Eli menen ensi vuonna ylä-asteelle. En tunne luokaltani ketään ja olen aika ujo. Eli kertokaas vinkkejä miten tutustua/saada uusi kavereita.
Kuinka saada kavereita uudessa koulussa ylä-asteella?
25
5878
Vastaukset
Samalla tavalla kun menit ala-asteelle.
- just me..
Mul on just toi sama tilanne, eli en oikeen pysty auttaan
- nimimerkitvarattu
Itsellänikin on tuo sama tilanne. Ja minulla ei ollut kavereita ala-asteella. Ja haluaisin ylä asteella kavereita. Voiko kukaan kertoa vinkkejä pliis :)
- HÖRÖMANNI
mihi ylä-asteel meet? ite meen hermannii
- lolwut?
Nimi? :D
- mymmeli97
Sama kans! Tosin oon menos kasille mut vaihan kouluu kokonaan toiselle paikkakunnalle nimittäin Espoosta Siilinjärvelle!! Oon tällänen ernu ja hiukka pelkään et mua vaa dissataan... Kaiken lisäks oon Steiner- koulusta (joo, en oo kehitysvammanen yms) ja meen peruskouluun..
- -97 tyttö
Olet vaan oma ittes, hymyilet ja juttelet mukavia. Eli meet siis ihan yksin, ketään tuntematta uuteen kouluun?
- mulla on sama
Mulla on sama tilanne! Olen menossa Naantalin Suopellon kouluun ja en tunne KETÄÄN sieltä ://
- NoJoo...
Helpoiten ite ainakin sain olemalla äänekäs ja vitsikäs... joo tiedän, mutta olet silleen vain vähän aikaa ja sitten vaan kotiudut. Itse olen HIRVEÄN ujo persoona, olen yleensä vain hiljaa ja tätä mutta tänä vuonna aioin tehdä toisin, ihaan rohkeesti vaan heitin ihan pellejä vastauksia ja muutenkin tohelsin tunnilla... aloin jopa keskellä hiljaisuutta laulelemaan, pari tyyppiä lähti jopa mukaan, kun tunsivat kappaleen, sitten opettaja huomautti, naureskeltiin vaan.
Mutta, nyt vähän ajan päästä olen rauhoittunut vähän, nostamaan numeroita.
Eli, heitä läppää ja ole avoin. Pelleily yleensä auttaa ;) - Menos yläasteel..
Kannattaa vaan rohkeasti puhua ja heittää läppää ;) Turha ujous pois! Itsekkin olen menossa yläasteelle, mutta tunnen jo etukäteen kaikki luokkalaiseni, koska menen jatkavalle kieliluokalle :P
- 3q4635yetyeff
Viime vuonna ittel sama tilanne :D
Eka viikko yhtä helvettii, mut sitä seuraavana viikkona musta kiinnostuttiin ja nyt oon koko porukan kingi melkeenpä =D
Poika ysiseiska - gfsda
Voin sanoo et ekat viikot voi olla yhtä helvettii, mut kyl se siit. (; Oon siis nyt kasille menossa.
- minäpäminäasd
juttele oo oma ittes toimi mullaki jos oot hyvän näkönen varmaa helpompaa itekki oon aika hiljanen niille joita en tunne mut vähä villi niille jotka tunnen :D:D ok vähä sekavaa itekki sain 7lk 20uutta hyvää frendii joittenkaa oon nykysinki
- Mitätekisin?
meen yläasteelle ens vuonna, en tunne sieltä ketään mut tiiän sieltä pari lissua... pelkään et ne rupee haukkuu mua.. ):
- minäitsevain
Tuskin ne sua alkaa haukkumaan. Ite onneks tunsin pari ihan kivaa tyyppiä kun olin menossa seiskalle samasta koulusta .. Mutta hakeudut vaan ihan rohkeasti juttelemaan vaikka omalle luokallesi tulleiden kivoilta vaikuttavien tyyppien kanssa. Itse olin tosi hiljainen kun menin seiskalle, juttelin enimmäkseen jo tuttujen tyyppien kanssa aluksi. Sitten rohkaistuin, aloin olla välkillä muidenkin kanssa ja niin ... Nyt minulla on monta tosi hyvää kaveria koulussani (: Ja esimerkiksi eräskin tyttö, joka aluksi vaikutti joltain kovikselta, on nykyään tosi hyvä kaverini ja mahtava tyyppi!
