Aloitteen teko

Ei liian helppo S

Uskaltaisin väittää: Jokainen nainen pohjimmiltaan toivoo, että Mies tekee aloitteen.

Jos nainen tekee aloitteen, miehet lähtee helposti mukaan saadakseen sänkyynsä pelkän lämmittäjän ja aika moni katsoo kortin vaikka tunteita ei olisikaan. Jos nainen tekee aloitteen, ei mies saa olla "metsästäjä" ja naisesta voi tulla liian helppo (vaikutus kiinnostukseen???). Tavallaan siis miehen aloitteen odottaminen on testi kiinnostuksesta, jos laittaa itsensä likoon niin.... ;-)

Hän ainakin on nähnyt flirtistäni ja katseistani sen verran, että voi ainakin arvailla kiinnostusta. Ja ehkä huomannut katseeeni eksyvän hänen kropalleen kun ollaan kahden. Taitaa olla molemminpuolin näin :-) Mutta näen hänen myös pelkäävän jotain, varsinkin jos työkavereita osuu paikalle kesken flirtin. Siis kun joku pelko on, en lähtisi kiusaamaan, kun en tiedä mitä tunteita käyttäytymisen taustalla on. Itse en pelkää muiden tuomiota, vaikka esim. ikäero aiheuttaisi ehkä kummastusta. IHAN SAMA minulle, mutta silti ymmärtäisin toisen tarpeen pitää asia yksityisenä.

Tietysti mikään näistä asioista tai elämä yleensäkään ole mustavalkoista!

Hauskaa Juhannusta etanolilla tai ilman, ja aloitteen ehtii vielä tehdä ;-)

p.s. Sisänsä ei sängyn lämmittämisessä mitään pahaa ole, varsin ihanaa touhuahan se on ;-) Mutta parempaa se on kun myös tunteet lämmittää sänkyä ja kun toisella on merkitystä :-D

13

354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • __

Varmaan niin, mutta ei mieskään enää tee aloitteita jos on saanut rukkaset. Ja oikeat rukkaset eikä mitään palstaleikkirukkasia. Muutenhan mies on ahdistelija.

Kannataa odotella aloitteita sellaisilta joille ei ole rukkasia antanut ja sitten kun mies on mieleinen, myöskin hyväksyä aloitteet.

• Ei liian helppo S

Eipäs ole rukkasi jaeltu, kumminkaan puolin. Ja en ymmärrä mitä järkeä olisi kieltäytyä, jos kerran kiinnostaa. Tyhmät pelit jätän tyhmille....

Samaa mieltä olen siitä, että kumpitahansa oieakt rukkaset ojentaa, sitä on kunnioitettava. Ahdistelua olisi kumminkin puolin.

• Eräs nainen

Osasitpa hyvin tiivistää asian ytimen. Mä olen miettinyt miksi mulle on niin tärkeää, että mies tekee aloitteen ja tuossahan se tuli ilmi.

Tilanne on ajautunut sellaiseksi omalla kohdalla, että olen harkinnut aloitteen tekemistä, mutta jokin pistää vastaan. Jos mä teen aloitteen, en koskaan saa tietää oliko mies oikeasti ihastunut vai tarttuiko vaan "tarjoukseen". Se kyllä vaivaisi mua läpi koko suhteen, jos sellaista edes syntyisi. En välttämättä suhtautuisi siihen mieheen kovin vakavasti itsekään, kun tietäisin, ettei hän ollut niin innostunut musta, että olisi edes aloitetta saanut aikaiseksi.

• Pakeista

Ehkä senkin takia naiset välttelee suorien aloitteiden tekemistä, koska nainen ottaa suuremman riskin. Naiselle mahdolliset pakit on vielä pahempi kokemus kuin miehelle, sillä yleensähän miehet mielletään seksinnälkäisiksi, jotka siksi ovat valmiita riskeeraamaan enemmän ja tarttumaan lähes tilaisuuteen kuin tilaisuuteen saadakseen toteuttaa viettejään. Jos nainen saa pakit mieheltä jonkun muun kuin sen takia, että mies oli varattu, jää lähes ainoaksi vaihtoehdoksi, että naisen täytyy olla varsin epäviehättävä naiseksi. Se voi olla kova pala, jos tietää sen itse jo entuudestaan.

Miehellekin pakit ovat ikävä asia, ainakin jos aloite on tehty ihan oikeiden tunteiden perusteella. Silti miesten kohdalla oletetaan, että miehen on luonnollista kokeilla usein mahdollisuuksiaan ja miehet tekevät luonnostaan enemmän suoria aloitteita ja siksi tulevat myöskin torjutuksi useammin. Eli miehelle saadut pakit eivät ole yhtä häpeälliset kuin naisen saamat pakit vaan kuuluvat tavallaan miehen elämään normaalina juttuna, eivätkä ole selkeä merkki miehen epähaluttavuudesta, kuten naisten kohdalla. Moni mies on varmaan eri mieltä tästä, mutta ainakin naiset usein näkevät sen näin, mikä miestenkin kannattaisi ymmärtää.

• Olis kiva tietää

Mites miehet ajattelee asiasta? Haluatteko ehdä itse aloitteen? Mitäs jos joku ei niin kiinnostava, mutta "riittävän haluttava" tekee aloitteen, miten toimitte?

• Jacatapalaka

Usein kai niin, miten aloituksessa kuvataan. Mies katsoo kortin seksinnälkäisyyttään (tai uteliaisuuttaan - on passiivinen tumppu, joka haluaa naisten tekevän aloitteen ja ottaa vastaan kaiken mitä tulee - huono piirre!).

• ***##%%%

Toinen kappale on todella asiaa, tuo pitäisi ihan kaikkien miestenkin ymmärtää!

• Nykyaikaa!

Tämä mies ei ymmärrä! Kun koko ajan toitotetaan tasa-arvoa, miksi ******* tämän asian kanssa olisi eri asia.

• postmoderni ihminen
        Nykyaikaa! kirjoitti:

Tämä mies ei ymmärrä! Kun koko ajan toitotetaan tasa-arvoa, miksi ******* tämän asian kanssa olisi eri asia.

Tasa-arvoa voi rauhassa toitottaa, mutta tiettyjä asioita ei toitotuskaan toiseksi muuta. Kuten sitä, että jos mies ei tee minkäänlaista aloitetta naista kohtaan, hän ei ehkä ole erityisen kiinnostunut. Jos nainen tekee silti aloitteen miestä kohtaan, mies saattaa katsoa kortin passiivisuuttaan, uteliaisuuttaan tai seksinnälkäisyyttään. Voihan ja saahan se nainen sen aloitteen silti tehdä, mutta eri asia, kannattaako. Ei kai tasa-arvon nimissä kannata sentään sydäntään särkeä, kenenkään.

• aefrwefws
        postmoderni ihminen kirjoitti:

Tasa-arvoa voi rauhassa toitottaa, mutta tiettyjä asioita ei toitotuskaan toiseksi muuta. Kuten sitä, että jos mies ei tee minkäänlaista aloitetta naista kohtaan, hän ei ehkä ole erityisen kiinnostunut. Jos nainen tekee silti aloitteen miestä kohtaan, mies saattaa katsoa kortin passiivisuuttaan, uteliaisuuttaan tai seksinnälkäisyyttään. Voihan ja saahan se nainen sen aloitteen silti tehdä, mutta eri asia, kannattaako. Ei kai tasa-arvon nimissä kannata sentään sydäntään särkeä, kenenkään.

Ajattelet ihan liian monimutkaisesti. Kyllä me miehet osataan käyttää hyväksi tekee aloitteen sitten itse tai toinen. Siitä et ihan oikeasti pysty päättelemään yhtään mitään. :) Riippuen kuinka hyvin vastapuolen tuntee pitäisi pystyä ainakin päättelemään onko niitä tunteita toisellakin ja vaikuttavatko olosuhteet asiaan. Ihastumista on aika vaikea peittää, jos "ihastus" on muutakin kuin katseita ja muutama vaihdettu sana (ei mielestäni muuta kuin ihastuminen ikiomaan mielikuvaan).

• pmoderni ihminen
        aefrwefws kirjoitti:

Ajattelet ihan liian monimutkaisesti. Kyllä me miehet osataan käyttää hyväksi tekee aloitteen sitten itse tai toinen. Siitä et ihan oikeasti pysty päättelemään yhtään mitään. :) Riippuen kuinka hyvin vastapuolen tuntee pitäisi pystyä ainakin päättelemään onko niitä tunteita toisellakin ja vaikuttavatko olosuhteet asiaan. Ihastumista on aika vaikea peittää, jos "ihastus" on muutakin kuin katseita ja muutama vaihdettu sana (ei mielestäni muuta kuin ihastuminen ikiomaan mielikuvaan).

Olet oikeassa, itsevarma iskukone osaa varmasti sekä tehdä aloitteen että käyttää hyväkseen ;-D Eiköhän naiset yleensä sellaiset tunnista, pitäisi ainakin.

Mutta jos ajatellaan, että naisella olisi halukkuutta toisenlaiseen tutustumiseen... kai ideaalitilanne on aina se, että varsinaista aloitetta edeltää puolin ja toisin vuorotellen annetut vihjeet siitä, että kiinnostusta on olemassa. Jos osaavat lukea näitä vihjeitä... luulen, että se on silti naiselle suuri helpotus, että mies osoittaa juuri häntä kohtaan sen verran syvempää kiinnostusta, että tekee lopulta varsinaisen aloitteen.

• 2011

Kyllä nyt nainenkin voi tehdä aloitteen, ellei sitten halua jäädä ikuisiksi ajoiksi torniinsa odottelemaan sitä prinssiaan? Itse en ainakaan koe olevani helppo, jos teen naisena aloitteen. Eivät tunteet ole minulle mitään peliä, tai jos on, niin pelaan avoimin kortein. Kyllä se helppous tulee ihan jostain muusta kuin aloitteenteosta. ;)

Ja kuule - ei se naisten vihjailu todellakaan ole miehistä aina niin selvää, kuten ei miestenkään vihjailu ole naisista.

• postmoderni-ihminen

Totta, naisten vihjailu ei ole erityisen selvää miehille. Erityisesti, jos nainen ei ole tottunut juuri kenellekään vihjailemaan, että on todella ihastunut ja iskeäkin sopisi. Naisetkin voi tuntea silloin ujoutta tai samalla pelätä, että liian monet ulkopuoliset huomaa. Tai että juuri se mies ei tykkäisikään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4331
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      68
      4261
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2937
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      60
      2810
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      2069
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1992
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1679
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      110
      1358
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      182
      1286
    Aihe