Varma keino naisten saada mätisäkkimäinen habitus on sauna olut/viinat aurinko tupakka.
Mitä varten saunan terveellisyyttä hehkutetaan kun kuumuus rasittaa verenkiertoelimistöä ja keuhkoja? Sitäpaitsi varma keino saada migreeni, kun kuumuus laajentaa pään verisuonia ja siitäkös kunnon päänsärky paukahtaa. Kuumuus veltostuttaa ihoa, ja kun latkii kaljaa ja syö suolaista makkaraa, niin oikein kunnon venytykset ja turvotukset saa koko naamataululleen. Kunnon roikkuvat leukaperät. N iin että "KAUNEUDEKSI" vaan saunaa:(
Saunalla mätisäkiksi
15
124
Vastaukset
- Mätikset
Kirjoituksessa mainitaan että sopii TERVEILLE ihmisille. Kuinkahan moni suomalainen on TERVE? Tämä on diabeetikkojen ja sydänvikaisten sekä kilpirauhasongelmaisten, syöpäiste, alkoholistien ym. luvattu maa. Esim. kilpirauhasen vajaatoiminnassa lämmönsäätely ei toimi. joten elimistö ei pysty jäähdyttämään.
Muistan jo lapsena miten tuskallista oli kun piti peseytyä saunassa. Siis kuumassa pimeässä saunassa. Ei ollut valoja eikä erillistä pesuhuonetta. Ahdistavan tuskallinen olo on vieläkin tuolla ydinjatkoksessa ja jokalauantainen päänsärky. Jo lapsena sain päänsäryn saunomisesta.
Mistähän tämä suomalainen pakkomielle saunomiseen on lähtöisin. Tosi naurettavaa että ventovieraat ihmiset, kuten liikevieraat, kutsutaan alasti istumaan kuumaan huoneeseen ja peseytymään:/ - reima kyylänen
Mätikset kirjoitti:
Kirjoituksessa mainitaan että sopii TERVEILLE ihmisille. Kuinkahan moni suomalainen on TERVE? Tämä on diabeetikkojen ja sydänvikaisten sekä kilpirauhasongelmaisten, syöpäiste, alkoholistien ym. luvattu maa. Esim. kilpirauhasen vajaatoiminnassa lämmönsäätely ei toimi. joten elimistö ei pysty jäähdyttämään.
Muistan jo lapsena miten tuskallista oli kun piti peseytyä saunassa. Siis kuumassa pimeässä saunassa. Ei ollut valoja eikä erillistä pesuhuonetta. Ahdistavan tuskallinen olo on vieläkin tuolla ydinjatkoksessa ja jokalauantainen päänsärky. Jo lapsena sain päänsäryn saunomisesta.
Mistähän tämä suomalainen pakkomielle saunomiseen on lähtöisin. Tosi naurettavaa että ventovieraat ihmiset, kuten liikevieraat, kutsutaan alasti istumaan kuumaan huoneeseen ja peseytymään:/Olen ihan samaa mieltä. Saunominen ei minulle sovi, eikä se silloin voi sopia kelleen muullekaan. Sitten noi appelsiinit. Mun mielestä ne ovat ihan kauheen makusia. Kyllä ottaa pattiin, kun näkee kaupassa ihmisten ostavan appelsiineja! Siis appelsiineja!
- ,,,,,,,,,,,
Mulla piipasi korvissa aina saunan jälkeen.
Lie ollut verenpaineen alkuoire. - ......
eiköhän kaikki vanhemuute muutu mätisäkiksi, nuorena ollaan näättejä ja hoikkia, vanhana , ei kehtaa sanoa, kamalaa
- A-niinkuin Aapinen
Sairaudet televät ihmiset riu'uksi, vanhentavat, laihduttavat, kuolettavat.
- meeriamanda
Mitenkäs se vanha sanonta, ellei sauna, terva ja viina auta, tauti on kuolemaksi!
Itse koen saunomisen nautintona, eikä minulla ole esteitä siitä myös nauttia.
Ymmärrän ettei se (kään) kaikille sitä ole. :)) - äitemuori*
Sauna on ollut se lähes ainoa pesupaikka ainaki maalla. Mä en niin kovin tykkää, iho kuivuu ja ilma loppuu. Isäpappa lämmitti saunaa monta kertaa viikossa ja mä menin pesulle sitte ku se oli jo haalennu. Suihkun hän asensi saunaan myöhemmin.
Oon ny ollu monta viikkoo reissussa läntissä naapurimaissa, eikä tullu sauna mieleen. Yhdellä ystävällä olis ollu sellanen, mut sanoin nej tack.
Tällei ollaan erilaisia, yks tykkää toinen ei. Onks se ain niin hyvästäkää olla kuumassa löylyssä, tiä. Mä toin poutapäiviä tullessani, olkaa hyvät (taxfree). - meeriamanda
niinpä nii! Kerran, pari viikossa ja löylyni ei yltä 80 astetta....makoilen lauteilla, jalat ylös seinustalle nostettuna...laiskahkosti heittelen vettä ja usein voitelen hunajalla ihoani ennen lauteille menoa, se pehmittää kivasti ihoa. Paksu laudeliina on allani joten en ´sotke´:))
En yhtikäs ihmettele jos neuvottelujen yhteydessä saunotaan...kukaan ei voi olla vihainen saunasta tullessaan, on mun mielipiteeni, :)Meriame... ei ku meerille:
Så kallade Bättre folket, dom sällan tycker om Sauna,
i alla fall inte ett riktigt finskt.
För det mesta så tycker dom ligga i kar,
i karet sitt i eget skit. :)
H.hunksz kirjoitti:
Meriame... ei ku meerille:
Så kallade Bättre folket, dom sällan tycker om Sauna,
i alla fall inte ett riktigt finskt.
För det mesta så tycker dom ligga i kar,
i karet sitt i eget skit. :)
H.Auts! siis äitemuorille...
Anteeksi huolimattomuuteni.
H.
- kastekukka
Saunassa on mukavaa kun löylyttelee kohtuudella. Sama pätee aurinkoon ja alkoholiin. Suolainen makkara ei kuulu minun elämääni edes kohtuudella, mutta olkoon makuasia. Tupakka ei ole hyväksi kohtuudellakaan, hyh sille.
Elä sinä sauno jos pahalta tuntuu.
Minä taas aion tänään roikottaa leukaperiäni saunassa, sieltä tullessa on niin taivaallinen olo :) - i_a'*'
Mitäpä onkaan parempaa ja virkistävämpää kun sauna Suomen suvessa ... Nytkin "Jussina" tuli tuhottua monta "koivuvihtaa" ja löylyn lomassa vilvoteltua järvessä tuolla eräällä mökillä... Tuo tuoreen "koivuvihdan" tuoksu kuuluu erottamattomasti kesäiseen saunamiljööseen, saatikka juhannussaunaan...
Saunaa käytän, ja aurinkoakin kohtuudella. Samoin viiniä. Mätisäkkiköhän lienen? - no sen voi kuka tahansa tarkistaa kuvasta ;-)
Onko nyt ymmärrettävä niin että sama "ruokavalio" ei tehoa miehiin ollenkaan, naisiin vaan? Älkää naurattako.
Jos aloittajan mainitsemaa (kokonais)repertuaaria käyttää tehokkaasti vaikka yhden kesänkin, niin totta on että se alkaa näkyä sekä kropassa että henkiselläkin puolella. Sekä naisissa että miehissä. Kohtuutta siis ystävät. Turha sanoa ettei ole terveysvalistus kantautunut omiin korviin. Nautintoja saa vähemmälläkin, tämän päivän ns. viisaudenlaari on mielestäni pidättäytyminen ylenmääräisistä ja/tai vaikutuksiltaan negatiivisiksi määriteltävistä "nautinnoista".
Sauna ja uinti, tuskin mikään on sen terveellisempää ja nautinnollisempaa Suomen kesässä!Ai.. sitäkö se olikin, mie luulin että ikä tuo noita muutoksia ite kunkin "leukaperiin"..:/
Kaikesta huolimatta saunon kaksi kertaa viikossa, ja kunhan meen mökille niin joka päivä, tulukoon vaikka mikä säkki ja minne.., jotain ilojahan tässä vanahallakin...niih..:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057