Juhannus, synkin hetki

yksinäisille?

Nyt on Juhannus, valon juhla, on vuoden valoisin aika.

Mielestäni tämä vuoden valoisin aika on kuin irvailua yksinäisille.

Mutta onneksi Juhannus on nopeasti ohi ja päivät pimenevät jo, syksyä kohti mennään.

Muuten yksi kysymys, häpeättekö yksinäisyyttänne, eli kun menette ihmisten ilmoille, niin pelkäätte, että ihmiset huomaavat kuinka yksinäisiä olette?

Itse olen huomannut tuota häpeää, tänään kun kävin kahvilassa yksin, niin jotenkin vain hävetti olla yksin, alitajunnassani kävi, "näkeeköhän tuo kahvilanmyyjä kuinka yksinäinen luuseri minä tällä hetkellä olen?".

Tuo häpeä on pirullista, mutta ei ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä ja yrittää kehittää jotain, että löytäisi ihmissuhteita.

Fakta on, että kun olet yksinäinen, niin jos pysyt kotona, niin kukaan ei sinua tule sieltä kotoa hakemaan, sinun pitää mennä itse luomaan suhteita.

Ajatelkaa asia vaikka siten, että tänään on loppuelämäni ensimmäinen päivä, että nyt aloitetaan puhtaalta pöydältä, kaikilla on ollut varmaan ystäviä joskus, niin minullakin, mutta osin omaa syytäni olen menettänyt ne.

Nyt on siis aika katsoa totuutta silmiin, nyt olen yksinäinen, asialle on tehtävä jotain, ja jos ei asialle mitään tee, niin yksin saa olla kotona rauhassa.

Pointti on, että älkää jääkö kotiin neljän seinän sisälle, se ahdistaa vain enemmän ja enemmän, sekä kynnys lähteä ihmisten ilmoille nousee, tämä oma havaintoni.

24

884

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkkinimiesi

Myös muita havaintoja on mahdollista saada.
      Tänään on syntymäpäiväni, muistan kun 20 vuotta sitten täytin 20, istuin puistotien varrella, ison kiven päällä ja katselin auringonnousua. Sitä kiveä ei ole enää, rakennettiin tie. Moni asia muuttui noiden vuosien aikana, moni ei. Yksin olen yhä, ei se hyvältä tunnu. Yksinäisyys ei johdu mistään syystä erityisesti, sanoi ammoinen runoilija. Edes se ei pidä paikaansa, ettei kukaan tule kotoa hakemaan. Niinkin voi käydä ja on käynyt.

• merkkinimiesi

Jatketaan kotva, ei minkään takia. Nuoremmille, joiden tekstit täällä aidosti riipaisevat, on sanottava, että aika ei paranna, ei kaikkea, mutta asioiden, ajatusten kanssa oppii paljon paremmin tulemaan toimeen. Se saattaa edellyttää suurienkin alueiden eristämistä ajattelusta kokonaan, mutta tulos kuitenkin ratkaisee. Että pysyy kutakuinkin toimintakunnossa, että ei menetä järkeään (mitä se tarkoittaakin), ettei ryhdy panemaan toimeen "haaveellisia ratkaisuja". Ratkaisuja, jotka eivät ole ratkaisuja, koska niiden vaikutuksia ei enää olla kokemassa. Ikävöin yhä kahtakin ystävääni, jotka poistuivat kauan sitten, hieman päälle kaksikymppisinä. Toinen heistä oli ainoa, jonka kanssa olen aidosti koskaan kokenut olevani nk. samalla aaltopituudella.
        (saako tähän kappalejaon?)
        Tuossa esitetttiin kysymys häpeästä, häpeääkö yksinäisyyttä. En kommentoinut, koska ajatus tuntuu siinä mitassa vieraalta. Aivan sama mitä muut ajattelevat, minusta on aina vaikuttanut siltä, ja havaintomateriaali tukee ajatusta, että nk. keskinkertaisilla on laajimmat tukijoukot. Aina. Kysymys tietysti kuuluu, mihin laajoja tukijoukkoja tarvitaan. Tuskin mihinkään, muutama läheinen ihminen on tai olisi hyväksi, koska harva todella jaksaa tällaista maailmaa aina yksin. Nuorena ajatus on usein: kunpa saisin tätä tai tuota, myöhemmin se muuttuu yhä enemmän muotoon: kunpa saisin antaa tätä tai tuota. Yhtä kaikki, minusta on aina tuntunut siltä, että näillä tällaisilla palstoilla kirjoittavat ihmiset ovat aidosti vallan mainiota väkeä. Toki elämä voi tehdä katkeraksi, mutta toisen ihmisen arvo kuitenkin lisääntyy, jos seura on harvinaista, seura jossa aidosti viihtyy. Yksi ihan keskeisiä asioita mielestäni on, että tietynlaiset ihmiset eivät vain koskaan edes "löydä" toisiaan, kohtaa, koska monia ei millään tapaa viehätä ravintolatyyppinen, enemmän tai vähemmän ördäämispainotteinen tominta. Jos on henkisesti yhtä kaukana kirkoista kuin kapakoistakin, kenttä on paljon kapeampi. Ei nyt ole tarkoitus loukata osapuolia, mutta allekirjoittanut mitä mieluimmin notkuisi kirkoissa, lasillinen viiniä kädessä ja heiluisi siellä vaikkapa kelvon renessanssi- ja/tai barokkimusiikin tahdissa. En pidättele henkeä tätä odotellessa.

• Invisible boy

Taidan olla siinä mielessä harvinaisuus tällä palstalla, että itse tykkään valoisasta ajasta. Asun pienellä paikkakunnalla, ja tämä on kesäpitäjä. Kesällä on paljon mökkiläisiä ja muutenkin täällä on elämää. Talvella tämä paikka on kuollut. Vaikka onhan se toisaalta vittumaista nähdä muiden hauskanpitoa rannalla esimerkiksi, jossa itse tykkään istuskella kesäisin, mutta kesällä saattaisi jopa törmätä johonkuhun, kun taas talvella ulkona näkee ihmisiä melkein yhtä paljon, kuin sisällä, kun katsoo peiliin. Itseäni talvi ahdistaa enemmän.

Ennen häpesin jollain tavalla yksinoloani, ja norkoillessani jossain, kun joku meni ohitse, saatoin yrittää esittää odottavani jotain, tai käyttäytyä kuin olisin tekemässä ehkä jotain järkevääkin, sen sijaan, että vain notkuisin yksin. Nykyään en enää välitä. En tiedä, onko se sitten juuri tuo "yksinäiset ovat luusereita" -asenne, joka on saanut minut kääntymään muita vastaan. Monesti sitä tuppaa vain ajattelemaan, että muut ovat vain paskiaisia, joista ei tarvitse välittää. Meinaan, että muille en ole mitään, miksi siis pitäisin tuollaisia muina, kuin vihollisina? Sitä on jollain tavalla ruvennut käyttämään vihaa selviytymiskeinona ja voimanlähteenä. Kun ei vuosien saatossa ole ollut muita vaihtoehtoja, kuin antaa ympäristön ja kaiken maailman vallitsevien asenteiden puristaa itseni kasaan, niin sitä on noussut vastarintaan niitä muita vastaan.

Olen yrittänytkin nollata ja unohtaa menneisyyden ja aloittaa puhtaalta pöydältä, mutta kun ongelma on se, ettei mennyttä voi noin vain unohtaa. Nykyään oloani helpottaa hieman, kun ajattelen, että voin ihan koska tahansa ottaa itseltäni nirrin pois. Sen jälkeen kaikki on ohi. Sitä tulee hetkeksi sellainen olo, että jos voin noin tehdä, niin miksen samantien rymyäisi vähän ilman huolia? Mutta jos olen hetken ilman huolia, niin unohdan sen, minkä takia minulla ei ole niitä, ja sitten kun tulee eka murhe mieleen, niin se hällä väliä -asenne häviää ja sitten mennään taas vitutuksen puolelle. Kunnes taas päätän jonkun aikaa ryvettyäni ottaa nirrin pois.

Oma havaintoni taasen on se, että kun lähtee toivoa täynnä ulos ihmisten ilmoille ja palaa jonkin ajan päästä yksin kämppään, ahdistus on suurempi astuessa niiden neljän seinän sisään, kuin mitä se oli ulos lähtiessä.

• Nvm55

Minua ei yksinäisyys ahdista koska se on oma valintani. Myös joulun vietin yksin. Nytkin vietän yksin kaupunkijuhannusta, tosin suunnitelmissa on lähteä illalla lavatansseihin jos ei vettä tule taivaan täydeltä.
      Olen jo niin kauan elänyt yksin, että en tiedä osaisinko ja jaksaisinko enää toisen kanssa asuakkaan.

• yksi nainen vain

taitaa yksinäisyyttään hävetä :/
      Tai itse en kovin usein uskalla lähteä ulos kahville, terassille tms. Tulee huono omatunto jo siitä, jos joutuu istumaan yksin neljän hengen pöytään... vie tavallaan seurueen tilan. Samasta syystä varmaankin henkilökuntakin on usein kovin nuivaa yksinäisiä kohtaan, ei yritetäkään saada viihtymään ja jäämään, kun halutaan vain pois sen ison seureen tieltä.
      Sitä vaan juo kuppinsa äkkiä tyhjiin ja häipyy.

• Nvm55

Yksin minäkin käyn kahvilla ja jopa syömässä jossain, enkä kyllä pode huonoa omaatuntoa siitä että istun yksin neljän hengen pöytään jos ei pienempiä ole. Henkilökunnalla ei minun mielestäni ole varaa suhtautua nuivasti yksin istuva, maksavia asiakkaita kohtaan. Itse jos huomaan moista käytöstä niin en toiste samaan paikkaan mene. Ilokseni olen useimmiten saanut kahvilla käydessäni seuraa muista yksin kahvittelevista.

• pks-nuori ihminen

Kieltämättä se ahdistaa, mutta en ole koskaan kohdannut huonoa kohtelua henkilökunnalta tai muilta ihmisiltäkään. Kenties muut ihmiset ajattelevat itsekseen, että "mikä luuseri tuossakin", kenties eivät, mutta eivät he ole ainakaan suhtautuneet minuun negatiivisesti.

Nykyään minulle ei ole ongelma lähteä yksin jonnekin. Ongelma on ehkä enemmänkin se, että miksi turhaan lähteä jonnekin yksin istumaan ja polttamaan rahaa, kun voi istua kotonakin. Tulos on joka kerta ollu sama erona vain, että rahaa on kadonnut. Enkä koe sen olevan mitenkään hauskaa istua vaikkapa yksin terassilla. Miksen istu yksin sitten vaikka parvekkeella? Voin ajatella ja pohtia asioita samalla kun istun yksin sisälläkin, joten miksi lähtisin maksamaan 6 euroa oluesta? Näin olen itse tuntenut.

• Invisible boy
        pks-nuori ihminen kirjoitti:

Kieltämättä se ahdistaa, mutta en ole koskaan kohdannut huonoa kohtelua henkilökunnalta tai muilta ihmisiltäkään. Kenties muut ihmiset ajattelevat itsekseen, että "mikä luuseri tuossakin", kenties eivät, mutta eivät he ole ainakaan suhtautuneet minuun negatiivisesti.

Nykyään minulle ei ole ongelma lähteä yksin jonnekin. Ongelma on ehkä enemmänkin se, että miksi turhaan lähteä jonnekin yksin istumaan ja polttamaan rahaa, kun voi istua kotonakin. Tulos on joka kerta ollu sama erona vain, että rahaa on kadonnut. Enkä koe sen olevan mitenkään hauskaa istua vaikkapa yksin terassilla. Miksen istu yksin sitten vaikka parvekkeella? Voin ajatella ja pohtia asioita samalla kun istun yksin sisälläkin, joten miksi lähtisin maksamaan 6 euroa oluesta? Näin olen itse tuntenut.

Minulla ongelma on se, että joudun yksin ollessani ajattelemaan ja pohtimaan asioita. Tässä on ollut jo reilusti yli vuosikymmen aikaa pohtia ja funtsia ja aina mieleen tulee vain se, kuinka sitä aina vaan on olemassa, vaikkei ole mitään järkevää syytä sellaiselle. En pääse eroon ajatuksistani. Sen takia sitä tulee lähdettyä lompsimaan johonkin, että pääsisi ihmisten ilmoille ja voisi tehdä sellaisen "ajattelemattomuuskierroksen", jos sitä vaikka näkisi jotain, joka saisi pään tyhjenemään omista ajatuksista edes hetkeksi. Yleensä sitä kumminkin huomaa tuijottavansa maahan ja päässä pyörii ne samat asiat, ja sitten sitä huomaakin tulleensa takaisin kotiovelle.

Toisaalta välillä sitä on hetken ollut uskomattoman hyvä olo. En tiedä mistä se tulee, mutta siihen ei ole tarvinnut, kuin kuulla joku hieno kappale, tai olla yksin järven rannalla aamulla, kun päivä on kirkastumassa. Kai sitä on vielä joku kohta minussa, joka näkee maailmassa ja elämässä vielä jotain viatonta ja hienoa, ja joka aktivoituu aina silloin tällöin hetkeksi ja saa minut itkemään hyvää oloani ja sitä, kun kaikki on niin hienoa. Sitä ei kumminkaan kauaa kestä. Mieleen hiipii kumminkin takaisin ne muut asiat, ja se aiheuttaa vittumaisen ristiriidan, ja sitten itkenkin sitä, miksi elämäni on tällaista. Niin, tai näin, aina valuu kyynel. Keväällä kuulin pitkästä aikaa Pachelbelin Kaanonin ja se sai minut itkemään. Se sai mieleeni samanlaisen fiiliksen, kuin lapsena, kun kaikki juuri oli niin hienoa ja viatonta, eikä maailmassa ollut pahuutta ja kaikella oli joku hyvä tarkoitus. Tuo kappale kauneudellaan tyhjensi pääni huolista hetkeksi ja sai minut vain kuuntelemaan ja itkemään kaikkea sitä, mikä ei ole mielessäni silloin, kun itken.

Terveisiä reilun kolmensadan vuoden takaa. Laitetaan tuo nyt tuohon, onhan se sentään yksi lempikappaleistani.

http://www.youtube.com/watch?v=8Af372EQLck

• 656543243
        Invisible boy kirjoitti:

Minulla ongelma on se, että joudun yksin ollessani ajattelemaan ja pohtimaan asioita. Tässä on ollut jo reilusti yli vuosikymmen aikaa pohtia ja funtsia ja aina mieleen tulee vain se, kuinka sitä aina vaan on olemassa, vaikkei ole mitään järkevää syytä sellaiselle. En pääse eroon ajatuksistani. Sen takia sitä tulee lähdettyä lompsimaan johonkin, että pääsisi ihmisten ilmoille ja voisi tehdä sellaisen "ajattelemattomuuskierroksen", jos sitä vaikka näkisi jotain, joka saisi pään tyhjenemään omista ajatuksista edes hetkeksi. Yleensä sitä kumminkin huomaa tuijottavansa maahan ja päässä pyörii ne samat asiat, ja sitten sitä huomaakin tulleensa takaisin kotiovelle.

Toisaalta välillä sitä on hetken ollut uskomattoman hyvä olo. En tiedä mistä se tulee, mutta siihen ei ole tarvinnut, kuin kuulla joku hieno kappale, tai olla yksin järven rannalla aamulla, kun päivä on kirkastumassa. Kai sitä on vielä joku kohta minussa, joka näkee maailmassa ja elämässä vielä jotain viatonta ja hienoa, ja joka aktivoituu aina silloin tällöin hetkeksi ja saa minut itkemään hyvää oloani ja sitä, kun kaikki on niin hienoa. Sitä ei kumminkaan kauaa kestä. Mieleen hiipii kumminkin takaisin ne muut asiat, ja se aiheuttaa vittumaisen ristiriidan, ja sitten itkenkin sitä, miksi elämäni on tällaista. Niin, tai näin, aina valuu kyynel. Keväällä kuulin pitkästä aikaa Pachelbelin Kaanonin ja se sai minut itkemään. Se sai mieleeni samanlaisen fiiliksen, kuin lapsena, kun kaikki juuri oli niin hienoa ja viatonta, eikä maailmassa ollut pahuutta ja kaikella oli joku hyvä tarkoitus. Tuo kappale kauneudellaan tyhjensi pääni huolista hetkeksi ja sai minut vain kuuntelemaan ja itkemään kaikkea sitä, mikä ei ole mielessäni silloin, kun itken.

Terveisiä reilun kolmensadan vuoden takaa. Laitetaan tuo nyt tuohon, onhan se sentään yksi lempikappaleistani.

http://www.youtube.com/watch?v=8Af372EQLck

Hyvä biisi :) Onko heittää linkkiä muihin hyviin, lähinnä tuollaisiin jousimusiikkikappaleisiin?

• Invisible boy
        656543243 kirjoitti:

Hyvä biisi :) Onko heittää linkkiä muihin hyviin, lähinnä tuollaisiin jousimusiikkikappaleisiin?

Noh, en itsekään tunne klassisen musiikin maailmaa kovin hyvin, ominta alaani on vanhan koulukunnan heavy metal. Mutta kaikki musiikki, mikä on kuuntelemisen arvoista, miellyttää korviani ja on tunteella tehty, genrestä huolimatta, kelpaa, tottakai.

Bachin Air lienee tutumpi tapaus.
        http://www.youtube.com/watch?v=E2j-frfK-yg

Samuel Barber - Adagio for Strings
        http://www.youtube.com/watch?v=KylMqxLzNGo

Pari hyvää, mitä nyt nopsaan tuli mieleen. Nyt täytyy meinaan lähteä rykäisemään löylyt.

• sgttrtr

Siellä omalla parvekkeella harvemmin törmää kehenkään toiseen ihmiseen.

Eihän ravintolat nyt ainoita paikkoja ole, mutta joskus on ihan ok mennä vaikka kaljalle, jos siellä saa juttuseuraa.

Eikä sitä yksinäisyyttä kukaan näe ulkoapäin, että tuossa on yksinäinen tyyppi ja tuossa ei.

• yksin kotona

Synkkää on tosiaan. Vettä sataa kaatamalla ja kotona yksin makoilen. Ei mikään paras juhannus.

• grilli kuumana

Grillasin juuri parvekkeella kaksi marmori ulkofileepihviä ja erilaisia vihanneksia. Lisukkeeksi keitin uusia perunoita. Uskomattoman hyvä annos! Ja koska söin yksin, sain syödä molemmat pihvit itse. Jälkiruoaksi paistan lettuja ja syön ne pensasmustikoiden ja vadelmien kanssa. Kyllä yksinkin menettelee!

• ergterterter

"Grillasin juuri parvekkeella kaksi marmori ulkofileepihviä ja erilaisia vihanneksia. Lisukkeeksi keitin uusia perunoita. Uskomattoman hyvä annos! Ja koska söin yksin, sain syödä molemmat pihvit itse. Jälkiruoaksi paistan lettuja ja syön ne pensasmustikoiden ja vadelmien kanssa. Kyllä yksinkin menettelee! "

Ainakaan et ole masentunut.

Tuntuu, että masennus ja yksinäisyys on se pahin yhdistelmä, jos on masentuntu, niin helposti yksinäistyy ja kun on yksin, niin masentuu.

Masentunut yksinäinen ei jaksa grillailla yhtään mitään, hyvä kun roskapussin jaksaa viedä ulos.

• ttttöttöröö

Mä tein itselleni porsaan rypsipihvejä ja uusia perunoita ja kaiken sain syödä itsekseni koska olen yksin. Se ei välttämättä ole hyvä asia koska olen lihava syömishäiriöinen ihminen, mutta tehty mikä tehty.
      Mua nolottaa tai ehkä pelottaa lähteä kävelylle yksin, en ole varma nolottaako tai pelottaako lihavuuteni vai yksinäisyyteni tai kenties molemmat. Lihavuudelle voin yksin ollessakin tehdä jotakin ja olen jo tehnytkin kun -20kg on lähtenyt (mutta vielä pitää joku samanmoinen määrä pudottaa) vaan yksinäisyydelle on niin vaikea yksin tehdä mitään.
      Pelottaa jos olen vaan niin vastenmielinen ettei kukaan halua olla mun kanssa..

• Haistavat erilaisen

Jotain ihmiset selvästi huomaavat, kun aika usein alkavat huudella mulle vaikka istuisin puistonpenkillä katselemassa sorsia. Ilmeisesti erilaisuus haisee niin pelottavalle, että on pakko alentua apinan tasolle ja ryhtyä huutelemaan.

• Sain aikaiseksi!

Olin eilen aivan maassa, itketti ja vi*utti. Yksinäisyys otti niin koville, että ajattelin jäädä sänkyyn makaamaan koko jussiksi.

Sain kuitenkin lähdettyä kaupungin baariin, mutta täytyy sanoa että kynnys oli korkea... Ihan autolla menin, selvin päin. Löysin sieltä toisen parittoman viereeni yöksi! Olipa mukavaa pitkästä aikaa olla jonkun lähellä ja harrastaa seksiä. Uusinta suunnitelmissa. ;) Mukavaa piristystä ikävään ja yksinäiseen arkeen, vaikka jäisi tuohonkin.

Olin myös yllättynyt, kuinka paljon sain positiivista huomiota noin yleensä. Ilmeisesti miesten on helpompi lähestyä yksinään olevaa naista kuin porukassa olevaa.

Onneksi sain lähdettyä! :)

• mies yksin baarissa

Yksinäinen nainen tullaan baareissa iskemään pois, jos paina ja ulkonäkö ovat edes siedettävät. Sen todistaa jo se, että en ole koskaan nähnyt yksinäistä naista baarissa.

• yksin kotona

Yksi tai kaksi panoa ei poista yksinäisyyttä. Kohta huomaat taas olevasi yksin kun juhannus on ohi.

• Ismo Laitela

"Olin eilen aivan maassa, itketti ja vi*utti. Yksinäisyys otti niin koville, että ajattelin jäädä sänkyyn makaamaan koko jussiksi.

Sain kuitenkin lähdettyä kaupungin baariin, mutta täytyy sanoa että kynnys oli korkea... Ihan autolla menin, selvin päin. Löysin sieltä toisen parittoman viereeni yöksi! Olipa mukavaa pitkästä aikaa olla jonkun lähellä ja harrastaa seksiä. Uusinta suunnitelmissa. ;) Mukavaa piristystä ikävään ja yksinäiseen arkeen, vaikka jäisi tuohonkin.

Olin myös yllättynyt, kuinka paljon sain positiivista huomiota noin yleensä. Ilmeisesti miesten on helpompi lähestyä yksinään olevaa naista kuin porukassa olevaa.

Onneksi sain lähdettyä! :)"

Helppoahan se on naisena saada seksiä kun itse ei tarvitse tehdä mitään. Sitten jos tarvitsee, niin silloin siitä aletaan ruikuttaa. Miehen ei ikinä tarvitse alentua ruikuttamaan, koska miehet tietävät että se on heidän osansa PONNISTELLA ja tehdä TÖITÄ sen eteen että saa naisseuraa. Kyllähän aina sanotaan, että naisille on hankala saada hyvää parisuhdetta ja miehille seksiä, ja väitetään että kummallekin riittää vain jompi kumpi. Yleensä naiset kuitenkin saavat koko potin, ja suuri joukko miehiä jää siitä osattomaksi.

Kirjoituksesi kuitenkin todistaa sen, että kyllä se seksikin piristää yksinäistä aivan helkutisti, joten tasa- arvo ei tässäkään tapauksessa toteudu. Nainen siis usein saa joko seksiä tai sitten hyvän parisuhteen, mutta suuri osa miehistä eivät saa kumpaakaan. Tämä kirjoitus taas todistaa sen, että kyllä ne naisetkin sen seksin perässä ovat, ja ovat tulleet yhä seksikeskeisimmiksi ajan myötä.

Naisen ei tarvitse muutakuin meikata ja ottaa vastaan asiakaspalvelua halukkailta miehiltä. Jos naiset suoraan kysyisivät( vaikka se onkin mahdollista, mutta naiset eivät niin usein tee) sitä seksiä, niin silloin todella varmasti he sitä myöskin saisivat. Mutta naiset haluavat saada seksiä sen romanttisen illuusion myötä, jolloin esimerkiksi he menevät juurikin viettämään Jussia ja sitten "salama välähti, kemiat synkkasivat ja kaikki palikat menivät kohdalleen", kun nainen "onnenkantamoisella" sai sitä seksiä. Jos naiset suoraan kysyisivät sitä seksiä, niin ihmiset pariutuisivat helpommin. Naisten passiivisuuden ja itsetunnottomuuden vuoksihan 50% populaatiosta on yksinäisiä.

