Olen nuori päälle parikymppinen yhtä sun toista elämässäni nähnyt ja kokenut. Olen masentunut pahanpäiväisesti ja tuntuu etten selviä tästä.
Minulle määrättiin masennuslääkkeitä Venlafaxin Orion ja unilääkkeeksi Tenox. En ole lääkkeitä vielä alkanut syömään (sain reseptin viime viikolla.) Töihin en pääse ja kotityöt saavat jäädä.
Kuinka kauan masennusta koitetaan hoitaa lääkkeillä ennen kun ehdotetaan laitokseen siirtämistä? Voiko lääkäri laittaa laitokseen ilman toisen suostumusta? Itseäni joskus nuorempana uhkailtu (psykologi) että jos en parane masennuksestani minut viedään neljän seinän sisään. Olin tuolloin viidentoista.
Erosin mieheni kanssa viime torstaina seurusteltuamme yli viisi vuotta eikä se helpota tilannetta yhtään.
Tämä on ensimmäinen kerta kun masennukseeni määrätään lääkkeitä ja ensimmäinen kerta kun masennukseni on näin paha ruoka ei maistu, unta en saa vaikka väsyttää, töihin en pääse, kotoa poistuminen on työn takana, paniikkikohtauksia, pelkotiloja, muistamattomuutta yms. Kertokaa kokemuksia jos teillä on kyseisistä lääkkeistä mitä sivuvaikutuksia olette huomanneet? Kiitos.
Masennus (koska laitokseen?)
4
215
Vastaukset
- metsan.velho
No sinne laitokseen laitetaan siinä vaiheessa kun koetaan että olet vaaraksi itsellesi tai muille. Käytkö terapiassa? Nimittäin muutenhan lääkäreiden on hieman vaikea tietää milloin tarvitset laitoshoitoa.
- kokenut555
Älä ainakaan laitokseen mene. Pahimpia paikkoja masentuneelle.
- nykyisinhän
ainakin ymmärtääkseni asiat ovat juuri niin päin, että hoitoon (etenkään laitokseen) ei oteta oikein mistään syystä, ei etenkään ilman potilaan suostumusta. Poikkeuksena ehkä itsemurhaa yrittäneet henkilöt ja sellaiset, jotka ovat hyvin paljon vaaraksi itselleen/muille. Eli uskoisin, että aika paljon saa tapahtua, ennen kuin pakkohoitoon laitetaan, ja sieltäkin yritetään siirtyä avohoitoon mahdollisimman pian, ihan rahan takiakin. Kallistahan tuo laitoshoito on yhteiskunnalle.
- depis35
Psykologi ei sitten voi kirjoittaa lähetettä sairaalaan....ihan vain OT.
En tiedä miten sinulle kyseinen masennuslääke sopii, itse sain apua Efexorista (siis sama lääke kuin sinulla tuo rinnakkainen), sekä psykoterapiasta. Tenox ei auttanut minua unettomuudessani, mutta se ei tarkoita sitä etteikö se auttaisi sinua.
Miten pitkä sairausloma sinulla on?
Et sinä noilla alkutiedoilla mitä annoit mihinkään sairaalahoitoon joudu, vai haluaisitko kenties osastolle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2955505- 715069
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484176- 513850
- 433504
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo893133Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv733016- 422197
- 492138
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272088