Omaan vuokrakämppään tehdään juuri putkiremppaa ja asunnon pintaremppaa. Oman yksiö vuokra on parikymppiä yli vuokrarajan mutta toimeentulotuessa se nykyisin hyväksytään.
No, tuossa juttelin vuokranantajan kanssa niin oletettavaa on että saattaa tulla kunnon korotus vuokraan vuoden alussa kun uusi sopimus tehdään.
Kysymykseni on että voiko sossu velvoittaa etsimään edullisemman asunnon? Olen valmis toki siihen että jos vuokra nousisi vaikka 50e (no tuskinpa noin paljon nousee) niin se vähentää sitten perusosaa. Olen tässä asunut about 10 vuotta joten en haluaisi muuttaa pois, varsinkin kun asunnosta tulee uudenveroinen remontin jälkeen.
Kotikunnassa ongelma se että vuokraraja yksiölle jotain 420e mikä nykyisellä vuokrien hinnoilla on liian alhainen.
Minulla on luottohäiriömerkintä joten saattaa vaikeuttaa asunnon vaihtoa. Ja kuten sanoin, haluan asua nykyisessä asunnossa.
Voiko sossu pakottaa vaihtamaan asuntoa edullisempaan?
8
332
Vastaukset
- Ei noin pienessä
50 euron korotus ei edellytä muuttoa. Kyllä pitää olla korotus tuntuvampi. Itselläni on vuokra reilusti 100 euroa rajan yli (160 euroa), mutta sossu on ylimenevänkin aina hyväksynyt ja maksanut,. Jos vuokrasi korottuisi 150 euroa voisi sossu jo huomatella asiasta, mutta ei todellakaan 50 euron takia.
- jep jpe
Riippuu kai sossusta, vanhempani joutuivat maksamaan itse ylimenevät 32 euroa.
- Vuokratasosta kiinni
jep jpe kirjoitti:
Riippuu kai sossusta, vanhempani joutuivat maksamaan itse ylimenevät 32 euroa.
Riippuu paljon mikä vuokrataso on muutenkin missä asuu. Täällä missä itse asun on esim kaksioiden hinta 650 ja siitä ylöspäin lähes 900 euroon ja omassani on 700. Menee paljon rajan yli, mutta ovat aina maksaneet. Yksiöitä on vähän ja ei niissäkään vuokra laske kun reiluun 500 euroon jos jollain ihmeen kaupalla edes sellaisen onnistuu saamaan.
- AamunNautiskelija
Mun vuokra on 595 euroo ja neliöitä 52.
Hyvin sossu maksaa mukisematta, ja siis itekseen asun. Talo on 10 vuotta vanha,ja Hesassahan tässä asutaan =)- fsa fasdf
Helsingissä raja on 600€/kk, joten tottakai maksaa mukitsematta.
- 20+18
Ihan yleisellä tasolla kommentoitava, että tuohon sossun vuokranmaksumeininkiin pitäisi saada joku roti. Vuokrat karkaavat käsistä kun ihmisillä ei ole mitään motiivia yrittää säästää niistä. Jos itse olisin silloin pari vuotta sitten tiennyt työttömyyteni jatkuvan näin pitkään, olisin ilman muuta muuttanut parempaan kämppään. Olisin voinut lähes tuplata vuokrani nykyisestä runsaasta 300 eurosta, mutta kun ajattelin pian taas työllistyväni ja joutuvani maksamaan itse vuokrani, niin pidin halvasta kämpästä kiinni. Ja sama se on tilanne lähipiirissä muutenkin. Siskoni, joka on matalapalkka-alalla duunissa, hakee jatkuvasti halvempaa asuntoa kun taas pitkäaikaistyötön kaveri elää tietoisesti kunnallisen vuokrarajan yläpäässä kämpässä, josta varmaan haluaisi eroon työssä ollessaan. Ketään ei saa heittää kadulle, mutta jotenkin tuilla eläviä pitäisi ohjata halvemman vuokran asuntoihin sitä mukaa kun niitä tulee saataville.
- äö 145
TUollainen olisi jo aikamoista syrjimistä. Kyllä ihmisen pitää saada asunnossa missä haluaa. Ihan oma mokasi kun moisessa kopperossa asut. Minä en ainakaan työssä ollessani etsisi halvempaa kämppää vaan sitä parempaa. Enkä myöskään työttömänä
- .
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862