Ilman parisuhdetta

mitenkä olis?

Meillä kaikilla on aika ajoin jonkinlainen ikävä. Voisiko olla mahdollista että ihminen voisi olla onnellinen ilman toista? Olisiko mahdollista ensin tutustua itseensä eikä olettaa että joku muu tekisin sinut onnelliseksi? Ja kun sen vastauksen löytäisit, voisit jakaa sen onnellisen ihmisen piirteet toisen kanssa.

11

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämän salaisuus

Entäs molemmat samaan aikaan, lomittain? Tutustua itseensä, tutustua vähän toiseen, tutustua itseensä, tutustua maailmaan yhdessä, yksin?

• Tie itseen

Itse lähden liikkeelle siitä, että ei kukaan toinen sinua tee onnelliseksi. Ensin pitää löytää rakkaus, ilo, arvostaminen, hyväksyminen itsestä ennenkuin voin edes toista rakastaa, ymmärtää, tukea.

• niin varmaankin

Se pitäisi lailla määrätä tuo itseensä tutustuminen, ennenkuin ottaa ketään mukaansa. Ei saisi olla liian kiire.
      Toisaalta sitä muuttuu elämän aikana sen verran,että sietäisi pitää tutustumisleirejä itsensä kanssa useammankin kerran :)
      Se,että odottaa toisen tekevän onnelliseksi on väärin ja liikaa vaadittu.

• Oma tapansa kaikilla

Minä olen aina ollut onnellisempi sinkkuna kuin parisuhteessa. Mutta mulla onkin ollut huonoja ja raskaita suhteita.

Olen mielelläni sinkkuna, mutta toki sitä läheisyyttä kaipaan. Mulla käy niin, että aina suhteen loppupuolella masennun ja ahdistun. Sinkkuna voin hyvin ja koen olevani onnellinen.

Ikävä ei tapa onnellisuutta.

Niin ja mitä sitten ikävöin? :) Niitä hyviä hetkiä joita ei ollut enää aikoihin, jos edes oli koskaan?! Eli omia haaveitani ja kuvitelmiani. Hyvä huomio... Pitäisi varmaan jo ymmärtää jatkaa eteenpäin :)

• 543210

Mullekin käy noin suhteen loppupuolella, aina... mietin vaan, että siitä pitäisi oppia ylitse. Sellaisen kanssa, jonka kanssa tahtoo oppia.

• Tie itseen

Totta. Itselläni ainakin on meneillään sellainen itsetutkiskelumatka parhaillaan. Kipeitä asioitakin, mutta myös uusia, yllättäviä, piirteitäkin on löytynyt. Hieno tutkimusmakta kuitenkin ja luulen, että tämä matka itseen jatkuu niin kauan kuin elämä virtaa suonissani. Toki keskittyen, nauttien tästä elämästä eikä keskittyen vain oman itsensä ympärille. Kyllä, taidan olla valmis pikkuhiljaa ehkä avamaan oven uudelle ihmissuhteellekkin. Kevyesti liikkeelle. Ei kiirettä asian suhteen. Yksinelo pitkän liiton jälkeen tekee vain hyvää ja tervehdyttää.

• jep jep ;)

Kuulosti kivalta :)

• +

Hei miinustaja, tekikö kipeää, osuiko naulan kantaan?

• ois s3 mit3nkää

Ajatus on hyvä, MUTTA kun ihminen vaan haluaa toisen siihen viereen kanssaan kulkemaan. Eihän se itsestäkään tunnu mukavalta kun on niin suuri halu saada ja löytää se oma. Näin, kun se kaipauskin on niin kaukana ja ilmeisesti vaan haavetta.

• ehkä!

Voisiko olla niin että kun niin kovasti huomio on siinä että haluaa jonkun viereensä kulkemaan sitä nimenomaan toivoo onnea jonkun muun kautta.
        Jos tutustuisikin siihen tunteeseen mitä se halu löytää oma sisältää. Toinenhan on kuitenkin lopulta vain peili. Kun ymmärtää mitä itse on, voi tapahtua automaattisesti suuria löytöjä. Yhtäkkiä joku onkin rinnalla ja silloin voitkin jakaa sitä elämääsi itsenäisempänä.
        Onhan se niinkin että sitä haluaa sitä mitä ei ole. Parisuhteessa kaivataan yksinäisyyttä ja päinvastoin. Ja niinkin että luonto johtaa parinetsintään.
        Nykymaailma on kuitenkin paljon muutakin, ei vain pariutumista, se antaa myös mahdollisuuden kehittyä omana itsenään ilman pakkoa.

• ois s3 mit3nkään
        ehkä! kirjoitti:

Voisiko olla niin että kun niin kovasti huomio on siinä että haluaa jonkun viereensä kulkemaan sitä nimenomaan toivoo onnea jonkun muun kautta.
        Jos tutustuisikin siihen tunteeseen mitä se halu löytää oma sisältää. Toinenhan on kuitenkin lopulta vain peili. Kun ymmärtää mitä itse on, voi tapahtua automaattisesti suuria löytöjä. Yhtäkkiä joku onkin rinnalla ja silloin voitkin jakaa sitä elämääsi itsenäisempänä.
        Onhan se niinkin että sitä haluaa sitä mitä ei ole. Parisuhteessa kaivataan yksinäisyyttä ja päinvastoin. Ja niinkin että luonto johtaa parinetsintään.
        Nykymaailma on kuitenkin paljon muutakin, ei vain pariutumista, se antaa myös mahdollisuuden kehittyä omana itsenään ilman pakkoa.

Totta tämäkin, mutta kun haluu niin haluu. Näin se vaan on, mitä sitä kieltämäänkään. Ei kai sitä luonnolleen voi, vaikka haluisi ollakin toisellainen ja tutkia itseä, mutta kun vaan on ihminen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      93
      5984
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2085
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe