alanya ja ötökät?

mietityttää?

olemme lähdössä matkalle alanyaan syys-lokakuun vaihteessa ja minua jäi vaivaamaan kun jotkut sanovat että se on hirveän likainen kaupunki ja joka puolella on torakoita ja hyttyset kiusaavat samalla tavalla kuin suomessa joskus jopa pahemmin. onko oikeasti näin vai onko vaan puheita?

ja sanotaan että jäätelöä, hedelmiä, maitotuotteita yms. ei kannattaisi siellä syödä koska voi helposti saada ruokamyrkytyksen. totta vai ei?

entä oletteko ottaneet rokotteet ennen matkaa? tästäkin monia ajatuksia, toiset sanoo että ehdottomasti ja toiset sanoo että euroopaan alueella ei tarvi?

eli mikä totta mikä ei??

20

3489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vierailija#

Tultiin Alanyasta pari päivää sitten. Ei ollut hyttysiä, vaikka olin varautunut erilaisin hyttyskarkottein. Niitä toki kannattaa ottaa varmuuden vuoksi mukaan. Esim. Kreikassa olen ollut joka kerta kärsinyt hyttysistä ja iho ollut valtavilla paukamilla.Muutenkaan mitään ötököitä ei näkynyt vaikka niitä etukäteen pelkäsin.

Alanya on siisti kaupunki! Paljon siistimpi kuin moni muu turistikaupunki. Voit syödä huoletta jäätelöä yms. Majoneesipohjaiset salaatit yms. jätin väliin, mutta mieheni söi niitäkin eikä mitään ongelmia tullut.
      Hedelmät kannattaa kuoria kuten suomessakin.

En ottanut ylimääräisiä rokotuksia. Jäykkäkouristus on hyvä olla voimassa missä tahansa liikutkin. Hepatiittirokotuksen voit ottaa jos koet sen tarpeelliseksi. Havrix maksaa joitakin kymppejä ja uusintarokotus myös. Mielestäni turistialueella tartunnan saamisen mahdollisuutta ei juurikaan ole,

Käsidesiä pidin pienen pullon mukana jota on hyvä käyttää esim. shoppailun jälkeen mennessäsi ruokailemaan.

Lokakuuksi varattu uusi matka. :)

• mietityttää?

kiitos paljon vastauksista!! :) ja hyvää lomaa! alanyasta ollaan niin monta mieltä ettei aina tiedä mikä on totta mikä ei.. entäs nämä paljon puhutut torakat yms koppakuoriaiset? onko teitä häirinnyt?

• säynätär

Itse oon käynyt neljä kertaa alanyassa... ja varsinki kesäaikaaan siellä on niitä hyttysiä, minulle tulee valtavat paukamat aina niistä. Miehelle ei juurikaan mitään :D. Varsinki ilta-aikaan kun liikuskelee kaupungilla,tai vaikka minigolffaiilemassa ni ilmestyy niitä jälkiä iholle:P.

Olen kerran ollut lokakuun alussa,ja sillon ei tullut lainkaan hyttysiä syömään mua:P

Torakoita ei ole näkynyt alanyassa :)

• :)

Olen menossa lasteni kanssa viidettä kertaa Alanyaan muutaman viikon päästä, enkä ole nähnyt kuin yhden kerran torakan ja sekin oli keskellä puistoa olevassa koriste ruukussa. Hyttysiä on, joskus paukamia on tullut, useimmiten ei. Jotkut ötökät piti kauheeta meteliä itäisellä rannalla heinäkuussa, luultavasti heinäsirkat, mutta en nähnyt niitäkään yhtään.

Majoseenia en ole "uskaltanut" syödä, koska niistähän yleensä muuallakin tulee ruokamyrkytykset, mutta maitoa meillä kyllä lapset juovat todella paljon. Samoin noi hedelmät on ihania kun niitä voi Alanyassa syödä kuorittuna kesällä, mutta Suomessa ei allergioiden takia :( Jäätelöitä syömme lähinnä vain sitä kotoisen mäkkärin jätskiä, joka on paljon parempaa pehmistä kun täältä saatu, Turkkilainen jäätelö ei ole meidän mielestä hyvää koska on niin "pihkamaista", mutta sitäkin on maistettu.

Maalaisjärki käteen niin hyvin pärjää, hyvää lomaa sinulle, meillä enää muutama viikko odotusta :)

• vierailija....

Outoa ääntä pitävät "heinäsirkat" ovat kaskaseja ja ne on niissä puissa näkymättömissä :D

• lkhjg

Oletteko käyttäneet hyttyskarkoutteena ihan näitä kotoa saatavia offeja ym? Vai ostaneet sellaisen karkottimen paikan päältä? Ja paljonko se maksaa?

• x

ihan kotimaiset offit antaa kyllä riittävän suojan...

• juuritullutkotiin

Enpä nähnyt viikon aikana montakaan ötökkää. Ei todellakaan ole minkäänlaista häiriötä niistä!!!! Juuri eilen tulin pois Alanyasta.

• alanya<3

tultiin eilen alanyasta!:)
      oli huippu reissu! ei paljoa hyttyset tms kiusannu,kerran oli torakka sisällä,joka tosin oli meijän vika kun jätimme terassin oven auki,eli ei ole paljoa ötököitä!

• turkki<3

Ja taalla parasta aikaa olevana voin sanoa, etta on kiusaa moskiitoista. Viimeksi eilen illalla tuli uusia puremia. Pari torakkaa olen nahnyt mutta ne ovat vilıstaneet ihan ulkosalla =) Moskiittoja siis on mutta ilmeisesti ne ei sitten pure kaikkia mutta minua kylla pistelevat... =)

• mietityttää?

kiitos kaikille vastauksista, nyt uskallan hyvillä mielin lähteä matkaan :)))

• evluut

Torakat piileskelevät pimeissä ja kosteissa paikoissa, kuten talojen alla.
      Eivät ne siis sinua häiritse, ellet meinaa viettää aikaasi kosteissa kellareissa. ^^

• roach free

Viime viikon reissullani en torakan torakkaa nähnyt! En edes hämähäkkiä. Kärpäsiä pari kylläkin. :)

• turkki<3

Moskııttojen myrkytyksetkın on ollu kaynnıssa, etta eıpa ole mınulle ollut enaa haıttaa nııstakaan =)

• kohta tullaan ...

sinne vaan verta luovuttaan niin mekin ja muista joudaaaaaa ja lisää 36c varjo

• Käyttänyt

Ostakaa Suomesta Autan merkkistä hyttyskarkotetta mukaan .

• We4

No meillä on ensimmäinen Alanyan matka takana, enkä nähnyt mitään ötököitä muita kun niitä isoja heinäsirkkoja joiden ääni kantaa läpi Alanyan.
      Me söimme myös kaiken mitä eteen kannettiin, jäätelöt ja majoneesit ja salaatit, eikä kenelläkään neljästä ollut mitään ongelmia vatsojen kanssa. Hedelmät ovat ihanan tuoreita, ja ehdottomasti niistä kannattaa nauttia.
      Jos halautte välttää vatsatautia, älkää ostako All incluse-pakettia vaan syökää paikallisissa ravintoloissa.
      Minulla on aikaisempia matkoja varten otettu hepatiitti A-rokote, ja sitä suosittelen kaikille jotka matkoja tekevät. Kun rokotteen kerran ottaa vahvisteen kanssa, on suoja ikuinen.

• 18+17

Ne ei ole heinäsirkkoja vaan kaskaita, jotka siellä sirittää... =)

• mmm20

Hei, tulimme tänään Alanyasta. Ihana mesta, ei torakoita, katujen reunat likaisia mutta selvisimme ilman mitään tauteja. Meillä 2 lasta 9 ja 14- vuotiaat ja kaikki olemme olleet terveitä koko loman, olimme kymmenen vuorokauden lomalla. Söimme kebabia, jääteloitä(pallo ja annoksia), kanaa, juustja ja lapset muroja maidolla. Hotellimme oli Orient Suit, mutta kävimme muallakin syömässä ja hyvää ruokaa oli!! Pullovettä joimme koko loman ajan ja jäitä emme huolineet juomiin, majoneesia söimme hotellilla melkeenpä päivittäin, heillä oli jääkaappi mistä ottivat majoneesin pöytään ja veivät sinne käytön jälkeen takas pian. Valistuneita olivat ainakin meidän hotellissa! Ei mitään rokotteita ole otettu, jos lintuinfluenssa rokote kunnossa ei huolta jasitä ei minulla ole eikä mitään ilmennyt. Toivotan hyvää matkaa, nauttikaa ja ottakaa rennosti:) terv. äiti

• jerepp

Toki on hieman likaista ja pölyistä. Oisi täälläkii, jos EI sataisi kahteen kuukauteen
      Ja moskiittoja tai muita örttösiä EI Ole häiriöimässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe