Hiukan vinkkejä kaivattaisiin! :)
Eli meillä ei alusta asti oo imetys onnistunu ollenkaan ja nyt koitan pitää maidon tuotannon yllä pumppaamalla että lapsi saisi omaa maitoani.
Olen nyt pumpannut 4 tunnin välein niin kuin lapsikin syö. Maidon tulo on hiukan lisääntynyt mutta miten maidon tuotantoa saisi lisättyä? Neuvolatäti sanoi että pitäisi pumpata vähintään 6 kertaa päivässä mutta tarkoittaako tämä sitä että voin pitää isommankin tauon kuin 4 tuntia jos pumppaan jossain vaiheessa sitten useammin? Kuinkakohan pitkän tauon uskaltaisi pitää ettei se vahingoita tuotantoa?
Onko jotain asioita joilla estäisin maidon loppumisen?
Muitakin pumppaus kokemuksia otetaan vastaan :)
Maidon pumppaaminen
7
1764
Vastaukset
- 2222222
En ole koskaan tehnyt samaa kuin sinä (olen pumpannut vain imetyksen ohella), mutta imetyksestä sanotaan, ettei yksittäinen imetysväli saisi olla yli 6 tuntia tai muuten alkaa maito vähentyä. Se on siis ehdoton takaraja! Toisaalta taas sanotaan että imetyksen alkuaikoina, joku taitaa nyt sinuakin koskea, pitäisi imettää vähintään 8 kertaa vuorokaudessa, mieluummin 8-12 kertaa, jotta maitomäärä pysyisi riittävän suurena. Tarkkaa tuntimäärää ei silloin anneta kunhan tuo lukumäärä tulee täyteen.
Omia rintoja kannattaa myös tarkkailla - jos rinnat ovat jatkuvasti maidosta pingottuneet, se tarkoittaa ettei niitä tyhjennetä tarpeeksi ja silloin on vaarana että maitomäärä tulee vähenemään. Koeta siis pitää rinnat mahdollisimman tyhjinä koko ajan. Silloin maitoa muodostuu lisää riittävästi. - ei imetystä
Kiitos vastauksesta! :)
Kertaakaan minulla ei ole tullut rinnat täyteen (lukuunottamatta ensimmäistä kertaa) eli ilmeisesti pumppaan ihan riittävästi. Maitoa ei kovin paljoa silti tule rinnoista, maksimissaan on tullut 70ml molemmista yhteensä. - kokemuksella
jos pumppaat 2 tunnin välein ympäri vrk:n, maitomäärä lisääntyy. toisaalta jotkut eivät saa pumppaamalla koskaan niin hyvin maitoa rinnoista kuin imettämällä, siis pumppu ei stimuloi nännejä samalla tavoin kuin vauvan imeminen
- äiti 1234
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=165
Oletko jo törmännyt tähän linkkiin? Siinä on myös maitomäärän kasvatuksesta. itselläni on kokemusta vain imetyksen ohella pumppaamisesta. Tsemppiä pumppaamiseen! - äiti 1234
Tässä vielä linkki kekusteluketjuun pumppaamisen/herumisen edistämisestä:
http://maitolaituri.imetys.fi/index.php/topic,8780.0.html - spiderman-
joo elikkä kun minä olin kaksi viikkoinen äitini ei kuulma juurikaan imettänyt minua koska join vain viinaa o: olin raju mammutti mimmi sanoi äitini isästäni kuulette lopussa ja minulla oli musta takapiiska ja olin läski kuin hevonen.Äidilläni oli naamaan tatuoitu spiderman .. HÄN OLI PELOTTAVA MINUA ITKETTI JO JOULUNAKIN KATSOA HÄNTÄ JOTEN KATSOIN JOULU KINKKUA ! voitteko kuvitella kuinka rankka lapsuus minulla on kun ei maitoakaan saanut ? nyt asun kerros talossa toisella puolella maapalloa . olen reissaillut teltan kanssa alabamassa ja turkin vesistöillä en oikeastaan tiedä missä silloin olin , taisin olla piilossa muilta ihmisiltä koska olen niin raju minulla on samanlainen haba kun martti ahtisaarella tai jopa isompikin (: joitakin käy kateeksi mutta sietääkin noiden kokemuksien jälkeen elikkäs isäni on juoppo ja minulla oli pienenä koira minkä nimi oli koskenkorva hän oli paras ystäväni! KIITOS KUN OLEN SAANUT AVARTAA TEITÄ KIITOSKIITOOSKIITSOKIITOS HEIHEI (:
- Tässä jotain
"Kun lypsämisen tavoite on lisätä maidon määrää, lypsytuokioita pidetään
vähintään kolmen tai kahden tunnin välein ja kerran yölläkin. Yksi lypsykerta kestää viidestä kymmeneen minuuttia rintaa kohti tai pidempäänkin,
jos mahdollista, eikä lypsäminen satu. Tehokkain metodi maidon
lisäämiseksi on lypsää molempia rintoja yhtaikaa."
http://vaestoliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/ebaebbe430bc66932eaf4a56f6b17f18/1316851428/application/pdf/816691/PULLONPYORITTAJAT-2010-2.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125