MIKSI olit mulle niin ilkeä? Mitä sinä siitä saat? Tuliko sulle siitä hyvä mieli?
Tyly ja töykeä
34
1212
Vastaukset
- Samaa ihmettelen
minäkin erään ihmisen kohdalla mutta ehkä hän sai kaikesta itselleen hyvän mielen, en tiedä.
- Anteeksi --
Siitä on jo aikaa...
Olin aivan loppu. En voinut muutakaan. Muuta keinoa ei enää ollut selvitä hengissä ja edes jotenkin paranemiskykyisenä. Ei todellakaan tullut hyvä mieli. Mietin pitkään että pyytäisin anteeksi, mutta en voinut ottaa enää yhteyttä. Sattui liikaa. Tämä oli ainut keino päästä hänestä lopullisesti eroon.
On ikävä, mutta olen sentään hengissä. Vaikka en ole varma haluaisinko.- Ehkä tuokin
anteeksipyyntö olisi kannattanut edes kohdistaa oikealle henkilölle.
- älä valita
Ehkä tuokin kirjoitti:
anteeksipyyntö olisi kannattanut edes kohdistaa oikealle henkilölle.
Sun piti kommentoida, vaikket edes lukenut. Tai ymmärtänyt lukemaasi?
:) - Vaikka ei
osata / haluta pyytää anteeksi niin selitellä sentään ostaan, onhan sekin jotakin !
- älä valita
Vaikka ei kirjoitti:
osata / haluta pyytää anteeksi niin selitellä sentään ostaan, onhan sekin jotakin !
Ehkäpä nimim. "Anteeksi--" kumppanilla olisi enemmän anteeksipyydettävää. Siltä tuo minusta kuulostaa, eikö sinusta? Ja selityksiähän tässä ketjussa pyydettiin.
- Jotkut ajattelevat
vain itseään, jotkut osaavat ajatella myös toista ihmistä.
- miulta
Miekin voisin vastata juuri noin. Sattui liikaa ja se oli ainoa keino selvitä kaikesta. En ole ylpeä siitä tosiaan, mutta muuhun minusta ei ollut, eikä ole vieläkään.
- youno
Pakko oli teeskennellä tosi ilkeää..
- Ai miks?
En ymmärrä. Mikä pakko ilkeä on olla? Miksi pitäisi teeskennellä jotain, mitä oikeasti ei halua olla?
- No katos siks..
Ai miks? kirjoitti:
En ymmärrä. Mikä pakko ilkeä on olla? Miksi pitäisi teeskennellä jotain, mitä oikeasti ei halua olla?
Jos ei hyvällä ymmärrä vaikka kuinkan selittäisi, niin joskus on oltava paha. Vaikka kuinka sattuisi itseä ja toista.
Voiko tuo oikeasti olla noin vaikea käsittää? - esittäjälle?
No katos siks.. kirjoitti:
Jos ei hyvällä ymmärrä vaikka kuinkan selittäisi, niin joskus on oltava paha. Vaikka kuinka sattuisi itseä ja toista.
Voiko tuo oikeasti olla noin vaikea käsittää?Joo on! :/ et siis halunnut "välittää" vaikka välitit?Miksi ihmeessä mikä vika hänessä oli?
- ihme jankkaajalle
esittäjälle? kirjoitti:
Joo on! :/ et siis halunnut "välittää" vaikka välitit?Miksi ihmeessä mikä vika hänessä oli?
Koita päästä tuosta mustavalkoisesta ajattelustasi. Elämä ei ole noin yksinkertaista ja suoraviivaista, tulet vielä oppimaan kun kasvat aikuiseksi. Lukutaito olisi myös hyvä opetella, yllättävän moni tässäkin ketjussa on sisälukutaidottomia.
Onko tämä vain lasten leikkipuisto? Ehkä, mutta löytyy täältä myös muutama aikuinenkin kirjoitus. - Yksi kommentti
ihme jankkaajalle kirjoitti:
Koita päästä tuosta mustavalkoisesta ajattelustasi. Elämä ei ole noin yksinkertaista ja suoraviivaista, tulet vielä oppimaan kun kasvat aikuiseksi. Lukutaito olisi myös hyvä opetella, yllättävän moni tässäkin ketjussa on sisälukutaidottomia.
Onko tämä vain lasten leikkipuisto? Ehkä, mutta löytyy täältä myös muutama aikuinenkin kirjoitus.Ei hän ole jankannut mitään. Ei täällä vastata riveittäin.
- vaikea käsittää sua?
No katos siks.. kirjoitti:
Voiko tuo oikeasti olla noin vaikea käsittää?Sä olet typerä ,ilkeä ,,,ja et osaa kuitenkaan nätisti sanoa, et
äh katso kauniisti silmiin ja kerro hiljaa ,matalaan ääneen
loukkaamatta toista
luulen, että sydämesi on kova kuitenkin? - mustavalkoista - -
vaikea käsittää sua? kirjoitti:
Sä olet typerä ,ilkeä ,,,ja et osaa kuitenkaan nätisti sanoa, et
äh katso kauniisti silmiin ja kerro hiljaa ,matalaan ääneen
loukkaamatta toista
luulen, että sydämesi on kova kuitenkin?Ei ihmiset ole koneita.
- sivusta''''
Niin, kyl se pitäisi jokaisen osata sanoa asiansa ihan suoraan päin naamaa, ettei sitten täällä palstoilla riehu ja hauku toista,kun ei todellisuudessa saa sanottua asiaansa.Pelkuruutta.
Tuskinpa se oikea henkilö edes täällä palstoilla käy.- Jokaisen
pitäisi osata sanoa asiansa ilman tylytystä ja halveksuntaa. Useimmat meistä ymmärtävät kyllä ihan normaalia puhetta. Suoraan sanominen anna lupaa olla ilkeä tai töykeä. Miksi pitäisi aiheuttaa toiselle tarpeetonta huolta. Jokaisella on kuitenkin sen verran väliä.
- Niin pitäisi
Jokaisen kirjoitti:
pitäisi osata sanoa asiansa ilman tylytystä ja halveksuntaa. Useimmat meistä ymmärtävät kyllä ihan normaalia puhetta. Suoraan sanominen anna lupaa olla ilkeä tai töykeä. Miksi pitäisi aiheuttaa toiselle tarpeetonta huolta. Jokaisella on kuitenkin sen verran väliä.
Ihan yhtä ilkeää on olla sanomatta mitään ja jättää toinen arvailemaan.
- Päin naamaako
sitten saa haukkua ja riehua, mutta palstoilla ei.
Jos joku itse ensin haukkuu päin naamaa, niin sietäkööt seuraukset palstoilla ja muuallakin.
- Joo, ja
pitäisi muistaa että kyse on toisen ihmisen kohtelusta, ei mistään esineestä.
- Ajattele toisin
Ehkä sinulle on oltu vain rehellisiä ja totuutta on joskus vaikea sietää, koska se on niin totta.
- .
Tai sitten joku haluaa vain vaimentaa omantunnon kolkutuksen kaunistelemalla tylytyksen rehellisyydeksi/totuudeksi. Rehellisyys ei edellytä tylytystä ja totuuksiakin voi näkökulmasta riippuen olla monta, eikä vain yhtä ainoaa ja absoluuttista.
- tässä yksi totuus
. kirjoitti:
Tai sitten joku haluaa vain vaimentaa omantunnon kolkutuksen kaunistelemalla tylytyksen rehellisyydeksi/totuudeksi. Rehellisyys ei edellytä tylytystä ja totuuksiakin voi näkökulmasta riippuen olla monta, eikä vain yhtä ainoaa ja absoluuttista.
Jokainen yksin kantaa mukanaan totuutta omista tunteistaan. Sellaisesta ei voi muut lausua yhtään mitään ilman, että siitä tulee helposti valehtelua tai aivopesua.
- toinen totuus
tässä yksi totuus kirjoitti:
Jokainen yksin kantaa mukanaan totuutta omista tunteistaan. Sellaisesta ei voi muut lausua yhtään mitään ilman, että siitä tulee helposti valehtelua tai aivopesua.
Totuus tylytykseen johtavista tilanteista sekä julmien sanojen oikeutuksesta, voi vaihdella paljonkin riippuen kenen näkökulmasta asia esitetään.
