Miten te ihmiset oikein jaksatte

yksiöasunto222

masennuksenne kanssa ja mistä teidän masennuksenne johtuu?

Minä olen masentunut ja masennuspotilas ja kärsin todella paljon yksinäisyydestä. Tuntuu sille ettei jaksaisi aina ees elää.

Käyttekö te töissä?Onko teillä mukavia harrastuksia? Käykö teillä ihmisii kylässä?Minkäkokoisessa asunnossa te elätte?

Minulla on pieni yksiö, mikä tarkoittaa sitä ettei kukaan tule tällaiseen olemattoman pieneen kotiin. Siksi saan olla yksin päivät pitkät. Olen yhä enemmän masentunut, koska läheiseni, ne tärkeimmät ihmiset, joita minulla on, eivät tule yksiöön, koska yksiö on aivan liian pieni asunto. Saan kuulla heidän suustaan samat sanat joka kerta:"hommaa isompi asunto" Tai " Sulla on liian pieni asunto".

Olen noiden sanomisten takia erakoitunut, masentunut ja jäänyt todella yksin. En uskalla edes pyytää enää ketään pieneen kotiini.

Onko kohtalotovereita. ???Kirjoitelkaa kaikki, joilla on yksiö ja kärsitte siitä ettei teille anneta arvoa sen takia ihmisinä.

9

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stsrtertert

En nyt kyllä usko, että masennuksesi johtuu siitä, että asut yksiössä.

• yksiöasunto222

Et usko. Totta on. Asuntoni on liian pieni läheisilleni. Tai ainakin he asian suoraan sanovat minulle että hommaa isompi asunto tai sulla on liian pieni asunto, kuten veljeni sanoi. Veljeni lähti pois sanottuaan, että "sulla on liian pieni asunto".

Yksiöön ei voi hommata mitään isoja huonekaluja, ei, koska ei mahdu. Joten ihmiset joutuvat istumaan ja olemaan pienemmillä tuoleilla jne. Ei ole pehmeitä isoja huonekaluja ja sellaisia mukavuuksia kuin on toisilla sukulaisillani, joten siis yksin on oltava.

Kuuleppa, jos ilkeisin noiden arvostelujen, negatiivisten sellaisten ,jälkeen kutsua tänne jonkun, niin kutsuisin. Olen menettänyt jopa ihmisiä siksi, etten uskalla kutsua yksiöön ketään.

Ja se että eiköhän ne lähisukulaiset ole niitä tärkeimpiä ihmisiä, joiden suhtautuminen meihin on se tärkein.

• 36 neliötä

No masennukseni johtuu herkkyydestäni ja elämässäni sattuneista vastoinkäymistä. luulen. 36 neliötä on ja käyn naapurissa päivittäin , mutta harvoin tulee mulle kaveri kylään.
      Työ... olen työkyvytön ja työtön samaan aikaan.

Asunnon koko ei vaikuta negatiivisesti elämääni kuin viihdyn yksikseni.

• 11m2

olen asunut 31 neliön yksiössä ja aina se oli täynnä porukkaa kun kaverit halus käydä katsomassa mun vointia ja piristämässä. nyt on vähän hankalaa, kun asun opiskelijasolussa ja siellä ei oo kauheesti yksityisyyttä.
      harrastuksia mulla ei ole, en jaksaisi, mutta sillon kun kämpän seinät meinaa kaatua päälle lähden ajelemaan paikallisbusseilla ympäri kaupunkia mp3-soitin matkassa.
      opiskella pitäis ja nyt kesällä olla töissä, mutta saikutan vain. ei vain pysty mihinkään järkevään. silloin tällöin hyvinä päivinä käyn kavereiden kanssa juhlimassa, mutta sitten vedänkin aina ihan överit kun se paha olo jossain vaiheessa iskee päälle...

• sama juttu

paitsi että asun 150neliön kokoisessa omakotitalossa. Ei täällä käy ketään katsomassa. Yksi ystävä on ja asuu kaukana. Minun pitäisi nyt kesälomalla mennä sinne..
      Todella masentavaa. Olen ilman ystäviä. Töissä käyn mutta työkaverit on enempi kavereita keskenään. Samoin olin vertaistukiryhmässä niin tuntui että jäin siitäkin ilman todellisia kavereita. Yhden kerran laitoin viestiäkin yhdelle sieltä ryhmästä niin ei vastannut takaisin (siis facebookissa) vaikka tämä käy joka päivä facessa ja kommentoi omaa tilaansa ym. Kait sitten niin paljon kavereita jo yli 300.
      Olen aina kotona lasteni tai mieheni kanssa. Emme edes käy missään. Kun en tiedä minne edes menisimme. Meidät on opittu tuntemaan erakkoina eikä kukaan pyydä luokseen..
      Rahaa ei ole paljon eikä matkustella ym.
      Niin ja olen vakavasti masentunut. Beckin testissä korkeat pisteet. MInkäikäinen olet? itse 33v ja nainen. Pyydätkö kavereita teille kylään? Itse en kyllä pyydäkään edes..
      Kirjoittele!

• yksiöasunto222

Olet masentunut, kun olet kotonasi lastesi ja miehesi kanssa. Joopa. Kyllä se perhe-elämäkin on rankkaa. On kaikkea tekemistä liikaakin.

Sinulla on tilaa paljon. Tätä minun ongelmaani ei kukaan ymmärrä, vaikka se onkin totta. Jostakin syystä nämä läheiseni eivät todellakaan halua tulla tänne pieneen yksiöön, vaan aina tässä yksiössäni on jokin vika. Milloinkaan en osaa pitää tätä niinkuin he haluavat ja on niin pieni.

Olen kutsunut jonkun kerran kyllä, mutta vastauksen sain mm. " en mä sinne tule". Ja sitten se ettei kukaan oo sanonut mitään positiivista , vaan aina asunnostani tulee negatiivista palautetta. Todella masentavaa. Siinä tulee sellaseksi ettei sitten enää uskalla pyytää edes omia perheenjäseniään käymään.

Minä nauttisin elämästäni, jos uskaltaisin kutsua edes jonkun sukulaiseni tänne, mutta en uskalla enää, koska lähimmät ihmiset, joita minulla on suhtautuvat minun kotiini negatiivisesti. Jos te ette usko niin sille minä en sitten voi mitään. Totta tämä on, mitä kerron.

Juhannus on mennyt ihan yksin täällä yksiössä. Mielelläni olisin kutsunut vaikka tätini, veljeni tai jonkun serkuistani tänne, mutta en voi, sillä ahdistus alkaa heti. Masennus tulee ja saatan olla todella allapäin jo pelkästä ajatuksesta, että joku lähimmistäni tulisi tänne ja saisin kuulla negatiiviset arvostelut asunnostani. Olen kohta ihan loppu.

Itken suruani , itken ja olen masentunut. Miksi ei minun kotiani voida hyväksyä??????Voitteko ymmärtää????Näin se vaan on.

• Mä oon vakavasti masentunut mutta mun tilanne on kyllä ihan erilainen.Oon ollut masentunut lapsesta asti perheongelmien takia ja 14-vuotiaana kaikki voimat vaan katosi ja masennuin todella vakavasti.Sen jälkeen oli parempi kausi,olin masentunut mutta kestin sen paremmin.Sitten se alkoi taas kun jouduin pois kotoa,silloin perhetilanne oli hyvä ja mun piti päästä pian takaisin mutten päässytkään koska poissa ollessa masennus iski kovempana kuin koskaan eikä mua päästetty sitten kotiin,vaikka se oli ainoa toiveeni ja tiesin että kotioloissa mulla olisi ollut parempi olo.No,nyt oon 19 ja asun kuntoutuskeskuksessa,oon asunut kaksi ja puoli vuotta.Oon todella masentunut ja yksinäinen,perhe ei käy täällä kun on niin pitkä matka eikä autoa.Kotiin pääsen kuuden viikon välein yhdeksi yöksi.Koko ajan on niin kamala ikävä ja oon niin masentunut että välillä,joka päivä tulee se hetki että haluan vain kuolla.En vain jaksaisi enää yrittää,pääsenköhän koskaan pois.En enää muista millaista oli olla iloinen ja vaikka nauraisin joskus,sisällä tunnen vain tuskaa.Harvoin kukaan juttelee täällä mun kanssa,enimmäkseen työntekijöillä on niin kiire toisten asukkaiden kanssa että mä vaan unohdun omaan huoneeseeni ihan yksin.Välillä hajotan tavaroita ja viiltelen kun en kestä enää.Aina jankutetaan että pitäisi käyttäytyä kunnolla ja jos tappelen porukan kanssa,sanotaan että se tuntuu niitten mielestä pahalta.Kukaan ei ajattele miltä musta tuntuu,yksin,aivan eristyksissä muusta maailmasta.Eikä kukaan ymmärrä että ehkä joku päivä en kestäkään.Kerran oon yrittänyt itsemurhaa,en tiedä oliko hyvä vai huono asia etten onnistunut.Aina viillän niin syvälle kuin uskallan ja mietin,viiltäisinkö kunnolla,ei tarvitsisi enää kärsiä.Oon yrittänyt puhua kolmen psykologin kanssa ja mulla on lääkitys mutta ajatukset kulkee aina samaa rataa.Haluan vain pois täältä,en kestä tätä enää.

• en jaksa

Suoraan sanottuna minun tekisi mieli vain nukkua suurimman osan ajasta. Näin on ollut teinistä saakka.
      Olen yksinäinen mutta välillä omasta syystäni, torjun seuran. Välillä kaipaan ihmisiä ja väillä olen niin sekaisin..... menetin läheiseni ja suren sitä ihan joka hetki. En tiedä miten voisin jatkaa.
      Vihaan yksiötäni. Isompi asunto vaikuttaa kummasti mielialaan. Olenkin harkinnut muuttoa, jopa kaupungin vaihtoa, nimittäin nykyisessä kaupungissa tuntemattomat ihmiset tietää minut jostain, vaikka en tiedä heitä! Voisinpa vaikka tutustua mutta kun sitä vaan kyylätään kaukaa. Ymmärrän kyllä että saatan vaikuttaa oudolta linnulta. en minä nyt niin outo kuitenkaan ole, ihan samanlainen loppujenlopuksi.

• tyttö54

Teinistä asti täälläkin ollut masennus.Naapuri sanoi kun koulusta menin hänen luo aina ensin(kotona kukaan välittäny),että kylläpä huokaa raskaasti jo vaik noin nuori tyttö vielä(14v).Elämä meni kaikin puolin piloille.Sit tuli valtava vastuu ja huoli ja olis pitäny jaksaa hoitaa ja kuntouttaa vammaista,kukaan ei vain tullu kysyneeks multa että miten itse jaksat,tai jaksatko.Päinvastoin,nekin harvat "ystävät" hylkäs.Köyhänä ei ollu varaa "ostaa" apua ja "hyvinvointi"-yhteiskuntamme on aina voinut niin hyvin,ettei kaiken kurjimpien osaa ole tajunneet ja apu jäi saamatta.Nyt on vanhuus,köyhyys,masennus ja kivut,vaan yhteiskunta edelleen nostaa nokkaa,vaik ite hoitaen säästin sen verovaroja,että sai varallisuusverot ym poistaa rikkailta.Edes eläkkeelle ei pääse,vaik niin kipeä ja masentunu ettei kotitöitä jaksa ja ruoka tulee suolattua kyynelin,siis mikäli on jaksanut ruuan tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe