Kyllä vääryys aina

onnen äiti kuitenkin

loistaa jopa huoltajuudessakin.

Toinen raataa ja toinen vaan huvittelee.

Toinen on sankari ja toinen täys ääliö.

Ei ole äidin osa helppo, teit niin tai näin olet aina roskasäkki.

Isän osa on loistava, sääliä sääliä, vapautta ja rahaa.

7

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wilma60

Oiskohan kannattanut nämä asiat miettiä jo ennenkuin lapsia suhteeseen rupeaa hankkimaan? Mikään suhde ei ole koskaan 100% varma ja jos nainen lapsia siihen suhteeseen lapsia haluaa niin pitää olla valmis lapsista myös jatkossa huolehtimaan. Vaikka ihan yksin jos tarve vaatii. Voihan käydä myös niin että toinen puolisoista kuolee ja jääkin leskeksi yksin lasten kanssa? Mitäs sitten valitetaan? Onko syyllinen se joka nyt sattui kuolemaan ja jätti toisen yksin huolehtimaan kaikesta? Kuollut saa sääliä, vapautta mutta rahaa hän ei sentään tarvitse.

• Maaruska79

No mutta, yksinkö ne naiset niitä lapsia hankkivat?Aika harva ja nekin jotka niitä "yksin hankkivat" taatusti tietävät,että yksin ne myös hoitavat/kasvattavat.

Itse äitinä olen sitä mieltä,että kun minulla on kunnia olla kahden ihanan lapsen äiti,minä mielelläni kasvatan ja huolehdin ja hoidan lapseni.Myönnän,että se on välillä raskasta,mutta niitä ihania ja palkitsevia hetkiä on niin paljon,että väsymys hyvin nopeasti unohtuu :)

Mutta, myös se isä on tiennyt mitä tarkoittaa,kun lapsia hankitaan.Ja vaikka se ero nyt tulisikin niin edelleenkin niistä lapsista pitää huolehtia.Lapset on ja pysyy.Puoliso on helppo "jättää", mutta ei lapsia voi samalla unohtaa, näin se on.

Kerran eräs vanha ja viisas henkilö totesi minulle,kun kerroin meidän erosta,että "Voi voi, nythän se teidän parisuhde vasta alkaa,kun teillä on YHDESSÄ huolehdittavana lapsia" :) Ja todellakin -näin se menee.

Ja muistakaapa yh-äidit ja yh-isät,että on paljon omasta asenteesta kiinni mille se elämä maistuu.Miettikää kannattaako olla katkera asioista joille ei vaan voi mitään?Tämä on tilanne ja that´s it.Ja niin valitettavaa,kun se on, ei sitä toista ihmistä voi alkaa mieleisekseen muuttamaan, vaikka kuinka tahtoisi :P

• wilma60
        Maaruska79 kirjoitti:

No mutta, yksinkö ne naiset niitä lapsia hankkivat?Aika harva ja nekin jotka niitä "yksin hankkivat" taatusti tietävät,että yksin ne myös hoitavat/kasvattavat.

Itse äitinä olen sitä mieltä,että kun minulla on kunnia olla kahden ihanan lapsen äiti,minä mielelläni kasvatan ja huolehdin ja hoidan lapseni.Myönnän,että se on välillä raskasta,mutta niitä ihania ja palkitsevia hetkiä on niin paljon,että väsymys hyvin nopeasti unohtuu :)

Mutta, myös se isä on tiennyt mitä tarkoittaa,kun lapsia hankitaan.Ja vaikka se ero nyt tulisikin niin edelleenkin niistä lapsista pitää huolehtia.Lapset on ja pysyy.Puoliso on helppo "jättää", mutta ei lapsia voi samalla unohtaa, näin se on.

Kerran eräs vanha ja viisas henkilö totesi minulle,kun kerroin meidän erosta,että "Voi voi, nythän se teidän parisuhde vasta alkaa,kun teillä on YHDESSÄ huolehdittavana lapsia" :) Ja todellakin -näin se menee.

Ja muistakaapa yh-äidit ja yh-isät,että on paljon omasta asenteesta kiinni mille se elämä maistuu.Miettikää kannattaako olla katkera asioista joille ei vaan voi mitään?Tämä on tilanne ja that´s it.Ja niin valitettavaa,kun se on, ei sitä toista ihmistä voi alkaa mieleisekseen muuttamaan, vaikka kuinka tahtoisi :P

Minun vanha ja viisas mummoni sanoi aikoinaan että muista tyttö hankkia lapsia vain sen verran jotka tiedät itse jaksavasi hoitaa. Miehistä kun ei koskaan tiedä ja yhtenä päivänä voit olla yksin vastuussa kaikesta. Miten viisaita sanoja ja ne pidin mielessä vaikka suurperheen olisinkin halunnut. Kolmeen tiesin voimani riittävän ja hyvä niin sillä yhtenä päivänä olin tosiaan lasten kanssa yksin. En olisi ikinä uskonut että meille tulee ero ja sen jälkeen olen melkein totaalinen yh.

Ei ne isät välttämättä lapsia unohda mutta kun elämässä on niin paljon kaikenlaista muuta niin aikaa ei jää lapsille. Ehkä minun lapset ovat nyt kuitenkin enemmän isän elämässä mukana kuin isän kotona asuessa. Isä kävi töissä, harrasti paljon, teki reissuja miesten kesken jne jne. Oikeastaan hän kävi kotona vain nukkumassa. Eron jälkeen hän sentään ottaa lapset silloin tällöin luokseen ja viettää ne hetket täysin lasten kanssa.

