jo tehtaalta erivärisiä nyky autois.
- Aatogynegologi?
No, sinä tule meille tuo auto, minä laita se kunto, jarru kaikki sama mikä vika sama mulle, sinä otta raha mukaa minä hyvä työ ei paljo sinä maksa 6000 tuhata euro, sama minule jos sinä ei tula toiste hyvä matka sule, sinä aja tulpajohto irti nii,i.
- hoitoon
Uskaltaako tuonne viedä opelia kun kaikki moittii, vai pitäskö etsiä toinen paikka missä opelin huollattaa.
- ooppeli=romu
Kyllä ooppelin paekka on kuusakoski,elä turhaan huollata sitä ja tuhloo rahhoo..
- aatami ooppeli
ooppeli=romu kirjoitti:
Kyllä ooppelin paekka on kuusakoski,elä turhaan huollata sitä ja tuhloo rahhoo..
Kaikista autoista tulee joskus ooppeleita.
- Mersu ja nopari!
aatami ooppeli kirjoitti:
Kaikista autoista tulee joskus ooppeleita.
Kyllä sen uuden autonkin saa huollattaa missä haluaa, ei sen tarvii olla merkkikorjaamo.takuuaikana pitää olla vain alkuperäiset varaosat, suodatin ym. laki on muuttunut.
- romun kuski
ooppeli=romu kirjoitti:
Sullakin on samanlainen romu lukipa keulassa mitä vaan!!!!!!
- -opel-
vie ihmeessä muualle, jos viet laakkoselle niin pian entinen opel.
- Tuo tänne niin...
Vuosien saatossa olen ihmetellyt miksi Laakkoset eivät konahda henkilökunnalleen ja normita kohtelemaan asiakkaitaan paremmin. Paremmin kohtelulla tarkoitan sitä että huolto lopettaisi valehtelemasta osien olevan hyllyssä kun pääsääntöisesti kaikki osat kuitenkin ovat tilaustavaraa. Kun luvataan soittaa ja ilmoittaa korjauksen valmistumisesta, niin ei soiteta. Kiinteähintaisten töiden pitäisi olla kiinteähintaisia myös maksaessa. Ei niin että lisätään tuntihintaa kiinteähinnoitellun työn päälle koska pultti oli jumissa. Alustan pultit usein ovat jumissa. Auton seisottaminen tuntikausien ajan huollon valmistuttua ennen ohjeaikaansa oli käytäntö.
Omistajat eivät voi olla tietämättömiä siitä mitä mieltä kansalaiset ovat L-ketjun huollon tasosta. Ehkäpä on niin että nykyinen toimintamalli tuo eniten rahaa. Voisi kuvitella, ettei tulos paljoa huononisi rehellisellä pelillä. Rehellisellä pelillä saattaisi pystyä säilyttämään asiakassuhteita.
Vaan mikäpä minä vain entinen asiakas olen toimintaa arvostelemaan. Tein henkilökohtaisen ratkaisuni jo vuosi takaperin. Vaihdon merkkiä sellaiseen, jonka edustusta ei ole L-ketjulla. Uutta autoa hankkiessa en varmuudella tule hankkimaan sellaista merkkiä, jonka merkkihuolto asuinpaikkakunnalla on ainoastaan L-ketjulla. Huollataa saa missä haluaa, mutta takuuasioissa on asioitava merkkihuollossa.
Lopuksi idea vapaasti käytettäväksi. Asiakkaistaan välittävien huoltojen olisi hyvä lanseerata palvelutakuu, tai laatutakuu, jossa luvataan jonkinlainen palvelun taso tyyliin: Asiakkaille ei valehdella ja että kiinteähintaisten töiden hinnat pitävät. Asiakasta ei kuseteta katteettomilla lupauksilla. Autoa ei seisotetaan tarpeettomasti työn valmisteuttua. Jos luvataan soittaa ja ilmoittaa, silloin myös soitetaan ja ilmoitetaan. Ilman omaehtoista sanktiota (esim ei veloitusta jos pettävät lupauksensa) tämän kaltaisella palvelutakuulla ei tietenkään ole mitään merkitystä. - joku mekaanikko
Arvatkaas onko työnjohto ja joskus automyyjä kimpussa kun haluais tehdä asiakkaan auton "kuin oman" niin että on huolella tarkastettu tai tehty joku korjaus. Asentaja haluaa tehdä työnsä tunnollisesti mutta pyrkii ohjeaikaan jotta ei tulisi sanomista ja onhan siinä sekin että kun alittaa ohjeajan niin mahdollisuus provikkaan. Kiva kun työnjohto, asiakas ja joskus automyyjätkin kimpussa jostain hommasta mihin ei todellakaan asentaja ole syyllinen vaan tekee homman niin kuin ohje määrää tai sanotaan mutta kun korjaus kertomukset muuttuu tämän kolmenkoplan kautta aina. Välillä tuntuu että tarviis jonku kristallipallon ja meedio kurssin että voi miellyttää kaikkia kun tää härdelli alkaa olla pahimmillaan. Mutta kiitos asiakkaille että eivät minulle ole avautuneet suoraan... hyvin tultu toimeen.
- tGehEnnaaa
Hyvää palvelua olen ainakin itse saanut. Onhan se kallista, kyllä. Mutta laadukasta. Ostin auton tilaamaalla muulta paikkakunnalta, kaikki huoltotyöt veloitettu naapuripaikkakunnan piikkiin. Iisalmen Laakkonen jopa hieman "ylikorjannut" autoani: en edes tiennyt, että auton eräs osa ei toiminut, ja he korjasivat sen tämän toisen laakkosen firman piikkiin...
Mutta halvemmallakin saa...jos itte joutusin maksaa kaiken, tuskin kävisin. Ostaisin autoALA:sta ja etsisin huoltajan itse.- Naisautoilijz
Hyvää palvelua olen saanut minäkin.Auto huollettuj viimeisenpäälle ja huoltojen välit saanut rauhassa rallatella ilman häiriöitä.
- 16+9
Laakkoselta eevät kehanneet myyä automaalia ollenkaan ku ois pitänä auto sitten siellä maaluuttee. Jäipä maalit ostamata. En varmasti veis aatoo sinne korjuutettavaks, ku ite tien varmasti paremman pohjatyöt. Eekä männy siihen talloon rahat. :))
- Ohiajaissa nauran
Mitäs ne koulupojat Laakkosessa nyt tekevät kun eivät saa harjoitella maalaamaan?
No jospa pojat laitetaan pesemään ja vahaamaan kertaalleen pestyt ja vahatut autot uudelleen. Ihme että Iisalmen Laakkonen on vielä pystyssä vaikka asiakkaiden tylytys on jatkunut niin monen vuoden ajan.
- VMP-78
Muutaman vuoden asiakassuhde päättyi siihen, että jouduin ottamaan ylempään johtoon yhteyttä jatkuvista ongelmista ja huonosta asiakaspalvelusta mitä Laakkosella tapahtuu. Sain mennä laskunipun kanssa kassalle ja hyvittivät ison osan tyrimistään hommista (ei kuitenkaan kaikkia, mihinkä heidän mielestä löytyi perustelut...) Huolto vaihtui ja myöhemmin myös auton merkki =) Laakkosella en enää asioi, vaikka mikä olisi.
- kohtalotoveri
Onnittelut rahojen takaisinsaannista. Kaikkien pitäisi toimia näin, ylimpään johtoon yhteyttä kun tyritään.
On suorastaan rikollista periä rahaa tekemättömästä työstä/väärintehdystä. - Samapa se sille
kohtalotoveri kirjoitti:
Onnittelut rahojen takaisinsaannista. Kaikkien pitäisi toimia näin, ylimpään johtoon yhteyttä kun tyritään.
On suorastaan rikollista periä rahaa tekemättömästä työstä/väärintehdystä.Jokunen vuosi takaperin kun vielä jouduin asioimaan Laakkosessa, aina huollon tai korjauksen jälkeen soittivat ja pyysivät arvioimaan maksetun palvelun laatua. Kahden vuoden aikajänteellä havaittuna Laakkosen asiakastyytyväisyys(?)-kyselyihin vastaamisella oli yhtä suuri merkitys palvelun parantamisessa kuin Pikku Kakkosella maailmantalouteen.
Ihmetyttää kun luen näin 7 vuotta asiakkuuden päättymisen jälkeen, ettei Laakkosen palvelu pelaa vieläkään. Iisalmessa on maailman sitkeimmät VAG-asiakkaat kun alistuvat samaan tylyyn kohteluun vuodesta toiseen. Laakkonen kyni minulta 6.000 euroa kahdessa vuodessa, mutta asikassuhde loppui loppuelämän ajaksi. Mikäpä minä on Laakkosten liikentoimintaa arvioimaan, mutta entisenä asiakkaan olisin luullut että autokaupan ja -huollon alalla asiallisella palvelun mukaan tuomilla pitkillä asiakkuussuhteilla saisi paremman tuoton.
Jos Laakkosella oikeasti olisi halua korjata palvelun tasoa, suosittelen mystery shoppaajan käyttämistä huoltopuolella. Paremmalla palvelulla tarkoitan esim että asiakkalle ei valehdella ja että joitakin yleisimpiä varaosia olisi hyllyssä, autoa ei seisotettaisi pihalla huoltotyön valmistuttua aikaveloituksen täyttymiseksi, kiinteähinnoitellun työn päälle ei tulisi lisähintaa ruostuneesta mutterista, pienlaskutuslisä pois työn tuntihinnan päältä, soitetaan asiakkaalle silloin kun on luvattu.
Luulisi ettei kaikki työntekijät voi olla niin mulkkuja, miltä vaikuttavat. Ehkä palvelun laatu on seurausta liian lyhytnäköisen tuloksen tavoittelusta, mene ja tiedä. Yksi on kuitenkin varmaa, en palaa asiakkaaksi enää koskaan. - :o)
Samapa se sille kirjoitti:
Jokunen vuosi takaperin kun vielä jouduin asioimaan Laakkosessa, aina huollon tai korjauksen jälkeen soittivat ja pyysivät arvioimaan maksetun palvelun laatua. Kahden vuoden aikajänteellä havaittuna Laakkosen asiakastyytyväisyys(?)-kyselyihin vastaamisella oli yhtä suuri merkitys palvelun parantamisessa kuin Pikku Kakkosella maailmantalouteen.
Ihmetyttää kun luen näin 7 vuotta asiakkuuden päättymisen jälkeen, ettei Laakkosen palvelu pelaa vieläkään. Iisalmessa on maailman sitkeimmät VAG-asiakkaat kun alistuvat samaan tylyyn kohteluun vuodesta toiseen. Laakkonen kyni minulta 6.000 euroa kahdessa vuodessa, mutta asikassuhde loppui loppuelämän ajaksi. Mikäpä minä on Laakkosten liikentoimintaa arvioimaan, mutta entisenä asiakkaan olisin luullut että autokaupan ja -huollon alalla asiallisella palvelun mukaan tuomilla pitkillä asiakkuussuhteilla saisi paremman tuoton.
Jos Laakkosella oikeasti olisi halua korjata palvelun tasoa, suosittelen mystery shoppaajan käyttämistä huoltopuolella. Paremmalla palvelulla tarkoitan esim että asiakkalle ei valehdella ja että joitakin yleisimpiä varaosia olisi hyllyssä, autoa ei seisotettaisi pihalla huoltotyön valmistuttua aikaveloituksen täyttymiseksi, kiinteähinnoitellun työn päälle ei tulisi lisähintaa ruostuneesta mutterista, pienlaskutuslisä pois työn tuntihinnan päältä, soitetaan asiakkaalle silloin kun on luvattu.
Luulisi ettei kaikki työntekijät voi olla niin mulkkuja, miltä vaikuttavat. Ehkä palvelun laatu on seurausta liian lyhytnäköisen tuloksen tavoittelusta, mene ja tiedä. Yksi on kuitenkin varmaa, en palaa asiakkaaksi enää koskaan.Jos ne ovatkin siellä pelkkiä VALEKORJAAJIA ja VALEHUOLTAJIA ehheheh . . . . . ?. . . . . :o)
- vwww123
Tässäkin hyvä esimerkki, että amatöörejä ovat merkkikorjaamona.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10268704 - rannut kyljessä
Jos minä olisin rahamies niin tekisin kuten eräs amerikkalainen joka ei ollut tyytyväinen autoonsa/sen huoltoon, nosti sen nosturin nokkaan katollaan kyltti jossa luki: don't buy me becouse I and my service suks! Eli v..uttaa ihan 10:llä koko juttu.Kun en ole rahamies niin ostan semmosen pitkän lakanan johon kirjoitan: jos näette minun ostavan/haaveilevan v.a.g. konsernin tuotteista, ampukaa minut !
- Amerikkailenko?
Mut kun et ole.
Kööhät jootessaan huuteloo..
Hyvää ja asiantuntevaa palvelua aina olen saanut Laakkosen huollossa.
- totuus
Laakkosen huolto on paras! Kuka muu tässä tuppukylässä paremmin huoltasi vagit, kysympä vaan.
- Tiedä häntä
Tarkentaakseni huurre valojen umpioissa ei tietääkseni ole vika! Joissain ohjekirjoissa jopa lukee että kosteuden muodostuminen on normaalia!
- jhhvjkn
Ihanaa mikä rakkaus teillä on autoihinne
käytte kalliissa merkkihuollossa polttimoita vaihtamassa
piättekö te korjaajia ihmemiehinä
- pösö mies
Törky korjaamo, hirveät hinnat. Saman asiantakia saa käydä useamman huollossa.
- mie vaan
Mikähän autojen huollossa ja korjauksessa mättää? Eihän se sentää tähtitiedettä ole?
- Toinen mie
Sitä samaa olen pohtinut minäkin. Olisko syynä liian pitkälle kehitetty ja liian paljon elektroniikkaa sisältävä menopeli?
Ottamatta kantaa aloittajan Laakkos-negatiivisuuteen, olen monien merkkien kohdalla törmännyt samoihin ongelmiin..liekkö autotalot kasvaneet niin suuriksi, että vinkuva asiakas koetaan kahvipausseja häiritseväksi, lunta vaan sisälle tuovaksi häiriköksi.
Jos en ajaisi vuodessa 120000 km, niin valintani olisi Lada 1200 (vähän käytetty, miel. punainen). Varma peli ja lämmin talvella. - kaiholla muisteleva
Toinen mie kirjoitti:
Sitä samaa olen pohtinut minäkin. Olisko syynä liian pitkälle kehitetty ja liian paljon elektroniikkaa sisältävä menopeli?
Ottamatta kantaa aloittajan Laakkos-negatiivisuuteen, olen monien merkkien kohdalla törmännyt samoihin ongelmiin..liekkö autotalot kasvaneet niin suuriksi, että vinkuva asiakas koetaan kahvipausseja häiritseväksi, lunta vaan sisälle tuovaksi häiriköksi.
Jos en ajaisi vuodessa 120000 km, niin valintani olisi Lada 1200 (vähän käytetty, miel. punainen). Varma peli ja lämmin talvella.Ja sen Ladan tekniikka oli korjattavissa mukana olevalla "kenttäkorjaamolla",jos vain taitoa piisasi.Itsellä oli noin viisitoista Ladaa,tarkkaan en muista.Koskaan ei tarvinnut hinata,eikä jättänyt tielle.Ja aina sai myydessä omansa pois.Joskus jopa voitti.Verottajalle tiedoksi,hyöty on jo vanhentunut ja ryypätty.
- ex asentaja
Mättää asentajien erikoiskoulutus.Omistajakapitalisti ei raaski kouluttaa asentajiaan merkin vaatimalle tasolle.Eli kyseessä on kapitalistin ahneus.
- 2 autoa
Iisalmen kallein huolto, työn laatu surkea!
- juippi
HE HEEEEEEEEEEEEEE!!!
LAAKKOSEN laatujärjestelmä!!! syvältä - tavis
Mikähän olis Iisalmessa paras autohuolto?
Röytiötä ovat monet kehuneet. - Hekku
Kyllä laakkosen pikahuolto toimi moitteettomasti kivat kaverit ja kertoivat tarkalleen mitä maksaa ennen työn aloittamista Kuopiossa.
- audistelija
No... Sehän passaa tulla näyttämään ne huoltotaidot... otetaanko kisat kuka tekee tarkimman tarkastushuollon. Tä..! Kun autoissa on muutakin kun ne polttimon vaihdot. Aina verrataan siihen että ton osaisin itekin tehä. On ehkä jotain jota ei osaa tehdä. Ja jos kerran on niin taitava käsistään niin miksei ite korjaa/huolla autoaan. En minäkään anna muitten koskea mun autoon ellen sitten luota toisen ammattitaitoon enemmän kuin omaani. Ja tavallisilla korjaamoillahan on samanlaiset yhteydet valmistajaan ja maahantuojaan=)
- Ei toistakertaa tull
Mulle kävi näin: Kasi kone ja joka sylinterille oma puola. Auto oli täysin kunnossa, kun vein muun syyn takia pajalle. Noudettaessa kerrottiin, ettei käynyt kaikilla sylintreissä ja kaksi puolaa piti vaihtaa. Lasku oli muistaakseni n 600e. Mitenkäs todistat? Maksaa piti. Mutta auto oli varmasti kunnossa vietäessä.
- Markan seppä 40
Huollon toiminta täysin ala-arvoista.
- heppi heikki
Laakkosella on oma ISO 9001 laatujärjestelmä.
- kallis paikka
Ja sen huomaa asiakas, (se joka maksaa)
- AAAudi 2004
Onko mitään järkeä viedä autoa merkkihuoltoon?
- Oi niitä aikoja23232
Muistatteko vielä vanhan kesoilin? Se oli siinä mehevän kulmalla, ei leimunristeyksen vaan siellä entisen siwan kulmalla. Lähti varmaan 90-luvun alussa maan tasalle.
Siellä palvelu pelasi. - Voi näitä aikoja1234
Kyllä, nykyiset liikkeet eivät panosta huoltoon, huolto on vain rasite automyymälöille.
- Idästä jaffa nousee
Paitsi että huolto ne eurot tuo - Laakkosillekin. Uusien kauppa ei ole puoleksikaan niin kannattavaa kuin huoltopalvelut. Huoltoa varten ei tarvi lasipalatsia. Uusien myymistä varten tarvii. Valohoitoa annetaan rakennuksen pimeässä siivessä takapihan perällä.
Boikotoin laakkosta ja finnairia, turkish airlinesiä
- Syrjäkylän mies
Nykyään saa valohoitoa, asiakas ei saisi miellellän jäädä edes katsomaan, että tehdäänkö autolle mitään. Kerran jäin katsomaan kun tulppia vaihdettiin, suoraan meinasi ottaa tulpat pois, sanoin että, puhaltaa ne moskat ensin tulppa reiästä pois, ettei ne mene suoraan sylinteriin. Hyvin vaivautuneena otti paineilmapillin ja tössäytti hiekat sun muut pois.
Jotanin siinä huoltomiesten asenteessa on vialla. - ilmaveivausta
Surku hupaisa huolto laakkosella
- Kokemusta on monesta
Vaihtoivat jakopäänremmin autooni, käynnistyminen oli mielestäni huonompi.
Ajattelin hehkujen menneen vanhaksi, en kuitenkaan teettänyt niille mitään.
Ajelin autolla seuraavaan remmin vaihtoon saakka, koska
auto pelasi lähes normaalisti kun vaihdoin hehku releen.
Kuitenkin siinä oli se jokin, joka vaivasi päätäni.
Vähän ennen seuraavan remmin vaihtoa meni käynnistyminen huonoksi,
joten vein autoni remmin vaihtoon Autokax korjaamolle. Aikaisemmin vaihto tehtiin Laakkosella.
Jo ensi käynnistyksessä huomasin miten nöyrästi autoni käynnistyi, vaikka siinä oli se sama hehku rele, joka ei pelannut vanhalla remmillä kuin vähän aikaa.
Autoni poltto aineen kulutus pieneni muutamalla litralla, ja veto oli aivan toista
luokkaa, kuin edellisellä hihnalla.
Mitä tästä opin, sen että nuo isot ja ahneet korjaamot eivät väitä muusta kuin että rahallinen tulos pitää olla hyvä.
Kun rahaa kertyy tarpeeksi, silloin voi lopettaa koko yrityksen, tai myydä sen toisille, itse voi lähteä vaikka Espanjaan laskemaan rahojaan.
Minä kierrän kaukaa noita loukkuja, teetätän remontit pienemmällä korjaamolla,
koska siellä vielä tunnutaan osaavan tehdä hommat oikein.
Tietenkin tekijästä riippuu onnistuminen sielläkin.
Asentajan vika se ei välttämättä ole isoissakaan liikkeissä huonon työn tekeminen, mutta kun sitä velottavaa pitää saada mahdollisimman paljon,
ja nopeasti, niin työn jälki on sen mukainen.
Piiska perseen takana vie hyvänkin työntekijän maineen. - joo niimp uat
Kokemusta on monesta kirjoitti:
Vaihtoivat jakopäänremmin autooni, käynnistyminen oli mielestäni huonompi.
Ajattelin hehkujen menneen vanhaksi, en kuitenkaan teettänyt niille mitään.
Ajelin autolla seuraavaan remmin vaihtoon saakka, koska
auto pelasi lähes normaalisti kun vaihdoin hehku releen.
Kuitenkin siinä oli se jokin, joka vaivasi päätäni.
Vähän ennen seuraavan remmin vaihtoa meni käynnistyminen huonoksi,
joten vein autoni remmin vaihtoon Autokax korjaamolle. Aikaisemmin vaihto tehtiin Laakkosella.
Jo ensi käynnistyksessä huomasin miten nöyrästi autoni käynnistyi, vaikka siinä oli se sama hehku rele, joka ei pelannut vanhalla remmillä kuin vähän aikaa.
Autoni poltto aineen kulutus pieneni muutamalla litralla, ja veto oli aivan toista
luokkaa, kuin edellisellä hihnalla.
Mitä tästä opin, sen että nuo isot ja ahneet korjaamot eivät väitä muusta kuin että rahallinen tulos pitää olla hyvä.
Kun rahaa kertyy tarpeeksi, silloin voi lopettaa koko yrityksen, tai myydä sen toisille, itse voi lähteä vaikka Espanjaan laskemaan rahojaan.
Minä kierrän kaukaa noita loukkuja, teetätän remontit pienemmällä korjaamolla,
koska siellä vielä tunnutaan osaavan tehdä hommat oikein.
Tietenkin tekijästä riippuu onnistuminen sielläkin.
Asentajan vika se ei välttämättä ole isoissakaan liikkeissä huonon työn tekeminen, mutta kun sitä velottavaa pitää saada mahdollisimman paljon,
ja nopeasti, niin työn jälki on sen mukainen.
Piiska perseen takana vie hyvänkin työntekijän maineen.Oesko tullu luakkosen aselta remmi 1 pykälän puoleen tae toeseen
sillo suap rykijä aato ja kuskikii, joo
- Sepetiuksen poikien
Nyt käytettyä kesäautoa ostamaan! Ostaisitko tältä "mieheltä" käytetyn auton?
- Laakkonen Iisalmi
Iisalmen laakkosella hyvä palvelu tiskillä, mutta huolto meni pieleen valitettavaa. Harkitsen käytänkö enää Laakkosta ollenkaan. Epäilyttävää toimintaa...
- Tyytyväinen asiakas
Edellä olevia kommentteja lukiessa selvisi, että näyttää olevan vikaa ratin ja penkin välissä!
Meidän autot on huollettu aina kunnolla Laakkosella, ja siksi korjaamiset ovat johtuneet muista syistä. Kokemusta on niin Golfin, Boran, Passatin kuin Polon huolloista. Taas voi syyshuollon jälkeen lähteä turvallisin mielin talvikeleihin!- Volkkarin omistaja
Pari kertaa on jouduttu turvautumaan Kuopion Laakkosen huoltopalveluihin, ja aina olemme joutuneet pettymään. Harmi sinänsä, palvelun taso on vaan niin huono ja veloitetaan mitä ihmeellisimmistä asioista. Joillekin varmasti sopii heidän palvelut, mutta ei meille.
- luakkonen
Volkkarin omistaja kirjoitti:
Pari kertaa on jouduttu turvautumaan Kuopion Laakkosen huoltopalveluihin, ja aina olemme joutuneet pettymään. Harmi sinänsä, palvelun taso on vaan niin huono ja veloitetaan mitä ihmeellisimmistä asioista. Joillekin varmasti sopii heidän palvelut, mutta ei meille.
löytyykö positiivisia kommentteja Laakkosesta?
- apinat vaihtoon
luakkonen kirjoitti:
löytyykö positiivisia kommentteja Laakkosesta?
Ei todellakaan löydy. Kusipää myyjiä, ja Kuopion Bemumyyjät perseestä....
Ompa ostettu Bemut muualta. Eipä vastanneet mullekaan useaan soittopyyntöön, vaikken mikään renkaanpotkija olekaan. Kun kaupat syntyy autosta ja olis jotain asiaa, niiden vastuu loppuu siihen ja eikun puhelinta pakoilemaan..... - yök
Taidat olla ensimmäinen tyytyväinen asiakas, tai ehkä et paremmasta tiedä....
- Onnellinen suhde
Toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä......
- automies75
Huollosta puuttuu oikea asenne/moraali työtäkohtaan.
- latukka2133
vaiha auto.
- Pentti60w
Kai tuommoisessa virmassa on huoltopäällikkö. Työn valvontaan pitää panoosta oikeesti. Läpi sormien katsominen takulla kostautuu.
- volkkaristi
Positiivinen kuva jäi pienen huoltotoimenpiteen jälkeen. Ei valittamista. Asiakaspalvelun nuorehko mies oli todella mukava.
- myös
ja mielettömän kallis!
- Huoltamaton
Kuopion Laakkonen ei ole vieläkään parantanut huoltoaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163495Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3943269Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o793084Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362899Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582388- 502105
- 942014
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise141929Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m431914Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181909