Kissa kakkaa lattialle

Pörröturkit

Minulla on kaksi 1 v. tyttökissaa (ragdoll birma-sekoitukset). Toinen niistä tekee kakan ainoastaan kissavessan eteen huoneen lattialle, toinen nätisti laatikkoon hiekkaan. Hiekkaakin olen vaihtanut ja kokeillut erilaisia mutta ei auta. Mikähän on, kun vain pelkän pissan tekee laatikkoon? Pesen paikan joka kerta mutta ei auta. Kakka on normaalia ja muutenkin kissalla kaikki hyvin. Ällöttävä haju vaan jos ei ehdi ajoissa sitä laatikkoon nostamaan eikä se nyt ole muutenkaan sopivaa :) Tätä on jatkunut n. 3 kk!! - menee hermot!!

5

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmmhh

ettei vain olisi joku "vialla" siellä peppuarealla..? jos kissa tuntee kipua isommalla hädällä, yhdistää se kivun myös paikkaan jossa käy tarpeillaan ja täten koittaa välttää sitä (sama homma myös pissaamisen kanssa). nyt siis voisi olettaa, että kissa vaihtanut paikkaa, jottei kipua tulisi... mutta, jos tätä on jatkunut jo 3 kk.. niin empä tiedä, kai se olisi useamminkin paikkaansa vaihtanut.

• ksso

Meillä perheen vanhin kissa on tehnyt tuota koko ikänsä aina silloin kun joku asia sitä ottaa päähän :) Monesti on mennyt pitkät ajat kun ei olla millään keksitty mikä milloinkin vaivaa. Kissahan saattaa reagoida mitättömiinkin muutoksiin (meidän mielestä mitättömiin),joita itse emme edes huomaa tai tajua. Meillä myös protestoiva kissa käy kyllä pissalla laatikossa ja jos kaikki ok, myös kakalla.
      Käyhän kuitenkin näyttämässä kisua lääkärillä, jos siellä selviäisi kissalla jokin "todellinen" vaiva.

• Pörröturkit

Kiitos teille vastauksista, sama jatkuu vielä jotenka täytyypi kysyä lääkäriltä.

• Meillä ratkesi näin
        Pörröturkit kirjoitti:

Kiitos teille vastauksista, sama jatkuu vielä jotenka täytyypi kysyä lääkäriltä.

Meillä on kaksi kissaa ja tyttökissalla alkoi sama ongelma sen ollessa n. 10-vuotias. Lisäksi se alkoi pissata suihkualtaaseen. Mitään syytä en keksinyt, kokeilin erilaisia hiekkoja (vaikka 10 v. oltiin käytetty yhtä ja samaa), ostin molemmille omat laatikot, tehostin laatikoiden puhdistamista, käytin eläinlääkärillä, pidin enemmän seuraa, kokeilin Feliwayta,... Kuukausia ja hermoja kului, mikään ei auttanut. Kunnes tuli mieleen, että kissa on nuorempana ollut aina laiheliini, mutta painoa on nyt tullut selvästi enemmän, ei kuitenkaan liiaksi asti. Päätin kokeilla vielä kerran erilaista hiekkaa ja osoittautui että tosi hienorakeinen hiekka auttoi ongelmaan, jippii! Ilmeisesti isorakeinen hiekka ei tuntunut tassuihin mukavalta painon noustua ja siksi kissa ei halunnut mennä enää hiekkalaatikolle. Nyt ollaan pari kuukautta menty tosi hienolla hiekalla ja kaikki hyvin.

• kakkakissi

meillä nuori neiti teki aina kakkoset hiekkalaatikon viereen, ollessaan alle 1-vuotias. Soitettiin eläinlääkäriin ja kysyttiin apuja, sanoi että voi olla hormonaalinen häiriö ja ehdotti leikkauttamista. Leikkauttamisen jälkeen ei ole yhtäkään pökälettä tehnyt muualle kuin hiekkalaatikkoon :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2391
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      1997
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      25
      1866
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1673
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1488
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1022
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1009
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      860
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      808
    Aihe