Ongelmani ovat erittäin kuivat korvani. Kummassakin korvassa on jonkinlainen ihottuma ja näin on kestänyt jo yli puoli vuotta. Olen kokeillut vaikka minkälaisia rasvoja kosteusvoiteista erittäin rasvaisiin. LV, Erioil, Apobase, Bebanthen sekä ihan kortisonivoidetta.
Joka päivä olen laittanut kumpaakin korvaan rasvaan, olen pessyt niitä herkkäihoisille tarkoitetuilla pesuaineilla ja olen muös kokeillut antaa niiden vain olla rauhassa. Mutta ei toimi.
Se alkoi ensin ihan pienellä ihottumalla. Oikean korvani korvalehdessä oli pientä ihottumaa puoli vuotta sitten ja jo silloin kokeilin sitä hoitaa rasvoilla. Mutta ihottuma yhtäkkiä alkoikin levitä. Tällä hetkellä ihottumaa on kummankin korvan takana sekä korvakäytävällä, vasemassa korvassa korvan yläpuolella rustossa ja oikeassa korvassa korvalehdessä ja näyttää siltä että ihottuma alkaa leviämään kaulaan päin oikean korvan puolelta.
Olen ihan pienestä lapsesta asti ollut atoopikko ja ihoni on muutenkin herkkä. Tämänkaltaisia ihottumia tulee aina välillä mutta olen melko nopeasti hoitanut ne rasvaamalla hyvin. Tällä kertaa asia on eri.
En oikein ymmärrä mistä tämä johtuu. En usko sen kuitenkaan olevan mikään allerginen reaktio koska silloin ihottumaa olisi muuallakin.
Korvani kutisevat jatkuvasti, iho hilseilee ja ihoa lähtee välillä ihan isoina paloina. Ne ovat myös erittäin arat, koska iho korvissa on niin rikkinäistä.
Kysynkin nyt tietääkö kukaan minkäänlaista keinoa tähän. Korvani ovat aivan hirveän näköiset ja ovat olleet niin jo kauan. Syksyllä aloitan opiskelun datanomilinjalla ja haluaisin hoitaa korvani ennen sitä. Ja muutenkaan en toivo ihottuman leviävän enään pitemmälle.
Ehdotuksia otetaan vastaan. Jos tiedätte joitain hoitokeinoja, rasvoja, lääkkeitä tai ihan mitä tahansa mikä saattaisi auttaa, olisin kiitollinen jos saisin edes jonkinlaista apua.
Leviävä ja kutiava ihottuma kummassakin korvassa.
Opiskelija -92
3
4468
Vastaukset
- kendor
Korvista alkaa useimmiten seborrooinen dermatiitti, hoito lääkäriltä. Voit kokeilla aloe vera geeliä (AC3 tai Dexem). Ketokonatsolia, sinkkipyritionia tai tervaa sisältävä shampoovalmiste auttaa useimmiten.
Jos ei, niin lääkäriin vaan. - Ellu68
Taistelen saman ongelman kanssa kuin nimim.opiskelija 92 ja apua kaivattais!!!
- Anonyymi
Itselläni oli vuoden verran korvakäytävä tulehduksia. Niitä hoidettiin huuhteluilla. Erikoislääkäri kehotti jättämään kaikki hajustetut shampoot, pesuaineet, hajuvedet, pyykinpesuaineet. Jätin ja pikkuhiljaa korvakäytävät paranivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam23814036Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu587173Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö1986818K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1004726Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju734644Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.
Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä244515Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos744327Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko754112Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1003886- 933691