tiedonhaluinen

ei imelää

Olen d-2 ihminen ja haluaisin kysellä millä te muut d-läiset makeutatte teenne, vai juotteko sellaisenaan. Aika pahaa minusta. Hunajaa olen joskus laittanut itselleni ei oikein nappaa noi makeutusaineet.(tiedän hunajankin olevan makeuttaja).

7

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähempi on parempi

Käytän teeheni Hermesetaksen Goldia, minusta se maistuu paremmalta kuin tavallinen Hermesetas, mutta ero on aika pieni kun joskus joutuu noita pienenpieniä vakiopillereitä ottamaan. Todennäköisesti tuo etten erota makueroja johtuu siitä että makeutan mielestäni aika vähän, isoon teemukiin (vastaa runsasta 1,5 kahvikuppia) laitan kaksi Hermesetaspilleriä.

Jos haluat välttää ehdottomasti keinotekoisia makeutusaineita, älä käytä mitään keinotekoisesti makeutettuja. Tuo Veijon ohje FunLightistä on sama kuin laittaisit Hermesetasta mutta mukana tulee vielä keinotekoista makuesanssia.

Vaikka minäkin olen D2 olen lopettanut keinomakeutettujen limsojen ja mietojen siiderien ym. juomisen. Sen vähän mitä joskus harvoin juon limsaa tai siideriä/lonkeroa juon sokerilla makeutettuna. Nuo keinomakeutetut juomat aiheuttaa minulle runsaamman virtsanerityksenkin. Keinomakeutettu siideritölkki röyhtäyttää vielä seuraavana päivänäkin joten mahakaan ei tykkää siitä.

• ei imelää

Niin en ole oikein minäkään ihastunut noihin makeutusaineisiin. Juon teeni yleensä ilman mitään makeutta, mutta noin kerran vuodessa repäisen ja laitan mukilliseen teetä yhden teelusikallisen sokeria. Kyselin mielenkiinnosta kun joskus se teen maku mättää.Pystyn aivan hyvin olemaan ilman makeutta eli ilman herkkuja, mutta en aina halua joskus on mukava ottaa jotain pientä hyvää.
        D-hoitaja on sitä mieltä, että joskus voi myös maistaa herkkujakin maltillisesti.

• Vähempi on parempi
        ei imelää kirjoitti:

Niin en ole oikein minäkään ihastunut noihin makeutusaineisiin. Juon teeni yleensä ilman mitään makeutta, mutta noin kerran vuodessa repäisen ja laitan mukilliseen teetä yhden teelusikallisen sokeria. Kyselin mielenkiinnosta kun joskus se teen maku mättää.Pystyn aivan hyvin olemaan ilman makeutta eli ilman herkkuja, mutta en aina halua joskus on mukava ottaa jotain pientä hyvää.
        D-hoitaja on sitä mieltä, että joskus voi myös maistaa herkkujakin maltillisesti.

Kuten kerroinkin, käytän teeheni säännöllisesti keinomakeutusainetta, eihän se maistu ainakaan minun suuhuni ilman makeutusta mitenkään hyvältä. Sokeria käytän vain siinä tapauksessa jos keinomakeutusainetta ei ole saatavilla. Joskus aiemmin kuljetin käsilaukussani omaa Hermesetasrasiaa mukana siltä varalta ettei sitä ole tarjolla, mutta rasian tyhjennyttyä en ole enää kuljettanut mukanani vaan laitan sokeria tai hunajaa.

Joskus tulee herkuteltua (jopa liikaakin) mutta silti nuo sokeriarvot (päivittäiset aamuarvot ja pitkä sokeri) ovat pysyneet hyvällä tasolla.

Ruokia varten hankin joskus purkin keinomakeutusainetta jota voi laittaa kuten hienoa sokeria, mutta kokeilun jälkeen purkki on jäänyt hyllylle. Jotkut ruuat vaan vaativat sen sokerin parantamaan makua, mutta itse tekemällä tietää täsmälleen minkä verran sitä on ruuassa.

• ei imelää
        Vähempi on parempi kirjoitti:

Kuten kerroinkin, käytän teeheni säännöllisesti keinomakeutusainetta, eihän se maistu ainakaan minun suuhuni ilman makeutusta mitenkään hyvältä. Sokeria käytän vain siinä tapauksessa jos keinomakeutusainetta ei ole saatavilla. Joskus aiemmin kuljetin käsilaukussani omaa Hermesetasrasiaa mukana siltä varalta ettei sitä ole tarjolla, mutta rasian tyhjennyttyä en ole enää kuljettanut mukanani vaan laitan sokeria tai hunajaa.

Joskus tulee herkuteltua (jopa liikaakin) mutta silti nuo sokeriarvot (päivittäiset aamuarvot ja pitkä sokeri) ovat pysyneet hyvällä tasolla.

Ruokia varten hankin joskus purkin keinomakeutusainetta jota voi laittaa kuten hienoa sokeria, mutta kokeilun jälkeen purkki on jäänyt hyllylle. Jotkut ruuat vaan vaativat sen sokerin parantamaan makua, mutta itse tekemällä tietää täsmälleen minkä verran sitä on ruuassa.

ootkos kokeillut omatekemää marjakiisseliä ilman mitään makeutusainetta. Aluksi voi tökkiä, mutta loppujen lopuksi se on kylmänä erittäin raikasta ja hyvää.
        Mansikka,mustikka ja punainen tai musta viinimarja. Sika hyvä sekoitus.

• .

Canderililla makeutan.

• 514

Kokeilepa Steviaa. Ei ole keinotekoista makeutinta, vaikka onkin tosi makeata sokeriin verrattuna.

• hhoi

Stevialle ääni täältäkin. Aspartaamit ja vastaavat minimiin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      96
      2346
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      182
      1918
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      184
      1497
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      248
      922
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      81
      908
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      806
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      799
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      702
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      621
    Aihe