Oma asenne on elämässä tärkeintä. Kun ajattelee asioista positiivisesti niin löytää siitä arjestakin ne hyvät hetket. Onhan se todella raskasta olla yksin vastuussa mutta lapset kasvavat ja yhtenä kauniina päivänä sitä ollaan yksin. Ja eihän mikään kiellä meitä löytämästä uutta rakkautta joka kenties jonain päivänä jakaisi sitä arjen vastuuta kanssamme.

• en ole ennustaja

Oikein hyvä neuvo näin jälkikäteen! Hih.. sehän onkin paras neuvo jälkiviisaus.

Osaatkos sinä tehdä oikeita ratkaisuja 20 vuotta aikaisemmin?
      Pystytkö varmasti tietämään, että jos teet lapsia nyt, mies ei jätä sua 15 v päästä? JOs nyt on kaikki paremmin kuin okei, niin mitä se on 20 v päästä?

Olisi tosi kiva omata sellainen kyky, että mitä mitä tapahtuu vuosien päästä. Olisi kiva ennakoida vaikeudet, niin ei koskaan tekisi asioita mitkä menee pieleen.

En ole noita, oletko sinä? Sanoppa, kannattaako mun olla vielä 25 v töissä vai pitääkö jo nyt jäädä eläkkeelle? Mitä mulle tapahtuu vuosien päästä?

• Ihan vaan realisti

"Osaatkos sinä tehdä oikeita ratkaisuja 20 vuotta aikaisemmin?
        Pystytkö varmasti tietämään, että jos teet lapsia nyt, mies ei jätä sua 15 v päästä? JOs nyt on kaikki paremmin kuin okei, niin mitä se on 20 v päästä?"

Ei voi ennustaa ei, mutta voi ennen lapsien tekemistä tehdä itselleen selväksi sen, että elämä voi johtaa tilanteeseen, jossa joutuu huolehtimaan lapsista yksistään (parisuhde kaatuu, isä häipyy paikalta eikä pidä yhteyttä lapsiin, isä saattaa kuolla ym ym)... kysymys kuuluukin: haluatko lapsia, vaikka näin voi käydä?

"Olisi tosi kiva omata sellainen kyky, että mitä mitä tapahtuu vuosien päästä."

Minusta tuollainen kyky olisi kamala. Elämä olisi tylsää eikä tarjoaisi yllätyksiä.

"En ole noita, oletko sinä? Sanoppa, kannattaako mun olla vielä 25 v töissä vai pitääkö jo nyt jäädä eläkkeelle? Mitä mulle tapahtuu vuosien päästä?"

En ole noita, mutta olen tietoinen siitä että mitä tahansa saattaa käydä, ja lapsiani en kadu, enkä jättäisi tekemättä, vaikka saisinkin tietää että mies häipyy jossakin vaiheessa. Jos sinulla on työuraa jäljellä 25 vuotta, niin sinulle ei myönnetä eläkettä vielä, ellet sitten ole työkyvytön. Ja luojan kiitos en tiedä kenenkään kohtaloa etukäteen.

• yhdessä forever
        Ihan vaan realisti kirjoitti:

"Osaatkos sinä tehdä oikeita ratkaisuja 20 vuotta aikaisemmin?
        Pystytkö varmasti tietämään, että jos teet lapsia nyt, mies ei jätä sua 15 v päästä? JOs nyt on kaikki paremmin kuin okei, niin mitä se on 20 v päästä?"

Ei voi ennustaa ei, mutta voi ennen lapsien tekemistä tehdä itselleen selväksi sen, että elämä voi johtaa tilanteeseen, jossa joutuu huolehtimaan lapsista yksistään (parisuhde kaatuu, isä häipyy paikalta eikä pidä yhteyttä lapsiin, isä saattaa kuolla ym ym)... kysymys kuuluukin: haluatko lapsia, vaikka näin voi käydä?

"Olisi tosi kiva omata sellainen kyky, että mitä mitä tapahtuu vuosien päästä."

Minusta tuollainen kyky olisi kamala. Elämä olisi tylsää eikä tarjoaisi yllätyksiä.

"En ole noita, oletko sinä? Sanoppa, kannattaako mun olla vielä 25 v töissä vai pitääkö jo nyt jäädä eläkkeelle? Mitä mulle tapahtuu vuosien päästä?"

En ole noita, mutta olen tietoinen siitä että mitä tahansa saattaa käydä, ja lapsiani en kadu, enkä jättäisi tekemättä, vaikka saisinkin tietää että mies häipyy jossakin vaiheessa. Jos sinulla on työuraa jäljellä 25 vuotta, niin sinulle ei myönnetä eläkettä vielä, ellet sitten ole työkyvytön. Ja luojan kiitos en tiedä kenenkään kohtaloa etukäteen.

Kommentistasi voisin päätellä, ettet ole yksinhuoltaja, jonka mies on häipynyt ja häipymisen jälkeen luistanut sekä lasten kasvatuksesta että hoidosta. Siis yhdessähän, "kuunes kuolema teidät erottaa" ne monen yksinhuoltajankin lapset on tehty. Ja vaikka siihen olisi varautunut ja erotessaan itsensä tsempannut, niin aina se yksin vastuussa sekä päivästä päivään että pitkällä tähtäyksellä ei mene niinkuin strömsössä.

• gekdjadjajfakö

Niin, harvoin yksin voi vaikuttaa siihen onko tulevaisuuden yh vai ei. Jos toista ei kiinnosta perhe elämä, ei häntä voi väkisinkään pitää.

Veikkanpa, että harvoin se yh;juus tulee mieleen kun tehdään niitä lapsia. Kyllä se on ajan ja monen jutu yhteissumma.

Kukaan ei ryhdy yh tietoisesti, en tunne ainakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe