Kyssäri!

Huolestunut.

Terve. Halusin vaan kysyä, että voiko vapaaehtoisilla ja pakollisilla kertausharjoituksilla vaikuttaa sotilaspassin arvosanoihin; "kenttäkelpoisuus" ja "yleisarvostelu"? Ja millaiset tulokset täytyy vetää koitutumis cooper-testissä ja lihaskuntotestissä, että saisi edes sen tyydyttävä/tyydyttävä arvosanan sotilaspassiin? Huolettaa vähän, kun on näet kunto laskenut roimasti p-kaudesta ja 2 viikon päästä saatavalla passilla olis tarkotus koittaa rajavartijakoulutukseen sitten parin vuoden päästä...

5

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5destikerrannut

      Ei sielä mitään testejä tehdä. Toiminta on löysää ja autoilla mennään paikasta toiseen.

      • Huolestunut.

        Lue kysymykseni tarkemmin. Suoritan siis tällä hetkellä varusmiespalvelusta. Ja kysyin, että voiko kertausharjoitusten avulla vaikuttaa sotilaspassin arvosanoihin sekä millaisilla KOTIUTUMIS cooper- ja lihaskuntotestien tuloksilla pääsee tyydyttävä/tyydyttävä arvosanoihin kenttäkelpoisuuden ja yleisarvostelun osalta.


    • Kyllä se siitä

      PV:n kertausharjoituksissa voi kovinkin petrata arvosteluaan. Omalla kohdallani keskinkertainen arvostelu vm-ajalta tarkistui ylöspäin niin, että nyt kelpaisin hakemaan vaikkapa rauhanturvaajaksi, joka ei aiemmin ollut minulle mahdollista.

      Kirjoituksestasi ei käy ilmi mikä sotilasarvosi on. Enkä tunne nykyisiä palvelukseenastumisaikoja, niin että voisin päätellä asiaa kotiutumisesi ajankohdasta. Kertauksissa seurataan ja arvioidaan ennen kaikkea aliupseereita ja upseereita.

      Kahden vuoden sisään ei ollenkaan välttämättä satu kertausharjoitusta eli kertauskutsua jouduttaaksesi voit ilmaista "erityisen halukkuutesi" omassa aluetoimistossasi.

      Onnea matkaan.

    • Natsoja on

      Ei sitä sotilaspassin merkintää "kenttäkelpoisuus" ja "yleisarvostelu" muuteta. Minulla ne on kirjoitettu sotilaspassiin kuulakärkikynällä. :)

      • Kyllä se siitä

        Sotilaspassiin ei merkitä enää mitään muutakaan. Omassa kutsussani alle vuosi sitten sotilaspassia ei edes käsketty ottamaan mukaan kertausharjoitukseen.

        Arvostelut tallennetaan sähköiseen muotoon, omastaan saa toki printin käymällä henkilöllisyystodistuksen kanssa mainitussa aluetoimistossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1929
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      272
      1448
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1295
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1087
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      66
      1016
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      76
      991
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      163
      955
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      815
    10. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      2
      809
    Aihe