Muumilaakson tarinoita-ääniroolit

Vallikotka

Nämä äänet olivat sarjassa: Eero Ahre, Samuli Edelmann, Ilkka Merivaara, Tapio Hämäläinen, Marja Packalen, Matti Ruohola, Elina Salo, Rabbe Smedlund, Aila Svedberg, Ulla Tapaninen, Timo Torikka ja Leena Uotila.

Tämä on omamielipiteeni: Jos minä olisin valinnut sarjaan ääniroolit, ääniroolikategoria olisi tämä:

Jarmo Koski = Muumipeikko
Kauko Helovirta = Muumipappa (1-2 tuotantokausi)
Harri Hyttinen = Muumipappa (3 tuotantokausi)
Ulla Tapaninen = Muumimamma
Eero Ahre = Nipsu
Elina Salo = Pikku Myy
Timo Torikka = Nuuskamuikkunen
Titta Jokinen = Niiskuneiti
Samuli Edelmann = Niisku (1-50)
Ilkka Merivaara = Niisku (51-76)
Tapio Hämäläinen = Hemuli, Mörkö
Tenho Sauren = Poliisimestari
Tuija Vuolle = Mymmeli
Eija Vilpas = Vilijonkka
Pekka Autiovuori = Haisuli (1-2 tuotantokausi)
Aarre Karen = Haisuli (3 tuotantokausi)
Esa Saario = Taikuri
Seela Sella = Kertoja, Noita, Emma, Jenni-täti, Hemuli-täti, sivuäänet
Marja Packalen = Tuutikki, Aliisa, sivuäänet

HUOM! tämä on vain omamielipiteeni asiasta!

3

4203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoJopas

Oho, onpa muuten jännä alkaa näitä miettiä...

Ensinnäkään Rabbe Smedlundista en luopuisi ikinä, ihan täydellinen valinta Muumipeikoksi.

Noista ainoastaan Pekka Autiovuori Haisulina tuntui ihan mielenkiintoiselta ja toimivalta ajatukselta.

Sen sijaan ajatus Harri Hyttisestä Muumipappana ei innosta yhtään. Muumien maailmassahan Muumipappa on Tapani Perttu, rauhallinen ja tunnelmoiva. Mieluummin tähän suuntaan lähtisin, jos Muumipapan ääni vaihtoon menisi.

Tenho Sauren Poliisimestarina ei toimisi kuin youtubessa. :D

En ihan hirveästi Niiskuneidin äänestä pidä, mutta on siinä on kyllä toisaalta temperamentti kohdillaan. Mutta Mymmelille sopisi toisen lainen ääni, ehkä sitten vaikka Titta Jokinen. Tai sitten hänen tyttärensä, Kiti Kokkonen. Kiti Kokkosen ääni voisi toimia hyvin yhteen Elina Salon Myyn kanssa. Mymmeli kuulostaa nykyisellään tosi vanhalta, kirjoissa ja sarjakuvissa hän on kuitenkin Niiskuneidin veroinen neiti.

Niisku voisi olla myös sellainen hahmo jolle voisi löytyä parempikin ääni. Ei vaan tule ketään nyt mieleen. :D

• löervngbl

minusta parhaat muumien äänet on alkuperäiset parhaita. Enkä kaipaa ketään muita.

• Haisuli suu kiinni

Joo, mä oon kyllä samaa mieltä molempien käyttäjien eli NoJopas ja löervngbl kanssa. Rabbe Smedlund ja Aila Svedberg ovat ainoat parhaat Muumipeikko ja Niiskuneiti mutta miksi Muumipeikko ja pyrstötähti elokuvassa Misa Palander oli Niiskuneiti? Jarmo Koski ja Titta Jokinen ovat parempia Alfredina ja Iiriksenä Alfred J Kwakissa.

Noista muista äänistä olen itse sitä mieltä että Kauko Helovirta olisi ollut parempi Muumipappa kuin Matti Ruohola mutta Helovirran kuoltua 1997 Harri Hyttinen (rauha hänen muistolleen) olisi ollut sopiva korvike. En tiedä olisko Tenho Sauren ja Tuija Vuolle suostuneet Poliisimestarin ja Mymmelin ääneen, Eija Vilpas olisi sopinut Vilijonkaksi kuin nenä päähän, Pekka Autiovuori olisi loistava Haisuli, Aarre Karen on parempi Jokerina Batmanissa, Esa Saario Taikurina kuulostaa aika erikoiselta ja Seela Sella Noitana on parempi kuin Leena Uotila.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      31
      3527
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      123
      1399
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1331
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1048
    5. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1041
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      187
      1026
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      967
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      941
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      920
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      875
    Aihe