Mikä voide?
Hyvä raskausarpien ehkäisijä?
12
163
Vastaukset
- biothermia käytin
Minä käytin sitä biothermin raskausarpivoidetta noin viidenneltä raskauskuulta alkaen. Oli aika kallista, mutta melko riittoisaa. Ja aika jännästi mulle tuli sit rintoihin raskausarpia imetysaikana ja imetyksen loputtua (en käyttänyt rintoihin ko voidetta muuten kuin raskauaikana- se kun pitäis aina sit pestä pois ennen imetystä). Muualle ei raskausarpia sitten tullut. Liekö sattumaa vai toimiko voide? Tuota on kai moni kehunut? Mulla oli kyl aika pieni raskausmasu ja tyttö oli siro 47cm vähän alle 3kg syntyessään.
- 9+15
Minä en ole käyttänyt mitään, paitsi varsinkin talviaikaan muuten kuivan ihon takia. Rinnoissa on arpia, mutta vatsassa eikä muualla ollenkaan.
En itse kauheasti usko noihin voiteisiin, luulen sen olevan ihotyypistä kiinni. Joku tuttu on rasvannut hullunlailla ja silti on tullut paljon arpia.- edellinen
Ja toisaalta veikkaisin, että jos olet jo puolessa välissä, niin niitä olisi jo tullut, jos on tullakseen. Tai ettei niitä ainakaan kovin paljon sitten tule.
- NizzaMielessä
Apteekista saa semmoista Vichyn arpivoidetta. Ei tuoksu miltään, on riittoisaa, paksua ja imeytyy nopeasti. Olen tykännyt siitä todella paljon, joten en voi kuin suositella. Iso tuubi maksaa n. 40e.
- puolessa välissä
7 kiloa jo tullut...Voi niitä alkaa tulla myöhemmin..
Joo ne saattaa tulla vaikka ihan lopussa. Ite käytin biothermia. Ei tullu arpia, liekkö sitte sattumaa vai voiteen tehoa. Suosittelen kuitenki!
- *at00pikko*
Itse käytän öljyä jo pelkästään atooppisen ihoni takia, mutta mahaan silti tullut arpia ja peppuunkin. Nyt rv23 menossa. Varmaan on tämä mun ihotyyppini johon muutenkin tulee koko ajan kaikkia punaisia näppyjä ja ihottumaa joten noita arpiakin sitten on tullut. No enpä kuitenkaan mahaani muille kuin miehelleni esittele muutenkaan ja ei ainakaan häntä ole ihoni haitannut koskaan vaikka itse olen ihoni aina kironnut atopian takia.
- K@tti
itse voin kokemuksesta sanoa että, omalla kohdalla, sillä voiteen merkillä ei kauhiasti ole ollut väliä. olen kokeillut vichy-merkkistä (apteekista n 20€) ja kahta eri (marketeissa myytävää) freeman merkkistä voidetta n5€ (toinen oli joku voipuu jutska ja toinen joku rypäle hommeli) niissä luvataan että voide säilyttää ihon kimmoisuuden ja elastisuuden (lienevät avainsanoja joita kannattaa metsästää, voidetta valittaessa)....
Tärkeämpää kuin se mitä laittaa on se että tekee sen säännöllisesti, mielellään 2 kertaa päivässä ja hoitaa myös ongelma alueiden ihonkuorinnan muutaman kerran viikossa.
itselläni ensimmäisessä raskaudessa maha tuli yht´äkkiä täyteen raskausarpia joskus viikon 29 tietämillä. Nyt toinen raskaus ja viikko 36 menossa eikä arpia oo pahemmin tullut. Ensimmäisessä raskaudessa en juurikaan rasvaillut, nyt melko säännöllisesti. - mietittävää!
Luultavasti raskausarpi asia on perinnöllistä, minulla ei ole raskausarpia ja lihoin 27 kg odotusaikana ja laihduin 6 vkossa synnytyksen jälkeen omiin mittoihini. En juuri käyttänyt kosteusvoiteita, koska ihoni on rasvaista tyyppiä eikä ihoni kuivunutkaan. Ystävättäreni lihoi 4 kiloa raskausaikana mutta on rakenteeltaan hokka ja pieni, sai rasvauksesta huolimatta raskausarpia, joten siinäpä miettimistä.
- Scagel
Minulla käytössä apteekista hakemani Scagel arpigeeli. Vielä ei ole muuta raportoitavaa kuin että on miellyttävä levittää iholle ja imeytyy nopeasti. Arpia ei vielä näy missään, mutta alkutaipaleella tässä vasta olen kun viikkoja on kasassa 16 - toivottavasti ei rasvailun myötä pahemmin tule myöhemminkään :)
- hooj
Tämä perustuen omaan kokemukseeni: ei ne voiteet, vaan tasainen painonnousu. Ehtii iho venymään mukaan. Tottakai ihotyyppi voi vaikuttaa, samoin perinnölliset tekijät, mutta ainakaan mulla kahdessa raskaudessa ei ole tullut arpia - vaikka murrosiässä nopean lihomisen myötä tulikin. Painoa molemmissa raskauksissa on tullut noin 13 kiloa, tosin tässä jälkimmäisessä oli vielä 6-7kg "pohjat" edellisestä raskaudesta. Eli painan nyt tasan 20 kg enemmän kuin ennen ekaa raskautta.
- arveton ilman humpuu
hyvät geenit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964764Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2083804Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1042210Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321248
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621236- 531105
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4851038