Lapin yliopiston pääsykoe 2011

Tylleri

Mitkä fiilarit niillä, jotka kävi valintakokeessa 21.6? Oliko koe vaikea, helppo. Miinaa virittelivät ekaan kysymykseen, mut kiersin sen kaukaa. Muut tais sitte mennä heikommin, paitsi monivalinnan pisteautomaatti. 4 viikon piina siis edessä!

13

491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NiiKerta

Mikä se miina oli? Mun mielestä se oli selkeä juttu.

• mitensenytmeni

Mä oon samaa mieltä, että harvemmin niissä kokeissa kaikkiin yhden tehtävän kysymyksiin vastaus on ei!

• NiiKerta

Niinpä, veikkaan, että eka kysymys on mennyt lähestulkoon jokaisella hyvin. Selkeä juttu. Paljon hankalampi oli tämä toinen kysymys. Riippuen työnantajalle koituneista vahingoista se irtisanominen oli ok. Toisaalta eipä meille niistä vahingoista kerrottu. Videovalvonta ja mailien seuraaminen taas sitten olivat jälleen selviä juttuja, mutta mitä kaikkea odotetaan vastauksiin ei taas sitten ole kovin selkeää :)

Århusin pilarit oli kans ok ja jännästi sain siihen rikosoikeus/oikeushistoria kyssäriin pari juttua oikein :P

Harmittaa se syyllisyys/rangaistus, kun se varastetun poron kätkeminenhän on tosiaan oma rangaistava rikos.

Jännä, kaikkiin osasin kyllä vastata ja jos tuo olis ollut vaikka normaali tentti sitä olisi innoissaan, kun meni hyvin. Pääsykoetta kun kuitenkin arvioidaan paljon tiukemmin, niin pistäähän tämä tilanne vähän jännitystä päälle :)

• lähtilapsest

Läpihuutojuttu. Kuin tradenomin pääsykokeet. Jotta jokaisella olisi realistiset mahikset päästä "oikikseen". Vähemmistösuojelua puhtaimmillaan siis.

• NiiKerta

:D

• Tylleri

Veikkaan, että pisterajat nousee! Ei se sinänsä vaikea koe ollu, vastaamisen kanssa vaan sai olla tarkkana. Rikostehtävä noudatteli samaa kaavaa kuin aiempina vuosina. Oliko tän tyypin, joka osallistui varkauteen välittämättä tiedosta et poro ei kuulunu hepulle Y osallisuus enemmän avunantoa vai rikoskumppanuutta? sehän ei varsinaisesti suunnitellu rikosta yhteistuumin...

• NiiKerta

Miten te vastasitte siihen facebook -kirjoittelujuttuun? :) Mun mielestä potkut oli oikea ratkaisu :P vähän siihen pistin jotain tilannekohtaisesta kokonaisarvioinnista jne.

• NiiKerta

Y on rikoskumppani, koska osallistui siihen rikolliseen tekoon sen teon aikana eli nehän kantoi sen poron yhdessä ulos taksiin :)

• You-you

Kuka huomasi, kun valvoja sammui saliin? Haittasiko kuorsaaminen muita?

• Tuleva Juristi

Kuulin vasta myöhemmin, ystävältäni, että olin melkein istunut tuon "sammuneen" vieressä, eikä se siis ainakaan minua haitannu. -Vasta kun samainen ystävä kertas tilannetta myöhemmin samana iltana kun käytiin koetta läpi, niin muistin, kuinka 2. valvoja kävi herättämäs kaveria, joka ei onneks haissut tai pitänyt muuta meteliä, kuin ehkä pari minuttia tuhinaa (/hyvin kevyttä kuorsausta)

• NiiKerta

Itse joskus tenttejä valvonneena tiedän, että se on unettavaa puuhaa :) Kaikki ymmärrys nukahtaneelle siis.

Mistä tiedätte, että pääsette opiskelemaan oikeustieteitä?

• Miemiekkis

Hei.

Mun mielestä työntekijää ei olisi saanut erottaa, ainakaan näillä tiedoilla. Työntekijää ei varoitettu, työntekijä korjasi toimintaansa ja kaiken lisäksi työnantaja hankki "todisteet" rikollisesti, toki rikollisuus ei sinällään mitätöi "todisteita". Lisäksi jokaisella työntekijällä on oikeus sananvapauteen eikä työnantaja voi kohtuuttomasti tätä rajoittaa. Siis irtisanomisen syy ei ollut asiallinen ja painava.

Onnea jokaiselle uudelle opiskelijalle! :)

• Mandy_

Moikka!

Mun mielestä koe oli haastava ja niiden joiden kanssa juttellin kokeen jälkeen, fiilis on ollut sama. Musta eka tehtävä oli vaikea, esineen osuus erityisesti ja aika paljon epäolennaista pistetty tehtävään. Tuulikki oli hyvän kysymyksen saanut tehtyä ja uskon, että moni mennyt siinä halpaan! Olis mielenkiintoista kuulla mitä ootte siihen ykköseen vastannut!

Århus meni ihan arvailun puolelle mulla, en olis ikinä uskonut, että sitä kysytään, ainakaan tuossa muodossa... Kansanedustajan kauden päättäminen taas vaatinee hyvin tarkkaa sanamuotoa, jotta pisteitä satelee, joten en usko, että siitäkään paljoa napsahtaa pisteitä. Jos pisterajat siis nousee, taitaa olla vuoden päästä mulla uusi yritys...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      107
      4662
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3433
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1514
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1236
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1142
    8. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      159
      1036
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1028
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä