Univaikeuksia, progynova...

estrogeeni auttoi

Minulla alkoivat kuumat aallot yms reilu vuosi sitten. Sain progynova 1 mg ja se auttoi. Kuumat aallot ja hikoilu hävisi täysin. Nyt sitten olen huomannut parin kuukauden ajan, että aina kun ota illalla noin kello 18 tabletin, niin noin 1-2 tuntia sen jälkeen minun tulee kuuma. Ei kuumia aaltoja, mutta sellainen tuskaisen kuuma olo. Kasvoja kuumottaa jne. Mistä johtunee. Olisiko niin, että 1 mg on liian vähän?
Sitten, nyt on mennyt myös muutama kuukausi niin etten nuku kunnolla. Nukun sellaista pinnallista unta, usein heään kello kaksi yöllä ja valvon 1-2 tuntia. Aamuisin väsynyt olo. Gynekologini antoi kokeiltavaksi circadin 2 mg melatoniinitabletteja. Kokeilin kahtena iltana, ei apua.
Nyt kaipaan hyviä neuvoja?

3

1634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeile tätä

Estrogeeni häviää verenkierrosta nopeasti. Kun otat pillerin, estrogeenitaso nousee, mutta se ehtii vuorokaudessa putoamaan melkoisen alas. Gynekologini on neuvonut puolittamaan tai jopa jakamaan neljänneksiin ja ottamaan estrogeenin tasaisemmin vuorokauden mittaan jotta estrogeenitaso veressä olisi tasaisempi. Olisikohan kohdallasi sillä vaikutusta että 8 tunnin kuluttua estrogeenitaso on pudonnut huipustaan selvästi ja aiheuttaa uniongelmia.

Minäkin heräilen joskus aamuyöstä ja nyt olen kokeillut ottaa keltarauhashormonia muutamana päivänä kuukausittain kun joku väitti että se antaisi paremman unen. Ei ole auttanut minulla, joten taidan lopettaa kun resepti on käytetty loppuun. En tarvitse muuten keltarauhashormonia kun ei ole kohtua.

• Estrogeeni auttoi

Hei,

Minullakaan ei ole kohtua, poistettiin kolme vuotta sitten. Käytätkö sinäkin progynovaa ja 1mg vai jotakin muuta merkkiä? En ole tiennytkään, että tabletin voisi puolittaa jne. Voisikohan siitä siten olla apua, että otankin tabletin vasta juuri ennen nukkumaanmenoa esimerkiksi kello 23?

Onko sinulla nukahtamisvaikeuksia? Minulla on usein niitäkin eli tuntuu, että vaikka väsyttää, uni vaan ei tule. Olen aina ollut hyväuninen.

• Kokeile tätä

Minulla on Sandozin Estradiol 2 mg pillereinä. Tuo Sandoz siksi että gynekologini ohjeiden mukaan sen voi ottaa kielen alla liuottamalla niin ei rasita maksaa ja tehokin on parempi. Pillerirasia kulkee päivällä mukanani käsilaukussa ja pillerinpalasen voi ottaa missä tahansa kielen alle.

Minulla ei ole nukahtamisvaikeuksia, uni tulee lähes välittömästi kun saan pään tyynylle. Joskus kahden-kolmen aikaan voin herätä, yleensä vessahädän vuoksi. Menen yleensä nukkumaan kympin uutisten jälkeen ja silloin otan vuorokauden viimeisen pillerinosan ja aamulla heti herättyäni ja aamiaisen syötyäni aloitan ensimmäisellä pillerinpalalla. Apteekista ostettavalla pillerinpuolittajalla paloittelu käy näppärästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe