Asusko hyvä kone?!!!

ffdff

Ostin Asuksen koneen. Tuppasi jymähtämään siten ettei reagoinut hiiren käskyihin. Oli jumissa noin 1-2 minuuttia usean kerran päivässä. Kokeilin eri hiirellä, johdoilla ja modeemilla. Ei auttanut.

Tuli "huollosta" takaisin. Windows oli asennettu uudestaan ja samat vaivat koneessa edelleen.

25

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20

Olisko vika Windowsissa, yleensä on :)

• ffdff

Asuksessa windows seiska, vanhassa pöytäkoneessa xp joka ei jumita.

• Usko tai älä mutta minulla on ihan sama ongelma tämän Asus K50AB -kannettavan kanssa. Syyksi selvisi siitä Windowsin tapahtumalokista johon tuppaa jumiutumisen jälkeen Device/raidport0 -virheilmoitus, ongelma liittyy luultavasti kovalevyn ja emolevyn väliseen yhteyteen. Veikkaan emolevyn ajurin puutetta eikä uusia ole tukisivulla koska kaikki ovat vuodelta 2009 lopulta. Meinaan hankkia jonkun toisen koneen tilalle joskus lähiaikana.

• Ainii olihan minulle tapahtunut viikko sitten myös tuo sama ongelma muuten, mutta kone jäi jumiin yli tunniksi eikä yleensä ole noin kauan kuin vain 1-2 minuuttia, toki silloin tällöin aiheuttaa tuota. AIka paska tuo tuki, ei voi muuta sanoa vaikka itse koneen kestävyys on pirun hyvää.

• ffdff
        fox_1510 kirjoitti:

Ainii olihan minulle tapahtunut viikko sitten myös tuo sama ongelma muuten, mutta kone jäi jumiin yli tunniksi eikä yleensä ole noin kauan kuin vain 1-2 minuuttia, toki silloin tällöin aiheuttaa tuota. AIka paska tuo tuki, ei voi muuta sanoa vaikka itse koneen kestävyys on pirun hyvää.

Huolto on myös näköjään p-skaa! Ajavat jonkun tarkastusohjelman ja toteavat että toimii.

Kuinka ollakkaan kun omistaja käyttää konetta muutaman tunnin, huomaa että ei toimi. Koita siinä sitten selittää.

Minä olen jo luovuttanut, on se sellaista soutamista ja huopaamista. Mutta kai nämä hommat tehdään tarkoituksella niin v-ttumoiseksi ettei vaan asiakas saa uutta konetta. Tai juolahda mieleen lähettää uudestaan huoltoon.

• 6 + 13

Tapahtuuko tuo jumittumien netissä ollessasi? Mikäli näin, niin saattaa myös johtua selaimesta, esimerkiksi vaikkapa Firfoxin jostakin lisäpalikasta jne.

Ps. Näissä avauksissa kannattaisi yksilöidä heti alkuun mahdollismman tarkoin miten ja missä oloissa ongelma ilmenee ja mahdollisesti mainita laitteen merkki ja malli, sekä käyttis ja käytössä oleva selain. Silloin informatiikkagurut, jollainen en itse ole, vosivat kommentoida ilman, että tarvitsee heti aluksi "lypsää" lisätietoja. Moni ei jaksa edes vastata puutteellisiin avauksiin.

• ffdff

Eri selaimia on käytetty. Kyllä kaikki kivet on käännetty, näitä foorumeita myöten.

• sitkeyttä
        ffdff kirjoitti:

Eri selaimia on käytetty. Kyllä kaikki kivet on käännetty, näitä foorumeita myöten.

Sitkeästi vaan huoltoon jos takuu on voimassa tai uusi kone tilalle.
        Onko tuossa se palautusosio f9-näppäimen takana, jos itse yrittää asentaa käyttiksen uusiksi. Tai jos tuntuu että se hiiri on ongelma niin jos poistaa tasohiiren käytöstä kun kerran käytät ulkoista hiirtä.

• 6 + 13
        ffdff kirjoitti:

Erityisen kiusallinen tilanne.

Kuitenkaan tuon avauksen perusteella ei voi päätellä mitään myöskään kaikista noista käännetyistä kivistä ja se juoksuttaa vastaajia aivan turhaan asioihin jotka on jo tsekattu.

Ei ole kovin fiksua niitä kohtaan jotka yrittävät apuansa tarjota.

• ffdff
        6 + 13 kirjoitti:

Erityisen kiusallinen tilanne.

Kuitenkaan tuon avauksen perusteella ei voi päätellä mitään myöskään kaikista noista käännetyistä kivistä ja se juoksuttaa vastaajia aivan turhaan asioihin jotka on jo tsekattu.

Ei ole kovin fiksua niitä kohtaan jotka yrittävät apuansa tarjota.

On kaikki CHKDSK:t ajettu näiden foorumien ohjeiden mukaan. Ja kuten sanottu, Windows on nyt asennettu uudestaan "huollossa". Ensin tarkastivat liikkeessä, mitään ei löytynyt. Sitten lähti "huoltoon" ja samaa ongelmaa edelleen pukkaa. Ei vaan jaksa enää muuta kuin kirota moista toosaa ja näitä huikeita "huoltoihmisiä".

• ffdff
        ffdff kirjoitti:

On kaikki CHKDSK:t ajettu näiden foorumien ohjeiden mukaan. Ja kuten sanottu, Windows on nyt asennettu uudestaan "huollossa". Ensin tarkastivat liikkeessä, mitään ei löytynyt. Sitten lähti "huoltoon" ja samaa ongelmaa edelleen pukkaa. Ei vaan jaksa enää muuta kuin kirota moista toosaa ja näitä huikeita "huoltoihmisiä".

Tietokoneen myynyttä liikettä ei voi syyttää siitä etteikö oltaisi autettu, sillä ovat lainanneet toisen modeemin käyttöön jne. Suurempi vastuu olisi ns. Asuksen huollolta. Onneksi on kysymys ns. pikkuviasta joka ei estä käyttöä.

Heti ensiksi näillä foorumeilla varoittivat että ei ole mitään uutta että tietokone liikkuu holtoliike-koti väliä tiuhasti.

• 6 + 13
        ffdff kirjoitti:

Kurjempi homma. Asus on nähdäkseni ns. suuren yleisön koneista pikemminkin paremmasta päästä, eli ei niitä kehnoimpia.

• Vika on joko emolevyssä tai sen ajurissa jossa kaikki ajurituet lopetettu omalta koneeltani, uutta päivitystä ei tule enään tukisivuille. Tässä kaikki mitä olin tehnyt koneeni elinkaaren aikana:

-Asentaa kovalevyn sekä emolevyn ajurit uudelleen (kaikki edelleen vanhoja tukivivulla!)
      -Asentaa käyttiksen uudelleen
      -Tarkistaa palomuurit mutta kaikki mahdolliset pääsee läpi

Tämä jumitti muuten melkein heti alkuunsa kun asensin käyttiksen uudelleen, tapahtunut kerran tähän mennessä. Pakko epäillä ajuripuutetta. Koneena näin kertauksena Asus K50AB. Jumittaa jopa silloinkin satunnaisesti, vaikka mitään ei ole käynnissä.

• M1

Mahtava provo. Mutta epäuskottava tarina.

Eiköhän se ole sinun oma ajatusmaailmasi, joka jumittaa. Syy löytynee siitä, että haluat mollata Asuksen. Vielä kun kerrot, mikä kone on hyvä ja toimiva, niin asia muuttuu oikeaksi saduksi.

• ffdff
        M1 kirjoitti:

Eiköhän se ole sinun oma ajatusmaailmasi, joka jumittaa. Syy löytynee siitä, että haluat mollata Asuksen. Vielä kun kerrot, mikä kone on hyvä ja toimiva, niin asia muuttuu oikeaksi saduksi.

Ei muuten ole provo. Ei voi kun ihmetellä kun uusi Asuksen kone tilttailee samalla kun ikivanha pöytäkone skulaa moitteettomasti.

• ffdff
        M1 kirjoitti:

Minä mitään Asusta mollaa. Sanon vaan miten asiat on. Acerilla taitaa olla asiat vielä huonommin.

• ffdff
        M1 kirjoitti:

Mitä se kertoo koneesta kun saa huulipyöreenä ensiksi ruveta selvittämään että missä vika on? Eikä Asus ole edes pahimmasta päästä, ja viat voisivat olla pahempiakin.

Vanhassa pöytäkoneessa ei muuta kuin nettipiuha kiinni ja let's go.

• Tarkoitin tuota yhtä.

• Vastasit nimittäin juuri samaan aikaan kuin minä.

• Niin ja kun sanoit Acerista niin pitää paikkansa. Minulla oli yksi sellainen Aceri josta murtuii näytön saranat 2 kertaan. Todella paljon materiaalivikoja ja myyjä joutui myös myöntämään saman asian. Vielä viimeistelyksi siitä hajosi emolevy ja jäi pölyttymään omaan nurkkaansa. Nyt en sitten tiedä tästä Asuksesta kun kaikki sen ajurit ovat jostain kivikaudelta. Hp:ta en suosittele kenellekkään, se on kaikista läppäreistä paskin, jatkuvaa hajoamista ja huoltotoimenpiteitä niin en todellakaan hanki kyseistä merkkiä.

• 6 + 13

>> Hp:ta en suosittele kenellekkään, se on kaikista läppäreistä paskin, jatkuvaa hajoamista ja huoltotoimenpiteitä niin en todellakaan hanki kyseistä merkkiä.

Tässä tulee kuitenkin tarkentaa, että ne HP Pvillonit ovat maineeltaan melko kehnoja.

HP ProBook ja EliteBook ovat aivan eri kategoriaa tekniseltä laadultaan ja toteutukseltaan. Itse olen juuri ostamassa kannettavaa ja listalle on jäänyt ProBook Business, Lenovo Edge ja jokin Dell yritysmalli, Vostro tai Latityde. Markettikoneisiin en uskalla kajota.

En sitten tiedä mikä valmistaja tarjoaa hyvän jälkihuollon, kuten mm. kaikki tarvittavat ajurit riittävän kauan. Ainakin hyvinkin vanhoihin ThinPadeihin oli edelleen tarjolla uudehkoja ajureita mm. Wlania varten.

• FRL2011

Minkä mallin aceri kyseessä. Itse noin 10 aceria ylläpitäneenä, yhdestä on emolevy hajonnut, ei muita ongelmia.

• M1

Mitä v'''''''' varten et sitten käytä sitä pöytäkonettasi? Turha tulla tänne ulputtamaan.

• ffdff

No, koska siinä on enemmän tehoja ja pöytäkoneessa rupee olemaan tuulettimet finaalissa. Eikö sinulla ole muuta tekemistä kuin tulla teini angsteilemaan tänne?

• ____________________

"Mitä v'''''''' varten et sitten käytä sitä pöytäkonettasi? Turha tulla tänne ulputtamaan."

U mad M1?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      57
      5805
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      77
      3063
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      22
      2278
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2025
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1908
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1833
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1579
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1202
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1191
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      76
      1031
    Aihe