Oksa-uskovan ei anneta pysyä Jeesusviinipuussa ilman hedelmän kantamista.
Millaisia hedelmiä uskovan oksan tulee tehdä? Haluan kattavan vastauksen tähän. Onko tuo hedelmä puhetta ja/vai tekoja?
Sanotaan, että usko Jeesukseen riittää pelastumiseen, mutta eihän se yksin riitäkään? Miksi sitten sanotaan, että uskominen riittää kun selvästi sanotaan että on hedelmää saatava itsestään irti. On tämä kummallista touhua tämä uskominen ja siinä eläminen kun ensin sanotaan, että tee vain näin niin se siitä ja sitten sanotaan että tee näin noin ja niin niin sitten riittäää. J asitten sanotaan, että otapas kastekin, ei se muuten riitä.
Eli mitä kaikkea ja mieluiten kaikki, mitä tulee tehdä ja puhua (puhuminenkin on teko eli verbi ) jotta olisi pelastuksen ansainnut. Sanotaan, ettei teoilla sitä saavuteta vaan uskolla mutta kuitenkin uskonteoitta tulee viinipuusta irtitevityksi ja tulessa poltetuksi eli pelastuksesta osattomuuteen jää?
Viinipuu, oksa, hedelmän teko
8
50
Vastaukset
Jeesus antaa hyvin selvästi tietää, mitä hänen seuraajiltaan odotetaan:
Rakasta lähimmäistäsi ja auta hädänalaisia. Älä kerää omaisuutta, vaan jaa viittasikin kurjan kanssa. Jätä kaikki muu ja seuraa Jeesusta.
Sellaisia hedelmiä; Siinä on haastetta kristityille!- AntiChrisu
"Älä kerää omaisuutta, vaan jaa viittasikin kurjan kanssa"
Tähän ei ainakaan kirkon työntekijät usko. Arkkipiispakin ottaa yli 100 000 e
vuosiansiot ilman todellisia perusteita. Arkkipiispa siis kerää omaisuutta ja oletteko nähneet arkkipiispaa esim. köyhien soppajonoissa (retorinen kysymys: ette ole!)
Hei!
Kysytpä moniulotteisen ja mielenkiintoisen kysymyksen! Yritän vastata parhaani mukaan, mutta vastaus varmasti muutenkin täydentyy muiden kirjoittajien toimesta.
Ajattelen että vanhurskauttamisen, pelastuksen, lähtökohta on Kristuksen pelastustyö ja sen uskominen. "Yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen ansion tähden".
"Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu."
Ajattelen Tämä tarkoittaa sitä, että yksin usko tekee ihmisen kelvolliseksi ottamaan vastaan kasteen, eli Jumalan lupauksen armoliitosta, siten että siitä on hyötyä. Koska pelastus annetaan ja luvataan veteen liittyvillä ja vedessä olevilla sanoilla, emme voi ottaa sitä vastaan muulla tavoin kuin uskomalla sen koko sydämestämme. Ilman uskoa kasteesta ei ole mitään hyötyä, vaikka se itsessään onkin ylenpalttisen suuri, jumalallinen aarre. Uskon hedelmiä, kuten rakkautta, ei voi saada ilman uskoa. Ajattelen myös että uskova ihminen ei tietoisesti edes tee hyviä tekoja, vaan Jumala tekee työtään hänessä.
Näin ollen tämä yksi ainoa sana "joka uskoo" pystyy sulkemaan pois kaikki mahdolliset teot, joita teemme saavuttaaksemme ja ansaitaksemme pelastuksen.
Lisätkää muutkin ajatuksianne, tässä alkua.
Riina-teologi- Mitä tulee tehdä?
Minut on kastettu kun olin vauva. Sekö ei riitä? Onko kaste ylipäätään ehdoton ja pakollinen vaatimus pelastumiselle? Sanotaan, että uskoo tai jopa lähes tietää Jumalan ja Jeesuksen olevan olemassa rukouksen aikaisen Pyhän Hengen kokemisen takia ja on tullut tuottaneeksi hyviäkin hedelmiä muille ihmeteltäväksi mutta on uskon jälkeen jäänyt ilman kastetta niin pelastus menee sivu sielun?
Hengen ja sielun erokin kiinnostaisi mutta siitä joskus toiste. Kumpaakaan ei näe niin vaikea hahmottaa elei sitten Raamatua lue tarkemmin kuin ja muistavammin kuin minä. Jotain muistan Hengen puhaltamisesta ihmisen sieraimiin ja siitä elävä, ilmeisesti sielun saanut ihminen oli muovattuna maan tomusta, mutta siitä tosiaan joskus toiste, vai mitä.
Ilman uskoa kasteesta ei ole hyötyä, juu. Entä uskosta ilman kastetta, jos sattuu uskoontulon jälkeinen kaste saamatta niin se on sitten ikuinen ero Jumalasta?
Kai tästä on kasteelle mentävä kun olen uskova eikä Helvettiin meno viehätä? Kasteelle meno on teko sekin. Vauvana en uskossa mennyt vaan minut vietiin. Raamatussa vauvoja ei kastettu, ainakaan en ole sellaista kohtaa lukenut vaan kastamiset tehtiin "tajunnan laajettua" ja uskon Jumalan toimesta synnyttyä.
- 356y46 7
Minulle tuli mieleen Hengen hedelmä Gal 5:22
- Gal 5:22
Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus.
- j
Mitä pitää tehdä?
Pitää, pitää, pitää? Ajattelen, että kysymys ei ole pitämisestä ja pakkotekemisestä. Kiitollisuus Pyhää Jumalaa kohtaan synnyttää halun. Voimme ja saamme! Jos tämä kiitollisuus näkyy ja tuntuu, niin varmasti olemme kiinni elämän puussa. Kysymys uskon hedelmän muodosta on kuitenkin aina henkilökohtainen, Jeesukseen turvautuvan ja Jeesuksen välinen asia. - pertsa2010
Mitä pitää tehdä sanoi :
Millaisia hedelmiä uskovan oksan tulee tehdä? Haluan kattavan vastauksen tähän. Onko tuo hedelmä puhetta ja/vai tekoja?
2:16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
Teot voisivat olla :
1)Lähimmäisen auttamista - esimerkiksi taloudellinen avustaminen.Rahaa , ruokaa ,vaatteita........
2)Puheissa voi olla avuksi uskon ja muidenkin asioitten kanssa kamppaileville lähimmäisille.
3)Naapurin mummun hellapuitten tekoa se voi olla hänelle ylivoimaista.
4)Nettievankeliointia ja yleensä evakeliumin levittämistä - Sanan esilläpitämistä.
Hyvien tekojen täytyy tulla suoraan sisimmästä ilman sen kummempia suunnitelmia ,mutta kokeile tehdä jokin hyvä teko , niin pian huomaat sen siunauksellisen vaikutuksen.Luovu vaikka jostakin rahasummasta
lähimmäisesi hyväksi.
Minä olen tälläinen erakkolammas eikä minua ole käskemässä tai "ohjaamassa" yksikään maallinen yhteenliittymä,mutta kasteelle meno oli kuin kivi kengässäni , kunnes tein sen offenssiivin.
Teot eivät itsessään ole pelastava tekijä - teot ovat uskon hedelmä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin334705Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee312276Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141780Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71708- 821492
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1401392- 641116
Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2311060Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101024Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.71987