En voi edes sanoa sinulle että kävi tuuri kun niin ei koskaan naisten tapauksessa käy. Sanon vaan että luultavasti rahkeesi eivät riitä muutakuin panopatjana toimimiseen. Miehet, jotka ansaitsevat onnensa raa'alla työllä, nauttivat elämästään enemmän kuin "vain paikalle ilmaantuneet" naiset, koska miehellä on kunnia, arvo ja valta olla se sukupuoli, joka kunnioittaa heikkoja ja tekee kaiken työn. Hiljaisena vain tämän asian suuri osa miehistä pitää. Pitää olla nimittäin hissun kissun, koska muuten se kanaemojen kaakatus alkaa taas tulvia :)

Naiset valikoivat tarkkaan seksi ja parisuhdekumppaninsa, vaikka nykyään ei ole siihen tarvetta, koska emme elä kiviaikaa, ja jokainen mies ansaitsee lisääntyä. Naisten yksinäisyys on oman nirsoudensa ja älynpuutteen aiheuttama kompastuskivi. Tämä kirjoitus todisti sen taas.

No jatka vaan "seikkailuasi, en tämän enempää saarnaa.

• minä saan, sinä et!

Nyt oli kyllä niin katkeraa p*skaa, ettei tuosta voi toivottaa kuin terveempää mieltä!

Mutta kun mielenterveyspalstalla ollaan, niin täytynee yrittää ymmärtää...

Hyvin ymmärrettävää, että olet yksin.

• Ismo Laitela

"Nyt oli kyllä niin katkeraa p*skaa, ettei tuosta voi toivottaa kuin terveempää mieltä!

Mutta kun mielenterveyspalstalla ollaan, niin täytynee yrittää ymmärtää...

Hyvin ymmärrettävää, että olet yksin. "

Miten niin? Enhän minä edes ole yksin. Tämä on totuus, eikä katkeruutta. Totuus sattuu. Itse et kykene perustelemaan kantaasi ja aloitat haukkumisen. Taidat olla itse se kärsijä ja katkera, kun kirjoitat noin p*skoja viestejä.

• OHI ON

Nyt on 29. päivä ja kaikki ohi - moni näki taas ihan turhaa vaivaa kaikenkarvaisilla järjestelyillä ja huolilla juhlista. Ne on ohi ja yksinäiset selvisivät siitä osuudesta ainakin helposti. Joulu on taas yksi pöljä hömpötyshomma - eiköhän sitäkin jo voisi alkaa suunnitella, vaikka jos nyt puoli vuotta aikaa ja pari päivää...ja sekin on ohi.

• tirilittan

01.07.-11 KLO20.59 Iltahan nyt jo on ,ja yksinäni istuskelen ja mietin tätä yksinäisyyttäni.Eihän tämä tosiaankaan ole miellyttävää mutta kun on kokenut kaiken sen mitä on, niin siinä on käynyt niin että uusien suhteitten(myös ystävyys suhteitten) luominen ottaakin lujille. Luottamus ja avoin rehellisyys kun on kultaakin arvokkaampaa ja sillä alueella kun pettyy takaisin tukevalle pohjalle pääsy onkin sitten vaikeaa.Omalla kohdallani yksinäisyys siten on vapaaehtoinen ratkaisu, silloin saan olla täysin oma itseni ilman teeskentelyjä.Onhan juhlapyhät,syntymäpäivät ja muut pippalot sitten kylläkin vähän turhauttavia, mutta kun uskaltaisi yrittää etsiä...vaan kun kun epätietoisuus voittaa siinä että taasko revitään henkisesti kappaleiksi.Sempä vuoksi onkin parasta olla yksin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5130
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      119
      1626
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1459
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      50
      1376
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1183
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1070
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1037
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      999
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      817
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      793
    Aihe