Kuulin tänään päivällä uutisista, Päivi Räsäsen suusta, että kristillisdemokraatit eivät liity hallitukseen, jos se alkaa ajaa homoseksuaalien adoptio- ja vihkimisoikeutta. On alkanut tuntua siltä, että kristillisdemokraatit ajavat vain oman puolueensa etuja eivätkä niinkään yhteiskunnan asioita ja etuja. Hallituksen muodostaminen on ollut enemmän kuin vaikeaa tällä kaudella ja nyt vielä puolueet antavat ikään kuin ehtoja siihen, millaiseen hallitukseen he suostuvat osallistumaan ja millaiseen eivät. Olenko ainoa, joka on tästä asiasta huolissaan? Minua huolestuttaa jo pelkästään se, että hallituksen kasaan saaminen ylipäätään on niin hankalaa. Itselleni Räsäsen kommentti oli kuin isku vasten kasvoja. Ehkä olisikin ihan hyvä, jos kristillisdemokraatit eivät liittyisi hallitukseen ollenkaan. Mielestäni Suomi ei tarvitse hallitukseensa yhtään enempää epätasa-arvoa ajavia ministereitä.
Nyt juuri uutisissa sanottiin, että Päivi Räsänen vahvisti kristillisdemokraattien osallistumisen hallitukseen. Eihän tässä enää tiedä, mihin tietoon voi luottaa..Täytyypä vain ihmetellä, että huh huh, mihin malliin tämä tuleva hallitus vielä yhteiskuntamme saa. Luotto ei minulla ainakaan ole kovin suuri. Toivottavasti teillä muilla olisi.
Kristillisdemokraateilla "ehtoja" hallitukseen liittymisestä
13
177
Vastaukset
- lapintyar84
Minun mielestä ois ollu parempi jos kristillisdemokraatit ois jääny hallituksen ulkopuolella.. Mut eniten minua on järkyttäny se, kuinka Päivi Räsänen on mediassa hehkuttanut tyytyväisyyttään siitä, että hallitusohjelmaan ei kirjattu sukupuolineutraalia avioliittolakia, ja tämä sama nainen on nimetty sisäministeriksi jonka toimenkuvaan kuuluu myös tasa-arvo asiat.. Tuntuu, että nyt meillä on sisäministerinä ihminen jolle toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset.
- adalmiina
Onhan se aina huolestuttavaa, kun yhteiskuntamme asioista on päättämässä ihmisiä, jotka eivät ole tasavertaisuuden puolella. Olen ihmeissäni siitä, kuinka paljon yhdellä ihmisellä on loppupeleissä valtaa. Tarkoitan tällä siis sitä, kun Päivi Räsänen ilmoitti ehdot hallitukseen liittymiselle. Jokseenkin tämä asia tuntuu minusta myöskin naurettavalta. Kai kaikilla puolueilla olisi sanansa sanottavana siitä, että mistä asioista he eivät ole hallitusohjelman kanssa täysin samoilla linjoilla, mutta enpä ole kuullut kenenkään muun puolueen sanovan, että "me ei ainakaan liitytä hallitukseen, jos hallitusohjelmaan kirjataan näitä ja näitä asioita". Mielestäni noin ei voi edes sanoa. Ei yksi ihminen voi sanella, mitä hallitusohjelmaan tulee ja mitä ei. Tai niin ainakin luulin..
- lapintyar84
Jotenkin itse olen ollut kamalan pettynyt muihin hallituspuolueisiin siinä kuinka he ovat antaneet kristillisdemokraattien ehdoille periksi. Kyllä musta tuntuu pahalta se, että annoin vaaleissa ääneni ehdokkaalle ja puolueelle joka ajaa sukupuolineutraalin avioliittolain hyväksymistä ja sitten asiasta tuleekin pelinappula jolla neuvotellaan hallitusta kasaan.
- adalmiina
Uskon, että siitä tulee paha mieli. Mitään asiaa ei mielestäni saisi käyttää pelinappulana saadakseen hallitusta kasaan. Mietin, että miksi kristillisdemokraatit haluttiin niin kovin hallitukseen? Eivätkö he olisi voineet liittyä oppositioon esimerkiksi? Muutenkin nykyisen hallituksen kasaan saaminen oli niin kiven takana että huhhuh. Mietin sitäkin, että mistä se johtui. Olivatko puolueet tällä kertaa periaatteissaan niin ehdottomia, että hallituksen kasaan saaminen oli siksi niin vaikeaa vai mistä oli kyse. Mene ja tiedä. Sen verran kuitenkin tiedän, että minulla ei valitettavasti tällä hetkellä ole kauhea luotto uuteen hallitukseemme.
- lapintyar84
MIe olen tuota kans miettiny, että miksi kristillisdemokraatit haluttiin niin kovin hallitukseen... Olisiko ollut niin kiire Suomella saada hallitus kasaan, että oltiin valmiita niihin Päivi Räsäsen ehtoihin suostumaan. Jos kristillisdemokraatit olisi jättäytynyt oppositioon olisi hallitusneuvotteluihin kai pitänyt sitten ottaa keskusta tai persut mukaan, että enemmistöhallitus saadaan kasaan. Jyrki Kataisella on varmaan ollut kovat paineet kun muut EU:maatkin ovat Suomen hallituksen kasaamista mielenkiinnolla seuranneet... Epäonnistumiseen ei ollut varaa hallituksen muodostamisessa, kun olisi hallitusneuvottelija sen jälkeen vaihtunut. Mut joo, ei saa tämä hallitus minunkaan luottamista ja rehellisesti sanottuna uskon, että tämä hallitus ei istu neljää vuotta vaan hajoaa jossain vaiheessa.. En tiedä miten yhteistyö saadaan toimimaan niin, että se kääntyy kansalaisten parhaaksi, kun hallituksessa istuu puolueet joiden arvoilla tuntuu olevan yhtäpaljon eroa kuin yöllä ja päivällä..
- adalmiina
Siinäpä se vaikeus juuri onkin, miten saada yhteistyö toimimaan kansalaisten parhaaksi. Miten poliitikot unohtavat sen, mitä itse haluaisivat ja puolestaan tekisivät päätöksiä kansalaisten parhaaksi. Tämän pitäisi olla itsestään selvyys, mutta eipä kuitenkaan taida olla. Hallituksen pitäisi nyt päästä yhteisymmärrykseen kansalaisten parhaasta ja jään innolla odottamaan, että kuinka hyvin tämä yhteisymmärrys saavutetaan. Sillä on tuntunut siltä, että eri puolueilla on ollut hyvinkin erilaisia kantoja asioihin ja luulen, että juuri senkin takia hallituksen muodostaminen on ollut hankalaa.
- lapintyar84
Heh, joku ei ilmeisesti tykkää meidän pohdinnoista hallituksen muodostamisesta kun niin ahkerasti miinusta jokaseen kirjotukseen on laittanu, kylläpäs tämä nyt kolahtaakin itsetuntoon... or not :D
Mua on ärsyttäny myös se, että tuntuu että kristillisdemokraatit juhlii tuota sukupuolineutraalin avioliittolain kirjaamatta jättämistä jonain suurena voittona.. Samaan aikaan hallitus leikkaa suurilla saksilla joka suunnasta ja köyhien asema heikkenee.. Mihin ne kristilliset arvot on hävinny, jotka pitäisi kristillisdemokraattien hallitukseen pääsyyn myötä edes jollain tavalla näkyä heikossa asemassa olevien ihmisten elämässä?? Ei ne näy missään, heillä kun on ilmeisesti tärkeämpiä missioita...- adalmiina
Joo mä huomasin ihan saman asian noista miinusten antamisesta! Niitä oli annettu myös tuossa kaksoismarginaali-keskustelussa. Mä päätin olla näppärä ja antaa kaikkiin miinuksiin peukut pystyyn, joten nyt ne kaikki on nollassa! Reipas tyttö ;D
Päivi Räsänen oli myös sanonut jossain haastattelussa, että maahanmuuttajien perheiden yhdistämistä aiotaan tiukentaa, mutta kuulemma muuten maahanmuuttoprosessissa tullaan antamaan tilaa inhimillisyydelle ja ihmisyydelle. Että näin. Ymmärrän sen, että maahanmuuttoa tulee valvoa ja myös rajoittaa, mutta mietinpähän vaan, että kuinka hankalaa perheiden yhdistämisestä oikein aiotaan tehdä? Kun käsittääkseni se on tälläkin hetkellä aika hankalaa. Nyt kun tällaisia asioita tulee ilmi ja ne sattuvat osumaan juuri Päivi Räsäsen kohdalle, alkaa väkisinkin miettimään juuri niitä kristillisiä arvoja ja niiden näkyvyyttä. Olisi kiva kerrankin kuulla asiaa positiivisista muutoksista..
- lapintyar84
Sähän olit fiku, ku peukutit ne neutraaliksi.. Mie en hoksannu, et niin voi tehhä.. Mut nyt voi peukuttaa meiän keskustelut plussan puolelle :D
Oon kai jotenkin pessimistinen, mutta oon menettänyt luottamuksen päättäjiin siinä, että asioita hoidetaan inhimillisesti ja että muistettais et kun päätöksiä tehhään niin ne vaikuttaa suoraan ihmisten elämään..
Muutenkin tämä tämänhetkinen maailmanmeno ja politiikka huolestuttaa.. Ennenkaikkea mie oon aika huolissani kaikenlaisten vähemmistön edustajien puolesta :/- adalmiina
Huolissaan ollaan myös täällä.. Saas nähdä kuinka päin kasvoja ihmisten huono olo tulee iskemään kun diakoni-ammatin lisäksi valmistun myös sosionomiksi ja pääsen sitä kautta lähemmäs sitä todellisuutta. Täytyy varmaan kasvattaa paksumpaa nahkaa, jotta kestää sen kaiken mitä eteen tulee :)
- humner
Homoseksuaalisuus ei ole Suomessa kielletty. Homona saa olla vapaasti. Jos joku (ja aika moni) ei siitä tykkää, miksi te siitä murehditte. Ei meistä kristityistäkään tykätä eikä meilläkään ole mitään tasa-arvoa. Me emme kuitenkaan voi tehdä kompromisseja uskomme kanssa, koska silloin emme enää olisi kristittyjä.
- adalmiina
Mitä tarkoiti sillä kun sanoit, että kristityillä ei ole mitään tasa-arvoa? Missä mielessä kristityillä ei ole tasa-arvoa? Eikö kristityillä ole samat oikeudet kuin muillakin, ei-kristityillä? Monessa määrin kristityillä tai uskovilla on enemmän oikeuksia kuin muilla. Esimerkiksi uskovainen, kirkkoon kuuluva voi mennä kirkossa naimisiin, mutta kirkkoon kuulumaton ei voi mennä. Tässä vain yksi esimerkki niistä oikeuksista.
- lapintyar84
Niin, osittain sä HUmner olet oikeassa . Eihän siitä pitäsikään murehtia, jos joku ei hyväksy niin se on ensisijaisesti sen kyseisen ihmisen ongelma eikä minun. Valitettavasti siinä vaiheessa se muodostuu minun ongelmaksi jos ihmiset pyrkivät omalla moraalikäsityksellään rajoittamaan minun elämääni ja oikeuksiani. Ja sitähän esimerkiksi Päivi Räsänen teki hallitusneuvotteluissa. Omalla moraalikäsityksellään rajoitti yhden ihmisryhmän elämää ja oikeuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_252538Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.581903Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup211604Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua161188Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3011149- 2591012
- 63985
- 146913
- 51892
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.113847