Kumpaan kuuluva lääke on parempi vaikeaan masennukseen ja paniikkihäiriöön?
mitä eroa mao ja ssri- lääkkeillä?
11
7447
Vastaukset
- paniguelle..
Se selviää ihan kokeilemalla. Itselleni olisi muutoin sopinut Aurorix mutta se pahensi unettomuutta joten kokeilu kesti vain 2 kk, siiryin sitten SNRI-lääkkeeseen, Efeen.
(toki olen kokeillut SSRI-lääkkeitäkin, kuin myöskin trisyklisiä, Nassa ym.) - 10101
......ja googlaamalla, lukemalla lääk.selosteet se lääkkeiden eroavaisuuskin selviää.
- käyttäjä..
Olen aikoinani syönyt optiparia ja tällähetkellä syön moclobemid nimistä valmistetta joka on MAO-estäjä, ja enkä voi puhua kuin omasta puolestani.
En ole ikinä syönyt lääkkeitä masennukseen, kun en niin masentunut ole ollut, nytkin käytän sos.tilanteiden pelkoon ja pakkoneuroosiin moclobemid:iä
minun tapauksessa MAO-estäjä toimii todella hyvin sos.tilanteiden pelkoon,
niinkuin sanoin että en ole masentunut ollut, mutta tunne on sellainen ettei tämä ole varmaankaan paras lääke puhtaaseen masennukseen, tämä ei oikeastaan syö tunteitakaan.
--
Unettomuutta tämä voi pahentaa jos sen kanssa on ongelmia, niinkuin tuossa joku jo mainitsikin.
Eipä ole lihottanut eikä mitään muitakaan sivuvaikutuksia ole tullut.
Monelle saatetaan tätä juuri määrätä jos ssri-lääkkeet eivät sovi, itse osasin pyytää tätä lekurilta.
ssri-lääkkeitä ja mao-estäjää ei saa käyttää samaan aikaan, voi mennä henki- käyttäjä...
kyllä tälläkin jonkinlaisia haittoja on, ei aivan ongelmaton, mutta taitaa jokaisella lääkkeellä olla vähän sivuvaikutuksia.
-jos haluat tietää lisää niin kysy pois?
- ....................
Auttaako mao-estäjät myöskin paniikkihäiriöön?
- käyttäjä..
en tiedä auttaako paniikkihäiriöön kun ei sellaista ole, voihan se tepsiä koska vie sos.tilanteiden pelonkin pois.
- xxxxxxxxxxx
Minä syön Aurorixia masennukseen. Minulla se toi tunteet pintaan ja sain ainakin aluksi kovasti energiaa. Vähän jopa liikaakin, jonka vuoksi annokseni pidetään pienenä, ettei tule maniaa. Aluksi auttoi kovastikin, mutta nyt en enää osaa sanoa, millainen olo olisi ilman lääkettä. En voinut ottaa SSRi-lääkkeitä huonojen kokemusten takia, sain mm. kovan anemian runsastuneiden kuukautisten takia. Vuosin kuin niagara. Vuodot normalisoituivat, kun lopetin SSRI-lääkkeen. Tuo sivuvaikutus on mainittu SSRI-lääkkeille. Aurorixista ei ole sivuvaikutuksia.
SSRI on serotoniin takaisinoton estäjä. Itse syön Cipralexia joka on SSRI lääke ja pitäis auttaa paniikkihäiriöön. Samaten alas menee Ketipinoria samasta syystä.
- 12+2
Paniikkihäiriöön Ketipinoria? On tosi outo valinta. Ketiapiinihan on neurolepti....
Ketipinoria käytetään myös masennuksen hoidossa ahdistuksen hallintaan sopivana annostuksena. Sen pitäisi myös lieventää paniikkituntemuksia. Samjaa kamaa kuin Seroquel
- nikkex
Onko ketään joka olisi MAO-lääkettä käyttänyt pitkiä aikoja? Jos löytyy vastaisitko, onko haittoja jos niin mitä? Olen nyt vuoden käyttänyt moklebiinia ja ei moitittavaa. Jos vielä ahdistuksen saisi kuriin niin kaikki hyvin. Unettomutta aiheuttaa moklebiini mutta Valeriaana auttanut siihen kiitettävästi. Tosin ei tuo pitkäaikaisessa käytössä ole suositelta sekään. Suo siellä, vetelä täällä, aina jokin haitta löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135233
- 675034
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603188- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 391764
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628