Minkäköhänlaisia muistoja ja tunteita se tylyttetty kantaa mukanaan? Se, jonka ihastukseen vastattiin tyllydelllä ja töykeydellä. - tässä yksi totuus
toinen totuus kirjoitti:
Totuus tylytykseen johtavista tilanteista sekä julmien sanojen oikeutuksesta, voi vaihdella paljonkin riippuen kenen näkökulmasta asia esitetään.
Minkäköhänlaisia muistoja ja tunteita se tylyttetty kantaa mukanaan? Se, jonka ihastukseen vastattiin tyllydelllä ja töykeydellä.Itse en kanna ainakaan hyviä muistoja tylytyksestä ja töykeydestä enkä tunne minkäänlaisia empatioita porukoita kohtaan, jotka ovat katsoneet aiheelliseksi toimia epäoikeudenmukaisesti minua kohtaan.
- poiuytrewqasdfghjklö
toinen totuus kirjoitti:
Minkäköhänlaisia muistoja ja tunteita se tylyttetty kantaa mukanaan? Se, jonka ihastukseen vastattiin tyllydelllä ja töykeydellä.Nyt lähti mielikuvitus laukkaamaan, ei ap ole kertonut tilanteesta, jossa ihastukseen vastattiin tylyydellä, lienee kyse jostakin muusta. Asiat voi kertoa asiallisesti, jos ne aina kaunistelee, niin asia ei mene koskaan perille.
- Niin pitäisi
toinen totuus kirjoitti:
Minkäköhänlaisia muistoja ja tunteita se tylyttetty kantaa mukanaan? Se, jonka ihastukseen vastattiin tyllydelllä ja töykeydellä.Mieluummin ottaisin ne tylyt rukkaset kuin tämän, että toinen vastaa fiksusti ympäripyöreitä, ei sovi tapaamista, mutta ei kieltäydykään siitä. Pieni tylytys olisi mitään tämän epävarmuuden rinnalla. Ei toisia ihmisiä saa roikottaa varalla. Ainakin sinua on arvostettu ihmisenä, joka ansaitsee tietää.
- tylytetty usein
Kai ajatteli että pitää osoittaa ettei pitänyt susta. Itsekin joutunut toisten tylytyksen kohteeksi. Jotkut ihmiset haluavat toisen ymmärtävän ettei he voi toista sietää. Tulipahan itselle selväksi mitä ajatteli musta, ettei voinut sietää tämän näköstä ihmistä edes samassa paikassa samaan aikaan. Ei siinä sen kummempaa. Osaanpa varoa hänen tyyppisiä ja näkösiä ihmisiä ja pidän suuni kiinni parempien seurassa. Muut ovat vain mua parempia ihmisiä ja mulla ei ole sijaa heidän seurassaan
- Ei parempia
Ei ne ole sinua parempia! Ne on tunteettomampia ja huonokäytöksisempiä kuin sinä.
Sitä ei sinun tarvitse hävetä, se on heidän häpeänsä. - Niin pitäisi
Itse otan tuollaisen vain tietona siitä, että kyseinen ihminen ei piänyt minusta. Miten siitä mitääns en laajempaa johtopäätöstä voisi tehdä? Eli
ok, ei sitten, kiitti moro -ja katse muuhun suuntaan.
- maksumies
Tylytyksen hinta on kova. Joku joutuu aina maksamaan tylyistä sanoista koituneen hinnan. Tylyttäjä voisi miettiä minkä suuruisen taakan haluaa toisen harteille laskea ja kuinka syvälle hän haluaa veitsensä työntää. Mitä tylymmät sanat, sitä pidempään siitä selviäminen kestää. Tylyistä sanoista maksetaan aina kova hinta.
- kova hinta jollekin
Tylytit itse koko rahan edestä.
- tylylyyli
Miksikö olin ilkeä ? Mitä siitä sain?
Ehkä itse ajoit tilanteen viimeiseen pisteeseen ? Kuukausia yritin sinusta irti päästä, mutta aina luikertelit takaisin, milloin milläkin tekosyyllä. Naamioit todelliset tunteesi "vain" ystävyydeksi, silti pelasit jatkuvasti omaa peliäsi. Ja sitten kun laitoin sinulle rajat; miten minua saa kohdella ja miten ei, niin sitten minä olenkin se tyly...mietihän vähäsen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv142276Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.451870- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948