Neuvo kaikille teille jotka tungette ne muovikassit, reput ym pikkutavaranne matkustamon ylähyllyille. Odottakaa ensin että ne matkustajat joilla on isommat lentolaukut saavat ensin laukkunsa ylös. Jos jää tilaa niin tunkekaa vasta sitten pikkupussukkanne ylös, muutoin voitte pitää ne (ja muutenkin) edessä olevan penkin alla. Tämä ei näytä menevän perille.
Ohoi lentomatkustamisen älypäät!
23
929
Vastaukset
- sopiihan sinne
Tavallaan tossa on pakkauslogistinen järki. Pienet saa sullottua helpommin koloihin vaikka isot menee ensin.
Mutta tuo että pikkukamat pitäisi pitää jalkatilassa ei toimi hyvin, pienet kamat liukuvat lattiaa pitkin minne sattuu. Eikä isomman kaman tuoja ole mitenkään etuoikeutettu pitämään oma jalkatilansa tyhjänä.
Yhteispelillä pärjää. Itse matkustan sen isomman (50x40x20) laukun kanssa, pikkukamaa ei ole tai se on taskuissa, pienessä olkalaukussa tms. Tarpeetonta vaivaahan siitä tulee jos pitää ensin purkaa pari viinapulloa ylälokeroista saadakseen laukun ylös ja sitten pitää pakata ne jonkun viinat takaisin koloihin. Mutta toisaalta jos se viinamies on tullut koneeseen ensin niin kai hän saa laittaa kamat pois käsistä ja jaloista ja penkeiltä siinä missä joku toinenkin. Mikä on sitten kans sen koon raja että saa jo laittaa ekana ylös..?
Kyllä mun puolesta repun saa laittaa heti. Kuten selkeän kokoiset muutkin kassit. Mä sitten siirtelen niitä aluksi pois jos vievät hyvän kolon vaikka mun laukulta. - 11+14
Sama asia ärsyttää muakin. Jengillä ei mene jakeluun että hyllylle pitää mahtua muidenkin matkustajien tavaroita kun vaan ne omat! Ne jotka ryysää(!) koneeseen ekojen joukossa luulevat että hyllytila on vain heille ja tunkevat kaikki tavaransa sinne välittämättä siitä että on muitakin matkustajia.
- itsekästä? Ei toki..
Koneeseen mennään jonossa. Mikä siinä on ryysäämistä? Eikö se, joka on kamoineen hyväksytty lennolle saa sitten laittaa kamojaan lokeroihin? Vain sinäkö saat käyttää lokeroita? Sen ensimmäisenkön pitää ajatella viimeiseksi tulevaa (joka aiemmalla logiikalla varmaan kittaa kaljaa viimeiseen asti baarissa ja siksi on viimeinen?) ja olla laittamatta kamoja pois jaloista, käsistä, penkeitä? Ja silloinko maailma on oikeudenmukainen kun tämä ensimmäinen joutuu ajattelemaan muita mutta esim. sinä et joudu ajattelemaan häntä?
Ei mene jakeluun. Toisten itsekkyys on hyvin usein ihan eri kuin oma itsekkyys.
Tuntuu, että sinä et ajattele sitä "ryysäävää" muuta matkustajaa vaan haluat ne omat ja kaikkien muiden kamat ensin.
Kyllä niitä muiden kamoja voi siirrellä jos lokerot täyttyvät. Se on tietty selvä, että se eka voisi pakata kamat lokeroihin valmiiksi tiiviisti eikä levitellä niitä väljästi sinne tänne. - 11+14
itsekästä? Ei toki.. kirjoitti:
Koneeseen mennään jonossa. Mikä siinä on ryysäämistä? Eikö se, joka on kamoineen hyväksytty lennolle saa sitten laittaa kamojaan lokeroihin? Vain sinäkö saat käyttää lokeroita? Sen ensimmäisenkön pitää ajatella viimeiseksi tulevaa (joka aiemmalla logiikalla varmaan kittaa kaljaa viimeiseen asti baarissa ja siksi on viimeinen?) ja olla laittamatta kamoja pois jaloista, käsistä, penkeitä? Ja silloinko maailma on oikeudenmukainen kun tämä ensimmäinen joutuu ajattelemaan muita mutta esim. sinä et joudu ajattelemaan häntä?
