Maidon pumppaaminen

Ei imetystä

Hiukan vinkkejä kaivattaisiin! :)

Eli meillä ei alusta asti oo imetys onnistunu ollenkaan ja nyt koitan pitää maidon tuotannon yllä pumppaamalla että lapsi saisi omaa maitoani.
Olen nyt pumpannut 4 tunnin välein niin kuin lapsikin syö. Maidon tulo on hiukan lisääntynyt mutta miten maidon tuotantoa saisi lisättyä? Neuvolatäti sanoi että pitäisi pumpata vähintään 6 kertaa päivässä mutta tarkoittaako tämä sitä että voin pitää isommankin tauon kuin 4 tuntia jos pumppaan jossain vaiheessa sitten useammin? Kuinkakohan pitkän tauon uskaltaisi pitää ettei se vahingoita tuotantoa?
Onko jotain asioita joilla estäisin maidon loppumisen?

Muitakin pumppaus kokemuksia otetaan vastaan :)

7

1623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2222222

      En ole koskaan tehnyt samaa kuin sinä (olen pumpannut vain imetyksen ohella), mutta imetyksestä sanotaan, ettei yksittäinen imetysväli saisi olla yli 6 tuntia tai muuten alkaa maito vähentyä. Se on siis ehdoton takaraja! Toisaalta taas sanotaan että imetyksen alkuaikoina, joku taitaa nyt sinuakin koskea, pitäisi imettää vähintään 8 kertaa vuorokaudessa, mieluummin 8-12 kertaa, jotta maitomäärä pysyisi riittävän suurena. Tarkkaa tuntimäärää ei silloin anneta kunhan tuo lukumäärä tulee täyteen.

      Omia rintoja kannattaa myös tarkkailla - jos rinnat ovat jatkuvasti maidosta pingottuneet, se tarkoittaa ettei niitä tyhjennetä tarpeeksi ja silloin on vaarana että maitomäärä tulee vähenemään. Koeta siis pitää rinnat mahdollisimman tyhjinä koko ajan. Silloin maitoa muodostuu lisää riittävästi.

    • ei imetystä

      Kiitos vastauksesta! :)
      Kertaakaan minulla ei ole tullut rinnat täyteen (lukuunottamatta ensimmäistä kertaa) eli ilmeisesti pumppaan ihan riittävästi. Maitoa ei kovin paljoa silti tule rinnoista, maksimissaan on tullut 70ml molemmista yhteensä.

    • kokemuksella

      jos pumppaat 2 tunnin välein ympäri vrk:n, maitomäärä lisääntyy. toisaalta jotkut eivät saa pumppaamalla koskaan niin hyvin maitoa rinnoista kuin imettämällä, siis pumppu ei stimuloi nännejä samalla tavoin kuin vauvan imeminen

    • äiti 1234
    • äiti 1234
    • spiderman-

      joo elikkä kun minä olin kaksi viikkoinen äitini ei kuulma juurikaan imettänyt minua koska join vain viinaa o: olin raju mammutti mimmi sanoi äitini isästäni kuulette lopussa ja minulla oli musta takapiiska ja olin läski kuin hevonen.Äidilläni oli naamaan tatuoitu spiderman .. HÄN OLI PELOTTAVA MINUA ITKETTI JO JOULUNAKIN KATSOA HÄNTÄ JOTEN KATSOIN JOULU KINKKUA ! voitteko kuvitella kuinka rankka lapsuus minulla on kun ei maitoakaan saanut ? nyt asun kerros talossa toisella puolella maapalloa . olen reissaillut teltan kanssa alabamassa ja turkin vesistöillä en oikeastaan tiedä missä silloin olin , taisin olla piilossa muilta ihmisiltä koska olen niin raju minulla on samanlainen haba kun martti ahtisaarella tai jopa isompikin (: joitakin käy kateeksi mutta sietääkin noiden kokemuksien jälkeen elikkäs isäni on juoppo ja minulla oli pienenä koira minkä nimi oli koskenkorva hän oli paras ystäväni! KIITOS KUN OLEN SAANUT AVARTAA TEITÄ KIITOSKIITOOSKIITSOKIITOS HEIHEI (:

    • Tässä jotain

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1165
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      664
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    7. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      47
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      592
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe