Ohi on!

Alkoholistin exä

Lähes kuuden vuoden seurustelun, kihlojen ja yhdessäasumisen jälkeen on suhde alkoholistin kanssa ohi. Olo on tietenkin osaksi surullinen mutta myös hyvin helpottunut. Joka ikinen päivä (ehkä noin viiden päivän poikkeuksella yhteensä) hän joi tämän suhteen aikana. Lupasi lopettaa monta monta kertaa, mutta mitään ei tapahtunut. Olen iloinen lasteni ja itseni vuoksi kun tämä on vihdoin ohi. Hän sai aina uskomaan että asiat paranee (juominen loppuu) ja että mitkään ongelmistamme ei johtunut juomisesta. Kerran hän kuitenkin sanoi mulle niin pahasti että se oli se viimeinen sana (oli sanonut jo ennenkin mutta loppujen lopuksi kolahti nin kovasti). Sen jälkeen jotenkin tuli mulle sellainen olo että ei enää kertaakaan loukata eikä kohdella lapsiani tai minua niin. Hyvää juhannusta.

19

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pultsarikeuruulta

Loistavaa! Ja ei muutakuin seuraavaa alkoholista kohti sitten vaan! Olen huomannut että nainen haksahtaa joka kerta samanlaisiin miehiin. Te uskotte ne lepertelyt joita mies lässytää teille.. Olen itse entinen PULI-UKKO ja tiedän mistä puhun;)

• Alkoholistin exä

No toivottavasti ei niin hölmösti käy! Tämä oli ensimmäinen alkoholistimies johon törmäsin (ainakaan ei muilla ole ollut sellaisia oireita) ja varmaankin sen vuoksi tämä suhde pystyi menemään niin pitkälle kun en todellakaan ennen tiennyt enkä ymmärtänyt miten vaikeasta ongelmasta on kysymys. Lähipiirissäni ei ole (tietääkseni) alkoholisteja. Lapsuuden kotini oli hyvin turvallinen ja luulin aina että onhan niitä jotka ottaa vähän liian paljon mutta eihän siinä muuta kuin vähentää jos siltä tuntuu. Nyt tiedän paremmin ja juoksen kauas heti jos sellaisia merkkejä on havaittavissa. Oisko monella naisella vähän hoivausviettiä? sitäkö tarkoitat? No, toivottavasti sulla pyyhkii nykyään hyvin! :)

• ====

Onneksi olkoon!
      Järki voitti, ja pelastit itsesi ja lapsesi.
      Kuinka jaksoit katsella lähes kaksi vuotta juoppoa?
      Juopot ovat patologisia valehtelijoita, ja toisten hyväksikäyttäjiä.
      Niiden lupaukset ja vannomiset eivät ole koskaan minkään arvoisia.

• Hei Alkoholistin exä

Rankka päätös mutta kirjoituksesi perusteella ihan oikea.
      Kaikki aina sanoo että "jätä se juoppo heti", jopa minäkin olen syyllistynyt siihen mutta ei se taida olla helppoa kun kyseessä kuitenkin jonkinlainen rakkaus ja toivo että tilanne paranee kuten sanoit.
      Eiköhän se kuusi vuotta antanut kumppanillesi tarpeeksi aikaa parantaa tapansa.

Useimmat alkkikset ovat mestareita loukkaamaan läheisiään ja aivan uskomattomalla tavalla. Toipumista se on tietty sinullakin että pääset "kuiville" hänestä mutta se on kuitenkin alku.

Itse lopetin alkon vähän yli vuosi sitten ja en vieläkään täysin luota itseeni.
      Surullista kun luottamus menee niin juomattomuus ei auta eikä kukkapuskat.

Jatkoja ja pärjäile.

• Heh..

Otas vajaapäinen juopporetku taas viinaa, tai käy pilleripurkilla, niin rauhotut vähäksi aikaa.
        Ja käy lääkärillä tutkituttamassa viinalla lahonnut pääsi, vaikka diagnoosi onkin selvä:

http://piv.pivpiv.dk/

• Alkoholistin exä

Kiitos! Sehän siinä onkin kun välillä alkoholisti osaa olla jotenkin sillain että ongelman syvyys ei käy ilmi ja sitten taas kun just alkanut uskomaan pieneen rauhaan niin tulee täydellä rankkuudella päälle. Nytkin exä lähettelee vitsikkäitä tekstareita asioista jotka minulle merkitsee ja jotka tietää kolahtavan, mutta olen läksyni oppinut. Tänään kun pyöräilin töistä kotiin olin niin helpottunut siitä että ei tarvinnut miettiä että missä kunnossa tai millä päällä mies on. Tuntuu kotona aivan mahtavan rauhalliselta! Just ne yht´äkkiset räjähtelyt ja haukkumiset ja joskus (sitä kyllä tapahtui tosi harvoin mutta tapahtui kuitenkin) jopa päällekäymiset oli tosi rassaavaa.
      Toinen asia mikä on kiva on että voin käyttää omat rahani nyt just mihin huvittaa..ennen piti käyttää vähän salaa esim lapsiin kun hän tykkäs että lapset käyttävät minua hyväkseen (huom minä olen koko tämän ajan maksanut suurimman osan tämän huushollin laskuista kun olen tienannut n 4 kertaa enemmän kuin hän, joka ei käynyt töissä)...sanoi siis mies joka minun rahoilla matkusti ja maksoi aivan varmasti kulutuksellaan paikallisen pubin vuokran! Oisin minä voinut hänet elättääkin jos hän olisi tehnyt jotakin muuta kuin juonut! Hän puolusteli itseään sillä että eihän hän konttaa rapakunnossa.. No, ei yleensä mutta joskus kuitenkin niin jurrissa että ei aina saanut puheestakaan selvää. Hän valehteli välillä että ei ole juonut mitään mutta alkoholistin kanssa elävä tulee ekspertiksi tuntemaan hajut ja tämähän meni niin rumaksi että kun hän kielsi juoneensa mitään minä tutkin hänen taskut ja löysin kuitit kaupan kaljoista. Ei kaunista touhua mutta halusin todistusaineistoa kun hän niin kirkain silmin vakuutti että "ei molekyyliäkään alkoholia". Sanoinkin kerran että sinäkö vain ostat mutta et juo? Hän vihastui tietenkin minun kuittien lukemisesta. En ole ikinä koskenut toisten ihmisten laukkuihin, papereihin, kylpyhuoneenkaappiin jne mutta alkoholistin kanssa eläminen muuttaa ja tekee epäluuloiseksi.
      Lopulta tulin siihen tulokseen että en enää jaksaisi vaikka hän nyt lähtis hoitoon. Minun voimat on loppu ja haluan käyttää ne ripaukset lapsiini mielummin kuin aikuiseen mieheen.
      Tsemppiä ex-tissuttaja2! Nostan hattua että olet päässyt niin pitkälle!

• Se on vähän vuoristorata-menoa kun lupaillaan ja juuri kun kaikki menee hyvin niin tipahtaa ja korkealta ja tietysti aika on merkittävä tekijä.
        En ole koskaan asunut, seurustellut kenenkään kanssa kovin kauaa mutta nyt raittiina voin sanoa että ymmärrän kuinka raju se tipahdus voi olla puolisolle. Kun se tippi tapahtuu tarpeeksi usein tulee mitta täyteen ja luulisin että siitä ei ole paluuta kun kyse on siitä luottamuksesta eikä pelkästään alkosta.
        Ehkä tämä on keittiöpsykaa mutta tuli vaan mieleen.

"Lopulta tulin siihen tulokseen että en enää jaksaisi vaikka hän nyt lähtis hoitoon. Minun voimat on loppu ja haluan käyttää ne ripaukset lapsiini"
        Erityisesti tuo liikutti minua mutta älä unohda itseäsi.

Kiitos Alkoholistin exä ja sitäpaitti et ole enää exä olet ihan sinä.

• ex-tissuttaja2 kirjoitti:

Se on vähän vuoristorata-menoa kun lupaillaan ja juuri kun kaikki menee hyvin niin tipahtaa ja korkealta ja tietysti aika on merkittävä tekijä.
        En ole koskaan asunut, seurustellut kenenkään kanssa kovin kauaa mutta nyt raittiina voin sanoa että ymmärrän kuinka raju se tipahdus voi olla puolisolle. Kun se tippi tapahtuu tarpeeksi usein tulee mitta täyteen ja luulisin että siitä ei ole paluuta kun kyse on siitä luottamuksesta eikä pelkästään alkosta.
        Ehkä tämä on keittiöpsykaa mutta tuli vaan mieleen.

"Lopulta tulin siihen tulokseen että en enää jaksaisi vaikka hän nyt lähtis hoitoon. Minun voimat on loppu ja haluan käyttää ne ripaukset lapsiini"
        Erityisesti tuo liikutti minua mutta älä unohda itseäsi.

Kiitos Alkoholistin exä ja sitäpaitti et ole enää exä olet ihan sinä.

Pikku jatko.
        Et pelännyt kun ei tarttenut pelätä.

• Alkoholistin exä

Moi! Juuri tuo vuoristorata sana kuvaa hyvin sitä olotilaa missä on kun elää sellaisessa tilanteessa. Sen tilanteen kamaluutta ei varmaan ymmärrä jos ei ole itse kokenut joltain puolelta. Minulla ei ainakaan ollut aavistustakaan että se voi niin rankkaa olla. Ystävälle olisin varmaan sanonut että jätä tuo! Yksi syy miksi nämä suhteet kuitenkin jatkuvat niin kauan kuin jatkuvat on että se ongelma on jotenkin niin salakavala ja henkilö jolla ongelma on tulee mahdottoman hyväksi käsitellä ympäristöään. Alkoholistia on yllättävän vaikea jättää.
      Ihanaa lähteä juhannuksen viettoon ystävien ja lasten kanssa ja pelkäämättä mitä mies suustaan laukoo tai miten käyttäytyy (vaikka hän yleensä osas sellaisissa tilanteissa olla suht ok).
      Kiitos vielä kommenteistasi ja todella hyvää jatkoa!

• Ole hyvä ja kivaa kirjoitella ihmisen kanssa joka ei hauku minua :)

Hyvää juhannusta sinulle ja lapsille.

• teino

Otas vajaapäinen juopporetku taas viinaa, tai käy pilleripurkilla, niin rauhotut vähäksi aikaa.
      Ja käy lääkärillä tutkituttamassa viinalla lahonnut pääsi, vaikka diagnoosi onkin selvä:

http://piv.pivpiv.dk/

• s.elvä

kuus vuotta äijä dokannu ja kersankin ootte vai tehny??

Kyllähän sitä toisesta yrittää hyvää uskoa mutta silti...

• Alkoholistin exä

Uskomatonta mutta totta (paitsi että yhdessä ei tehty lapsia)! Niinkuin kirjoitin on alkoholistia vaikea jättää. Heillä on manipulointitaito hanskassa. Nyt tuntuu että kotona on helpompi jopa hengittää!

• Hei.
        Miten meni juhannus, taisi olla ainakin rauhallisempi.

• Alkoholistin exä

Kiitos todella mukavasti (ja rauhallisesti) ystäväperheen kanssa mökillä. Toivottavasti myös sinulla oli mukava juhannus. Olo on oikein hyvä ja en tällä hetkellä millaan tavoin kaipaa paluuta siihen entiseen epävarmuuteen (heikkoja hetkiähän voi välillä tulla kun sitä toista ihmistä voi kaikista huonoista asioista huolimatta myös kaivata). Aina kun tulee ikävä niin alan miettimään sitä jatkuvaa huolta ja otan parit vanhat tekstarit esille (jostka olen ihan sen vuoksi säilyttänyt että todellakin koko ajan muistaisin minkälaista se elämä oli).

• Kiva kuulla ja ihan hauskaa oli minullakin.

Ehkä niitä heikkoja heikkoja hetkiä tulee mutta toivottavasti pystyt poistamaan ne tekstarit lopulta lopullisesti.
        Toipumista kuten minulla vaikka en tietenkään tajua täysin sinun tilannettasi mutta olen poistanut muutaman ihmisen elämästäni heidän tapojensa vuoksi ja tietysti se surettaa joskus kun ajattelee niitä hauskoja hetkiä.
        Toisaalta taas tulee mieleen että minunkin tekstiviestit on joku poistanut mutta sille ei voi mitään ja tilanne on vähän erilainen.
        Menikö tämä taas vähän keittiöpsykaksi :)

Kyllä sinä pärjäät kun tekstistäsi saa jotenkin sellaisen kuvan ja hyvää/rauhallista jatkoa sinulle ja lapsillesi.

• poilkj

lienetkö sinä nyt ensimmäinen ja oikea ihminen neuvomaan ketään???

• .....juopon exä

Alkoholistin exä kirjottaa kun suoraan mun elämästä, sillä erolla, että mun exällä oli kyllä 5,5vuotisen suhteen aikana PALJON selviä päiviä, yhdessä vaiheessa oli yhtämittaa 1,5vuoden täysi juomaton kausi... en vaan nyttemmin osaa sanoa, että oliko se sitten loppujen lopuksi hyvä vai huono asia, koska noiden selvien kausien seurauksena minä uskoin entistä kovemmin meidän suhteeseen ja siihen että mies kyllä pystyy sen alkon jättämään pois, ja meillä on myöskin yhteisiä lapsia.

Sen jälkeen kun jätin miehen monistakin eri syistä, on exä mennyt hurjaakin hurjempaa vauhtia niin alamäkeen, että minä kärsin nyt sitten siitäkin.
      Onneksi pikkuhiljaa alkaa kuitenki helpottamaan, ja alan tosiaan jo uskomaan ja tajuamaan, että ei se mies tosta mihinkään muutu, Otti juopon akan itelleen, ryyppäävät nyt yhdessä.. ja millonka oisin viimeks voinut exää sanoa isäksi, tarkoittaen sitä, että tosissaan olis lasten kanssa ollut ja aikaa viettänyt.... kohta 8kk sitten.
      Itse olen nyt alkanut vakavasti harkitsemaan paikkakunnan vaihtoa, koska yksinkertaisesti tekee liian kipeetä niin minulle, kun lapsillekin, nähdä sitä miestä tuolla ulkona jossain, kun aina se on humalassa...

• Alkoholistin exä

Kyllä nuo stoorit vaikuttaa olevan aika samankaltaisia kun on vähän ottanut selvää ja lueskellut (käynyt myös muutaman kerran Al-anon kokouksissa)..Onnittelut myös sinulle että oli voimaa tehdä ratkaisuja. Siellä Al-anonissa kuulin tarinoita joissa (usein) vaimot oli kestäneet tilannetta vuosikymmeniä. Ymmärrän tosi hyvin että raastaa se että näet hänet humalassa ympäristössäsi. Mun exä kävi paikallisessa pitseriassa joka on vastapäätä lapseni koulua... Ymmärrän just myös tasan tarkkaan kun kirjoitit että et tiedä oliko se hyvä vai huono asia että niitä juomattomia kausia oli. Vaikka mun exällä ei ollut täysin juomattomia kausia niin oli kuitenkin vähän rauhallisempia kausia milloin ei mennyt "kuin" pari kolme ollutta päivässä tai joku yksi päivä välissä täysin juomatta ja jo siitä heräsi toivo paremmasta. Kuten kirjoitin aikaisemmin on alkoholistia vaikea jättää kun jotenkin se toivo aina palaa ja sitä alkaa uskomaan parempaan. Varmasti on sinulla raskasta välillä kun ei ole huolehtivaa isää kuvioissa mukana mutta toisaalta vältytpä pitämään huolta vielä yhdestä! Onnea jatkoon ja voimia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      102
      6508
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      84
      4954
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      107
      3218
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3062
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2265
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1636
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1231
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1222
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1136
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      904
    Aihe