Ei mene jakeluun. Toisten itsekkyys on hyvin usein ihan eri kuin oma itsekkyys.
Tuntuu, että sinä et ajattele sitä "ryysäävää" muuta matkustajaa vaan haluat ne omat ja kaikkien muiden kamat ensin.
Kyllä niitä muiden kamoja voi siirrellä jos lokerot täyttyvät. Se on tietty selvä, että se eka voisi pakata kamat lokeroihin valmiiksi tiiviisti eikä levitellä niitä väljästi sinne tänne.Koneeseen mennään jonossa. Mikä siinä on ryysäämistä?
Jono muodostuu jo 30 - 40 min ennen lähtöä ja kun portti avataan niin ihmiset alkaa läähättämään toisten niskoihin kun on olevinaan niin kiire koneeseen.
Eikö se, joka on kamoineen hyväksytty lennolle saa sitten laittaa kamojaan lokeroihin?
Hyllytila kuuluu kaikille, myös niille jotka eivät ensimmäisten joukossa tule koneeeen. Eiks tämä nyt ole ihan selvä asia?
Vain sinäkö saat käyttää lokeroita?
Juu, vain minä. Senhän tein jo selväksi... :p
Sen ensimmäisenkön pitää ajatella viimeiseksi tulevaa (joka aiemmalla logiikalla varmaan kittaa kaljaa viimeiseen asti baarissa ja siksi on viimeinen?) ja olla laittamatta kamoja pois jaloista, käsistä, penkeitä?
Niin, tai sitten porukan viimeiset ei vaan viitsi seisoa jonossa pitkää aikaa. Taidat itse olla kaljoissa juuri nyt?
Ja silloinko maailma on oikeudenmukainen kun tämä ensimmäinen joutuu ajattelemaan muita mutta esim. sinä et joudu ajattelemaan häntä?
Me ollaan jätetty hyllylle tilaa muillekin matkustajille. Ei ole vaikeaa. - yhtäsotkuatoiteksti
11+14 kirjoitti:
Koneeseen mennään jonossa. Mikä siinä on ryysäämistä?
Jono muodostuu jo 30 - 40 min ennen lähtöä ja kun portti avataan niin ihmiset alkaa läähättämään toisten niskoihin kun on olevinaan niin kiire koneeseen.
Eikö se, joka on kamoineen hyväksytty lennolle saa sitten laittaa kamojaan lokeroihin?
Hyllytila kuuluu kaikille, myös niille jotka eivät ensimmäisten joukossa tule koneeeen. Eiks tämä nyt ole ihan selvä asia?
Vain sinäkö saat käyttää lokeroita?
Juu, vain minä. Senhän tein jo selväksi... :p
Sen ensimmäisenkön pitää ajatella viimeiseksi tulevaa (joka aiemmalla logiikalla varmaan kittaa kaljaa viimeiseen asti baarissa ja siksi on viimeinen?) ja olla laittamatta kamoja pois jaloista, käsistä, penkeitä?
Niin, tai sitten porukan viimeiset ei vaan viitsi seisoa jonossa pitkää aikaa. Taidat itse olla kaljoissa juuri nyt?
Ja silloinko maailma on oikeudenmukainen kun tämä ensimmäinen joutuu ajattelemaan muita mutta esim. sinä et joudu ajattelemaan häntä?
Me ollaan jätetty hyllylle tilaa muillekin matkustajille. Ei ole vaikeaa.Jos tulet viimeisenä etkä saa laukkua hyllylle niin pidät sen sitten jaloissa. Miksei sinut tarvitsisi pitää laukkua jaloissa, mutta sen aiemmin tulleen pitäisi? Koska muuten hän olisi itsekäs, mutta sinä et?
Tähän voi jokainen vaikuttaa ottamalla kabiiniin mukaan vain asiallisen ja sallitun määrän tavaraa. Yksi laukku, yksi muu pieni tavara (olkalaukku tms.) - 11+14
yhtäsotkuatoiteksti kirjoitti:
Jos tulet viimeisenä etkä saa laukkua hyllylle niin pidät sen sitten jaloissa. Miksei sinut tarvitsisi pitää laukkua jaloissa, mutta sen aiemmin tulleen pitäisi? Koska muuten hän olisi itsekäs, mutta sinä et?
Tähän voi jokainen vaikuttaa ottamalla kabiiniin mukaan vain asiallisen ja sallitun määrän tavaraa. Yksi laukku, yksi muu pieni tavara (olkalaukku tms.)Niin me ollaan pidettykin, ei paljoa jää vaihtoehtoja. Jos meille kuuluu pekkirivin kaikki penkit niin luulisi että sieltä ylhäältä myös jokunen tila jätettäisiin, mutta ei. Tiedä sitten kuka on se itsekäs. Se joka lykkää matkakamansa toisen tilaan vai se joka lykkää matkalaukkunsa penkin alle...? Kun kuitenkin se jolla sitä matkatavaraa on enemmän voi myös itsekin laittaa tavaransa penkin alle.
Mitä tohon sotkuiseen tekstiin tulee niin en jaksanut alkaa lainailemaan lauseita vaan kirjoitin vastuksen suoraa alle. - tuurilla kai sit?
11+14 kirjoitti:
Niin me ollaan pidettykin, ei paljoa jää vaihtoehtoja. Jos meille kuuluu pekkirivin kaikki penkit niin luulisi että sieltä ylhäältä myös jokunen tila jätettäisiin, mutta ei. Tiedä sitten kuka on se itsekäs. Se joka lykkää matkakamansa toisen tilaan vai se joka lykkää matkalaukkunsa penkin alle...? Kun kuitenkin se jolla sitä matkatavaraa on enemmän voi myös itsekin laittaa tavaransa penkin alle.
Mitä tohon sotkuiseen tekstiin tulee niin en jaksanut alkaa lainailemaan lauseita vaan kirjoitin vastuksen suoraa alle.Miten sitä matkatavaraa voi olla enemmän? Tossa sitten lentoyhtiö on mokannut, niillähän on selvät pelisäännöt paljon saa olla mukana. Kun mä laitan omat kamani ylös lokeroihin niin ne vie just sen verran lokerotilaa kun mun paikalle kuuluu ollakin.
Kertaakaan ei ole vielä tarvinnut kirota kun omat kamat ei mahdu pois jaloista. Ehkä hyvää tuuria ettei ole ekstranyssäköiden kanssa matkustavia ollut lähistöllä. Tai sitten omat kamat on sen verran pienet.
- mikä tarve roudata?
Miksi ylipäänsä ihmisten on pakko roudata koneeseen järjettömän (yli)kokoisia käsimatkatavaroita? Jos kamaa on pakko viedä paljon, laittakaa se ruumaan!
Sitten jos noita käsimatkatavaroita pistokokeessa mitataan alkaa kauhea itku ja valitus että "taas lentoyhtiö sorsii minua" kun pahimmillaan 5kg ja 10 senttiä joka suuntaan ylikokoinen lentolaukku hylätään käsimatkatavaroista ja käsketään laittaa ruumaan.
Sama koskee kyllä näitä "kassi-almoja" joilla on puolenkymmentä erilaista nyssäkkää mukana kun ahtaudutaan koneeseen. Tunkekaa ne yhdessä laukussa ruumaan!
