Yhteistyökumppanit

Ostaja?

Tällä keskustelupalstalla näyttää valitettavasti olevan tapana toisten kirjoitusten mollaaminen ja oman itsetuntonsa pönkittäminen, mutta toivoisin silti, että saisin kysymykseeni riittävän kattavia ja perusteltuja vastauksia alan ammattilaisilta / henkilöiltä, jotka ovat saaneet hyvää / huonoa palvelua vartiointiyrityksiltä.

Olen itse pienyrittäjä ja olen aikeissa hankkia yritykseeni hälytinlaitteiston. En toistaiseksi tiedä, kannattaako hälytyksiä "ohjata" jonnekin vartiointiyritykseen ja jos kannattaa, niin mihin / miksi? Yritykseni on Helsingissä.

Oletan tietenkin ( ja toivon ), ettei laitteistoa koskaan tarvitsisi kokeilla käytännössä, vaan pelkkä ennaltaehkäisy olisi varmastikin ( ainakin yritykselleni ) tärkeintä.

Mutta mutta... Miten vartiointiyritykset toimivat, voiko niihin "hädän hetkellä" luottaa?

Yritysten tärkein voimavara on ihmiset, ovatko yritykset panostaneet henkilöstönsä hyvinvointiin ja sitä kautta motivaatioon?

Ymmärrän, että palkat ovat alallanne ( kuten monella muullakin alalla ) vähemmän kilpailukykyisiä, mutta työ on varmasti paljon muutakin kuin palkka, ainakin minulle.

Rakentavia vastauksia / kommentteja odottaen :-)

29

3115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammattilainen

meiän firma on hyvä myymme myöj jäätelö tötteröitä asiakas kumppanuus ohjelmassamme ja pampun tilalla on kukkanen

• Sappineste

Joo tällä palstalla näyttää olevan yhtä paljon epäasiallisia sanomia, kuin muillakin palstoilla. Jos joku kaipaa tietoa laitteista tai vartiointiliikkeistä, niin kannattanee kysellä vaikka ko. alaa harjoittavista firmoista eikä mistään nettien keskustelupalstoilta.
      Mutta eikös tuo pitäis olla itsestäänselvyys.

• Ostaja?

...vain on se, että kuka sitä nyt omaa yritystään mollaisi?

Myyjähän myy mitä vaan, mutta mitä työ / palvelu / asiakkaan saama hyöty oikeasti on?

Turvallisuusalan tarkoitus kai on palvella meitä, eli maksavia asiakkaita? Yritystoiminnan taas tuottaa voittoa osakkaille... Mitä vartiointiyritykset siis oikeasti tarjoavat ja mitä ostaja saa tuolla rahalla? Todellista mielenrauhaa vai ainoastaan kuvitelman siitä?

• Mielen rauhaa

Kuten varmaan olet huomannut tällä palstalla pääsääntöisesti mellastavat teinit ja koko turvallisuus alaan vihamielisesti suhtautuvat häiriköt. Ota suoraan yhteyttä paikalliseen turva-alan yritykseen ja pyydä tarjous sieltä. Uskon että sitä kautta saat parhaat neuvot yrityksesi suojaksi. Hälytykset kannattaa mielestäni ohjata suoraan vartioimisliikkeen hälytyskeskukseen koska jatkotoimenpiteet käynnistyvät välittömasti. Tiedän mistä kirjoitan, olen itse toiminut vartijana jo 24 vuotta ja päätäni puistellen olen lukenut tämän palstan häiriköiden vuodatuksia. Meistä on julkisuudessa annettu väärä kuva, suurin osa alalla työskentelevistä on rehellisiä,tunnollisia turva-alan ammattilaisia.

• No terrrve!!!

Tämän huumoripalstan perusteella ei kannata kovin suuria päätöksiä tehdä suuntaan tai toiseen.
      Suosittelen ottamaan yhteyttä kolmeen tai neljään paikkakunnallasi toimivaan vartioimisliikkeeseen ja pyytämään tarjouksia.

Niin rikosilmoitinlaitteiden, hälytyskeskuspalveluiden, kuin myös vartiointipalveluiden osalta vartioimisliikkeet pystyvät tarjoamaan juuri sinun yrityksesi tarpeeseen muokattuja palvelukokonaisuuksia joita sopimuksesta voidaan täydentää tai muuten muuttaa muuttuvien olosuhteiden tai tarpeiden mukaan.

Hintahaitari saattaa olla hyvinkin kirjava, suosittelen sinua perehtymään tarjottuihin palveluihin ja pohtimaan tarkkaan palvelun määrän ja laadun tarvetta.

"En toistaiseksi tiedä, kannattaako hälytyksiä "ohjata" jonnekin vartiointiyritykseen ja jos kannattaa, niin mihin / miksi? "

-Silloin hälytyskeskus lähettää paikalle ammattitaitoisen vartijan joka on ohjeistettu myös sinun esittämiesi toivomusten mukaan toimimaan eri hälytystilanteissa PYRKIEN toimillaan ennaltaehkäisemään yrityksesi omaisuuteen tai henkilöstöön kohdistuvia rikoksia, vaaratilanteita, yms. ja ehkäisemään mahdollisten lisävahinkojen syntymistä.

Mitä hyödyt rikosilmoitinlaitteistosta yrityksesi tiloissa jos hälytykset eivät välity minnekään?

• Eih

Kannattaa varmaan ohjata ne hälytykset vaikka omaan kännykkään ja soittaa tarvittaessa poliisit. Tämäkin on varmempaa kuin vartioimisliikkeiden toiminta. Olen useampia hälytyskeskuksia kiertänyt enkä todellakaan voi suositella minkäänlaista maksullista palvelua hankittavaksi. Sori vaan, että taas romahti jonkun maailma.

• Mielen rauhaa
        Eih kirjoitti:

Kannattaa varmaan ohjata ne hälytykset vaikka omaan kännykkään ja soittaa tarvittaessa poliisit. Tämäkin on varmempaa kuin vartioimisliikkeiden toiminta. Olen useampia hälytyskeskuksia kiertänyt enkä todellakaan voi suositella minkäänlaista maksullista palvelua hankittavaksi. Sori vaan, että taas romahti jonkun maailma.

pitää paikkaansa tai sitten sinä olet vaatinut että vartijan on oltava kolmessa sekunnissa paikalla hälytyksen sattuessa. Poliisi ei lähde mielellään tarkastamaan murtohälytyksiä pienistä eikä edes suurista yrityksistä.

• Eih
        Mielen rauhaa kirjoitti:

pitää paikkaansa tai sitten sinä olet vaatinut että vartijan on oltava kolmessa sekunnissa paikalla hälytyksen sattuessa. Poliisi ei lähde mielellään tarkastamaan murtohälytyksiä pienistä eikä edes suurista yrityksistä.

Kyllä se pitää täysin paikkansa. Mistään kolmesta sekunnista ei suinkaan ole kysymys. Turhasta ei kannata maksaa, vaikka ne rahat otetaankin aina mielellään vastaan.

• Mielen rauhaa
        Eih kirjoitti:

Kyllä se pitää täysin paikkansa. Mistään kolmesta sekunnista ei suinkaan ole kysymys. Turhasta ei kannata maksaa, vaikka ne rahat otetaankin aina mielellään vastaan.

asennevamma? Edustamani yhtiön hälytyskeskukseen on liitetty tuhansien isojen ja pienten yritysten hälytysliittymät samoin kuin yksityiskotien ja vapaa-ajan asuntojen liittymät. Ovatko he kaikki väärässä ja onko heitä huijattu ?

• Eih
        Mielen rauhaa kirjoitti:

asennevamma? Edustamani yhtiön hälytyskeskukseen on liitetty tuhansien isojen ja pienten yritysten hälytysliittymät samoin kuin yksityiskotien ja vapaa-ajan asuntojen liittymät. Ovatko he kaikki väärässä ja onko heitä huijattu ?

Firmaa tässä tapauksessa tietämättä todennäköisesti kyllä.

• -Kari-
        Eih kirjoitti:

Jos tuntisit alaa edes jotenkin,

tietäisit ettei poliisi käy tarkastamassa yritysten tai yksityisten hälytyksiä ilman tarkempia havaintoja ja tietoja.

Turhista käynneistä ja kutsuista poliisi lisäksi laskuttaa rankemman mukaan. Voi myös tulla syyte mm. viranomaisen erehdyttämisestä jos näin tekee virheellisesti.

Elä vai omassa maailmassasi mutta älä puhu mistä et tiedä!

Myös muissa viesteissä paistaa läpi väärä tiedon antamisesta ja tietämättömyydestä.

• kari
        Eih kirjoitti:

Firmaa tässä tapauksessa tietämättä todennäköisesti kyllä.

Itse toimin nykyään turvallisuusalalla, mutta aikaisemman kokemukseni perusteella aivan eri alalta voin sanoa että kyllä ne vartijat suhteellisen nopeasti ovat paikalla hälytyksen saatuaan vaikka keskellä yötä ja toimivatkin varsin mallikkaasti sivusta seuranneen silmin. Nimimerkki Eih selkeästi yrittää vain mustamaalata koko alaa. Toki virheitä joskus sattuu kuten tiedotusvälineistäkin olemme lähiaikoina voineet lukea mutta en lähtisi kuitenkaan koko alaa mustamaalaamaan tämän takia. Kyllä piirivartijat yleensä osaavat hommansa ja toimivat kaikkia osapuolia tyydyttävästi (itse en ole koskaan piirivartointia tehnyt mutta olen ollut paljon tekemisissä toiseen ammattiin liittyvissä tehtävissä).

• Eih
        kari kirjoitti:

Itse toimin nykyään turvallisuusalalla, mutta aikaisemman kokemukseni perusteella aivan eri alalta voin sanoa että kyllä ne vartijat suhteellisen nopeasti ovat paikalla hälytyksen saatuaan vaikka keskellä yötä ja toimivatkin varsin mallikkaasti sivusta seuranneen silmin. Nimimerkki Eih selkeästi yrittää vain mustamaalata koko alaa. Toki virheitä joskus sattuu kuten tiedotusvälineistäkin olemme lähiaikoina voineet lukea mutta en lähtisi kuitenkaan koko alaa mustamaalaamaan tämän takia. Kyllä piirivartijat yleensä osaavat hommansa ja toimivat kaikkia osapuolia tyydyttävästi (itse en ole koskaan piirivartointia tehnyt mutta olen ollut paljon tekemisissä toiseen ammattiin liittyvissä tehtävissä).

Täytyy ihan ensimmäiseksi Kari muistaa, että turvallisuusala ja vartioimisala ovat hivenen eri asioita turvallisuusalan todellisten ammattilaisten silmin katseltuna. Eli jos olet vartija (tms.), et voi vielä kehua työskenteleväsi turvallisuusalalla. Sovitaanko Kari, että pidetään nämä kaksi tyystin eri asiaa erillään väärinkäsitysten välttämiseksi jatkossa.

Ei tässä tarvitse mitenkään erityisesti "mustamaalata" koko alaa, kun koko ala on yleisesti ottaen mätä. Virheitä ja mokia sattuu Kari todellisuudessa hieman enemmän kuin mitä lehdistä voimme lukea. Olen ihan riittävän pitkään (10 v.) toiminut vartioimisalalla eri tehtävissä ja tiedän tasan tarkkaan mitä puhun.

• Eih
        -Kari- kirjoitti:

Jos tuntisit alaa edes jotenkin,

tietäisit ettei poliisi käy tarkastamassa yritysten tai yksityisten hälytyksiä ilman tarkempia havaintoja ja tietoja.

Turhista käynneistä ja kutsuista poliisi lisäksi laskuttaa rankemman mukaan. Voi myös tulla syyte mm. viranomaisen erehdyttämisestä jos näin tekee virheellisesti.

Elä vai omassa maailmassasi mutta älä puhu mistä et tiedä!

Myös muissa viesteissä paistaa läpi väärä tiedon antamisesta ja tietämättömyydestä.

Kelleköhän sä yritit vastata? Ilmeisesti minulle?

Tunnen alan läpikotaisin, kuten aikaisemmasta viestistäni käy ilmi. Jos sinulla olisi mitään tietoa asioista, joista kirjoitat, niin tietäisit, että poliisi nimenomaan tulee paikalle, jos rikoksesta ilmoitetaan. Ei kukaan hälyjen tarkastuksesta ole mitään puhunut.

Tarkista myös Kari lainsäädäntö, niin ei tarvitse kirjoitella läpiä päähän. Pahoittelen, että maailmankuvasi sortui ja että sait näistä tiedoista traumoja.

• kari
        Eih kirjoitti:

Täytyy ihan ensimmäiseksi Kari muistaa, että turvallisuusala ja vartioimisala ovat hivenen eri asioita turvallisuusalan todellisten ammattilaisten silmin katseltuna. Eli jos olet vartija (tms.), et voi vielä kehua työskenteleväsi turvallisuusalalla. Sovitaanko Kari, että pidetään nämä kaksi tyystin eri asiaa erillään väärinkäsitysten välttämiseksi jatkossa.

Ei tässä tarvitse mitenkään erityisesti "mustamaalata" koko alaa, kun koko ala on yleisesti ottaen mätä. Virheitä ja mokia sattuu Kari todellisuudessa hieman enemmän kuin mitä lehdistä voimme lukea. Olen ihan riittävän pitkään (10 v.) toiminut vartioimisalalla eri tehtävissä ja tiedän tasan tarkkaan mitä puhun.

Millähän perusteella väität että vartiointi ei kuuluisi turvallisuusalaan? Ja kyllä tiedän sinunlaisesi asiakaskunnan. Moni asiakkaanikin on ollut (omien sanojensa mukaan) poliisi, poliisikomisario, poliisijohtaja, esimieheni, jne. Helppohan se on väittää olevansa vaikka mitä nimimerkin takaa internetissä. En usko että kenelläkään jolla on sinunlaisesi asenneongelma on työskennellyt kymmentä vuotta vartioimisliikkeessä. Tai sitten sinua on mielestäsi kohdeltu siellä väärin, sinut on erotettu ja nyt katkerana paasaat täällä keskustelupalstoilla ja nautit sossurahoista. Kenties olet vielä kostoksi myynyt käsiisi saamat arkaluontoiset tiedot iltapäivälehdelle? :)

• Eih
        kari kirjoitti:

Millähän perusteella väität että vartiointi ei kuuluisi turvallisuusalaan? Ja kyllä tiedän sinunlaisesi asiakaskunnan. Moni asiakkaanikin on ollut (omien sanojensa mukaan) poliisi, poliisikomisario, poliisijohtaja, esimieheni, jne. Helppohan se on väittää olevansa vaikka mitä nimimerkin takaa internetissä. En usko että kenelläkään jolla on sinunlaisesi asenneongelma on työskennellyt kymmentä vuotta vartioimisliikkeessä. Tai sitten sinua on mielestäsi kohdeltu siellä väärin, sinut on erotettu ja nyt katkerana paasaat täällä keskustelupalstoilla ja nautit sossurahoista. Kenties olet vielä kostoksi myynyt käsiisi saamat arkaluontoiset tiedot iltapäivälehdelle? :)

Ihan sillä perusteella, että turvallisuusalalla tuotetaan turvallisuutta ja huolehditaan turvallisuudesta ihan oikeasti. Vartioimisala on vain pienen pieni osa tätä kokonaisuutta, siis teoreettisesti. Käytännössä sillä ei ole juuri mitään tekemistä turvallisuusalan kanssa, ainakaan pääkaupunkiseudulla.

Huomaa kyllä, että et Kari ole ollut kovin kauaa vartijana, kun sinulla on vielä kovin ruusuisia kuvia alan todellisuudesta. Täytyy Kari muistaa, että vaikka kuinka kehuisitte toisianne vartijakollegoidesi kanssa, niin ei sillä ole silti yleisempää todellisuuteen liittyvää kosketuspintaa. Kyse on vain uskonvahvistuksesta ja siitä löytyy Kari tutkimuksiakin.

Pyöritän sen kokoista turvallisuusasioihin liittyvää budjettia, että palkkakin on sen mukainen, enkä tarvitse sossurahoja.

• kari
        Eih kirjoitti:

Ihan sillä perusteella, että turvallisuusalalla tuotetaan turvallisuutta ja huolehditaan turvallisuudesta ihan oikeasti. Vartioimisala on vain pienen pieni osa tätä kokonaisuutta, siis teoreettisesti. Käytännössä sillä ei ole juuri mitään tekemistä turvallisuusalan kanssa, ainakaan pääkaupunkiseudulla.

Huomaa kyllä, että et Kari ole ollut kovin kauaa vartijana, kun sinulla on vielä kovin ruusuisia kuvia alan todellisuudesta. Täytyy Kari muistaa, että vaikka kuinka kehuisitte toisianne vartijakollegoidesi kanssa, niin ei sillä ole silti yleisempää todellisuuteen liittyvää kosketuspintaa. Kyse on vain uskonvahvistuksesta ja siitä löytyy Kari tutkimuksiakin.

Pyöritän sen kokoista turvallisuusasioihin liittyvää budjettia, että palkkakin on sen mukainen, enkä tarvitse sossurahoja.

No, mielestäni niinkin yksinkertainen homma kuin palovartiointitehtävä, josta ei kyllä kovin kummoista palkkaa tule (taso 1), on kuitenkin hyvä esimerkki vartioimistehtävästä joka liittyy melko oleellisesti turvallisuuteen. Samoin kuin järjestyksenpidon luonteiset tehtävät kauppakeskuksissa, joukkoliikenteessä jne. On se kumma että isot firmat syytävät miljoonia euroja vartioimisliikkelle vuodessa eivätkä saa mitään turvallisuutta itselleen ja asiakkailleen vastineeksi. Ja väitätkö myös että esim. isokokoinen myymälävartija ei lainkaan laskisi rikosten uhkaa (=parantaisi turvallisuutta) verrattuna samanlaiseen myymälään jossa ko. vartijaa ei ole? Luulisi että jossain vaiheessa olisivat huomanneet että heitä vaan kusetetaan?

En väitä että minulla hirveän ruusuisia kuvia olisi alasta koska tiedän tulosjohtamisen huonoista puolista, työntekijöiden irtisanomisista 4kk jälkeen ettei tarvitse kustantaa jatkokurssia ja muutenkin sen että voittoahan sillä bisneksellä yritetään hakea eikä se monessa suhteessa ole kovin jaloa toimintaa.

Ja kuten jo aikaisemmin totesin, olen useaan otteeseen ollut piirivartijoiden kanssa tekemisissä ja aina he ovat olleet hälytyskohteessa nopeasti ja toiminta on ollut asianmukaista. Siksi minun on vaikea uskoa väitteesi että rahat menisivät täysin kankkulan kaivoon. Itse ainakin olisin valmis ostamaan piirivartiointipalveluja jos siihen olisi rahaa ja tarvetta ja uskoisin jopa saavani rahoilleni vastinetta.

Ja se, että hoet jatkuvasti nimimerkkiäni ei ainakaan lisää uskottavuuttasi, Eih Eih.

• Lukenut
        kari kirjoitti:

No, mielestäni niinkin yksinkertainen homma kuin palovartiointitehtävä, josta ei kyllä kovin kummoista palkkaa tule (taso 1), on kuitenkin hyvä esimerkki vartioimistehtävästä joka liittyy melko oleellisesti turvallisuuteen. Samoin kuin järjestyksenpidon luonteiset tehtävät kauppakeskuksissa, joukkoliikenteessä jne. On se kumma että isot firmat syytävät miljoonia euroja vartioimisliikkelle vuodessa eivätkä saa mitään turvallisuutta itselleen ja asiakkailleen vastineeksi. Ja väitätkö myös että esim. isokokoinen myymälävartija ei lainkaan laskisi rikosten uhkaa (=parantaisi turvallisuutta) verrattuna samanlaiseen myymälään jossa ko. vartijaa ei ole? Luulisi että jossain vaiheessa olisivat huomanneet että heitä vaan kusetetaan?

En väitä että minulla hirveän ruusuisia kuvia olisi alasta koska tiedän tulosjohtamisen huonoista puolista, työntekijöiden irtisanomisista 4kk jälkeen ettei tarvitse kustantaa jatkokurssia ja muutenkin sen että voittoahan sillä bisneksellä yritetään hakea eikä se monessa suhteessa ole kovin jaloa toimintaa.

Ja kuten jo aikaisemmin totesin, olen useaan otteeseen ollut piirivartijoiden kanssa tekemisissä ja aina he ovat olleet hälytyskohteessa nopeasti ja toiminta on ollut asianmukaista. Siksi minun on vaikea uskoa väitteesi että rahat menisivät täysin kankkulan kaivoon. Itse ainakin olisin valmis ostamaan piirivartiointipalveluja jos siihen olisi rahaa ja tarvetta ja uskoisin jopa saavani rahoilleni vastinetta.

Ja se, että hoet jatkuvasti nimimerkkiäni ei ainakaan lisää uskottavuuttasi, Eih Eih.

pällin kanssa? Se on joku ammattiruikuttaja jolla on niin katkerat ja pinttyneet käsitykset että ei kannata jatkaa...?

• -Kari-
        Eih kirjoitti:

Kelleköhän sä yritit vastata? Ilmeisesti minulle?

Tunnen alan läpikotaisin, kuten aikaisemmasta viestistäni käy ilmi. Jos sinulla olisi mitään tietoa asioista, joista kirjoitat, niin tietäisit, että poliisi nimenomaan tulee paikalle, jos rikoksesta ilmoitetaan. Ei kukaan hälyjen tarkastuksesta ole mitään puhunut.

Tarkista myös Kari lainsäädäntö, niin ei tarvitse kirjoitella läpiä päähän. Pahoittelen, että maailmankuvasi sortui ja että sait näistä tiedoista traumoja.

Poliisi ei mene tarkastamaan erilaisten laitteiden antamia hälytyksiä koska näistä suurin osa on "vääriä" tai muutoin aiheettomia.

Poliisilla onkin omat ohjeensa tiedustella soittajilta mistä ovat tiedon saaneet ja että onko tämä todennettu ja miten.

Myös poliisin kotisivuilla kerrotaan selkeästi seuraavaa:

"Omakustannushinnan, 61 euroa/tunti poliisi perii myös mm. poliisin tiloihin tai hätäkeskuksiin liitetyistä rikosilmoituslaitteista ja vastaanottamistaan vartioimisliikkeen välittämistä aiheettomista hälytyksistä."

Nykyisellään poliisilla on alle 200 hälytysliittymää yksityisiltä tahoilta ja nämä ovat lähinnä pankkeja ja muita yrityksiä.

Älä ole pahoillasi en menettänyt kanssasi kuin omaa aikaani. Kiitos kuitenkin.

• Eih
        -Kari- kirjoitti:

Poliisi ei mene tarkastamaan erilaisten laitteiden antamia hälytyksiä koska näistä suurin osa on "vääriä" tai muutoin aiheettomia.

Poliisilla onkin omat ohjeensa tiedustella soittajilta mistä ovat tiedon saaneet ja että onko tämä todennettu ja miten.

Myös poliisin kotisivuilla kerrotaan selkeästi seuraavaa:

"Omakustannushinnan, 61 euroa/tunti poliisi perii myös mm. poliisin tiloihin tai hätäkeskuksiin liitetyistä rikosilmoituslaitteista ja vastaanottamistaan vartioimisliikkeen välittämistä aiheettomista hälytyksistä."

Nykyisellään poliisilla on alle 200 hälytysliittymää yksityisiltä tahoilta ja nämä ovat lähinnä pankkeja ja muita yrityksiä.

Älä ole pahoillasi en menettänyt kanssasi kuin omaa aikaani. Kiitos kuitenkin.

Kari, Kari. Yritäpä nyt harjoitella hieman luetunymmärtämistä. Edelleenkään ei mistään hälyjen tarkistuksista ollut puhe. Kuin ei myöskään hälyjen siirrosta poliisille.

• vartija
        Eih kirjoitti:

Otetaan siis vartijat pois metroista ja kauppakeskuksista. Myös vartiointiliikkeiden alla toimivat järjestyksenvalvojat. Myös piirivartijat....hmmmm ja vanginvartijat myös....kun ei meitä kerran tarvita....voisi avautua todellisuus myös sinulle....Kaikki vartijat, olkaa ylpeitä itsestänne!Meitä tarvitaan! Muutenkin, kuin teoriassa!!ja sulle, onnea businekselle vaan...

• -Kari-

Vakuutusyhtiöillä on omat riskienhallinta yksiköt ja palvelunsa, usein jo myyntikonttorissa on suhteellisen tarkkaa ja hyvää tietoa (ainakin paperilla).

1. edellytä asennuttajalta aina ns. turvasuojaajakorttia (poliisin myöntämä henkilökohtainen lupakortti)

2. tarkasta omista vakuutusehdoista ja yhtiöltäsi miten saa alennuksia ja mitkä ovat heidän vaatimukset laitteistolle ja asennukselle (omat asennukset ja epäpätevät asennukset voivat pienentää vahingon sattuessa korvauksia).

Harva vakuutusyhtiö enää myöntää uusiin laitteistoihin ja vakuutuksiin ehtoja siten että nämä laitteistot eivät olisi yhteydessä vartioimisliikkeeseen. Käytännössä siis laitteistosta joka välittää hälytystiedot vain itselle tai naapurille ei saa vakuutusyhtiöiden alennuksia tai korvauksia.

Tämä ei myöskään liene suositeltavaa koska oma ja sivullisten turvallisuus on tässä vaarassa.

Kaikilla vartiointiliikkeillä on sopimuksissa ehdot tilanteita varten joissa ei kaikkia velvoitteita ole hoidettu, esimerkiksi useita yhtä aikaisia hälytyksiä useista kohteista eikä riittävästi vapaita vartijoita. Luotettavuus on kuitenkin näiltä osin ollut hyvä, nykyisin.

Lyhyesti jotain pientä mitä mieleen tuli....

• Eih

Vartioimisliikkeiden vastuuvakuutukset ja toimeksiantosopimukset ovat yleensä sellaisia, että asiakas todennäköisesti ei saa mitään korvauksia koskaan, vaikka moka olisi nimenomaan vartioimisliikkeen ja aiheutuva vahinko suuri. Olen itse näitä laatinut useammalla firmalla, joten tiedän mistä puhun. Samoin tunnen hälytyskeskusten ja hälytysvartijoiden toiminnan. Se, että joukossa on joku hyvä ei riitä, kun todennäköisyys sille, että homma toimii hälyn sattuessa on häviävän pieni.

• Näppärä
        Eih kirjoitti:

Vartioimisliikkeiden vastuuvakuutukset ja toimeksiantosopimukset ovat yleensä sellaisia, että asiakas todennäköisesti ei saa mitään korvauksia koskaan, vaikka moka olisi nimenomaan vartioimisliikkeen ja aiheutuva vahinko suuri. Olen itse näitä laatinut useammalla firmalla, joten tiedän mistä puhun. Samoin tunnen hälytyskeskusten ja hälytysvartijoiden toiminnan. Se, että joukossa on joku hyvä ei riitä, kun todennäköisyys sille, että homma toimii hälyn sattuessa on häviävän pieni.

Missähän firmassa olet ollut töissä? Jos missään!
        Toivottavasti se on mennyt jo nurin.
        Ainakaan pääkaupunkiseudulla ei tuollaisella vartiointiyhtiöllä ole minkäänlaisia menestyksen mahdollisuuksia. Eikä varmasti muissakaan suuremmissa Suomen kaupungeista. Noita huijari-pikkufirmoja on kullä olemassa, mutta onneksi ne eivät ikinä kaua pyöri.

• Eih
        Näppärä kirjoitti:

Missähän firmassa olet ollut töissä? Jos missään!
        Toivottavasti se on mennyt jo nurin.
        Ainakaan pääkaupunkiseudulla ei tuollaisella vartiointiyhtiöllä ole minkäänlaisia menestyksen mahdollisuuksia. Eikä varmasti muissakaan suuremmissa Suomen kaupungeista. Noita huijari-pikkufirmoja on kullä olemassa, mutta onneksi ne eivät ikinä kaua pyöri.

Kyllä kuule kyse on nimenomaan suurista pääkaupunkiseudulla vaikuttavista firmoista. Kommenttisi osoittaa sen, että et ole toiminut ns. tulosvastuullisissa tehtävissä vaan olet pelkkä kenttävartija.

• patukka
        Eih kirjoitti:

Kyllä kuule kyse on nimenomaan suurista pääkaupunkiseudulla vaikuttavista firmoista. Kommenttisi osoittaa sen, että et ole toiminut ns. tulosvastuullisissa tehtävissä vaan olet pelkkä kenttävartija.

Eih tuntuu olevan niitä ykyajan "tulosvastuullisia yritysjohtajia" joiden mielestä oma napa on kaikkein tärkein. Kunhan itse tienaa 500 tsiljoonaa (=ihan helvetisti), ei ole väliä vaikka 90% työntekijöistä saisi kengän kuvan persuksille.

• Eih
        patukka kirjoitti:

Eih tuntuu olevan niitä ykyajan "tulosvastuullisia yritysjohtajia" joiden mielestä oma napa on kaikkein tärkein. Kunhan itse tienaa 500 tsiljoonaa (=ihan helvetisti), ei ole väliä vaikka 90% työntekijöistä saisi kengän kuvan persuksille.

Tulosvastuu on nimenomaan syvältä. Sitähän mä yritän tässä sanoa, että mikään ei toimi pitkällä tähtäimellä tällä tyylillä!

• Steve

Suosittelen ison vartiointiliikkeen palveluja esimerkiksi Falck Security.

• ex-vaxi

ihan vaan pikasesti haluan sanoa. nyky lain mukaan murtohälytyksen ohjaus ei ole kiinni omastatahdosta vaan siitä että niitä ei saa vastaan ottaa kuin poliisi ja vartiointi liikkeet. muuten toteaisin että yleensä vartiointi liikkeiden tavat toimia on hyvinkin samanlaiset oli se standartisoitua toimintaa tai ei. ja vartijahan vain ennalta ehkäisee lisävahingot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      351
      2823
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      65
      2276
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      1949
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      66
      1592
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1532
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      69
      1149
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1019
    8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      264
      955
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      8
      932
    10. 39
      810
    Aihe