Tästä asiasta tuntuu olevan paljon väärää tietoa, mutta jos jollakulla on oikesti faktaa tiedossaan, niin kysyisin suraavanlaista asiaa näin kiinteistön ostajan näkökulmasta:
Eli onko ostajalle merkitystä sillä, että rasitustodistuksessa näkyy panttikirjoja olevan pienempi määrä kuin talon ostohinta?
Näkyisikö rasitustodistuksessa jos panttikirjat olisi muun kuin kyseisen kiinteistön vakuutena?
Aiheutuuko ostajalle kustannuksia tai toimenpiteitä, jos panttikirjoja on määrältään vähemmän kuin ostettavan talon myyntihinta?
kiinnityksistä
5
186
Vastaukset
- lyhyestävirsikaunis
Vastaukset:
1. Kyllä
2. Ei
3. Ei (jos on itsellä rahaa) - ap
Tyhjentävä vastaus, mutta ei yhtään auttanut tilannetta.. perusteluita olisi vielä kaivattu...
- Konsulttikusettaa...
Kysymykset ovat sellaisia että paljastavat että et ole opiskellut yhtään tai koitat sadaa vastauksen heti mulle tyyliin. Ehdotan sinulle että teet asiantuntijan kanssa sopimuksen omaisuuden hoidosta ja kartuttamisesta tai unohda kiinteistön ostaminen.
Mieti oikeesti mitä kysyt tällä kysymyksellä:
"Näkyisikö rasitustodistuksessa jos panttikirjat olisi muun kuin kyseisen kiinteistön vakuutena?" - ap
ok, no eipä sitten mitään... olen tosin joskus kuullut sellaisen sanonnan kuin "tyhmiä kysymyksiä ei olekaan"... se ei taida suoli24:ssä päteä...
sitäpaitsi luulenpa, että jokainen Suomen omakotitalon omistajista ei TODELLAKAAN tiedä, mitä heidän kiinteistöissä kaupantekohetkellä tapahtunut panttikirjojen luovutus on tarkoittanut. Ainakin siihen mallin monenkirjavaa tekstiä on ollut kun nettiä olen kolunnut saadakseni tietoa asiasta. Ja esimerkiksi juurikin tuo toinen kysymykseni viittasi siihen, että joku jossain keskusteluissa sanoi, että kiinteistön panttikirjat ovat sitä varten, että henkilö voi niitä pantata uudelleen ottaakseen lainaa vaikka soutuveneen hankkimiseen... Tästä sitten päättelin, että on tiedettävä kauppahetkellä miten asian laita on... Ilmeisesti sitten siinä kohdassa olin saanut väärää tietoa.
MINKÄ vuoksi juuri asiasta yritänkin saada selkoa. Ja ajattelin, että helpoiten asia selvenee, JOS tänne palstalle osuu joku, joka tuntee asian JA ei ala v*ttuilu-linjalle...
Enkä ole sitä mieltä, että ehto omakotitalon omistukselle on se, että suunnilleen syntymästään asti on tiennyt mitä mikäkin termi asuntokaupassa tarkoittaa.
Selkeästi nämä "suosittelen, että unohdat kiinteistön ostamisen"-kommentit ovat kysyjän aliarvioimista. Ei kukaan ihminen voi tietää kaikesta kaikkea, eikä kysyminen ole mitenkään häpeällistä, kuten kommentit, joista ei kysyjälle mitään hyötyä ole, antavat rivien välistä ymmärtää.
Tulee jopa hieman sellainen tuntuma, että vastaajat eivät itsekään taida kunnolla tietää miten asiat ovat, eivätkä siksi voi antaa vastauksia, JOS niitä kerran itsellä on.
Jos esitin typerän kysymyksen, siihen voi vastata asiallisesti, että "asia ei tietenkään ole näin, koska..." Se huojentaisi kysyjää, joka on ollut turhanpäiten huolissaan kyseisestä asiasta.
MUTTA asiat sinällään kyllä selkenivät, sillä olin yhteydessä välittäjään, vaikka Juhannusaatto olikin.. Aluksi laitoin kysymyksen tänne, sillä en halunnut häiritä välittäjää juhlapäivänä...
Eli kiitos vastaajille turhista kommenteista, asia jää minun osaltani tähän. - Konsulttikusettaaa
välittäjä varmaan kertoo sinulle kaiken tarvittaman tiedon että pääsee tekeen kaupan ok-talosta, siis hän kehuu kohdetta ja sulkee silmänsä ja korvansa asioilta jotka ovat mahd. myynnin esteenä. Esimerkkinä Orivedellä Kiinteistömaaima myi mökkitonttia vanhan kaatopaikan päältä ja ei ollut tietoinen asiasta. Voi kun tää olisi helppoa kun ei tarttis edes käyttää lukkoja siinä Ok-talossa.............
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983