Pitäkää koirat hihnassa. Eilen olin lenkillä Noljakassa, ihan puskista ilmesty iso piski mun eteen ja hyppäs syliin... Eikä ollut ensimmäinen kerta kun jonkun piski tulee päiten..
Suurinosa porukasta pitääkin koiransa hihnassa, se on hyvä. Ottaa vaan päähän tällainen. Miettikäähän koirien "vapaakasvattajat", kaikki ei niistä piskeistä pidä.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Tänään oli Karjalaisessa hyvä mielipidekirjoitus aiheesta.
Koiran kusettajat HUOMIO
16
330
Vastaukset
- Jaa..
"Tänään oli Karjalaisessa hyvä mielipidekirjoitus aiheesta."
Tuntenet kyseisen kirjoittajan "erittäin hyvin".
...ja Haikonen jatkaa itselleen kirjoittamista tarkoituksena pitää omaa viestiketjuaan näkyvillä loputtomiin ja tehdä siitä historian pisin.
Joutuu kylläkin ihan jonkun verran odottelemaan jössen tulemista... - ewvqw
"Tuntenet kyseisen kirjoittajan "erittäin hyvin"."
En tunne, en mitenkään. Se nyt vain liittyy aiheeseen tuo teksti..
"...ja Haikonen jatkaa itselleen kirjoittamista tarkoituksena pitää omaa viestiketjuaan näkyvillä loputtomiin ja tehdä siitä historian pisin.
Joutuu kylläkin ihan jonkun verran odottelemaan jössen tulemista... "
?? Hä? - Koirakuri
Yleinen järjestyslaki:
4 luku
Eläimet
14 §
Koirakuri
Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:
1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;
2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)
3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa. - suskoira
Koiran pitohan on nykyisin jotenkin "must" koirahan nyt pitää olla vaikka asuttais miten pienessä kerrostalokomerossa tahansa,eikä mikä tahansa koira vaan tosi iso,pieni ego iso koira,ja nämä reppanat kun niitä "egokoiria"ulkoiluttaa milloin ulkoiluttaa niin näkee että ei ole koirankasvatus lähimainkaan hanskassa ja kuset ja paskat tehdään sitten vaikka lasten leikkipuistoon. Koiravero takaisin ja koiranpito luvanvaraiseksi ja jonkunlainen koiranpitokurssi pakolliseksi niin karsiutuis nämä tollot muodikkuden takia koiran kiusaajat.
- Näin on,
sillä koiralle ei mikään kerrostalo ole varmasti oikeanlainen elinympäristö, etenkin kun liikunta jää erittäin vähiin. Hyvä jos jaksetaan huolehtia edes kaikkein välttämättömimmästä.
Eipä sen puoleen, ihan yhtä ahdistava paikka -ellei pahempikin- on joku pieni häkki pihalla jossa se joutuu olemaan yksin ja usein ei ole edes suojaa säältä . Halpa ja hyvä olisi 20m pitkä juoksulanka josta tulee 10m pitkä kaulapantaan/vöihin.
Onnellisia ovat ne joitka voivat pitää koiraa vapaana omalla pihalla, ja varmasti jokainen eläin oppii reviirillä pysyttelemään mikäli muu talonväki on jotakuinkin siedettävää laatua.
Todellakin, koiran pitämiseen tulisi vaatia eräänlainen ajokorti mikä auttaisi ymmärtämään edes alkeita hoidosta ja opittaisiin tulkitsemaan mitä nelijalka haluaa käytöksellään viestittää.
- Muuten olen sitä mieltä että reilu kolmannes ihmisistä kuuluu siihen ryhmään joilla ei pitäisi olla minkaanlaista oikeutta elollisen olioon ..erilaisista syistä.
- koiraton tyyppi
Minäkään en ymmärrä miksi koirien pitää juoksennella irrallaan-aika pelottavia tilanteita on ollut lapsen kanssa kävelyllä ollessa kun tuntematon dogi juoksee irrallaan. Miehelläni on kasvoissa arpi muistona lapsuudessa tulleesta koiranpuremasta :(.
Toinen asia mitä en ymmärrä on ne koiranomistajat, jotka antavat koiriensa tehdä jätöksensä toisten piha-alueelle-juu, maatuuhan ne jätökset, mutta onko niin kamala vaiva kuskata kakkapussia mukana lenkillä?? Esim.kadun ja piha-aidan välinen alue on ainakin kaupunkialueella talonomistajan hoidettava, eli onpa kiva esim.nurmikkoa leikatessa väistellä koiranpökylöitä! - Muistaa nyt..
kuitenkin että jos koira puraisee, niin erittäin todennäköisesti syy on ihmisessä itsessään. Hän on menetellyt jollain tavalla -joko tahtoen tai tahtomattaan- niin että koira on peloissaan puolustautunut.
Uskallan väittää tämän koska itse olen ollut koko ikäni erilaisten koirien kanssa tekemisissä, ja yksikään ei ole osoittanut minua eikä edes tuttaviani kohtaan pienintäkään vihamielisyyttä.
Tai no..poliisikoira kymmeniä vuosia sitten Lieksan idiootti-poliisien käskyttämänä täysin aiheettomasti.
Putkaan vietäessä sain vielä kaupantekiäisinä niin pampusta kuin nyrkistä mahaan ja erilaisia uhkailuja muustakin väkivallasta.
Olin kylläkin täysin syytön, enkä edes tiennyt minkä vuoksi minut pidätettiin ennen kuin jälkeenpäin.
Valitettavasti tuollaisia tekoja on mahdoton todistaa.
Tästäkään huolimatta en osaa pelätä minkaanlaisia koiria, koska tuokin tapahtuma oli pelkästään kusipäiden aiheuttama, joten sen jälkeen en enää ole luottanut poliisiin, sillä ne on täysin arvaamattomia.
Koiriin kylläkin luotan kokemuksen tuomalla varmuudella..aina.- ..unohtui mainita..
että tuon saksan paimenkoiran puremat meni käden lihaksista läpi, ja pieniä jälkiä jäi myös kasvoihin. Sen verran herra poliiseja kuitenkin tapahtuma pelotti, että veivät terveyskeskukseen jossa hoitajat ei olleet kovinkaan tyytyväisiä näkemäänsä. Vasta ensiavun ja rokotuksien jälkeen oli kuljetus putkaan.
Ymmärrystä riitti kuitenkin sen verran, joten älykkyys on varmasti ollut maksimiteholla sillä kertaa.
- hyi helevetti
Täällä Utran perukoilla osa koiran paskattajista. antaa koiransa paskoo toisten ikkunan alle hyvä ettei rappusille. Vaikka tontit on tällä alueella puu-aidattu niin me tontin omistajat / haltijat juodumme ajamaan sen ruohon myös sieltä aidan toiselta puolen jumalattomia koiranpaska kasoja väistellen.....onneksi naapuri viskoo ne siihen jalka / pyörätielle takaisin jos se paskoja tajuaisi tai polkisi itse oman koiran paskaansa... paskattakaa ne koiranne vaikka omalle rappusille... mutta pysykää kaukana meidän koirattomien tontin liepeiltä ja jos ette jaksa metsään kävellä, niin te ette koiraa tarvitse!
- rfrefre
" onneksi naapuri viskoo ne siihen jalka / pyörätielle takaisin "
teen muuten samoin
- äly hoi jättänyt
Siellä Utrassa eräs perhe paskatti koiraansa lasten leikkialueella ja keskellä kerrostalojen pihaa. Äiti näytti lapsilleen "mallia". Onneksi me päästiin sieltä pois!
- ärsyttää muitakin
Jokaisen koiran omistajan häpeähän se on ettei siivoa koiransa jätöksiä. Itse kannan koirani jätökset lähimpään roskikseen. (maatuvissa pusseissa, jotka saa laittaa sekajäte roskakoriin).
Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miksi ihmiset ovat niin negatiivisia koiran jätöksiin kun taas ihmiset saavat viskellä tupakan tumppejaan, purukumejaan, roskiaan kadun varsille??? Tiedän juuri tästä syystä moniakin koiran omistajia jotka eivät periaatteesta kerää jätöksiä ennenkuin ihmiset lakkaa saastuttamasta katuja. - niin se vain on
Hei! Jos astut koiran paskaan tai tupakan tumppiin niin on kyllä aikamoinen ero, jota koiran omistajat ei kai tajuu... tai halua tajuta....eipä ollut muuta kuin koiranpaska kasoja kun tänään ruohon ajelin aidan ulkopuolelta... vaikka kuinka puolustelisitte.....pieni osa koiran omistajista vain kerää koiransa jätökset! Meillä on täällä hieno uusi leikkikenttä....toivottavasti ei ne koiranpaskattajat sitä pilaa!!!!
- hyi helevetti
Tuossa asiassa mie oon samaa mieltä.......laiskat ei tarvii koiraa.... tai sit' paskattakoot omaan pihaansa tai vaikka omalle rappusille.. kerätkää ne paskanne toisten aidan viereltä pois...jos on varaa pitää koiraa niin on varaa ostaa paskapusseja!
- kolpopåo
Tai no..poliisikoira kymmeniä vuosia sitten Lieksan idiootti-poliisien käskyttämänä täysin aiheettomasti.
Putkaan vietäessä sain vielä kaupantekiäisinä niin pampusta kuin nyrkistä mahaan ja erilaisia uhkailuja muustakin väkivallasta.
Olin kylläkin täysin syytön, enkä edes tiennyt minkä vuoksi minut pidätettiin ennen kuin jälkeenpäin.
SITÄ SAA MITÄ TILAA....................
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2705357- 664644
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234325Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest463754- 513750
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363677SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo763048- 352971
Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv532888Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202626