- Anonyymi
minäitsevain kirjoitti:
Tuskin ne sua alkaa haukkumaan. Ite onneks tunsin pari ihan kivaa tyyppiä kun olin menossa seiskalle samasta koulusta .. Mutta hakeudut vaan ihan rohkeasti juttelemaan vaikka omalle luokallesi tulleiden kivoilta vaikuttavien tyyppien kanssa. Itse olin tosi hiljainen kun menin seiskalle, juttelin enimmäkseen jo tuttujen tyyppien kanssa aluksi. Sitten rohkaistuin, aloin olla välkillä muidenkin kanssa ja niin ... Nyt minulla on monta tosi hyvää kaveria koulussani (: Ja esimerkiksi eräskin tyttö, joka aluksi vaikutti joltain kovikselta, on nykyään tosi hyvä kaverini ja mahtava tyyppi!
mun luokalla on yks pelotava tyttö ja oon tosia no en ihan uus mutta usiisin
- 9tri
Kiva kuulla, minäitsevain. Tuo vain nostatti minun halua mennä yläasteelle ja tutustua uusiin ihmisiin.
- heeeeeeeeeeeeeeeeeeh
Eheh oon tyttö ja oon ny kasil ja mulle tuli mielee se ku ite tulin uutee kouluu seiskal ja kaks jätkää tuli kysyy mult et kuis kulkee niie mukan oli pari tyttööki joist aatteli heti et vittu mitä lissui mut ei ne oo ees :D ollaa nykyää tosi läheisii ja seurustelen nykyy sen toise jätkäkaa :D
- J the hamster
Itellä on semmonen ku nyt oon menossa yläasteelle, niin saankohan kavereita. Ekasta kolmanteen luokkaan mua kiusattiin ja syrjittiin, kunnes masennuin ja lähettiin perheen kanssa Espanjaan. Heti ekana koulupäivänä joku tuli kysymään, "haluutko olla mun kaveri?". Ihmettelin, miten monen yksin vietetyn vuoden jälkeen joku tulee pyytämään kaveriks. Kerranki kaikki on kivoja! Espanjassa olin pari vuotta ja sain todella hyviä ystäviä. Palattiin Suomeen(eri kouluun jota kävin 1.-3. luokalla) ja kävin 6. luokan. Taas kiusaaminen alko ja kevään lopulla palasin Espanjaan. Siellä sitte masennuin... Kiusaaminenhan sen aiheutti. Nyt oon menossa seiskalle yläasteelle Suomeen. Kai se on huonoo tuuria että mua on kiusattu Suomalaisissa kouluissa.
- Tyttö15
Sama juttu täällä. Jännittää tosi paljon, kun kouluvuosi alkaa jo kahden viikon päästä ja minun täytyy mennä uuteen kouluun 9 luokalle, jossa tiedän vain pari tyyppiä ja luokalle jossa kaikki ovat tyttöjä ja puolet heistä lissuja. Itse olen kans tosi ujo ja hiljainen, jos olen uudessa paikassa jossa en tunne ketään. Ennen unelmoin pääseväni sinne, mutta nyt saan paniikkikohtauksia kuulleessani siitä...:/
- Anonyymi
Mua pelottaa uus koulu ei oo kavereita. Mutta miten saada kavereita koulussa ku oon ujo ?
- Anonyymi
Mua pelottaa ihan vitsisti et jään yksin, mulla ei oo muutenkaa ku joku 10 kaverii yhteensä ja niistä vaa joku 3 on hyvii kavereita...
Oon aik ujoki - Anonyymi
Oon jo lukiossa eli oon 16 mut myös oon kesätöissä
- Anonyymi
Mun lukiossa on vaan 1 paras kaveri ala-asteelta ja ei ketään tuttuja eskarista mut tosi vaikeaa löytää seuraavia ystäviä ja mut onneks on 1 kaveri
- Anonyymi
Tutki luonneidentiteettisi. Kysy muiden. Ole niiden kanssa, jotka luonteeltaan sopii sinulle.
PS. olen ottanut askelia nykypäivään pois kivikaudelta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379