Outoa...

Kummallista...

Olen siis raskaana.
Viikkoja kasassa jo 33 4, joten ehkä ymmärrettävää että tulevaisuus pelottaa ja jännittää...
Miten pärjätään, millä eletään....
Mies oli työtön kun raskaus selvisi, itselläni oli töissä sopimus 30/6 saakka.
Naimisissa oltiin oltu melkein vuoden kun tein positiivisen raskaustestin, ja molemmille oli selvää että lapsi on tervetullut perheeseen.
Molemmat myös luotimme siihen että mies löytäisi töitä...
Nyt tosiaan mies edelleen työtön, itse jo sairaslomalla, äitiysloma alkaa 1/7. Asumistukihakemukset täytetty ja lähetetty eteenpäin, äitiyspäivärahat myönnetty, summia olen tuossa tuijotellut ja mietin vaan että ei hitossa...
Syyskuussa viimeistään on pakko alentua kerjäämään sossulta avustuksia....
Nöyryyttävää!
Jos minulla olisi viime vuoden marraskuussa ollut kyky katsoa tulevaisuuteen, että lisääntymisemme takia joudumme sossun asiakkaiksi, olisin kyllä hakenut abortin samantien.
Niin kummallinen moraali minulla on, että ajatus joutua kokonaan yhteiskunnan elätettäväksi harmittaa ja kauhistuttaa minua enemmään kuin ajatus aikaisesta raskaudenkeskeytyksestä.
Ajatus siitä että ei pysty itse huolehtimaan perheestä on raivostuttava, minulle suurin nöyryytys on tosiaan se että on pakko myöntää että en pärjännytkään, on nyt vain pakko tyytyä toisten vanhoihin tavaroihin ja vaatteisiin.

Olisi pitänyt mennä naimisiin ja perustaa perhettä tyhmän duunarin kanssa, jolle ainakin löytyisi töitä, eikä rakastua akateemisesti koulutettuun miehen, jolla liian "hyvät" paperit "tavisduuneihin"......

17

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1977*

Niin kovin outona en työttömyyttä pitäisi.

Toukokuussa 2011 tyttömiä oli suomessa 274 000.

Voin hyvin kuvitella tunteesi. Olen itse pitänyt kanssa aina lähtökohtana sitä, että lapsi tehdään vasta kun taloudellinen tilanne on hyvä.

Voit kuitenkin lohduttautua sillä, että ensimmäiset vuodet lastaan voi rakastaa vain rakastamalla, lapsen hyvinvointi ei kärsi jos rakkautta riittää. Myöhemmin perheen taloudellinen tilanne alkaa rasittamaan myös lasta, muta siihen on aikaa, palaat sitä ennen jo itsekin työmarkkinoille ja toivottavasti suomi on lähtenyt jom uuteen nousuun sitä ennen, että myös akateemisille töitä löytyy. Mutta tämähän helpottaa vain lapsen hyvinvointia ajatellen, teitä aikuisia se ei ehkä juuri lohduta.

• 'Sossun avustukset' ei ole kerjäämistä, ne on tarkoitettu ihmisille, joiden tulot ei riitä menoihin, syystä tai toisesta. Itse olet ollut töissä ja veroillasi olet ollut maksamassa tukia niitä tarvitseville. Miksi et väliaikaisesti voisi itse ottaa vastaan tukea?

Vanhoihin tavaroihin 'tyytyminen' ei ole häpeällistä, päinvastoin äärettömän järkevää (ja trendikästä eko-eko). Lapsen ensimmäisten vuosien tavaroita käytetään todella vähän aikaa (vaunut, vaatteet, sitteri, turvaistuin) ja ne ovat uudenveroisia kierrätettynä.

No man is an island:

Meitä ei määrittele se, kuinka hyviä olemme 99% ajasta.
      Meidät määrittelee se, kuinka pahoja olemme 1% ajasta.

• no tää ^ selittää

taas kaiken miks täältä lähtee jälleen ykspuolisesti vaan ne täysin asialliset vastustajien viestit :DDD saa nähä kuinka tyngiks moderoituja torsoketjuja sefumme tällä kertaa jättää jälkeensä..

• jälleen lähteny

lähes kaikki vastustavat vastaukset..... mutta joo, poistoon joutaa koko naurettava provo trollinp*ska alotus :D

"kai sitten
      lapsellekin kerrot aikanaan että kadut sitä kun et tappanut häntä rahan
      takia, ja kuinka paljon "häpeällisempää" oli "nöyrtyä" pari kuukautta
      pyytään muutaman kympin apuja sossusta? Lapsen koko elämä ois ollu siis
      joidenkin kymppien sossutukia arvottomampaa...

Lapsen tappaminenko susta ois voittajan tehny? Huhhuh.. on taas joku
      seonnu pahasti suhteellisuuden tajussa!"

"sairasta PROVOO!
      Ei kukaan terve voi ajatella noin kieroutuneesti!! Että lapsiko ois
      pitäny tappaa ku ei pysty tilapäisesti ottaan sossusta rahoja!??? Joo
      joo, hohhoijjaa. Kuule mistähän kuvittelit sit niiden lapsilisien ja
      äitiyspäivärahojen tulevan jos ei yhteiskunnalta joka HALUAA tukee
      lapsiperheitä?? Lapsen edun takia ei voi muuta kun toivoo ettei koko
      alotus oo totta... ja sun on aivan turha mistään moraaleista puhua
      samassa lauseessa lapsen tappamishinkujen kanssa!!
      Ja tällä kertaa sitten sille täysin asiallisen vastauksen poistoon
      kitisijälle tiedoks vaan että kopioin tän talteen ja tulen laittamaan
      aina uudelleen jos vinku käy ;))"

Olipa taas todella "asiatonta"... ainakin kun verrataan aborttisakin tuotoksiin jotka YHÄ kukoistaa palstalla useiden päivienkin jälkeen!!!

• Et oo

tosissas.

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2491
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe