Kokemuksia rähinäviinasta?

melkein raitis

Noin 5 vuotta join aina kun oli vapaapäiviä ja näin jälkeenpäin se aika meni kuin sumussa.

Ongelmani vain on, että viina saa minut loukkaamaan toisia, eli viina on ns. rähinäviinaa, tulee sanottua asioita kavereille tosi pahasti yms.

Mistähän tuo rähinäviinailmiö johtuu?

Ikävää tuossa on, että menetin ainakin yhden hyvän ystävän, kun hän ilmeisesti loukkaantui puheistani ja ei halua olla enää minun kanssani tekemisissä, kun ei vastaa vaikka olen hänelle yrittänyt soittaa.

Onko täällä ketään, jolla on samaa vikaa, että kännissä tulee loukattua läheisiä ja sanottua pahasti?

18

2546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysynpä vaan

      Mitä kertoo ryyppymiehen uloste?

    • Mistä johtunee

      viinan nimitys älynpoistajana?
      Onko pakko juoda sitä paskaa?

      • tyitu

        Älä vingu jos sun oma juominen ei pysy hallinnassa.


    • samma här...

      Sama vika. Juon vain viikonloppuisin ja yleensä muutaman jälkeen, 3 lonkeroa voi riittää, aloitan vinoilun. En tajua mistä se voi johtua. Vaikuttaako johonkin epäsuotuisaan kohtaan aivoja, en tiedä. Ei auttaisi juoda kyllä ollenkaan.

    • ärsyttävät deegut

      jos on taipuvainen rähinään kannattaa oikeasti lopettaa. Mä olen huomannut tämän ilmiön kaveripiirissä. Jos otetaan olutta kohtuudella ei mitään ongelmia mutta kun aletaan juomaan kirkkaita tulee aina tappelu AINA. Itse en juo ollenkaan, kerrasta opin kun en meinannut nimeäni edes tietää.
      NO itselläni on meinannut myös mennä parikin kertaa välit kaveriini sen takia kun hän on ottanut vähän rähinä viinaa. Alkaa vittuilu ja pään aukominen ja ilman mitään syytä. Ja kun ei semmoses kunnos oleva ihminen edes tajuu mitä sille puhutaan, ja se ymmärtää kaiken aivan väärin. No jos vielä kerran joudun kaverini rähinäinnin kohteeksi katkaisen myös välit... jos ei osaa ottaa ja olla kunnolla niin ottakoon sitten yksinään jatkossa...
      Ja bytheway kannattaa näistä asioita sitten keskustella kun kukaan ei ole ottanyt tippaakaan ja huomauttaa niitä joilla vähän tapana riistäytyä käsistä

    • että silleen..

      Käsitit vähän väärin. Ei olla millään deegu-asteella välttämättä, jos alkoholista saa rähinän päälle. Vaikka joisin kerran vuodessa esim kolme lonkeroa, saatan silti alkaa rähisemään. Käsittämätöntä. Ei auta kuin pysytellä erossa aineista.

    • Hihityttää

      Mä juon siks etten halua vinoilla tai tapella selvinpäin. Kännissä se on mukavaa.

    • naapurin_santtu

      Viinaa juon ja rähisen.

    • ei_tissuja_mihinkään

      Ex-tissuttaja imee kulleja.

      • cocksanddicks

        Tissu sucks cox'n dix!


    • Asdfh4523

      AHH en pysty pidättämään

    • Kylmät_kädet_

      Humaltuessaan ihminen muuttuu primitiivisemmäksi, aivojen vaipuessa alkeellisempaan tilaan, eräänlaisen lamauttavan myrkytystilan vuoksi. Ei se sen kummempi ilmiö ole. Myrkytystila on siitä erikoinen, että se tuottaa aluksi mielihyvää, samalla turruttaen kaikkia aisteja, varsinkin kipua.

      Tiedätte, että kahdella jalalla pystyssä kävelevä mölli oli huomattavasti väkivaltaisempi ja impulsiivisempi kehityksensä aikaisemmissa vaiheissa, kun aivomme olivat pienemmät.

      • kvlclc

        Kylmis on ollut mullan alla jo vuoden.


    • Asdfh4523

      Olen raitis, antakaa töitä! Pääni ei yksinkertaisesti kestä laitoshoidon tylsyyttä, ei ketään kenelle puhua mielenkiinnon kohteistaan

    • Yhteiseen kulttuuriperimäämme kuuluu jonkinasteinen myytti siitä, että firman pikkujouluissa otetaan työyhteisön kanssa alkoholia, rentoudutaan, höllennetään esimies/alainen-asetelmaa ja pidetään hauskaa leppoisassa tunnelmassa. Juhlien edetessä ja juomien kumoutuessa vapautuvat myös kielenkannat, minkä seurauksena rentoutuminen ja hauskanpito muuttuvatkin naljailevaksi kyräilyksi, jolla tuodaan esiin työyhteisössä kytenyt tyytymättömyys johonkin taikka johonkuhun.

      Useassa tapauksessa tämä myytti realisoituu jokseenkin ylläkuvatulla tavalla. Yhteinen illanvietto muuttuukin riitelyksi ja suoranaiseksi tappeluksi.

      Tämä riitely ja tappelu ei johdu alkoholista sinänsä. Alkoholi ei kenenkään mieltä myrkyttänyt siinä määrin, että kenenkään olisi pitänyt sen vuoksi riitaan alkaa. Syy riitaan oli olemassa jo ennen alkoholin juomistakin, se vain nosti sen pintaan.

      Mitä tulee rähinäviinaan yleensä, johtunee se yksinkertaisesti siitä, että alkoholia nauttineella on jossain sisimpänsä kätköissä jotain kaunaa taikka tyytymättömyyttä kenties itseään kohtaan, mikä sitten alkoholin myötä ilmaantuu lapsenomaisena kiukutteluna.

      Alkoholi myös heikentää ihmisen kykyä kontrolloida omia tunteitaan ja reaktioitaan. Kännissä itkuiset naiset ja mikseivät miehetkin ovat hyvin tyypillinen näky. Joillain yksilöillä tunnekontrollin pettäminen ei tuo esiin itkuisuutta vaan halveksuntaa ja vihaa. En siltikään sanoisi, että alkoholi teki ihmisestä vihaisen taikka riidanhaluisen. Hän oli sellaista jo ennestäänkin, mutta se kaikki pysyi tiukasti henkilön omassa hallinnassa.

    • pro-puli

      Minä ryyppään yleensä yksikseni kotona. Ei tule töpeksittyä mitä nyt joskus netissä vittuilen.

    • Asdfh4523

      Sama. Peräpää avautuu illalla ja suoltaa törkyään pönttöön mutta pääasia että yläpään törkyntuotto tukitaan.

      Aaah.

      • Hjllkk

        Päästin juuri sonnat, kovalla metelillä. Peräpää on kovin arka, hieron siihen bepanthen salvaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1769
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1721
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1538
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1436
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe