Tällä palstalla on jostain syystä alkanut yhtäkkiä hirveä narsismin puolestapuhuminen. Minä olen sitä mieltä, että NPH:set pitää laittaa pakkohoitoon vahingoittamasta muita ihmisiä ja päästää ulos vasta, kun narsistinen vastarinta, tunnekylmyys, hyväksikäyttö ja manipulointi sekä muiden ihmisten pompottelu on loppunut!!!!!!!!
NARSISTIT PAKKOHOITOON!!!
95
97
Vastaukset
- Sarah P.
Oi kyllä! Teflon-pintaiset ihmiset kuuluvat suljetulle osastolle!
- Keke Vantaalta
Hehheh! Kannatan. Eivätpähän enää pilaisi muiden elämää.
- d.i.c.e
Miksi? Koska heitä ei voi manipuloida?
- Keke Vantaa
d.i.c.e kirjoitti:
Miksi? Koska heitä ei voi manipuloida?
Siksi, että sä kyselet.
- d.i.c.e
Keke Vantaa kirjoitti:
Siksi, että sä kyselet.
Miksi sinua haittaa, että kyselen, kun en kysynyt edes sinulta? :D
- Keke Vantaa
d.i.c.e kirjoitti:
Miksi sinua haittaa, että kyselen, kun en kysynyt edes sinulta? :D
Ei minua haittaakaan :DD
- d.i.c.e
Keke Vantaa kirjoitti:
Ei minua haittaakaan :DD
Miksi vastasit, jos sinua ei haittaa? :)
- Keke Vantaa
d.i.c.e kirjoitti:
Miksi vastasit, jos sinua ei haittaa? :)
Mitä sä vielä jankkaat? Et pysty lopettamaan? Oletko teflon?
- d.i.c.e
Keke Vantaa kirjoitti:
Mitä sä vielä jankkaat? Et pysty lopettamaan? Oletko teflon?
Miksi vastaat, koska et kerran halua, että kysyn mitään. Eihän sinua pitänyt haitata. :D
- Keke Vantaa
d.i.c.e kirjoitti:
Miksi vastaat, koska et kerran halua, että kysyn mitään. Eihän sinua pitänyt haitata. :D
Lopeta sitten jankkaaminen. =DDDDDDDDDDD
- d.i.c.e
Keke Vantaa kirjoitti:
Lopeta sitten jankkaaminen. =DDDDDDDDDDD
Entä saanko hymyillä itsekseni, vai haittaako sekin sinua? :)
- d.i.c.e
d.i.c.e kirjoitti:
:)
- Keke Vantaa
d.i.c.e kirjoitti:
Kato et osaa lopettaa. Kyllä mä sen tiesin. Tuli ihan entinen tyttöystävä mieleen.
- d.i.c.e
Keke Vantaa kirjoitti:
Kato et osaa lopettaa. Kyllä mä sen tiesin. Tuli ihan entinen tyttöystävä mieleen.
Itsepä aloitit. :D
Enkä kyllä usko, että minussa on mitään samaa, kuin eksässäs. ;)
- d.i.c.e
Narskuille pitäisi perustaa oma turvakoti, mihin voisivat mennä piiloon aggressiivisia uhreja. :)
Minä en ainakaan ole enää koskaan uhri (jos minuun viittasit). Turpaan tulee, jos minua alkaa yksikin narsisti vokottelemaan. Voin tulla tarvittaessa heittämään muidenkin apua tarvitsevien narsistit pihalle ja lupaan, etteivät enää tule takaisin!
Ja voi sitä suljettua ajatella turvakotinakin, jos haluaa, mulle ihan sama.- d.i.c.e
temppuilijatar kirjoitti:
Minä en ainakaan ole enää koskaan uhri (jos minuun viittasit). Turpaan tulee, jos minua alkaa yksikin narsisti vokottelemaan. Voin tulla tarvittaessa heittämään muidenkin apua tarvitsevien narsistit pihalle ja lupaan, etteivät enää tule takaisin!
Ja voi sitä suljettua ajatella turvakotinakin, jos haluaa, mulle ihan sama.En tarkoittanut ketään yksittäistä...Viittasin vain tähän yleiseen lynkkausmielialaan. :)
- M.B.
d.i.c.e kirjoitti:
En tarkoittanut ketään yksittäistä...Viittasin vain tähän yleiseen lynkkausmielialaan. :)
Fanatistit omaan selkeästi rajattuun kuppilaan ja ovelle kyltti: Pääsy kielletty. ;)
M.B. kirjoitti:
Fanatistit omaan selkeästi rajattuun kuppilaan ja ovelle kyltti: Pääsy kielletty. ;)
Kumpia pidät fanatisteina, narsisteja vai heidän kohteitaan?
- M.B.
Kumpia pidät fanatisteina, narsisteja vai heidän kohteitaan?
Riippuen tilanteesta tietenkin niitä, jotka kouhkaavat kiihkomielismäisesti enemmän.
d.i.c.e kirjoitti:
En tarkoittanut ketään yksittäistä...Viittasin vain tähän yleiseen lynkkausmielialaan. :)
Jos ihminen on häiriöinen, niin kyllä hänellä on oikeus saada hoitoa. Jos hän ei tajua ottaa sitä vastaan, niin pakkohoitoa sitten, koska muut ihmiset ovat vaarassa. Onko sun mielestä hoidon vaatiminen lynkkausmielialaa?
M.B. kirjoitti:
Riippuen tilanteesta tietenkin niitä, jotka kouhkaavat kiihkomielismäisesti enemmän.
Onko sun mielestä hoidon vaatiminen häiriintyneelle ihmiselle kiihkomielistä? Kyllähän syöpääkin sairastavat hoidetaan, miksei narsisteja?
- d.i.c.e
Jos ihminen on häiriöinen, niin kyllä hänellä on oikeus saada hoitoa. Jos hän ei tajua ottaa sitä vastaan, niin pakkohoitoa sitten, koska muut ihmiset ovat vaarassa. Onko sun mielestä hoidon vaatiminen lynkkausmielialaa?
Häiriöinen...Kenen mielestä? :)
Jos minulta kysytään lähes jokainen ihminen tällä maapallolla on lievästi, tai vähän enemmän häiriintynyt...Ei tarvitse kuin vilkaista muutamia kommentteja. :D - M.B.
Onko sun mielestä hoidon vaatiminen häiriintyneelle ihmiselle kiihkomielistä? Kyllähän syöpääkin sairastavat hoidetaan, miksei narsisteja?
Ei muuten enää nykyisin hoideta, kaikkia syöpään sairastuneitakaan. Että ihan jo senkin takia, narsistien pakkohoito ei ole ihan ensimmäisenä mun prioriteettilistalla :)
Mielummin pidän ihan itse huolen itsestäni sen suhteen, että en sellaista päästä elämääni söhläämään ja jos vahingossa pääsee, potkaisen pois. Toivon, että olen seulaani tihentänyt minulle henkilökohtaisesti todella vahingollisten ihmisten suhteen. Ja itse olen huomannut, että monien narsistisempien kanssa tulee ihan mainiosti juttuun ja ovat vielä ihan loistotyyppejä, kunhan tiedostaa sen, että suhde on muodoltaan jotakin muuta kuin sellainen, jossa toinen voi katsoa oikeudekseen asettaa kaikenmaailman vaatimuksia mukaoikeutetusti.
Ja ei, hoidon vaatiminen sitä tarvitsevalle ei ole kiihkomielistä niin kauan kuin realitycheckpoint on toiminnassa sillä vaatijalla... Ja toisaalta iänikuinen kaikimahdollinen kannattaa varmaan humioida siinä vaiheessa kun vakavassa mielin alkaa vaatimaan. Ettei vahingossa vesitä aikeitaan valitsemallaan tyylillä. Ei työhaastatteluunkaan mennä työtävailla olevana syljeskelemään päin haastattelijan naamaa esittämään, että se työ olis vaan saatava kun on sitä vailla.. Kyllä siinä on niitä keinoja, ehkä jopa jonkun mielestä narsistisia sellaisia, alennuttava käyttämään, jotta pääsee päämääräänsä.
Mutta, ihan mielenkiintoinen aloitus. Ei aiheena sinänsä, vaan muodostuvan ketjun olemuksen suhteen uteliaana.. :D
*soitellen sotaan* - ---kevät
Onneks uhrit on terveitä joten he voivat vetää tätä maailmaa
M.B. kirjoitti:
Ei muuten enää nykyisin hoideta, kaikkia syöpään sairastuneitakaan. Että ihan jo senkin takia, narsistien pakkohoito ei ole ihan ensimmäisenä mun prioriteettilistalla :)
Mielummin pidän ihan itse huolen itsestäni sen suhteen, että en sellaista päästä elämääni söhläämään ja jos vahingossa pääsee, potkaisen pois. Toivon, että olen seulaani tihentänyt minulle henkilökohtaisesti todella vahingollisten ihmisten suhteen. Ja itse olen huomannut, että monien narsistisempien kanssa tulee ihan mainiosti juttuun ja ovat vielä ihan loistotyyppejä, kunhan tiedostaa sen, että suhde on muodoltaan jotakin muuta kuin sellainen, jossa toinen voi katsoa oikeudekseen asettaa kaikenmaailman vaatimuksia mukaoikeutetusti.
Ja ei, hoidon vaatiminen sitä tarvitsevalle ei ole kiihkomielistä niin kauan kuin realitycheckpoint on toiminnassa sillä vaatijalla... Ja toisaalta iänikuinen kaikimahdollinen kannattaa varmaan humioida siinä vaiheessa kun vakavassa mielin alkaa vaatimaan. Ettei vahingossa vesitä aikeitaan valitsemallaan tyylillä. Ei työhaastatteluunkaan mennä työtävailla olevana syljeskelemään päin haastattelijan naamaa esittämään, että se työ olis vaan saatava kun on sitä vailla.. Kyllä siinä on niitä keinoja, ehkä jopa jonkun mielestä narsistisia sellaisia, alennuttava käyttämään, jotta pääsee päämääräänsä.
Mutta, ihan mielenkiintoinen aloitus. Ei aiheena sinänsä, vaan muodostuvan ketjun olemuksen suhteen uteliaana.. :D
*soitellen sotaan*Oletko pitänyt saman puhuttelun myös provosoiville, narsismin puolestapuhujille? Miksi pidit sen minulle?
Kyllä, provosoiva oli, mutta heti syntyi keskustelua. Tämä palsta ei kuitenkaan ole mikään asiantuntijapalsta tai viranomaiskeskustelua. Siksi tyyli.
Mutta asiasta puhun. Montako ihmistä NPH ehtii elämänsä aikana sumuttamaan, vahingoittamaan, ajamaan hulluuden partaalle? Entä työyhteisöt ja muut yhteisöt? Moniko on vakavasti masentunut, koska ei tiedä asuvansa narsistin kanssa? Moniko jää töistä sairauslomalle masennuksen takia, mutta ei tajua, että joku ihminen on murskannut hänet? Entä vaativat ihmiset töissä, koulussa, kotona? Tätä juttua riittää.
Kuka laittaa rajan, jos emme ME???- M.B.
---kevät kirjoitti:
Onneks uhrit on terveitä joten he voivat vetää tätä maailmaa
Minusta hieman tuntuu, että jos on tarpeeksi syvälle narsistiin uupahtanut huomaamatta ajoissa, että mitä on meneillään.. Eivät jaksa vetää ne terveet uhrit edes itseään eteenpäin vähään aikaan, saati maailmaa..
- M.B.
Oletko pitänyt saman puhuttelun myös provosoiville, narsismin puolestapuhujille? Miksi pidit sen minulle?
Kyllä, provosoiva oli, mutta heti syntyi keskustelua. Tämä palsta ei kuitenkaan ole mikään asiantuntijapalsta tai viranomaiskeskustelua. Siksi tyyli.
Mutta asiasta puhun. Montako ihmistä NPH ehtii elämänsä aikana sumuttamaan, vahingoittamaan, ajamaan hulluuden partaalle? Entä työyhteisöt ja muut yhteisöt? Moniko on vakavasti masentunut, koska ei tiedä asuvansa narsistin kanssa? Moniko jää töistä sairauslomalle masennuksen takia, mutta ei tajua, että joku ihminen on murskannut hänet? Entä vaativat ihmiset töissä, koulussa, kotona? Tätä juttua riittää.
Kuka laittaa rajan, jos emme ME???Hmm.. äläpä ota henkilökohtaisesti. Kysymys ei ole minulle siitä, että monelleko olen pitänyt puhuttelun tai monelleko en, vaan siitä, että olen omassa päänsisäisessäni pohdinnassani päässyt tällaiseen vaiheeseen, jossa voin muotoilla vastaavaa tekstiä. Muutama kuukausi sitten olisin ja olinkin, ollut kyvytön.
Askel kerrallaan. Kirjoitin palstalle yleensä vastauksena tietenkin keskusteluun joka täällä on käynnissä, nyt tässä ketjussa ja siihen erityisesti kommentoiden myös, tietenkin, että mitä sinä omalla vuorollasi kommentoit.
Kuka laittaa rajan nykyaikaiselle yhteiskunnalle, jossa ihmisellä on vain tuottavuusarvo ja selkävääränä raatamisesta seuraa vain luonnehäiriöisiä yksilöitä vailla empatiaa heikompiosaisia kohtaan?
Mikäli kaikesta voi syyttää narsisteja, jokin koneiston osanen on onnistunut tehtävässään. Veikkaan, että vaikka kaikki maailman narsistit laitettaisiin pakkohoitoon, ongelmat eivät poistuisi. Miksi? Siksi, koska narsismi, nph, on vain seuraus, ja vain paikallisesti syy. Joten juttua riittää kyllä, tarkennusaluetta kannattaa hieman laventaa sinne taaksekin, eikä vain lähimpänä seisovaan narsistiin. - tsotsot
M.B. kirjoitti:
*soitellen sotaan*M.B., miksi naureskelit hyväksyvästi mm. asiattomalle halebobin aloitukselle muttet tälle?
M.B. kirjoitti:
Hmm.. äläpä ota henkilökohtaisesti. Kysymys ei ole minulle siitä, että monelleko olen pitänyt puhuttelun tai monelleko en, vaan siitä, että olen omassa päänsisäisessäni pohdinnassani päässyt tällaiseen vaiheeseen, jossa voin muotoilla vastaavaa tekstiä. Muutama kuukausi sitten olisin ja olinkin, ollut kyvytön.
Askel kerrallaan. Kirjoitin palstalle yleensä vastauksena tietenkin keskusteluun joka täällä on käynnissä, nyt tässä ketjussa ja siihen erityisesti kommentoiden myös, tietenkin, että mitä sinä omalla vuorollasi kommentoit.
Kuka laittaa rajan nykyaikaiselle yhteiskunnalle, jossa ihmisellä on vain tuottavuusarvo ja selkävääränä raatamisesta seuraa vain luonnehäiriöisiä yksilöitä vailla empatiaa heikompiosaisia kohtaan?
Mikäli kaikesta voi syyttää narsisteja, jokin koneiston osanen on onnistunut tehtävässään. Veikkaan, että vaikka kaikki maailman narsistit laitettaisiin pakkohoitoon, ongelmat eivät poistuisi. Miksi? Siksi, koska narsismi, nph, on vain seuraus, ja vain paikallisesti syy. Joten juttua riittää kyllä, tarkennusaluetta kannattaa hieman laventaa sinne taaksekin, eikä vain lähimpänä seisovaan narsistiin.No toi on eri asia toi yhteiskuntatalousjuttu, en osaa ottaa kantaa. Mä puhuin ihmisistä, jotka tuhoaa läheisensä. Esimerkki: nykyään poliisi ilmoittaa perheväkivallan aina, koska näin säädettiin laissa. Samanlainen järjestelmä pitäisi olla henkiselle väkivallalle, eli yhteiskunnan pitäisi puuttua. Jos narsismi on seuraus, niin puutuaan sitten siihenkin, estetään se. Yhteiskunnan pitäsi silloinkin puuttua esim. perheisiin.
d.i.c.e kirjoitti:
Häiriöinen...Kenen mielestä? :)
Jos minulta kysytään lähes jokainen ihminen tällä maapallolla on lievästi, tai vähän enemmän häiriintynyt...Ei tarvitse kuin vilkaista muutamia kommentteja. :D"Häiriöinen...Kenen mielestä?" Mun mielestä. Sun kommenttien perusteella vaikutat hieman epäilyttävältä, vastaukset sen kuin pongahtavat kovasta pinnastasi. Mulla on kokemusta teflonista.
- M.B.
tsotsot kirjoitti:
M.B., miksi naureskelit hyväksyvästi mm. asiattomalle halebobin aloitukselle muttet tälle?
Miksi vetelet johtopäätöksiä siitä mitä kommentoin ja miten kommentoin??
Naureskelin hyväksyvästi halebobin asiattomalle aloitukselle?? Mutta tälle en??
Tunteet ja reaktiot ovat minulla hyvin paljon omaan mielentilaani sidottuja tällaisen palstan ollessa kyseessä. Kuten myös tietynlaiseen palstalla olevaan kontekstiin.
Onko mulla jokin velvollisuus ennakoitavaan ja tsottsotia miellyttävään palstakäyttäytymiseen, vai saanko vain olla palstalla ihan omana itsenäni, omassa yksinäisyydessäni itse tietäen mille nauran ja ennenkaikkea, että MITEN..
Mutta, teit sitten jonkinlaisen vastakkainasettelun :)
Ole hyvä, käytä mua toki toistekin. - sen kun
Mikä estää perustamasta :D
- appelsiini123
No toi on eri asia toi yhteiskuntatalousjuttu, en osaa ottaa kantaa. Mä puhuin ihmisistä, jotka tuhoaa läheisensä. Esimerkki: nykyään poliisi ilmoittaa perheväkivallan aina, koska näin säädettiin laissa. Samanlainen järjestelmä pitäisi olla henkiselle väkivallalle, eli yhteiskunnan pitäisi puuttua. Jos narsismi on seuraus, niin puutuaan sitten siihenkin, estetään se. Yhteiskunnan pitäsi silloinkin puuttua esim. perheisiin.
Samaa mieltä, myös henkinen väkivalta kriminalisoitava. Voi olla vaikeampi näyttää toteen, mutta kuitenkin.
- d.i.c.e
"Häiriöinen...Kenen mielestä?" Mun mielestä. Sun kommenttien perusteella vaikutat hieman epäilyttävältä, vastaukset sen kuin pongahtavat kovasta pinnastasi. Mulla on kokemusta teflonista.
Jaa, että millä lailla epäilyttävältä? :)
Siksi, koska vastaan minulle esitettyyn kysymykseen? - mikä nimimerkki
M.B. kirjoitti:
Miksi vetelet johtopäätöksiä siitä mitä kommentoin ja miten kommentoin??
Naureskelin hyväksyvästi halebobin asiattomalle aloitukselle?? Mutta tälle en??
Tunteet ja reaktiot ovat minulla hyvin paljon omaan mielentilaani sidottuja tällaisen palstan ollessa kyseessä. Kuten myös tietynlaiseen palstalla olevaan kontekstiin.
Onko mulla jokin velvollisuus ennakoitavaan ja tsottsotia miellyttävään palstakäyttäytymiseen, vai saanko vain olla palstalla ihan omana itsenäni, omassa yksinäisyydessäni itse tietäen mille nauran ja ennenkaikkea, että MITEN..
Mutta, teit sitten jonkinlaisen vastakkainasettelun :)
Ole hyvä, käytä mua toki toistekin.Etkö osaa koskaan VASTATA siihen mitä sinulta kysytään vaan kierrät kysymykset?
Mikä minua estää tekemästä johtopäätöksiä, niinhän sinäkin teet? - M.B.
No toi on eri asia toi yhteiskuntatalousjuttu, en osaa ottaa kantaa. Mä puhuin ihmisistä, jotka tuhoaa läheisensä. Esimerkki: nykyään poliisi ilmoittaa perheväkivallan aina, koska näin säädettiin laissa. Samanlainen järjestelmä pitäisi olla henkiselle väkivallalle, eli yhteiskunnan pitäisi puuttua. Jos narsismi on seuraus, niin puutuaan sitten siihenkin, estetään se. Yhteiskunnan pitäsi silloinkin puuttua esim. perheisiin.
Riippuu varmaan puuttumisen tavasta, että tulisiko yhteiskunnan puuttua perheisiin. Joskus käynyt mielessä, että yhteiskunnan tunkeutuminen joka yksityiseenkin väliin on osa henkistä rappiota. Sanoisin niin mielelläni, että enemmän autonomiaa kansalle ratkaista keskuudessaan ilmeneviä ongelmia, mutta jotenkin mulle on piirtynyt käsitys suomalaisesta ihmisluonteesta sellaisena kahden ääripään tyyppinä: että jos ei näin niin sitten varmasti niin...
Henkisen väkivallan todentamisessa on ongelmansa. Siksi siihen on hankala puuttua.
Mutta totta on, että jotakin tarttis tehrä, eriasia taas jälleen se, että mitä se jokin on. Pakkohoito kaikille narsisteille ei ole ratkaisu minun mielestäni.
Vaikka siitä saisikin vauhdikkaan fantasiaketjun vuoropuheineen =D - M.B.
mikä nimimerkki kirjoitti:
Etkö osaa koskaan VASTATA siihen mitä sinulta kysytään vaan kierrät kysymykset?
Mikä minua estää tekemästä johtopäätöksiä, niinhän sinäkin teet?Osaan koskaan vastata :) Osaatko sinä joskus olla räyhäämättä?
- M.B.
Ääripäästä toiseen, temppu :)
- M.B.
Ajatusrikollisuus taitaa tosiaan olla seuraava askel. Se lienee jo puoliksi myös otettu.
Ja voi sitä suljettua ajatella turvakotinakin, jos haluaa, mulle ihan sama."Minä en ainakaan ole enää koskaan uhri (jos minuun viittasit). Turpaan tulee, jos minua alkaa yksikin narsisti vokottelemaan"
Tästä päästään lähelle narsismin ydintä.
- d.i.c.e
Awesome, pääsee taas aiheuttamaan yleistä pahennusta. :)
Disturbed - "Asylum" Official Music Video
;PAika kuvaavaa, että bändin nimi on Disturbed. Mitähän he ajattelevat itsestään: ajattelevatko he tarvitsevansa hoitoa vai ajattelevatko he, että koko muu maailma on vain heitä vastaan?
- d.i.c.e
Selvästi. :D
- d.i.c.e
Aika kuvaavaa, että bändin nimi on Disturbed. Mitähän he ajattelevat itsestään: ajattelevatko he tarvitsevansa hoitoa vai ajattelevatko he, että koko muu maailma on vain heitä vastaan?
Veikkaan jälkimmäistä. :)
- d.i.c.e
d.i.c.e kirjoitti:
Selvästi. :D
Tuolla tyypillä on selkeästi joku ADHD... :D
- M.B.
Mun tietokone ei ole synkronoitu tämän maan ja valtakunnan tietoverkkoaikaan..
Tai sitten olen hetkellisessä aika ja avaruusvääristymässä. Oikeasti olen tuolla keikalla!! :D
- 13+7
Olen samaa mieltä, hoitoon vaan! Joku raja pitää narsisteillekin vetää. Kyllähän yhteiskunta puuttuu moniin muihinkin asioihin ja laittaa monenlaiset ihmiset järjestykseen, jos he eivät itse osaa.
- ?????
Olipas sairas ketju, mihinkähän sheriffi kadonnut vai lieneekös sitä ollenkaan.
- suora kysymys
Ootkos sä temppuilijatar yksi uusi temppuilijan sivunikki jolle on rakennettu narsistien vastainen rooli tarkoituksena räväköillä kirjoituksillasi saada uhrit kirjoittamaan ja ilmaisemaan "vihaansa" narsisteja kohtaan tarkoituksena saada reaktioita uhreissa aikaan, kun eihän narsisteille ole niinkään väliksi onko saatu huomio hyvää vai huonoa, ainahan se narsistissa aiheuttaa riemua kun saa jotain reagointia toisissa ihmisissä aikaan?
Vai tunnetko oikeesti antipatiaa narsisteja kohtaan?Mulla ei ole mitään tekemistä temppuilijan kanssa.
Tunnen antipatiaa NPHnarsisteja kohtaan, jotka ei mene hoitoon, minne ne kuuluu.- M.B.
Miten oletkin onnistunut tuossa? :) Sua muuten ihan järjestään epäillään multinikkeilystä. Olen ollut huomaavinani..
- M.B.
Joo, seurauksia on aina kun puolihuolimaton osumatarkkuus osuu maaliin =D
- Pilvi Linna
"Tällä palstalla on jostain syystä alkanut yhtäkkiä hirveä narsismin puolestapuhuminen."
Miten niin yhtäkkiä? Tämmöstä tää on ollut niin kauan kuin mä tiedän. Ei narsisteja saada vastuuseen teoistaan niin kauan kuin ne on vallassa.- M.B.
Mäkin haluun. Kalifiksi kalifin paikalle ja olla ahmed ahne.. laittaisin linkin, vaan en jaksa..
- Pilvi Linna
Puhu vaan omasta puolestas, mä en ota vastuuta tuosta. Ehkä narsisteja sitten on vähintään 51% äänestäjistä..
- M.B.
Automoninen :D No jos siellä koneet toimii vaan paremmin ku mun tää just nyt..
- A
*Halaus*
Nyt on taas ihan levottomia juttuja. Pitäisi levätä välillä.
Jokainen joka menee nyt ajoissa nukkumaan saa tulla minun kanssani huomenna hienoon ravintolaan syömään. Laitetaan kivat vaatteetkin.
Kaunita unia kaikille. - M.B.
A kirjoitti:
*Halaus*
Nyt on taas ihan levottomia juttuja. Pitäisi levätä välillä.
Jokainen joka menee nyt ajoissa nukkumaan saa tulla minun kanssani huomenna hienoon ravintolaan syömään. Laitetaan kivat vaatteetkin.
Kaunita unia kaikille.*haleja*
Hyviä öitä ja kauniita aamuja :) - 22.6.2011
Tämä kaikki on kai tarkoitettu vitsiksi. Mutta tuohon tapaan narsistit suhtautuvat todellisessakin elämässä toisiin ihmisiin ja kaikkein räikeimmin niihin jotka jostain syystä ovat joutuneet narsistin lähipiiriin.
Eli tämä ketju on hyvänä esimerkkinä siitä, että esimerkiksi puolison ja muuten läheisen ollessa narsisti asioiden selvittäminen ja käsitteleminen on heidän kanssaan mahdotonta. Eli ulkoistaa omat ominaisuutensa siihen uhriin.
Sekin on varmaan selvää jokaiselle narsistin kanssa "yhteenlyöttäytyneelle" kuten myös nimim temppuilijallekin että ei kukaan tarkoituksella lyöttäydy yhteen narsistin kanssa, se selviää vasta myöhemmin koska narsisti on sen verran pirullinen että osaa näytellä myös normaalia. Ja ettekös juuri te samat ihmiset ole suureen ääneen huutaneet liian pikaisen "diagnoosin" tekemistä suurena vääryytenä mutta se on vaan niin jos vuosia pähkäilee että mikä ihme sitä toista vaivaa kun se käyttäytyy kuin raakalainen, niin siinä ajassa narsisti on ehtinyt tekemään tuhojaan uhrinsa mielessä niin että irtaantuminen ei olekaan niin helppoa ja narsistihan pitää uhreistaan kiinni kynsin hampain niin että uhri joutuu jopa pelkäämään henkensä puolesta kun viimein toteaa että narsisti se varmaan on ja toteaa ettei muuta mahdollisuutta ole jos haluaa säilyttää mielenterveytensä.
"Ja mitä tuo narsismi on? Halebobilla on ajatusta siitä mitä se on, mutta vihaiset 'uhrit' eivät tuota suostu näkemään, kun silloin joutuisivat kohtaamaan oman narsisminsa ja se 'elämäntarkoitus' vain katoaisi heiltä."
Sitähän narsisti toivoo että se narsisti olisi elämäntarkoitus uhrille. Mutta kun ei ole ja sehän tässä v....tuttaakin niitä varmaan, ne jotka ovat kokeneet itse minkälainen narsisti on ja vieläpä kertovat siitä muille julkisesti ovat narsistien mielestä hyökkääviä ja asioista todenmukaisesti kertominen on ajojahtia yms.
On lapsellista käyttää aina vaan samaa "kikka kolmosta" mikä narsistit käyttävät tosielämässäkin eli syyttää uhriaan heidän omista ominaisuuksistaan. Sehän on niin että jos narsisti myöntäisi oman narsisminsa oikeasti niin silloin hän joutuisi kohtaamaan oman narsisminsa ja elämäntarkoitus katoaisi heiltä.
On kyllä tärkeää ja valaisevaa narsistin uhrille huomata tämä tosiasia, että narsistit ulkoistavat omat ominaisuutensa uhreihin niin se auttaa uhreja pääsemään pois omasta turhasta syyllistymisestään mitä narsisti koko ajan harjoittaa. - M.B.
22.6.2011 kirjoitti:
Tämä kaikki on kai tarkoitettu vitsiksi. Mutta tuohon tapaan narsistit suhtautuvat todellisessakin elämässä toisiin ihmisiin ja kaikkein räikeimmin niihin jotka jostain syystä ovat joutuneet narsistin lähipiiriin.
Eli tämä ketju on hyvänä esimerkkinä siitä, että esimerkiksi puolison ja muuten läheisen ollessa narsisti asioiden selvittäminen ja käsitteleminen on heidän kanssaan mahdotonta. Eli ulkoistaa omat ominaisuutensa siihen uhriin.
Sekin on varmaan selvää jokaiselle narsistin kanssa "yhteenlyöttäytyneelle" kuten myös nimim temppuilijallekin että ei kukaan tarkoituksella lyöttäydy yhteen narsistin kanssa, se selviää vasta myöhemmin koska narsisti on sen verran pirullinen että osaa näytellä myös normaalia. Ja ettekös juuri te samat ihmiset ole suureen ääneen huutaneet liian pikaisen "diagnoosin" tekemistä suurena vääryytenä mutta se on vaan niin jos vuosia pähkäilee että mikä ihme sitä toista vaivaa kun se käyttäytyy kuin raakalainen, niin siinä ajassa narsisti on ehtinyt tekemään tuhojaan uhrinsa mielessä niin että irtaantuminen ei olekaan niin helppoa ja narsistihan pitää uhreistaan kiinni kynsin hampain niin että uhri joutuu jopa pelkäämään henkensä puolesta kun viimein toteaa että narsisti se varmaan on ja toteaa ettei muuta mahdollisuutta ole jos haluaa säilyttää mielenterveytensä.
"Ja mitä tuo narsismi on? Halebobilla on ajatusta siitä mitä se on, mutta vihaiset 'uhrit' eivät tuota suostu näkemään, kun silloin joutuisivat kohtaamaan oman narsisminsa ja se 'elämäntarkoitus' vain katoaisi heiltä."
Sitähän narsisti toivoo että se narsisti olisi elämäntarkoitus uhrille. Mutta kun ei ole ja sehän tässä v....tuttaakin niitä varmaan, ne jotka ovat kokeneet itse minkälainen narsisti on ja vieläpä kertovat siitä muille julkisesti ovat narsistien mielestä hyökkääviä ja asioista todenmukaisesti kertominen on ajojahtia yms.
On lapsellista käyttää aina vaan samaa "kikka kolmosta" mikä narsistit käyttävät tosielämässäkin eli syyttää uhriaan heidän omista ominaisuuksistaan. Sehän on niin että jos narsisti myöntäisi oman narsisminsa oikeasti niin silloin hän joutuisi kohtaamaan oman narsisminsa ja elämäntarkoitus katoaisi heiltä.
On kyllä tärkeää ja valaisevaa narsistin uhrille huomata tämä tosiasia, että narsistit ulkoistavat omat ominaisuutensa uhreihin niin se auttaa uhreja pääsemään pois omasta turhasta syyllistymisestään mitä narsisti koko ajan harjoittaa.Kirjoitat kuin narsistit ihan tietoisesti valitsisivat olla narsisteja.
Osa kirjoittaa kuin uhrit valitsisivat itse osansa uhrina narsistin rinnalla.
Sama asia, eri suuntaan.
Henkilökohtaisesti en usko, että narsistit ovat narsisteja henkeen ja vereen tarkoituksella ja ainoana tarkoituksenaan olla narsisti uhrin kustannuksella.
Mutta sekä uhriin että narsistiin pätee sama elämän sääntö. Tilanteensa tiedostamisesta alkaa elämä kohti selkeämpää tietoisuutta, jossa on jos vaan mahdollista tehdä selkeitä päätöksiä, tietäen mihin ne päätökset pohjautuvat.
Monet uhrit samalla tavalla kieltäytyvät tästä tällaisesta; tietoisesta toiminnasta ja syyttävät narsistia kaikesta, myös päätöksistä, joita he toisenlaisella tietoisuudella olisivatvoineet tehdä. Sama narsisteille. Tietoisuus omasta vaikutuksestaan saattaa auttaa hiomaan omaa olemistaan suhteessa toisiin vähemmän vahingoittavaksi. Parhaiten tämä tapahtuu tasavertaisessa ja avoimessa keskustelussa, jossa ei ole ennakkotuomitsemimisia henkilöä kohtaan, niin kuin usein on. Erityisesti näitä asenteita on muuten uhrin suhtautumisessa narsistiin, ja ne suhtautumiset alkavat jo varhain siinä suhteessa. Joten, uskon suhteelliseen häiriöön kahden ihmisen suhteessa, jossa narsismi on vallalla.
Ihmiset ovat vuorovaikutuksessa keskenään ollessaan vuorovaikutuksessa keskenään. Myös ne uhrit tekevät valintoja ja ovat aktiivisia omassa olemisessaan. Eivät VAIN passiivisia narsistin uhreja, kuten niin monet ovat mieltä.
Että narsisti on tietoisesti uhrejaan rääkkäävä, joka tarkoituksella hajottaa, vahingoittaa ja kiusaa ja rääkkää ja uhri on vain tahdoton räsynukke, jota voi paiskoa miten sattuu huvittamaan.
Toisaalta, välttyy niin ainakin narsistiksi haukkumisen :D Aktiivinen vastarinta omaa kaltoionkohtelua kohtaan kun on merkki narsismista :) Se suurin. - 22.6.2011
M.B. kirjoitti:
Kirjoitat kuin narsistit ihan tietoisesti valitsisivat olla narsisteja.
Osa kirjoittaa kuin uhrit valitsisivat itse osansa uhrina narsistin rinnalla.
Sama asia, eri suuntaan.
Henkilökohtaisesti en usko, että narsistit ovat narsisteja henkeen ja vereen tarkoituksella ja ainoana tarkoituksenaan olla narsisti uhrin kustannuksella.
Mutta sekä uhriin että narsistiin pätee sama elämän sääntö. Tilanteensa tiedostamisesta alkaa elämä kohti selkeämpää tietoisuutta, jossa on jos vaan mahdollista tehdä selkeitä päätöksiä, tietäen mihin ne päätökset pohjautuvat.
Monet uhrit samalla tavalla kieltäytyvät tästä tällaisesta; tietoisesta toiminnasta ja syyttävät narsistia kaikesta, myös päätöksistä, joita he toisenlaisella tietoisuudella olisivatvoineet tehdä. Sama narsisteille. Tietoisuus omasta vaikutuksestaan saattaa auttaa hiomaan omaa olemistaan suhteessa toisiin vähemmän vahingoittavaksi. Parhaiten tämä tapahtuu tasavertaisessa ja avoimessa keskustelussa, jossa ei ole ennakkotuomitsemimisia henkilöä kohtaan, niin kuin usein on. Erityisesti näitä asenteita on muuten uhrin suhtautumisessa narsistiin, ja ne suhtautumiset alkavat jo varhain siinä suhteessa. Joten, uskon suhteelliseen häiriöön kahden ihmisen suhteessa, jossa narsismi on vallalla.
Ihmiset ovat vuorovaikutuksessa keskenään ollessaan vuorovaikutuksessa keskenään. Myös ne uhrit tekevät valintoja ja ovat aktiivisia omassa olemisessaan. Eivät VAIN passiivisia narsistin uhreja, kuten niin monet ovat mieltä.
Että narsisti on tietoisesti uhrejaan rääkkäävä, joka tarkoituksella hajottaa, vahingoittaa ja kiusaa ja rääkkää ja uhri on vain tahdoton räsynukke, jota voi paiskoa miten sattuu huvittamaan.
Toisaalta, välttyy niin ainakin narsistiksi haukkumisen :D Aktiivinen vastarinta omaa kaltoionkohtelua kohtaan kun on merkki narsismista :) Se suurin.Ei sillä ole tämän asian kanssa mitään tekemistä valitevatko tietoisesti tai ei, joka tapauksessa he käyttäytyvät tuhoavasti lähipiiriään kohtaan, koska sitähän se NPH juuri on. Kaksi ihan eri asiaa.
Osa voi ihan vapaasti kirjoittaa että uhrit valitsevat vapaaehtoisesti osansa narsistin rinnalla, mutta näin se ei ole. Lapsellista "ite oot" hyökkäystä.
"Henkilökohtaisesti en usko, että narsistit ovat narsisteja henkeen ja vereen tarkoituksella ja ainoana tarkoituksenaan olla narsisti uhrin kustannuksella."
Sitä se NPH nimenomaan kuitenkin on. Se narsistista tekee narsistin.
"Tietoisuus omasta vaikutuksestaan saattaa auttaa hiomaan omaa olemistaan suhteessa toisiin vähemmän vahingoittavaksi"
Narsisti ei pysty oppimaan omista virheistään. Sitäkin se narsismi juuri on. Uhrit ja normaalit ihmiset pystyvät aidosti oppimaan virheistään ja muuttamaan aidosti käyttäytymistään. Narsisti voi oppia jossain määrin imitoimaan normaalia käytöstä välttyäkseen ITSE harmeiltä.
"Parhaiten tämä tapahtuu tasavertaisessa ja avoimessa keskustelussa, jossa ei ole ennakkotuomitsemimisia henkilöä kohtaan, niin kuin usein on"
Kokemuksen ja tiedon perusteella narsistin kanssa tasavertainen ja avoin keskuselu on mahdotonta. Se näkyy selvästi tälläkin palstalla.
Jos joutuu tekemisiin narsistin kanssa ja tietää miten narsisti käyttäytyy niin onko ennakkotuomitsemista suhtautua narsistiin tämän perusteella? Ei ole. Vaikka tietää mutta haluaa uskoa jotain muuta niin se on sinisilmäisyyttä.
"Aktiivinen vastarinta omaa kaltoionkohtelua kohtaan kun on merkki narsismista":) Se suurin."
Kun olet tuota mieltä niin kuvani sinusta täällä kirjoittajana on hyvin selkeä... en usko enää yhteenkään muka uhreja ymmärtävään kommentiisi. Tuohan on täyttä pask...... eikä todellakaan pidä paikkaansa. - 22.6.2011
""Ja mitä tuo narsismi on? Halebobilla on ajatusta siitä mitä se on, mutta vihaiset 'uhrit' eivät tuota suostu näkemään, kun silloin joutuisivat kohtaamaan oman narsisminsa ja se 'elämäntarkoitus' vain katoaisi heiltä.""
Äläpäs temppuilija yritä tehdä taas noita silmänkääntötemppujasi. Totuushan on että UHRISTA TULEE VIHAINEN SIINÄ VAIHEESSA KUN HÄN SUOSTUU NÄKEMÄÄN minkälainen narsisti todellisuudessa on. Oikeutetusti onkin vihainen piinaajalleen ja rääkkääjälleen ja tätä kautta narsisteille yleensä kun ne tahtovat olla toistensa klooneja ja käyttäytyä hyvin samaan tapaan. Tietynlainen käytös toisia ihmisiä kohtaanhan tekee narsistista juuri narsistin.
Ja narsistista tulee hyvin vihainen ja katkera ja kostonhaluinen kun huomaa, että uhri huomaa. 22.6.2011 kirjoitti:
""Ja mitä tuo narsismi on? Halebobilla on ajatusta siitä mitä se on, mutta vihaiset 'uhrit' eivät tuota suostu näkemään, kun silloin joutuisivat kohtaamaan oman narsisminsa ja se 'elämäntarkoitus' vain katoaisi heiltä.""
Äläpäs temppuilija yritä tehdä taas noita silmänkääntötemppujasi. Totuushan on että UHRISTA TULEE VIHAINEN SIINÄ VAIHEESSA KUN HÄN SUOSTUU NÄKEMÄÄN minkälainen narsisti todellisuudessa on. Oikeutetusti onkin vihainen piinaajalleen ja rääkkääjälleen ja tätä kautta narsisteille yleensä kun ne tahtovat olla toistensa klooneja ja käyttäytyä hyvin samaan tapaan. Tietynlainen käytös toisia ihmisiä kohtaanhan tekee narsistista juuri narsistin.
Ja narsistista tulee hyvin vihainen ja katkera ja kostonhaluinen kun huomaa, että uhri huomaa.22.6.2011
Voi hitto mitä potaskaa sä kirjoitat.- d.i.c.e
22.6.2011 kirjoitti:
Ja narsistista tulee hyvin vihainen ja katkera ja kostonhaluinen kun huomaa, että uhri huomaa.Viesteistäsi saa kuvan, että narsistin koko elämä pyörisi sen uhrin ympärillä...Eheii. Ei näin. :)
- M.B.
22.6.2011 kirjoitti:
Ei sillä ole tämän asian kanssa mitään tekemistä valitevatko tietoisesti tai ei, joka tapauksessa he käyttäytyvät tuhoavasti lähipiiriään kohtaan, koska sitähän se NPH juuri on. Kaksi ihan eri asiaa.
Osa voi ihan vapaasti kirjoittaa että uhrit valitsevat vapaaehtoisesti osansa narsistin rinnalla, mutta näin se ei ole. Lapsellista "ite oot" hyökkäystä.
"Henkilökohtaisesti en usko, että narsistit ovat narsisteja henkeen ja vereen tarkoituksella ja ainoana tarkoituksenaan olla narsisti uhrin kustannuksella."
Sitä se NPH nimenomaan kuitenkin on. Se narsistista tekee narsistin.
"Tietoisuus omasta vaikutuksestaan saattaa auttaa hiomaan omaa olemistaan suhteessa toisiin vähemmän vahingoittavaksi"
Narsisti ei pysty oppimaan omista virheistään. Sitäkin se narsismi juuri on. Uhrit ja normaalit ihmiset pystyvät aidosti oppimaan virheistään ja muuttamaan aidosti käyttäytymistään. Narsisti voi oppia jossain määrin imitoimaan normaalia käytöstä välttyäkseen ITSE harmeiltä.
"Parhaiten tämä tapahtuu tasavertaisessa ja avoimessa keskustelussa, jossa ei ole ennakkotuomitsemimisia henkilöä kohtaan, niin kuin usein on"
Kokemuksen ja tiedon perusteella narsistin kanssa tasavertainen ja avoin keskuselu on mahdotonta. Se näkyy selvästi tälläkin palstalla.
Jos joutuu tekemisiin narsistin kanssa ja tietää miten narsisti käyttäytyy niin onko ennakkotuomitsemista suhtautua narsistiin tämän perusteella? Ei ole. Vaikka tietää mutta haluaa uskoa jotain muuta niin se on sinisilmäisyyttä.
"Aktiivinen vastarinta omaa kaltoionkohtelua kohtaan kun on merkki narsismista":) Se suurin."
Kun olet tuota mieltä niin kuvani sinusta täällä kirjoittajana on hyvin selkeä... en usko enää yhteenkään muka uhreja ymmärtävään kommentiisi. Tuohan on täyttä pask...... eikä todellakaan pidä paikkaansa.Minä en voi ottaa itselleni kunniaa sellaisesta, että tunnistaisin satarosenttisen nph:n vaikka silmät kiinni.
Mutta jotta jotakin jostakin selviäisi niin. Tyylisi kommentoida on hyvinkin tuttua. "Lapsellista ite oot" kommentointia - on kelpo vastaus aivan kaikkeen, joten jotakin olet omaksunut, eri asia vaan, että mistä.
Ja kyllä. Suhteessani en saanut puolustautua toisen hyökkäyksiä vastaan. Joten mielipiteesi minusta kirjoittajana saat pitää ihan vapaasti, ne ovat sinun mielipiteitäsi minusta kirjoittajana, eivät sitä mitä minä olen nyt, eivät sitä mitä minä olen kokenut, eivät sitä miten olen omassa suhteessani reagoinut ja miksi, eivätkä mitään muuta kuin sinun kommenttisi minun kommenttiisi. Ja vieläpä perustelematon sellainen.
Täyttä paskaa. Miksi? Kyllä minulle on perin juurin selitetty miten jokainen rimpuilun yrityksenikin sitä tietoa vastaan, että toinen ei anna minun olla minä, vaan vääntää minusta itsensä kopiota, tai entisen vaimonsa kopiota, tai äitinsä kopiota, tai veljensä kopiota, ja syöttää sitä minulle totuutena itsestäni suostumatta kuulemaan minua, näkemään minua, hyväksymään minua, on vain merkki siitä kuinka ITSEKÄS JA MÄTÄ olen ja lopunviimeksi, pitkän listan kuvailevia laatusanoja jälkeen (kuukautisten vaikutus mielipiteiden muodostamiseen ja olemiseen faktana myös ja joka-asiaan liitettävänä piilevänä hmm..asiana myös) , se NARSISTI, jonka UHRI toinen vain on.
Ja sitä myötä ahh, minun kokemani hänen rinnallaan menetti merkityksensä lopullisesti, koska hän tajusi sellaisen asian, että kahden suhteessa jos toinen on uhri, niin toinen ei ole.
Siinäpä niitä, minun kuulemiani totuuksia. Hetken niihin uskoin. Enää en. Kiitos tiedon.
Omalla suhteellani oli omituinen tapa jäädä toistamaan lausetta: "Ite oot" mantranomaisesti ja lapsenomaisesti lällättämällä aina siihen asti, että minulla meni hermot, joka todisti taas sen, että olen hullu. Sekin on yksi syy, miksi minulle on tullut tarve opetella olemaan kuin kivi. Ilmeetön, eleetön, tunteeton, vailla reaktioita. Koska ei sellaiseen tapaan ole olemassakaan oikeaa tapaa suhtautua. Jokainen tapa on väärä. "Ite oot, ite oot, ite oot, ite oot, ite oot" lyhyessä ajassa loputtomiin.. ja minä olin hullu hänen oikeutetulla mielipiteellään? Vain koska sanoin jotakin, mitä hän ei halunnut kuulla? Kyllä, uhrin oleminen ja olemisen tapa vaikuttaa siihen kuinka paljon hän joutuu sietämään narsistiltaan. Se on valitettava tosiasia.
Ja toinen mitä hän harrasti, oli juurikin tuo... Yhden mielipiteen erottaminen yleispäteväksi totuudeksi ajanlaskun alusta ajanlaskun loppuun. Mutta saat rauhassa olla mieltä minun ymmärtämisistäni ja kommentoinneistani. Minun uhreja ymmärtävä mielenlaatuni ei ole sinun mielipiteestäsi kiinni :) Ymmärrän ja en ymmärrä. En aina ymmärrä itseänikään, erityisesti en aina ymmärtäNYT itseänikään. Kunhan nyt tiedän oman ymmärrykseni rajat ja sen missä tilanteessa siltä voi mitäkin odottaa. Ettei tule pettymyksiä hirveästi, nääs. - 16+13
M.B. kirjoitti:
Minä en voi ottaa itselleni kunniaa sellaisesta, että tunnistaisin satarosenttisen nph:n vaikka silmät kiinni.
Mutta jotta jotakin jostakin selviäisi niin. Tyylisi kommentoida on hyvinkin tuttua. "Lapsellista ite oot" kommentointia - on kelpo vastaus aivan kaikkeen, joten jotakin olet omaksunut, eri asia vaan, että mistä.
Ja kyllä. Suhteessani en saanut puolustautua toisen hyökkäyksiä vastaan. Joten mielipiteesi minusta kirjoittajana saat pitää ihan vapaasti, ne ovat sinun mielipiteitäsi minusta kirjoittajana, eivät sitä mitä minä olen nyt, eivät sitä mitä minä olen kokenut, eivät sitä miten olen omassa suhteessani reagoinut ja miksi, eivätkä mitään muuta kuin sinun kommenttisi minun kommenttiisi. Ja vieläpä perustelematon sellainen.
Täyttä paskaa. Miksi? Kyllä minulle on perin juurin selitetty miten jokainen rimpuilun yrityksenikin sitä tietoa vastaan, että toinen ei anna minun olla minä, vaan vääntää minusta itsensä kopiota, tai entisen vaimonsa kopiota, tai äitinsä kopiota, tai veljensä kopiota, ja syöttää sitä minulle totuutena itsestäni suostumatta kuulemaan minua, näkemään minua, hyväksymään minua, on vain merkki siitä kuinka ITSEKÄS JA MÄTÄ olen ja lopunviimeksi, pitkän listan kuvailevia laatusanoja jälkeen (kuukautisten vaikutus mielipiteiden muodostamiseen ja olemiseen faktana myös ja joka-asiaan liitettävänä piilevänä hmm..asiana myös) , se NARSISTI, jonka UHRI toinen vain on.
Ja sitä myötä ahh, minun kokemani hänen rinnallaan menetti merkityksensä lopullisesti, koska hän tajusi sellaisen asian, että kahden suhteessa jos toinen on uhri, niin toinen ei ole.
Siinäpä niitä, minun kuulemiani totuuksia. Hetken niihin uskoin. Enää en. Kiitos tiedon.
Omalla suhteellani oli omituinen tapa jäädä toistamaan lausetta: "Ite oot" mantranomaisesti ja lapsenomaisesti lällättämällä aina siihen asti, että minulla meni hermot, joka todisti taas sen, että olen hullu. Sekin on yksi syy, miksi minulle on tullut tarve opetella olemaan kuin kivi. Ilmeetön, eleetön, tunteeton, vailla reaktioita. Koska ei sellaiseen tapaan ole olemassakaan oikeaa tapaa suhtautua. Jokainen tapa on väärä. "Ite oot, ite oot, ite oot, ite oot, ite oot" lyhyessä ajassa loputtomiin.. ja minä olin hullu hänen oikeutetulla mielipiteellään? Vain koska sanoin jotakin, mitä hän ei halunnut kuulla? Kyllä, uhrin oleminen ja olemisen tapa vaikuttaa siihen kuinka paljon hän joutuu sietämään narsistiltaan. Se on valitettava tosiasia.
Ja toinen mitä hän harrasti, oli juurikin tuo... Yhden mielipiteen erottaminen yleispäteväksi totuudeksi ajanlaskun alusta ajanlaskun loppuun. Mutta saat rauhassa olla mieltä minun ymmärtämisistäni ja kommentoinneistani. Minun uhreja ymmärtävä mielenlaatuni ei ole sinun mielipiteestäsi kiinni :) Ymmärrän ja en ymmärrä. En aina ymmärrä itseänikään, erityisesti en aina ymmärtäNYT itseänikään. Kunhan nyt tiedän oman ymmärrykseni rajat ja sen missä tilanteessa siltä voi mitäkin odottaa. Ettei tule pettymyksiä hirveästi, nääs.Se miksi minä en sinua ymmärrä johtuu siitä että kerrot rankkoja kokemuksiasi entiestä puolisostasi joista kokemuksistasi sanot kärsineesi kovasti ja sanot että entinen kumppanisi oli se narsistisempi osapuoli jne ja sitten olet suuna päänä täällä puolustamassa narsisteja. Siis lue: MIELESTÄNI ei ymmärtämässä vaan ihailemassa ja puolustamassa ja tekemässä tyhjäksi sitä jos joku puhuu narsistien käyttäytymisen tuhoavista puolista.
- M.B.
16+13 kirjoitti:
Se miksi minä en sinua ymmärrä johtuu siitä että kerrot rankkoja kokemuksiasi entiestä puolisostasi joista kokemuksistasi sanot kärsineesi kovasti ja sanot että entinen kumppanisi oli se narsistisempi osapuoli jne ja sitten olet suuna päänä täällä puolustamassa narsisteja. Siis lue: MIELESTÄNI ei ymmärtämässä vaan ihailemassa ja puolustamassa ja tekemässä tyhjäksi sitä jos joku puhuu narsistien käyttäytymisen tuhoavista puolista.
Oasta mieetäni en ole tehnyt tyhjäksi yhtäkään narsistin käyttäytymisellään toiselle aiheuttamaa pahaa. nkä tosiaankaan laske palstalla vehtailua asian tyhjäksi tekemiseksi, kuten moni muu tuntuu olettavan, että sitä se juuri on.
En itse pysty ottamaan jokaisen omaa narsistia henkilökohtaiseksi omaksi vihollisekseni, eikä minusta minun tarvitsekaan. En edes oikeassa elämässä enää odota, että kukaan minun suhteestani minun kokemuksistani tietämätön ottaisi oman suhteenpuolikkaani omaksi henkilökohtaiseksi pahan ilmentymäksi.
Hyväksyn sen, että ihminen on toiselle ennenkaikkea se tunne, minkä toisessa pystyy saamaan aikaan. Jos jonkun toinen narsisti on mulle ihan kiva, tapahtuu se sen saman lainlaisuuden turvin kuin mitä minun henkilökohtainen narsistisempi on jollekin se maalman hauskin ja empaattisin ihminen. Minulle ei ollut. Ja koska syy on minussa, en ala tinkaamaan, vaan pidätän itselläni oikeuden suhtautua ihmisiin takaisin, kuten he suhtautuvat minuun. Jos minulle ollaan mukavia, ei ole ongelmaa olla mukava. Mutta jos aletaan syyttämään kaikesta mahdollisesta, en ymmärrä, että kuinka pitkään minun odotetaan olevan ensisijaisesti mukava?? On mukavaa olla mukava, mutta rajansa siinäkin.
Olen edelleenkin sitä mieltä, että myös narsisti on ihminen. Siinä se, mun mielipide. Suuna päänä. Enkä ymmärrä miksi minun pitäsi kehenkään ihmiseen suhtautua ensisijaisesti niin, että toinen ei olisi ihminen. Tiedän kuitenkin miltä sellainen tuntuu, joten.. 22.6.2011 kirjoitti:
On kyllä tärkeää ja valaisevaa narsistin uhrille huomata tämä tosiasia, että narsistit ulkoistavat omat ominaisuutensa uhreihin niin se auttaa uhreja pääsemään pois omasta turhasta syyllistymisestään mitä narsisti koko ajan harjoittaa.On olemassa selkeitä kaltoinkohteluja kuvioita.
Mutta on myös olemassa "uhreja" jotka kuivuvat omiin odotuksiinsa ja herkkänahkaisuuteensa ja kokevat toisen osapuolen "pahaksi" ilman syytä (johtuen omasta näkökannasta, yleensä heikommasta suojakuoresta)
.
Siitä alkaa "valtataistelu", toisen yleensä tehdessä enemmän virheitä ja ollessa huonommin kommunikoiva jossa molemmat näivettävät toisensa elävältä ja tuovat kaikki mahd huonoimmat piirteet esiin.
Siksi on tärkeää pitää myös yksioikoisen diagnosoinnin vastarintaa pystyssä.
Mulle on käsittämätöntä ettei näin ole. Mulle, siis.
Jos ihminen voi ulkoistaa omaa problematiikkaansa tiedostamatta, miten osa ihmisistä voi olla satavarma ettei se koske itseään ?
En sano tällä että uhri on se narsistisempi vaan mistä hitosta hän voi sen tietää ? Kun tällaisesta problematiikasta kärsivähän sen harvoin tunnistaa.22.6.2011 kirjoitti:
Ja narsistista tulee hyvin vihainen ja katkera ja kostonhaluinen kun huomaa, että uhri huomaa."on että UHRISTA TULEE VIHAINEN SIINÄ VAIHEESSA KUN HÄN SUOSTUU NÄKEMÄÄN minkälainen narsisti todellisuudessa on. Oikeutetusti onkin vihainen piinaajalleen ja rääkkääjälleen ja tätä kautta narsisteille yleensä kun ne tahtovat olla toistensa klooneja ja käyttäytyä hyvin samaan tapaan. Tietynlainen käytös toisia ihmisiä kohtaanhan tekee narsistista juuri narsistin. "
Näin käy valitettavasti myös monelle uhrille.
Se tuo perspektiiviä inhimillisyyteen.
Poistaako se kaltoinkohtelua ?
EI
VÄhätteleekö sitä ?
Ei
Me ollaan vain ihmisiä. Anteeksi.
Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1046724
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h875057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1113309Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p323180Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska272348Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191716Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961351Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391302Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311206- 48984