Heips...
olen kohta 14-vuotias tyttö, enkä ole ikinä harrastanut balettia. Joskus n. 8-vuotiaana olin jonkinlaisessa tanssikerhossa, siinä kaikki. Eli taustaa minulla ei ole paljon, mutta intoa on!
Tietääkseni voisin aloittaa baletin alkeistasolta 15v-ryhmässä(?), mutta täälläpäin missä asun ei ole likimaillakaan balettikouluja tai -tunteja. Eivätkä vanhempani kuskaisi minua niihin.:(
Joten, olisiko mahdollista, että hankkisin kotiini kaikki tarvittavat tavarat, ja vaikka jonkun opetus-CD:n kirjoja, jotta pääsisin alkuun? Tavoitteenani ei olisi tulla ammattilaiseksi, vaan harrastaa balettia omaksi iloksi.
Mitä mieltä olette?
balettia kotona?
2
576
Vastaukset
- balletballet
Noo vastaisin kysymykseesi, että kyllä ja ei. Esimerkiksi youtube on pullollaan baletin tekniikkavideoita, jotka sinänsä ovat ihan hyviä mutta puhdasta baletin tekniikkaa on hankala oppia esimerkiksi kirjoja selailemalla tai videoita katselemalla. Balettitunneilla opettaja yleensä korjaa oppilaita aivan kädestä pitäen eli vain videoita katselemalla et tiedä milloin teet virheitä ja voit näin oppia väärän tekniikan. Tätä väärää tekniikkaa on sitten jälkeen päin hankala yrittää niittää pois tai muuttaa oikeaksi. Eli oikeastaan jos haluaa oppia puhdasta baletin tekniikkaa nuo kirjat ja videot ovat hyvä lisä tuntiharjoittelulle. Yksi kirja, jota suosittelisin on Art Housen Baletin perusteet. Mutta tuostakaan kirjasta ei välttämättä kovin paljon hyötyä irti saa vain itse opiskelemalla.
Itselläni oli aivan sama ongelma aikoinaan, että balettitunteja ei paikkakunnallani järjestetty. Minulla kävi niin, että pääsin aloittamaan tanssimisen vasta muutettuani toiselle paikkakunnalle. Toivottavasti sinulla on parempi onni matkassa! Jos kaupungissasi on kansalaisopisto voisit toivoa sinne järjestettäväksi balettitunteja (kansalaisopistot ottavat yleensä kurssitoiveita vastaan). Tai tuntisitko ketään, joka harrastaa balettia ja voisia antaa sinulle "yksityistunteja"?- hazzu333
kiitos vastauksestasi!
Täällä on kyllä kansalaisopisto, voisinpa ottaa yhteyttä sinne!
Valitettavasti en tunne kyllä ketään, joka tanssisi balettia. Luulen, että olen vain tyttö, joka omapäisesti tahtoisi jotain uutta. Ja baletti todella kiinnostaa minua!
Ehkä minäkin aloitan baletin sitten, kun olen täysi-ikäinen ja voin itse päättää asioistani.......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1245261Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303728No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452470Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv351715Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241624- 501588
- 411580
- 231501
- 141342
- 291333