Raskaus jätti yksin :(

-yksinäisyys-

Raskauden pitäis olla iloista aikaa, uuden tulokkaan odotusta. No, onhan se sitäkin, mutta yksinäistä! Ennen raskautta mulla oli muutamia ystävia ja aika paljon kavereita. Nyt oon jääny ihan yksin. Mua ei enää pyydetä mihinkään. Puhelin ei soi eikä tekstareita tuu, vaikka ottasin ite yhteyttä.

Muutenkin isoja murheita elämässä joten tarvisin todellakin ystävien tuomaa iloo päiviini, mutta huomaan että on alkanut vältteleen. Ihan kun en olis se sama ihminen joka on baarissa drinksulasi kädessä. Vieroksutaan jos en juo. Esimerkiksi tänä vuonna ei otettu mukaan juhannuksen viettoon mökille missä juhannus oli tapana viettää. Tällä hetkellä yksin kotona ja kai se kohta nukkuun on mentävä kun ei oo muutakaan :(

Siis mies mulla on mutta nähdään harvoin kun työt niin eri aikaan. Joskus saadaan vietettyä aikaa yhessä kunnolla jos molemmilla sattuu oleen vapaa päivä samaan aikaan. Mutta kyllähän sit miehellänikin on omat kaverit ja omat menot, tottakai, ja pitääkin olla. Välillä ihan vihaan itteeni kun "ruikutan" miestä peruun jonkun menon että saisin olla hetken hänen vieressä. Etten olisi niin yksinäinen :(

Luulin että ystävät olis onnellisia mun puolesta, mutta ilmeisesti ei!

13

658

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6666666

On mies ja lapsi tulossa. Voivoi onpa sulla rankaa.

• Tätä tämä on.

Anteeksi tyhmyyteni, kun olen uusi täällä. Jotenkin kuitenkin vaikuttaa, että täällä on melkoinen tarve vähätellä ihmisiä ja näiden henkilökohtaisia yksinäisyyksiä.

Vai onko täällä kilpailu siitä, kuka on yksinäisin?

• just niin tätä
        Tätä tämä on. kirjoitti:

Anteeksi tyhmyyteni, kun olen uusi täällä. Jotenkin kuitenkin vaikuttaa, että täällä on melkoinen tarve vähätellä ihmisiä ja näiden henkilökohtaisia yksinäisyyksiä.

Vai onko täällä kilpailu siitä, kuka on yksinäisin?

Se on varmaan vaan monelle aika hankala samaistua sellaiseen ihmiseen jolla on aviopuoliso ja on silti niin yksinäinen. Täällä kun monella ei ole yhtäkään ihmistä ympärillä saati sitten kokonaista perhettä kuten aloittajalla.

• NeAyh

Huonoja kavereita ja ystäviä sulla. Oletko puhunut ongelmasta miehesi kanssa? Hän kyllä varmasti ymmärtää yksinäisyytesi. Suosittelen etsimään uusia ystäviä jotka todella arvostavat sinua ja perhettäsi. Onnea tulevan vauvan johdosta, kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu! Hyvää Juhannusta! :)

• Yleinen vuodattaja

Onpa surullista ja lapsikin tulossa tuohon yksinäisyyteen :(. No, jospa saatte uusia kavereita muista lapsiperheistä.

• Monet äidit ovat saaneet ystäviä juuri muista äideistä
        Tsemppii;)

• DA.

Kaipa he ovatkin "onnellisia" sun puolesta. Ehkä he ovat vaan meneviä, lapsettomia sinkkuja, jotka eivät oikein tiedä miten reagoida, kun sä rymistelet sen ison mahasi kanssa jonnekin heidän mukanaan.

• vertaisryhmää

Hei, etsi saman seudun muita odottajia vaikka jollain vauva-aiheisella keskustelupalstalla ja sit kun synkkaa jonkun/joidenkin kanssa, niin tapaaminen vaikka kahvilaan.
      Ne sun vanhat kaverit alkavat palailla sitten kun itse odottavat... olet silloin se kokeneempi ystävä...

• Matriarkaatti92

Ymmärrän sinua aloittaja sataprosenttisesti. Täällä suomi24:n puolella on toki aina niitä jotka haluavat vähätellä ja kilpailla, purkaa huonoa oloansa pottuilemalla muille, mutta mielestäni ongelmasi on ihan oikea. Kyllä ihmisellä on hyvä olla ystäviäkin, että pysyy henkisesti kasassa. Perhe-elämä toki takaa sen ettei tarvitse olla yksin, mutta monenlaiset ihmissuhteet kuuluvat ihmisen henkisen hyvinvoinnin piiriin. Perhe-elämällä ei voi aina tyydyttää kaikkia sosiaalisia tarpeitansa - varsinkin kun siihen kastiin liittyy niin paljon velvollisuuksiakin.

Ja tiedänpä vielä hyvinkin, miltä tuollainen tuntuu - olen nimittäin aikalailla samassa tilanteessa. En ole raskaana, eikä minulla ole miestä, mutta olen lähes täysin raitis, mitä tähän juomiseen tulee.

Yllättäen kun on tullut vahvasti ystäväpiirin keskuuteen tämä juhliminen ja alkoholin käyttö, sitä joutuu itsekin sen myöntämään julkisesti ettei juominen kiinnosta, ja se on minullakin johtanut siihen, että sydänystävät ovat oikeastaan kadonneet, minua ei kutsuta juhlimaan eikä minun kanssa vietetä juurikaan sellaista "laadukasta" vapaa-aikaa. Ystävien tapailu on jäänyt ns. röökimiittinkitasolle. Ihan kuin itsestä puuttuisi joku yllättävän tärkeä palapelin palanen, jota ilman ei voi olla hyvä ystävä. Olen tavallaan ulkona kaikesta olennaisesta, vaikka minuun yhteyttä jonkun verran otetaankin - ja luojan kiitos on ne muutamat myös, joille juhliminen ei ole niin olennainen osa elämää.

Ehdotan, että unohdat ne ihmiset jotka kykenevät olemaan kanssasi vain silloin kun olet valmiina läträämään juominkien kanssa tai sinua ei velvollisuudet paina. Perheenlisäys on parhain mahdollisin syy olla juomatta, ja hyvät ystävät kyllä ymmärtävät elämänmuutoksien päälle ja pysyvät silti hyvinä ystävinä. Minusta tuo kuulostaa vain niin kertakaikkisen epäkypsältä, että en keksi kertakaikkiaan mitään muuta kuin että uutta matoa vain koukkuun tämän asian suhteen. Hankit itsellesi vaikka jonkun harrastuksen missä voisit tavata samanhenkisiä ihmisiä kuin sinä, tai jotain muuta puuhasteltavaa. Ja veikkaan kuitenkin, että perheenlisäyksen johdosta tulet varmasti tapaamaan ihmisiä joilla on kanssasi jotain jaettavaa - varsinkin jos on aktiivinen lapsen kanssa. ;)

Niin, ja jos tuntuu siltä että niitä "ystäviä" ei kuitenkaan vielä haluaisi heittää omissa ajatuksissaan menneisyyteen, niin epäilen kyllä heidänkin vielä viisastuvan. Ymmärrän tuollaisen elämänmuutoksen vaikuttavan myös ystäviinkin ja se on heidänkin elämässään tietynlainen muutos - ehkä he eivät oikein ole vielä jotenkin oppineet olemaan sen asian kanssa että sinä saat nyt perheenlisäystä ja elämäsi muuttuu kertaheitolla vastuullisemmaksi? Veikkaan että aika tulee tämänkin asian vielä ratkaisemaan.

Mutta joops, hyvää kesää ja uskon että kyllä tuo tuosta vielä iloksi muuttuu.

• 1+3=4

eiköhän vauvan syntymisen jälkeen ala tutustumaan uusin ihmisiin. lähdet vaan vauvauintiin, kaikkiin kerhoihin ja hiekkalaatikolle istumaan. sieltä löytyy samanhenkistä seuraa joiden kanssa voi höpötellä kakkavaipoista ja kiireisistä miehistä.

• S-Kyösti

Kyllä huomaa että ihminen on laumaeläin, ainakin suurin osa ihmisistä. Minulle yksinäisyys on tietoinen valinta.

• uuyyyy

se vaa on ku joillaki ihmisillä ei ole mitää käsitystä miten kauhea elämä voi olla

• Mirella 84

Ymmärrän tuntemuksesi ja toivotaan että tämä on ohi menevää. Itselläni on asiat ns. Hyvin, mutta tunnen itseni erittäin yksinäiseksi, erityisesti parisuhteessa. Mieheni ei tunnu ymmärtävän, että tarvitsen huomiota edelleen ja tietysti tukea. Tilanne on molemmille uusi. Mieheni vetoaa tyhmiin syihin, kun kerron, että voisimme viettää aikaa yhdessä ja tehdä jotain erityistä. Hän käyttäytyy, kuin lapsi, " minä en ole ollut hetkeen ulkona jne", vaikka hänellä on tällä hetkellä vilkas sosiaalinen elämä vrt.omaani. Hän ei edes halua ymmärtää tuntemuksiani. Myös ystävät ovat kadonneet eli ajatus yksin jäämisestä pyörii päivittäin mielessä. Mieheni itsekeskeisyys on yllättänyt minut todella, vaikka olemme olleet yhdessä lähes 7 vuotta. Ehkä hän ei osaa suhtautua tilanteeseen vielä, vaikka on innoissaan tulevasta. Ongelmani ovat varmasti pieniä monen muun tulevan äidin huoliin, mutta kyllä sosiialinen tukiverkosto on tärkeä kaikille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      67
      4262
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      89
      3840
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      49
      3355
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2608
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      23
      2489
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      56
      2333
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      43
      2157
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1838
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36