Eniten noista on haittaa koneesta poistuttaessa. Varsinkin jos kyseessä on sellainen 40 rouvashenkilö joka vasta siinä vaiheessa kun pitäisi lähteä kävelemään omalla vuorolla käytävää pitkin koneesta ulos, alkaa keräillä nyssäköitään ja laukkujaan ja koko loppu kone odottaa että arvon rouva saa pussukat kantoon.
Ei se lentokoneen matkustamo ole mikään sekatavararomuvarasto. Matkustamossa välttämättä tarvittavat kamat pieneen, säännösten mukaiseen laukkuun ja loput rojut ruumaan. Koneetkin pysyisivät paremmin aikatauluissa kun ihmisten lastaus ja purku tapahtuisi sujuvasti ilman pussukoiden pakkaamis- ja purkamisoperaatioita koneen ahtaissa tiloissa. Ja myös turvallisuusmielessä parempi että matkustamossa ei ole yhtään ylimääräistä roinaa jos tarve poistua sieltä nopeasti.
Jos ongelmana on se, että ruumaan menevä matkatavara maksaa, niin älkää lähtekö matkaan ollenkaan...- Opettelua monella
Ylikokoiset käsimatkatavarat pitäisi hylätä lähtöselvityksessä tai portilla.
Laukun voi helposti ostaa kaupasta oikean kokoisena. Ylikoko ei tule kuin tahallisesti eteen. Paino on toinen juttu, lyhyelle matkalle ei välttämättä todellakaan halua ottaa ruumalaukkua, jonka yhtiö parhaassa tapauksessa hävittää matkalla. Kummaa, että yksi yhtiö hyväksyy 7 kg laukun, toiselle käy 8 kg ellet sitten ole tasoasiakas ja saatkin turvallisuutta vaarantamatta ottaa 10 kg laukun, saman allianssin muu yhtiö haluaa vain että jaksat itse nostaa sen laukun. Ei tässä turvallisuusnäkökohdalla pelata.
Ihmiset ovat yleensä ajoissa sisällä, viivästykset ovat sitten lentokentän henkilöstön ja systeemien mokia jos boarding tapahtuu minuuttia ennen lähtöä ja sitten muka jonkun mielestä syy on parin minuutin kamojen asettelu.
Selkeä moka matkustajalta on stopata keskelle käytävää ja alkaa sitten ihmetellä missä sitä istutaankaan ja alkaa sitten vaikka lähes purkaa kamoja siinä käytävällä. Jos olet melko edessä, mene kamoinesi sinne penkkien väliin ja päästä ihmisiä ohi omille taemmille riveilleen, sitten on aikaa järjestellä ja asetella. Tästä se hitaus tulee. Ei siitä yhdestä tai kahdesta kassista. Tavallisesti ensin eka pysähdys riville 7, puolen minuutin päästä jono pääsee eteenpäin ja stoppaa ysiriville, sama juttu ja lopulta putki tyhjenee koneeseen. Kaikki ensin penkkien väliin paikoilleen ja sopivissa väleissä nopea laukun heitto ylös.
Minä en näe mitään järkeä siinäkään, että yksi mitat täyttävä kapselimainen 9 kg käsimatkatavarani pitäisi viedä portilta ruumaan Baronan porukalla, mutta 8 kg käsimatkatavara ja viinakassit saa kilisteltyä sisään. Työmatkoilla tietty vaatetus voi olla ehdoton edellytys eikä laukku saa päätyä väärään kohteeseen. Siksi kamat omissa käsissä eikä ruumassa. - minä ite!
Opettelua monella kirjoitti:
Ylikokoiset käsimatkatavarat pitäisi hylätä lähtöselvityksessä tai portilla.
Laukun voi helposti ostaa kaupasta oikean kokoisena. Ylikoko ei tule kuin tahallisesti eteen. Paino on toinen juttu, lyhyelle matkalle ei välttämättä todellakaan halua ottaa ruumalaukkua, jonka yhtiö parhaassa tapauksessa hävittää matkalla. Kummaa, että yksi yhtiö hyväksyy 7 kg laukun, toiselle käy 8 kg ellet sitten ole tasoasiakas ja saatkin turvallisuutta vaarantamatta ottaa 10 kg laukun, saman allianssin muu yhtiö haluaa vain että jaksat itse nostaa sen laukun. Ei tässä turvallisuusnäkökohdalla pelata.
Ihmiset ovat yleensä ajoissa sisällä, viivästykset ovat sitten lentokentän henkilöstön ja systeemien mokia jos boarding tapahtuu minuuttia ennen lähtöä ja sitten muka jonkun mielestä syy on parin minuutin kamojen asettelu.
Selkeä moka matkustajalta on stopata keskelle käytävää ja alkaa sitten ihmetellä missä sitä istutaankaan ja alkaa sitten vaikka lähes purkaa kamoja siinä käytävällä. Jos olet melko edessä, mene kamoinesi sinne penkkien väliin ja päästä ihmisiä ohi omille taemmille riveilleen, sitten on aikaa järjestellä ja asetella. Tästä se hitaus tulee. Ei siitä yhdestä tai kahdesta kassista. Tavallisesti ensin eka pysähdys riville 7, puolen minuutin päästä jono pääsee eteenpäin ja stoppaa ysiriville, sama juttu ja lopulta putki tyhjenee koneeseen. Kaikki ensin penkkien väliin paikoilleen ja sopivissa väleissä nopea laukun heitto ylös.
Minä en näe mitään järkeä siinäkään, että yksi mitat täyttävä kapselimainen 9 kg käsimatkatavarani pitäisi viedä portilta ruumaan Baronan porukalla, mutta 8 kg käsimatkatavara ja viinakassit saa kilisteltyä sisään. Työmatkoilla tietty vaatetus voi olla ehdoton edellytys eikä laukku saa päätyä väärään kohteeseen. Siksi kamat omissa käsissä eikä ruumassa.Ja hei KLM, turistissa 12 kg käsimatkatavaraa, bisneksessä 18 kg. Onko koneiden sisärakenteissa näin suuria eroja että Finnair voi hyväksyä vain 8 kg. Tuo 12 kg on jo aivan järkevä raja perus-50x40x20 cm3 laukun painolle. Hyvä KLM! Ja BA tietty on pannut vielä paremmaksi kun heille riittää että jaksat itse nostaa laukkusi ylös.
Miksi kuormittaa lähtöselvitystä, kassipoikia jne kun voi itse viedä tarpeelliset matkatavarat itse koneeseen? Ja todellakin olla kohteessa samaan aikaan oman laukun kanssa.
http://www.klm.com/travel/fi_en/prepare_for_travel/baggage/hand_baggage/index.htm - Matti Lappalainen
minä ite! kirjoitti:
Ja hei KLM, turistissa 12 kg käsimatkatavaraa, bisneksessä 18 kg. Onko koneiden sisärakenteissa näin suuria eroja että Finnair voi hyväksyä vain 8 kg. Tuo 12 kg on jo aivan järkevä raja perus-50x40x20 cm3 laukun painolle. Hyvä KLM! Ja BA tietty on pannut vielä paremmaksi kun heille riittää että jaksat itse nostaa laukkusi ylös.
Miksi kuormittaa lähtöselvitystä, kassipoikia jne kun voi itse viedä tarpeelliset matkatavarat itse koneeseen? Ja todellakin olla kohteessa samaan aikaan oman laukun kanssa.
http://www.klm.com/travel/fi_en/prepare_for_travel/baggage/hand_baggage/index.htmKyllä kenkuttaa kun KLM ei ota pientä jääkaappia matkatavaraksi ruumaan lisähinnastakaan Balin lennolle. Jouduin lähettämään sen DHL:llä ja kalliiksi tulee. Kyllä vois joustaa muutaman cm ja muutaman kilon. KLM:stä on muuten lähes mahdotonta saada ketään ihmistä kiinni. Robotit vain vastailevat tai lähettävät typeriä meilejä, joista ei ole mitään apua. Sama taitaa olla kaikilla lentoyhtiöillä nykyään. Ei siellä ole ihmisiä töissä enää ollenkaan! www.snoopy.fi
- piis ja piis
Minkä takia sinne koneeseen ylipäätänsä täytyy kiirehtiä? Siellä saa paikallansa istua koko lennon ajan. Luuleeko nämä juntit suomalaiset että kone lähtee ilman heitä? Kyllä sinne ehtii viimeistenkin joukossa, onhan siellä istuin varattuna ja aina on käsimatkatavaroille paikka löytyny, jos ei oman pään yläpuolelta, sitten vähän kauempaa.Ottakaa rauhallisesti, kaikki kyllä saa istumapaikan.
- sisään vaan
Koneeseen kannattaa mennä kun siihen annetaan tilaisuus. Kone lähtee heti kun on valmis ja lennonjohto antaa luvan. Hyvä slotti saattaa olla juuri ennen suunniteltua aikaa ja jos siihen ei pääse niin seuraava slotti voi olla vaikka suunniteltua myöhäisempi. Ei ole mitään syytä viivytellä ja yrittää olla se viimeinen koneeseen nousija. Jos kaikki ajattelevat samoin ei kukaan mene koneeseen missään vaiheessa. Kun siellä kuitenkin saa istua niin onko 10 minuutilla väliä? Ei todellakaan. Mennään koneeseen ajoissa.
Ja kone lähtee ilman sitä junttia suomalaista. Ja sen juntin laukku joudutaan repimään ruumasta ulos ellei juntti olisi viisaasti matkustamassa käsimatkatavaroilla. Näitä on kuuluteltu useasti eri kentillä ja nähty koneissakin. Lähtö viivästyy kun laukku pitää saada koneesta ulos. - nimetön.
sisään vaan kirjoitti:
Koneeseen kannattaa mennä kun siihen annetaan tilaisuus. Kone lähtee heti kun on valmis ja lennonjohto antaa luvan. Hyvä slotti saattaa olla juuri ennen suunniteltua aikaa ja jos siihen ei pääse niin seuraava slotti voi olla vaikka suunniteltua myöhäisempi. Ei ole mitään syytä viivytellä ja yrittää olla se viimeinen koneeseen nousija. Jos kaikki ajattelevat samoin ei kukaan mene koneeseen missään vaiheessa. Kun siellä kuitenkin saa istua niin onko 10 minuutilla väliä? Ei todellakaan. Mennään koneeseen ajoissa.
Ja kone lähtee ilman sitä junttia suomalaista. Ja sen juntin laukku joudutaan repimään ruumasta ulos ellei juntti olisi viisaasti matkustamassa käsimatkatavaroilla. Näitä on kuuluteltu useasti eri kentillä ja nähty koneissakin. Lähtö viivästyy kun laukku pitää saada koneesta ulos.Samaa mieltä.
Jos kaikki alkaisivat käyttäytymään kentillä ja portilla niin että tullaan aivan viime tingassa, niin kyllä siinä aika äkkiä tulisi säännöt joita tulkittaisiin kuin piru raamattua. Tästä kärsisivät kaikki, varsinkin ne joille sattuu myöhästyminen itsestä riippumattomista syistä.
Tahallinen myöhästely laajemmin aiheuttaa että turvatarkastus ja koneeseen nousu ruuhkautuisivat juuri viime minuuteilla. Se tahattomasti mattimyöhäinenkin ei silloin pääsisi enää koneeseen muutaman minuutin myöhästyttyään, niinkuin nyt.
Onko tosiaan liikaa olla vartin ajoissa, kun alkaa mäkättämään, että olishan tänne ehtinyt vartin päästäkin? Onko ajoissa olo oikeasti joukkoliikennevälineillä kulkiessa liikaa pyydetty?!
Jotkut jopa kutsuvat näitä viimeisellä minuutilla tai vähän yli portille ilmestyviä "kokeneiksi lentomatkustajiksi", minä kutsun heitä "itsekkäiksi kusipäiksi". He siis hyväksikäyttävät lentoaseman ja lentoyhtiöiden sääntöjen joustamista, joustaminen tietenkin olisi mahdotonta, jos kaikki ihmiset käyttäytyisivät samoin kuin nämä "kokeneet".
Se että mattimyöhäiset pääsevät nyt lennolle johtuu siis ihan siitä, että suurin osa ovat olleet hyvissä ajoin, tällöin parin mattimyöhäisen käsittely ei aiheuta viivtyksiä tai ei ainakaan suuria lisäviivytyksiä.
Minä mielelläni pitäisin tämän joustavuuden, itsekullekin saattaa tulla tilanne että myöhästyy, ja silloin mielellään haluaisin että turvatarkastuksesta selviää nopeasti ja yhtiöiden henkilökunta pystyy halutessaan joustamaan sääntöjen kirjaimellisesta tulkinnasta.
ÄLKÄÄ MYÖHÄSTELKÖ TAHALLAAN!
PS. Opetelkaa nyt saatana lukemaan sitä lippua. Kone täytetään takaosasta lähtien, täyttö on paljon sujuvampaa jos koneeseen jonotetaan täyttöjärjestyksestä. Ärsyttää ihmiset jotka tietävät olevansa taka- tai keskiosassa ja sitten jäävät lorvimaan aivan viimeisten joukkoon. Tai kun etuosassa istuvat syöksyvät ensimmäisenä koneeseen tukkien kaikkien muiden koneeseen nousevien tien.
Varsinaista istuinpaikkaahan ei ole varattuna, siis tietyllä numerolla, esim. ryanairilla lennettäessä, mutta siltikään en käsitä tuota ryysimistä. Olen kyllä kuullut ja havainnutkin, että tavaratilasta voi täydehkössä koneessa ryanilla, jonne useimmat menevät pelkän käsimatktavaran kanssa, tulla todella tiukkaa.
Mutta tuo käytävän tukkiminen minuuteiksi, koko jono seisoo perässä, laukkuja tupsutellaan ja asetellaan hartaasti - voi autuaat pässit!
Kuten edellä on jo todettu: Mennään rivakasti omalle paikalle, laukku syliin hetkeksi. Kun käytävä on vapautunut, aletaan nostella lukkuja ylös.
Kiitos, kiitos,kiitos!- ganlip
Ei voi olla tota että moisen takia otatte kierroksia!! Uskomatonta!
- vaihda palstaa
Onko ganlipin mielestä niin, että vain Ruandan kansamurhaa ja Kiinan ihmisoikeustilannetta on moraalisesti luvallista arvostella?
- n7jr3
onneks halpikset opettaa yks per nenä cabin bag linjaa
- 324ff
"onneks halpikset opettaa yks per nenä cabin bag linjaa "
Hoono soomi? Mita tahto sano? - detbedyder
Yks matkatavara ja sen lisäksi saa olla olkalaukku tms. Eiks ni.
- ryynäriiiiiii
saattas tarkoittaa yksi laukku per asiakas,ei mitään nyssäkkä kasaa
- par avion
Niin joo. odotetaanahn me, että saatte ne kaljanne juotua loppuun ja ehditte kävelemään tuuttiin =)) Nöyrimmät anteeksipyyntömme, ettemme jääneet odottamaan teitä =)) Voi helvata mitä juttua! Kunnos mammanpojat taas liikenteessä! =)
- lkjhgfsdfg
Mikäs lentoyhtiöiden tiedotuspäällikö tämänkin aiheen on aloittanut....
Kannattaa selvittää kaikki lentämiseen liittyvät asiat kyseisen yhtiön sivuilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2742507Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762419SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis121615- 1201598
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis511510Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj651397- 1331359
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711250Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821049Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731029